In navolging van Volkswagen, maakt ook Renault de prijzen bekend van hun auto uit het C-segment, de nieuwe Mégane hatchback en Coupé. Instappen in het basismodel, de 100 pk sterke Mégane Hatchback 1.6 16V Expression, doet u voor €21.500,-. Dieselen kan vanaf €24.900,-. Je Mégane hatchback beschikt dan over een nieuwe 90 pk sterke dCi-motor. De prijzen van een Mégane Coupé liggen overigens €500,- hoger, onafhankelijk van welk model je kiest.
De prijzen lijken iets hoger te liggen dan de eerder aangehaalde Golf VI. Het basismodel is echter standaard al voorzien van een Elektronisch Stabiliteits Systeem (ESP), automatische activering van de verlichting en ruitenwissers, Radio/CD-speler met MP3-ondersteuning en een sleutelkaart. Verder zijn de bekende uitrustingsniveaus Dynamique en Privilège wederom mogelijk, waarvoor je voor niet al te veel geld een hele zut lekkernijtjes krijgt.
DE RENAULT MEGANE HATCHBACK EN COUPÉ: EEN FAMILIE MET KARAKTERNieuwe Renault Mégane vanaf 21.500 euro
Met de introductie voor de deur maakt Renault de prijzen van de Mégane Hatchback en Coupé bekend. De prijslijst begint bij 21.500 euro voor de 100 pk/74kW sterke Mégane Hatchback 1.6 16V Expression. De nieuwe Mégane Hatchback en Coupé vormen het begin van de vernieuwing van het Renault aanbod in het C-segment.
Dynamiek en elegantie voor de Hatchback
De nieuwe Mégane Hatchback is een verleidelijke auto voor een veeleisend publiek. Deze auto biedt alles wat een sportieve, passionele rijder ambieert. De afdeling Design van Renault heeft in de nieuwe Mégane stilistische details verwerkt die het sportieve karakter van de auto goed tot uitdrukking brengen. Het resultaat is een hatchback van 4,30 m met een dynamische lijn, een bijzonder korte voor- en achteroverhang, een wielbasis van 2,64 m, een naar voren hellend dak en royale spoorbreedtes.
De Coupé passie
Ook de nieuwe Renault Mégane Coupé is pure passie. De voorkant is heel dynamisch. De koplampen staan in het verlengde van de luchthappers en geven de auto een sterke en duidelijke identiteit. De lijnen op de motorkap lopen weg langs de voorruitstijl en lopen door via de schuin geplaatste voorruit en het iets hellende dak. De Coupé is 12 mm lager dan de Hatchback.
Het gamma
Zowel de Mégane Hatchback als Coupé worden in Nederland aangeboden met een efficiente gamma van drie uitvoeringen: de Expression, Dynamique en Privilège. Direct al vanaf het basisniveau Expression zijn de Mégane Hatchback en Coupé zeer compleet uitgerust met onder meer een Elektronisch Stabiliteits Systeem (ESP), automatische activering van de verlichting en ruitenwissers, Radio/CD-speler met MP3-ondersteuning en een sleutelkaart. Vanaf het tweede niveau, Dynamique, wordt als standaarduitrusting een
Renault Handsfree Card geboden, elektronisch geregelde, bi-zone airconditioning en 16 inch lichtmetalen wielen. De Privilège tot slot is het summum van het gamma en biedt alle luxe voor de meest veeleisende automobilist. Denk hierbij aan de standaard lederen bekleding, meesturende bi-Xenon verlichting, parkeersensoren vóór en achter, elektrisch verwarmbare voorstoelen en elektrisch inklapbare buitenspiegels.
Pittig en milieuvriendelijker: het dCi en TCe gamma
Voor de nieuwe Mégane Hatchback en Coupé is vanaf de lancering een grondig vernieuwd gamma dCi en TCe motoren leverbaar dat zuinigheid met rijcomfort combineert. Deze motoren hebben een flink vermogen en beschikken over veel koppel vanaf lage toerentallen over een gebied.
