Tromgeroffel…. beide auto’s hebben een zestraps sportautomaat en Launch Control… Tromgeroffel… Vanaf oktober 2009 in Nederland… Wat zou dat toch mogen kosten? Eerst gokken en dan doorklikken!
Goed zo, een dikke 1,5 ton. Om precies te zijn 151.000 euro voor de BMW X5 M en natuurlijk is minder ruimte duurder. De BMW X6 M kost dan ook 155.000 euro. Lekker in lijn met de ML63 AMG (155K euro), maar wel goedkoper dan de Cayenne Turbo (171.050 euro). De BMW is wel de snelste, in 4,7 seconden staat 100 km/u op de klok (5,1 voor de Cayenne en 5,0 voor de ML63). De topsnelheid is een laffe begrensde 250 km/u, die optioneel met het M Driver’s Package kan worden opgerekt naar 275 km/u.
J.B zegt
Ik vraag me toch altijd af wat er zo erg is aan een begrensde topsnelheid van 250 km/u. Oké zo’n auto’s nodigen wel uit om een keer naar Duitsland te gaan om die topsnelheid te halen maar voorderest zit je toch gewoon in Nederland/België vast waar dat soort snelheden nooit gehaald kunnen worden…
Het blijven wel dikke auto’s natuurlijk, al vind ik de X6 een beetje een nutteloze auto ( 2 plaatsen achterin, kleine kofferruimte)….
SjoerdV zegt
Zo gek is die prijs dus nog niet, voor hetgeen wat je ervoor krijgt. Ik zeg doen!
JamesBond007 zegt
Eat this Mercedes!
Robbert zegt
Oke 1,5 ton dus.. en dan lekker slingeren en een uitvouwbare wegenkaart?
Fova zegt
Hoeveel kost de Q7 V12 TDI dan?
JamesBond007 zegt
Ik zie nu pas dat de X5 ook een facelift heeft ondergaan qua the koplampen! Net zo strak gezet als de X6 dus.
Laue zegt
@ Fova
zat die niet op een kleine 2 ton?
een SUV met launch control W000T!
PCCB zegt
Ik blijf erbij dat die uitlaten aan de linker-en rechterkant van de achterbumper moesten zitten, en niet zo in het midden. Dat verlompt beide wagens enorm. Ik loop er alleszins niet echt warm van, van deze M-modellen.
Robert zegt
@ Fova
Die kost 180.000 kaal.
En met kaal bedoel ik zonder extra opties, dat ding is natuurlijk compleet afgeladen i nde standaard trim.
clijde zegt
@ Laue
182.710 Euro voor de Q7 V12
JamesBond007 zegt
@ Fova
Autoblog heeft deze auto al getest wist je dat?
http://www.abhd.nl/video/audi-q7-v12-tdi/
Er wordt ook bij vermeld dat de q7;
De prijs van al dit lekkers: een “whopping” 180.800,- euro voor de standaard Q7 V12 TDI. Dan krijg je wel xenon-verlichting met LED-dagrijverlichting (nieuw Scrabble woordje), de genoemde keramische remmen, fraai leer, Bose surround sound, navigatie, een camera voor het inparkeren en nog veel meer
Jurrian zegt
wat een stomme patserbakken, hoe onzinnig kan je het maken? een race verzie van een suv. als je dat geld hebt kan je beter een M3 en een normale X5 kopen.
C6_R zegt
Nein danke!
Al geef je een lomp hok een M badge, het is en blijft een lomp hok!
Of mag je dat niet zeggen als het om een BMW gaat?
Michiel zegt
Wat een ongelooflijk lelijke bak.
In mijn ogen een van de foutste auto’s verkrijgbaar op de markt!!!
Michiel zegt
Overigens wel een auto voor de boerenpummels die lekker door de pc willen scheuren
JoVanWittenberg zegt
Ik betaal liever minder voor meer, dus geef mij maar de X5 M, maar dan met de velgen van de X6 M!
Mardec zegt
Eénmaal X6M, heel graag zelfs!! Doeme, eerst vond ik die auto zo lelijk en nu zou ik hem graag willen.. raar he.
MMQuint zegt
Ik vind die 4 uitlaten echt niet mooi. Zie ik liever 2 dikke pijpen in plaats van 4 van deze, zielige ogende, uitlaten.
jzaero zegt
@ C6_R, denk dat dat niet bij BMW geldt nee ;)
X5 en X6 naar horen de best sturende SUV dusja..
Pordon zegt
Bedankt autoblog, me hele dag verpest.
