Sla je spaarpot maar kapot, verkoop je nier (of nieren) en zet je schoonmoeder op marktplaat. BMW heeft zojuist de Nederlandse prijzen bekend gemaakt van de nieuwe 6 Serie Coupe en dus weet je hoeveel geld er op je Penny Spaarrekening moet staan.
We trappen af met de 640i, die heeft een 3 liter zescilinder turbo met 320 pk (en een groen B label) en die staat al voor 90.350 euro bij je voor de deur. Standaard is dat model al voorzien van zaken als een achttrapsautomaat, Auto Start Stop-functie en BMW ECO-PRO (iets met minder verbruik ofzo). Een stapje verder is de 650i (V8 met 407 pk) en die kost 117.250 euro.
BMW meldt nog wel vol trots dat zaken als adaptieve koplampen met LED-technologie met Cornering Lighting, een 10,2 inch Control Display (flatscreen) en een hoogwaardige B&O audio installatie een primeur zijn. Dat je het maar even weet.
Over het al gelekte M Sportpakket rept BMW overigens met geen woord, wel melden ze dat de 6 Serie Coupe op 15 oktober officieel gelanceerd zal worden in Nederland. Filmpje kijken van de onthulling in Shanghai? Inclusief Chinese dansers? DAT KAN!
Deze is al veel mooier dan de cabrio.
Een flatscreen? Geen toeter? Of had er misschien touchscreen moeten staan.. Verder hele gave bak!!
Dat vind ik best wel duur. Voor dat geld heb je een M3 voor je deur staan:). Ik weet wel welke ik zou nemen:D
doe toch maar de coupe is toch een tikkie mooier dan de cabrio
Hmm, nee, ik vind het een mooie auto, maar ik mis dat eigenwijze van de vorige 6-serie. Ik zou toch voor een tweedehands M6 cabrio gaan dan.
@Edge:
jep ik sla mijn spaarpotje wel kapot voor eentje van de vorige generatie die nu vollop op de markt zullen komen omdat de eigenaars de nieuwe moeten hebben! :D
Lekker dan ! Betekend dat IK er eentje ga rijden….oud model weliswaar, maar in elk geval betaalbaarder !
Mooier dan de Cabrio en een B label uit een 6L twinturbo/320 pk is toch wel erg netjes. Maar het contour o.a. lijkt toch wel erg op de 3-serie Coupe hoor!
15 oktober? beetje laat of niet?
@118i is nu cabrio seizoen hoor.
Oktober is precies goed voor het winterseizoen
Ik wil jullie de ogen niet uitsteken hoor, maar euuhhm, iemand enig idee wat de BE prijzen zijn? ;)
@As_long_as_it_is_fast: Ongeveer 1/3 van wat het hier kost :(
@norge: :p zo hard…
Huh ik d8 altijd dat de 2 laatste cijfers in de typenaam het aantal liters moesten voorstellen. Dus 4.0L als de auto 640i heet.
Maar dat is dus niet zo?
@gt5drift: is al tijden niet meer zo voor een groot aantal auto’s van BMW.
@As long as it is fast: Zoek eens op wat wij in Nederland zoal ongeveer betalen aan BPM, haalt het bedrag eraf en je hebt een indicatie wat het gaat kosten in België.
E63 forever !!!! Dit is gewoon zonde van je geld.
liever een cl63 AMG
@love4sportcars: nja, kleinig wagentje…dat weer wèl ;-)
@love4sportcars: Is wel een flink stuk duurder. De CL500 ook al trouwens. En de E Coupé is weer goedkoper. Heeft deze 6-serie wel een directe concurrent?
Liever iets van das haus voor deze prijs…
Filmpje, inclusief Chinese dansers…
http://www.autojunk.nl/2011/04/bmw-6-serie-coupe-met-chinese-dansers
Heb dit weekend nog in een 650i cabrio gezeten bij de Beier…full exe was die rond de 160.000 euro…
@gt5drift
Dat was het aanvankelijk ook, maar het is door de jaren heen “verbasterd”, omdat men bijvoorbeeld vond dat een drieliter turbomotor vergelijkbaar is met een atmosferische vierliter motor wat betreft specificaties. Mercedes-Benz heeft dat in iets mindere mate, bijvoorbeeld bij de 65 AMG (6,0 biturbo), 55 AMG (vroeger 5,4 liter atm/compr), 63 AMG (6,2 liter, historisch verantwoord), etc. etc.. Lexus doet zoiets ook met de LS600H (5,0 liter, maar bijgestaan door een elektromotor, dus “net zo krachtig als een 6,0 liter blok”).
@ Appeltje, thanks dat wist ik allemaal niet. Vanaf welke series is dit dan het geval? want bij de e36 e.d. is het wel gwn 1 op 1 toch?