
Eindelijk is de compacte besteller van VW te bestellen, maar wat zijn de prijzen voor de Volkswagen Caddy eigenlijk?
De fans hebben er even op moeten wachten, maar eindelijk is er dan een compleet nieuwe Volkswagen Caddy. De levenscyclus bij een Volkswagen model is vaak iets langer dan bij een Japanse of Franse tegenstrever en een bedrijfswagen moet sowieso iets langer mee gaan.
Prijzen nieuwe Volkswagen Caddy
Kortom, we hebben allemaal op de auto zitten wachten. De Renault Kangoo-concurrent is al geïntroduceerd, maar de prijzen van de nieuwe Volkswagen Caddy hadden we nog niet. Goed nieuws: nu wel!
We hebben het in dit specifieke geval over de Caddy Cargo, dus de bestelwagen-versie. De goedkoopste versie is nu de Caddy Cargo 2.0 TDI met 102 pk. Deze is er vanaf 17.700 euro. Dezelfde motor, maar dan met 122 pk, staat voor jouw bedrijf voor 18.700 euro te schitteren. In beide gevallen heb je een handgeschakelde versnellingsbak tot je beschikking.

Prijs nieuwe Volkswagen Caddy 1st
Wil je helemaal de blits maken op de boulevard, alwaar je kan toeteren naar de olijke poppekes, is er eveneens goed nieuws. Je kan namelijk de Caddy 1st Edition direct bestellen. Die is is er vanaf 19.850 euro voor de versie met 2.0 TDI en 102 pk. Die zit dan wel vol met uitrusting zoals 17″ jetsers, LED-koplampen, DAB+ radio, digitale cockpit, adaptieve cruise control en een lederen multifunctioneel stuurwiel. Chique de friemel.
Goedkopere modellen onderweg
Dit zijn de modellen die Pon als eerste geleverd gaat worden nu de prijzen van de prijzen van de Volkswagen Caddy bekend zijn. Maar er komt meer. het belangrijkst is de Caddy Economy Business 2.0 TDI met 75 pk en handbak, deze wordt namelijk goedkoper dan 15.000 euro.
Nog meer keuze
Maar er komt nog meer keuze aan voor de nieuwe Caddy. Op termijn zullen een Cargo Maxi (lange wielbasis), TGI (aardgas), DSG (automaat) en 4Motion (vierwielaandrijving) volgen. Je kan de Caddy per direct bestellen. Alle modellen zullen standaard 4 jaar fabrieksgarantie meekrijgen.
Prijzen concurrentie nieuwe Volkswagen Caddy
Qua prijzen van de concurrentie van de nieuwe Volkswagen Caddy zit het heel erg dicht bij elkaar. De verschillen zijn met name op detailniveau. Nu worden dit soort auto’s ook vaak in een vloot gekocht, dus met 10 exemplaren maken de aanschafkosten, afschrijving en dergelijke veel meer uit. Bij de Renault Kangoo en Fiat Doblò zijn er leuke acties op het moment, maar zijn ook wat ouder. Voor het vergelijk hebben we gekeken naar een 100 pk sterke diesel met net-niet crisis uitrusting. Het kan nog goedkoper, zeker bij Fiat.
- Renault Kangoo dCi 95 Work Edition (16.500 euro)
- Ford Transit Connect 1.5 Duratorq Ambiente (15.775 euro)
- Opel Combo 1.5 Diesel Edition 6-bak (16.199 euro)
- Fiat Doblo Cargo 1.6 MultiJet ( 15.450 euro)
De Caddy is per direct te bestellen. Mocht je Caddy willen samenstellen, dan kan dat ook, want de configurator is live!
Vooral humor dat ze allemaal dezelfde motor hebben. Of je nu de 75 of 120pk variant hebt, beiden worden ze gechipt naar 160+ pk. Al met al wel weer een knappe auto.
Klopt helemaal wat je zegt. Enkel kan de 5-bak in de laffere 2.0 TDI niet helemaal met het 160pk+ vermogen omgaan. Vandaar dat men ook adviseert om met deze motor-/bakcombinatie niet het randje op te zoeken qua vermogen.
@dutchdriftking
Als je gaat chippen vervalt de garantie en dat is nou net wat je niet wil bij een VW ?
@monsieurleloure: als k iedereen hoor is de garantie onbestaande bij PON. Dus of je dan chips of niet maakt geen bal uit
@monsieurleloure De eerste eigenaar zal het niet zo snel doen, maar de beginnende ZZP-er die een tweedehandsje aanschaft kan er flink voordeel mee doen.
Exterieur is minder tijdloos dan de vorige. Het interieur daarentegen is er echt op vooruit gegaan. Prijs is ook prima.
Wat een shit configurator..en waar is de automaatbak? ?
OEM aftermarket velgen?
Hoe heeft Volkswagen dat design van die schuifdeurrail kunnen goedkeuren? Lijkt wel alsof ze de auto ontworpen hadden en er gauw aftermarket nog een schuifdeurrailtje op hebben gemonteerd. En het is niet alsof VW niet weet hoe het kan en hoort, want bij het uitgaande model Caddy zat ‘ie gewoon netjes achter het plaatwerk verstopt en zag je alleen een subtiel naadje net zoals bij de Fiat Doblo in het artikel.
Goed punt. Dat ziet er echt niet uit.
Benieuwd hoe deze in elkaar zit, over het model hiervoor zijn we bij ons qua betrouwbaarheid niet te spreken, terwijl de Berlingo en Transit Connect maar blijven rijden zonder hoge kosten.
Ik heb een klusbusje gekocht met 83.000 op de teller. 1,5 jaar later en 100.000 slechts 45 euro aan APK en verbruik CNG is ook acceptabel. Hoezo slecht?
Hey, een shooting brake van Volkswagen.En nu echt een echte, want een echte shooting brake heeft twee deuren en een achterklep met toegang tot een flinke bagageruimte, zodat de geschoten olifanten, nijlpaarden, rendieren, sabeltandtijgers etc. mee naar huis genomen kunnen worden.
Het is ook wel nodig dat er goedkopere uitvoeringen komen, concurenten als de Toyota Proace City zijn er al vanaf € 13.395, en de Citroen Berlingo en Peugeot Partner al vanaf € 13.540
@net10: caddy’s zijn altijd duurder geweest, toch verkopen ze als een malle.
Lease ..
Van een goede reputatie moeten ze het niet hebben iig ..
En van de prijzen ook niet ..
Doen die franzosen serieus veel beter ..