Is niet echt prettig wakker worden als dit het eerste is wat je ziet.
Wat een aftands lelijke proleten auto’s.
Dreke zegt
X6 M = lelijk hok?
Ik bedoel, de achterkant is wel net met 4 uitlaatjes, maar die voorbumper… KOM OP ZEG…..
Nijntje_ zegt
de voorbumper is net iets teveel.. gat?
verder zijn het wel zeeer imposante verschijningen hé…
Laus zegt
mooi of lelijk is hier een gepasseerd station.
Gewoon omdat het kan is meer op zn plek.
Al had ik een miljoen…
Eric zegt
Ik heb een keer achterin gezeten bij een X6 en met mijn 1,9 meter had ik genoeg hoofd- en beenruimte. Je kan gemakkelijk achteraan met 3 volwassenen plaatsnemen. De wagen is binnen echt groter dan de buitenkant doet vermoeden.
Ook de koffer valt heel goed mee. Maar toch ga ik voor de X5.
Pim zegt
…zou ik het alsnog doen!
Ik blijf het toch brute wagens vinden, en kom op:
Als je al voor een X5/X6 gaat, waarom zou je dan niet voor deze kunnen kiezen? Rijkwaliteiten zijn alleen maar verbeterd.
BmwMPower zegt
Ik had niet veel meer verwacht dan anderhalve ton.
En het is ook te doen, je hebt ruimte en heel veel kracht.
Maar pas op met de optielijst…
Unknown zegt
LOMP.. Doe mij toch maar de Cayenne!
Cas zegt
Doet u mij toch de ML AMG maar.
Pordon zegt
@ Pim, daar ben ik het niet mee eens. Wat zijn voor jou rijkwaliteiten?
Stel ik kan zo’n auto kopen dan zal ik nooit een M versie kopen. Waarom? Nou omdat je met zo’n auto nooit het circuit op zal gaan, je zal hem nooit tot z’n limiet gebruiken. Lever je daar dan alle comfort voor in. Vriend van mij heeft net een Audi Q5 met 20 inch velgen eronder en dat snapte ik ook niet. Ja het ziet er leuk uit maar het levert behoorlijk wat comfort in. Kun je nagaan wat dat bij een M versie niet voor een verschil zal brengen
GO! zegt
Noem me gierig,
Maar dan liever voor een kleine ton in een Jeep Grand Cherokee SRT-8!
Bijna net zo snel op de honderd (5.2 seconden), maar véél exclusiever….
Mindere bouwkwaliteit neem ik wel voor lief, eerste 2 jaar afschrijving heb je al terugverdiend ;)
Entwicklung88 zegt
Ik zou toch wachten op de nieuwe M5, waarschijnlijk hetzelfde blok ook nog! Een X5/X6 met 4.4-liter blok is al ruim zat naar mijn idee.
Majinstar zegt
Het is me nu pas opgevallen dat de achterkant van de X6 veel weg heeft van de 1ste 3 serie E90 versie. Maar hij blijft superdik in uistraling en vermogen en in 4.7 sec weg.
Bye Bye Porsche, Mercedes en Audi. :D
Marg zegt
Jammer hoor…. hoe kunnen ze die kleine piele uitlaatjes eronder zetten …. en die drie grote lelijke gaten op de bumper pffff raar hoor
Marg zegt
Trouwens, vele malen liever de ML63AMG!
Mas-Estate zegt
Wat een slecht gestylede X5 zeg. Het is net tupperware, ben ik niet van ze gewend.
CSL zegt
Super bruut.
Mocht ik kinderen hebben dan is zo’n X6M in het zwart zeker een optie.
Autojunkje zegt
@CSL Als het er is denk ik ?
Gerrard zegt
Super gave bak zeg! Tering doe mij die maar!!!
Die x6 is zeker mijn favoriet geweldig ding!
Nou hopen dat ik de staatsloterij win ;)
Hoop dat ik ze veel mag zien op de wegen!
Grtz
Autojunkje zegt
Daarmee bedoel ik het GELD ;]
bradley zegt
hoeveel km zou je hiermee kunnen rijden tot het volgend tankstation :)
zou frustrerend kunnen worden.
Fout zegt
Alweer de talrijke Belgen vergeten… Misschien omdat jullie niet graag toegeven dat het hier pàkken goedkoper is ?
M-lover zegt
ok, we hebben nu een niet al te dure super-SUV die de concurrentie het nakijken geeft.
Komaan fock de crisis BMW, laat eens zien dat we ook een dikke supercar kunnen maken!