De dCi met 85 en met 105 pk uit de vorige generatie worden nu vervangen door een dCi met 90 pk en één met 110 pk. Deze twee motoren stoten maximaal 120g CO2/km uit (118g voor de dCi 90 pk en 120g voor de 110 pk) en zijn voorzien van een A-label. De nieuwe dCi met 130 pk maakt gebruik van de beste dCi technieken op het gebied van verbranding en turbodruk en stoot slechts 135g CO2/km uit. Een dCi 160 pk met handbak en dCi 150 pk met automaat worden in 2009 leverbaar.
Het benzinemotorenaanbod bestaat uit de 1.6 16V met 100 pk en met 110 pk, de 2.0 16V met 140 pk en de TCe met 180 pk. De 2.0 16V met 140 pk is gekoppeld aan een continu variabele transmissie.
De nieuwste benzinemotor van Renault, de TCe met 130 pk, komt in het voorjaar van 2009. Met het vermogen van een 1.8 l (130 pk), het koppel van een 2.0 l (190 Nm) en een lagere CO2–uitstoot dan die van een 1.6 l is deze nieuwe motor met een cilinderinhoud van 1.397 cm3 bijzonder zuinig en milieuvriendelijk.
De motoren die vanaf de introductie leverbaar zijn, hebben allemaal een groen energielabel (A, B of C).
Overzicht prijzen Renault Mégane Hatchback en Coupé
De vanafprijs van de nieuwe Mégane Hatchback is € 21.500. In vergelijking met het vorige model Mégane (met een vergelijkbaar uitrustingsniveau en motoruitvoering) is de nieuwe Mégane Hatchback zelfs scherper geprijsd. Hieronder staan de prijzen van de nieuwe Hatchback op een rij. De meerprijs voor de nieuwe Mégane Coupé is € 500. De vanaf leaseprijs is € 489,- per maand (op basis van 48 maanden / 20.000 km per jaar exclusief BTW, brandstof en vervangend vervoer).
Waxweazel zegt
Toch gek die Nederlandse prijzen, jullie worden genaaid waar je erbij staat :D
Wat de nieuwe megane als standaard opties al heeft is te vergelijken met de megane 2 Dynamique :s en dat was toch wel al een heel goed uitgeruste auto. Prijzen zijn zo wel te rechtvaardigen. Maar toch, goedkoop is geen enkele auto nog
GWBoes zegt
en het basismodel heeft toch 20 pk meer dan de instap golf
Jesper zegt
Haha, 100pk uit een 1.6 16V, prutsers :lol:
De nieuwe 1.3 van Toyota heeft al 100pk, rij je met je Yaris een Megane dr uit :D
Vind die Megane qua uiterlijk wel een grote verbetering t.o.v. de vorige!
RA999 zegt
@ Jesper
Die Toyota 1.3 zal dan wel een turbo zijn, deze is atmosferisch…
Waxweazel zegt
@ Jesper
en de Twingo RS dan ? 133pk uit diezelfde 1.6 ;)
btw, de 1.4 van renault die in 1998 is uitgekomen had al 98pk ;) pas 8-10 jaar later ! komen de andere merken met een 95pk uit hun 1.4-blokje..
de reden waarom renault (en nog zoveel andere merken) een 1.6 downtunen is dat ze een hoger koppel krijgen dan een 1.4 blok met zelfde pk. Vooral handig met de zware auto’s van tegenwoordig.
GWBoes zegt
@ Jesper:
En fiat komt binnenkort met een 0.9 liter 2 cilinder met maximaal 110 pk.
wie zijn hier nou de prutsers?
Waxweazel zegt
@ GWBoes
dat is wel met 2 turbo’s :p
we spreken hier wel over atmosferische blokjes, echt niet te vergelijken. Vooral qua prijs zal zo een turbo-variant toch wel wat schelen, duurder in aanmaak dan een atmosferische
jp zegt
kijk straks maar eens naar de 1.4 turbo met 130 pk
RobertJ zegt
@Jesper: 100pk uit een 1.6 omwille van het B label is echt niet ouderwets, eerder handig om een lage instapprijs te creëren.
