We hebben de prijzen van de Citroën ë-Jumpy en ë-SpaceTourer voor je.
Elektrisch rijden is niet alleen voorbehouden aan Tesla-adepten of EV-apostelen, maar ook mensen die gewoon daadwerkelijk moeten werken met hun auto. Net als met gewone auto’s het geval is. In sommige gevallen koop je een auto omdat je het leuk vindt, in andere gevallen omdat je ermee moet werken.
Citroen ë-Jump en ë-SpaceTourer
In die laatste categorie vallen deze bedrijfswagens van Citroën. Het gaat in dit geval om de elektrische varianten van hun busjes. Die prijzen voor de ë-Jumpy en ë-SpaceTourer zijn bekend gemaakt.
Twee accu’s
In beide gevallen zijn de auto’s voorzien van een 100 kW sterke elektromotor, die wordt voorzien van ‘sap’ door een 50 kWh-accupakket. Volgens de WLTP kun je daarmee zo’n 230 km ver komen. Tevens is er een 75 kWh-versie, daarmee kun je 332 km halen op een volle accu halen, daarover later meer.
In principe zijn de ë-Jumpy en de SpaceTourer dezelfde auto’s. De ë-Jumpy Combi is gericht op basaal personen vervoer en de SpaceTourer is aanzienlijk luxer qua aankleding en afwerking. Zie het als een soort MPV-variant. Citroën doet dat in elk geval wel en wie zijn wij om daaraan te twijfelen?
Er zijn diverse keuzes mogelijk. We hebben alle prijzen even op een rijtje voor je gezet in tabel. Aanvankelijk zal alleen de 50 kWh-batterij leverbaar zijn. Volgend jaar begint de levering van de 75 kWh-variant. Deze is al wel te bestellen. De 75 kWh is alleen mogelijk met de normale of lange wielbasis. De korte is er ook als 50 kWh.
Prijzen Citroen ë-SpaceTourer en ë-Jumpy
Model + uitvoering | Prijs |
ë-SpaceTourer Business M 50 kWh | € 53.155 |
ë-SpaceTourer Business XL 50 kWh | € 55.155 |
ë-SpaceTourer Business Lounge M 50 kWh | € 69.255 |
ë-SpaceTourer Business Lounge XL 50 kWh | € 71.255 |
ë-SpaceTourer Business M 75 kWh | € 62.155 |
ë-SpaceTourer Business XL 75 kWh | € 64.155 |
ë-SpaceTourer Business Lounge M 75 kWh | € 78.255 |
ë-SpaceTourer Business Lounge XL 75 kWh | € 80.255 |
ë-Jumpy Combi XS 50 kWh | € 40.805 |
ë-Jumpy Combi M 50 kWh | € 43.805 |
ë-Jumpy Combi XL 50 kWh | € 45.805 |
ë-Jumpy Combi M 75 kWh | € 52.805 |
ë-Jumpy Combi Combi XL 75 kWh | € 54.805 |
Zoals gezegd, je kunt nu naar de Citroën-dealer gaan en daar een order plaatsen voor een lading ë-Jumpy’s en ë-SpaceTourers. Handig als je een groot taxibedrijf op Ameland runt.
dotternetta zegt
Wow, mijn droom auto! Graag de 3zits, met dubbele electrische schuifdeuren! Heeft deze lease-accu’s?
vaakbenjetebang zegt
Wat is dat met die ë in de modelnamen…. Geintje toch, hoop ik?
henkp1 zegt
Eigenlijk helemaal niet verkeerd. In het huidige verkeer is snel/hard rijden steeds minder mogelijk. Dus dan maar richten op comfort. En ruimte is comfort. Dan heb ik liever zo’n ruime, comfortabele Citroën dan zo’n suffe id3 om maar wat te noemen, die met wat noodzakelijke opties hetzelfde kost, maar wel 4x zo klein is.
MetalLaires zegt
Ik hoop dat MPV’s weer snel terug komen. Dit is een kleine voorbode
Ze zijn net zo groot als SUV’s maar dan gestroomlijnder en meer ruimte (comfort) binnen