Michael zegt
pssst…autoblog.NL ;)
AMGJunk zegt
Thumbs up voor BMW!
Erg goede prijs in vergelijking met de concurrenten.
En dan moet je nog even in je achterhoofd houden dat deze de nieuwste is in zijn klasse en dat het de snelste is, dus die prijs is heel goed.
…4,7 van 0 naar 100…
Ik ben er even stil van.
Als ik dan 160 K heb, zou ik misschien wel gewoon een X5M kopen ipv een X5 :mrgreen:
Als het dan een beetje vochtig is ben je sneller in je X5M met 4 wiel aandrijving. LOL!
En ik denk niet dat het erg over zal hellen. Het zal zeker ook wel scherp sturen, dus waarom niet.
Ik vind hem trouwens nog mooi ook! heel mooi!
Ohja, ben ook benieuwd hoe de motor klinkt, oftewel:
AutoBlog:
Wanneer komt de rijtest met de X5M?? Dan ga ik vast popcorn halen!
Lijkt me een interressante auto namelijk.
AMGJunk zegt
* Ik bedoel: ..ik zou misschien wel gewoon een X5M kopen ipv een M5 :mrgreen:
572 zegt
Ik vind ze mislukt, kinderachtig kleine uitlaten, gigantische remschijven die niet geperforeerd zijn. Verder mogen de remklauwen in de kleur van de auto gespoten worden.
Doe mij maar een Hartge of Hamann.
sarcast zegt
daaaamn, tasty ! respect !
Bas zegt
Die X6 is echt om te kotsen gewoon, ik snap niet dat mensen die auto mooi vinden.. Zeker om het logo, want anders kan je ook wel de Ssang Young clone kopen.
Doe mij die X5 maar, donkergrijs met cognacleer :)
Citrofiel zegt
Oh jee… De BMW’s zijn het snelst. Kan BMW nu eens een keer níet aan de verwachtingen van de fanboys voldoen? :|
Majinstar zegt
@ Iedereen die de X6 lelijk vinden. 1ste plaatje moet bekend zijn. Als je dit lelijk vindt ben je op je achterhoofd gevallen tijdens je geboorte.
http://www.autoblog.nl/images/wp2008/big/hartge-x6-big-1.jpg
http://auto-novosti.ru/photo/bmw-x6-concept-1109-3.jpg
GOD zegt
Ik zou zelf nooit een SUV kopen maar stel dat ik het deed dan zou ik een normale zwarte of witte X6 kopen.
maar voor de rest hou ik het bij E30 6 cilinders
zou ik iets groters willen dan een E38 750iL
Tago zegt
de X6 vindt is in de laatste 2 weken gepromoveerd vd lelijkste auto naar de mooiste auto in mijn ogen. t heeft een half jaar geduurd maar wat zou ik graag eentje willen hebben…
GOD zegt
@ AMGJunk
Thumbs up voor je zelf! en ook voor veel anderen.
een keer geen fanboy rivaliteit. we leren het nog wel een keer.
Rene zegt
Lekker hoor! En wat een stelletje jankers hier zeg….. als mensen zo’n auto willen en kunnen betalen, laat ze lekker! ‘Ik zou dit’ ‘ik zou dat’. Je bent wie je bent en je koopt wat je mooi vindt………
@Citrofiel: dat moet pijn doen als Citrofiel. Niets wat ook maar in de buurt komt….. Ah joh, het zijn maar auto’s hoor….;-)
redbullet zegt
@GOD
Rivaliteit is hier niet mogelijk bmw is nu ff de snelste en (algemeen aangenomen) de best rijdende. Alleen het uiterlijk is iets om over te discussieren.
BMWPerformance zegt
@JB
de kofferruimte van de X6 is echt niet klein ofzo hoor :O
wij hebben er zelf een, want tegenover mn moeders X5 zijn ze bijna gelijk
maar de X6 is wel wat kleiner ja
AMG Powerrr zegt
In een keer goed geraden !!! Maar ik heb toch veel liever een ML63 AMG!
fffbbb zegt
Op een 1000euro na goed geraden:D
BmwFreak68 zegt
Mooie M-streep op het motorblok!
Jipino zegt
Ik vind de X5 lelijk in M-uitvoering, maar de X6 ziet er toch wel goed uit zo. De X-5 ziet er heel lomp uit, maar de X-6 wel sportief.