Wat me dan wel opvalt, is dat er geen 1.2TCE ding in die auto wordt gelepeld. Niet dat het een goede motor is, maar het zou misschien wel een logische instapper zijn.
De dynamique lijkt de verstandigste keuze, al betaal je dus 700meer aan de overheid, voor 10pk meer :(
Paulus zegt
Prijzen zijn gewoon goed! Allemaal hebben ze groene labels. deze auto word echt een knaller!! Zowel zakelijk als privé.
Tevens is die ook veel mooier dan de Volkswagen.
Jesper zegt
@ RA999: niets geen turbo, gewoon atmosferisch. Tis een Dual VVT-i motor, oftewel variabele kleptiming voor in- en uitlaatkleppen.
@ RobertJ: 100pk uit een 1.3 omwille van het A-label lijkt me dan beter economisch verantwoord toch? ;)
Ben je ook van die ellendige BPM af :D
@ Waxweazel: is die Twingo RS niet geblazen? :P
DjIdee zegt
Jammer dat de diesels net buiten het 20% regime gaan vallen, zoals zoveel van zijn collega’s die op 118/120 zitten :(
Waxweazel zegt
de Twingo RS is een ongeblazen, dus atmosferische 1.6 16v met multipoint injectie. geen turbo, maar wel redelijk hoge druktoevoer bij het injectiesysteem.
Citrofiel zegt
Vrij dure instapprijs… Dat is natuurlijk te rechtvaardigen door de uitrusting, maar of niet-autoliefhebbers op een eerste verkenningsronde door de prijzen in het C-segment dat ook inzien…
Jesper zegt
@ Citrofiel: Daar ben ik ook bang voor… mensen die niets met auto’s hebben zien zaken als een extra jaar garantie, radio/CD/MP3/AUX, Airco, aantal airbags, speakers, e.d. vaak over het hoofd in zake van een hogere instapprijs.
ovnh zegt
De vorige mégane 3d was 500€ goedkoper dan de 5deurs en nu is het plots omgekeerd. Vreemd…
Espace zegt
Jammer dat er geen 150 pk diesel is. 130 klinkt toch een beetje weinig.
RobertJ zegt
@jesper: hoezo? Een A-label betekent geen vrijstelling van BPM, alleen wanneer de auto minder dan 110g co2 /km(benzine) of 95g/km(diesel) uitstoot vervalt deze. De vraag is of dat haalbaar is in deze klasse. De 1.6TDI BlueMotion valt er met 99g/km in ieder geval net buiten.
autogier zegt
de 3d gaat wel maar de 5d is echt lelijk
MFX zegt
Hoelang moet ik sparen voor de RS?
W!d zegt
blijkbaar basis zonder airco.. prutsers
Waxweazel zegt
@W!d
leer lezen, je zit in het verkeerde topic. De VW Golf heeft geen airco als basis. Deze megane heeft altijd ! airco. De basisversie heeft enkel geen gescheiden zones…
niet moeilijk dat die pruts Golf dus zoveel goedkoper komt in basis ;)
Le Feber zegt
Ik vind dit echt mooie prijzen voor zo’n auto. Tevens de meer prijs voor de latere Estate versie zullen ook niet veel hoger liggen, dus smart deal lijkt mij.
De auto’s heb ik trouwens ook in Parijs ook al mogen beschouwen zowel de 5deurs als de 3deurs en het zijn echt een pracht van een auto’s. Kan niet wachten tot ze in de showroom staan. Net zoals de Laguna Coupe ook een verschrikkelijk mooi ding!
Pascal zegt
Heb de Mégane TCE180 Privilege besteld met alle extra opties.
Kan niet wachten tot hij binnen is.