Benz.. zegt
@C6_R
Dat mag je best zeggen hoor.. Een Dodge Nitro of Jeep Cherokee bijvoorbeeld zijn zowel aardlelijk als lompgroot (plus een beroerde wegligging, maar dat is zoals gewoonlijk niets nieuws onder de zon….) ;)
OT:
Heb toch liever een matzwarte Brabus GL500 of een Porsche Cayenne Turbo, al is wat BMW hier laat zien absoluut niet slecht.. Een stoere uitstraling met lekker veel pk’s!
P951 zegt
Hmm, zag de foto’s eerst van een afstandje en zou zweren dat het een gepimpte 1-serie was maar dan iets hoger op de wielen gezet. Dus zo ziet een “dure” sjonniebak er uit.
De Porsche Cayenne en Mercedes ML63 AMG hebben tenminste nog een gedistingeerd uiterlijk en kun je nog een keer bij een klant voorkomen rijden, maar met deze tupperware-hokken zou ik me 2x bedenken. Maar als je er toch een zou moeten aanschaffen, neem dan maar een zwarte. Dan heb ik tenminste geen pijn aan mijn ogen in het donker.
Lucb zegt
Liever de ML, vind ik persoonlijk mooier.
BananaFlip zegt
Leuk ding, die X5.
En de X6 blijft lelijk.
Zelfs met veel tupperware en lekkere dubbelbeademde V8.
Lijkt me overigens een uiterst redelijke prijs.
GTR zegt
Maar ze zijn wel bloedje geil!
Op foto’s vind ik de x6 wel lelijk. Maar in het echt zijn ze wel knap. Haha
Maxx zegt
X6 M :(
760li zegt
geinspireerd op de tuning scene :cry:
micheloo0 zegt
En hoeveel gaan t hem in ons belgenlandje kosten.
Mavi zegt
Ik vind die X6M super.. doe mij die ma
Mathyz zegt
heftig!
Marco zegt
krijg er zowat een harde piemel van
supervette autotjes
Rick-dos zegt
Voor die 155k kun je wel 7 personen in die X5 M vervoeren! En dat kun je bij die ML en Cayenne mooi niet. Dussssss….daar….
Davidov zegt
Ben benieuwd naar een triotest. En lol @ de tags; eerst onder asobakken en dan pas onder BMW :P
C6_R zegt
@ Benz: lekker happen jonge! :lol:
Ik heb het sowieso niet zo op SUV’s Amerikaanse noch Europeese! Wat ik alleen nog triestiger vind is dat ze van een SUV een raceauto proberen te maken.
Maar er zit een M logotje op dus worden er vanzelf heel veel mensen nat van…
Benz.. zegt
@C6_R
Ik hap niet, integendeel… ik zeg alleen dat een X5/X6 er nog enigszins normaal uitzien in vergelijking met die Amerikaanse tuinschuren daar overzee… :lol:
Benz.. zegt
Tja, aan de andere kant.. een SUV is dan wel geen raceauto (verre van dat), je hebt dan wel een pk en koppelmonster (Audi Q7 V12 TDI: 500 pk, 1000Nm koppel). Het is daarom ook relaxt cruisen op de weg, en je kunt met sommige SUV tenminste lekker door het gebergte jakkeren! :D
C6_R zegt
@ Benz.. prima hoor, de nutteloze zeecontainers hier zijn vele malen minder lelijk dan de nutteloze zeecontainers daar!
Alleen proberen de nutteloze zeecontainers in den US of A geen coupés of racewagens te zijn..
EnzoR zegt
haha!! geef maar hier :D maar die cayenne is ook niet verkeerd
Benz.. zegt
@C6_R
Ik citeer jouw zin uit jouw laatste post even:
”Alleen proberen de nutteloze zeecontainers in den US of A geen coupés of racewagens te zijn..”
Are you sure?
Hoe zit het dan precies met bijvoorbeeld de Dodge Ram SRT-10, Jeep Cherokee SRT-8 of anders de Cadillac Escalade?
KingSize tuinschuren met misschien veel vermogen maar voor de rest levert het allemaal weinig rendement op.
Over het rijgedrag bijvoorbeeld zal ik het maar niet hebben…
Oops? ;)
Benz.. zegt
Overigens, je kunt er van denken wat je wilt.
Een SUV met een zeer hoog gewicht (ruim 2000 kilo?) 550 pk en in 4,7 sec naar de honderd!
Dat is bijvoorbeeld sneller dan een Cadillac Escalade, Dodge Ram SRT-10,
troost jezelf: hij is ook sneller dan de ML AMG of de Turbo S..
C6_R zegt
Precies, proberen geen racewagens te zijn, wel reteveel vermogen maar daar blijft het bij. Dan kan je ze hooguit beschuldigen dat ze Musclecars proberen te zijn!
Met zo’n ///M badge denk ik toch aan een ///Motorsport waardige auto, racewagens voor op de openbare weg, zoals dat vroeger iig het geval was.
En ja, als ik die filosofie/marketing/styling toegepast zie worden op een zeecontainer/tuinschuur/hok, dan heb ik daar mijn bedenkingen bij.
That’s all!
C6_R zegt
In 4,7 seconden naar de 100 in een SUV vind ik ongeveer even boeiend als het aantal opbergvakjes in een sportwagen, namelijk: TOTAAL NIET!
Zoals gezegd: ik ben geen liefhebber van SUV’s en al helemaal niet van “sportieve” SUV’s…
Benz.. zegt
Ja, dat is ook zo. Het is eigenlijk wel jammer dat er uberhaupt Sport SUV’s bestaan. Het is sowiezo niet echt mijn ding. Al moet ik zeggen, als je naar de MB ML kijkt vind ik hem eigenlijk mooier in AMG-trim dan zonder.. Als je begrijpt wat ik bedoel!
Benz.. zegt
Je hoeft het namelijk niet boeiend te vinden, ik namelijk ook niet.
Zoals ik al zei: Ik heb gewoon niet zoveel met SUV’s en nog minder met sportversies daarvan (een enkele uitzondering daargelaten)..
Echter, een Mercedes S-klasse AMG vind ik dan wel weer op en top klasse..
Alleen al het prachtige lijnenspel, het (gedurfde) design, het van hoge kwaliteit zijnde interieur met alle opties en het luxieuze daarvan. De geweldig krachtige AMG-motor natuurlijk die de S onder de 4,5 sec naar de honderd toe laat sprinten. Maargoed, een S is dan ook geen sportwagen, maar een Luxe limo met sportwagen ambities!
Kortom: Daar kan ik respect voor hebben!
Sorry, ik dwaalde af :)
Benz.. zegt
Zelfs de naam SUV slaat nergens op.
SUV betekent voluit: Sports Utility Vehicle
York zegt
@ Benz..
Daarom noemen ze bij BMW hun SUV’s SAV’s
(SAV: Sports Activity Vehicle)
C6_R zegt
Dus die van BMW hebben geen enkele utility, oftewel nut, maar ze zijn wel heel actief! :lol:
Als ik iets nog debieler vind dan SUV’s is het wel de afkortingen die BMW overal voor bedenkt!
Benz.. zegt
@C6_R
Tja, wie dat toch verzonnen heeft…
Het gaat idd nergens over! :D
Rob USA zegt
@Autoblog en anderen: Die 1,5 ton is leuk om te weten maar niemand zal hem standaard nemen dus misschien is in het vervolg leuk om daar wat opties bij te doen en dan zullen ze waarschijnlijk richting de 2 ton gaan nl.
Barracuda zegt
@JB: topsnelheid heeft te maken met de duurzaamheid van verscheidene componenten. De optionele Drivers pack vervangt dus ook enkele onderdelen zodat ze die snelheden wel aan kunnen… althans dat is wat ik gehoord heb :)
Nelo zegt
Als liefhebber van dit merk moet ik helaas zeggen dat ik meer had verwacht van de X5M..valt tegen. De X6 is wat dat betreft beter gelukt. Denk alleen niet dat ik een M versie zou kiezen. Zou liever een dikke X5 35sd full options hebben staan. Maar moet bekennen dat waar voor je geld hier zeker van toepassing is.
BR de Wilde zegt
@ Rob USA
als je een echte BMW kenner zou zijn, zou je weten dat net zoals met de M5, BMW al standaard in de meeste M-modellen navigatie, lederen bekleding enzovoort levert. M3 is ander verhaal omdat die auto geschikt is voor een breder publiek.
dennis21 zegt
ik vind het eigenlijk wel jammer waarom blijft het niet als vroeger alleen de m3 m5 en de Z’m is toch genoeg….een 4.8 x5 is toch snel zat lijkt mij ? en anders moeten ze maar ook voor x5 en x6 performance kitjes op de markt brengen net al de 1 en 3 serie dat is ook mooi spul…
snap echt niet waarom zowat elke auto een M-serie nodig heeft…keuze genoeg en bijna elke 6cilinder (vanaf 2,5)haalt tegenwoordig de 250…
en als je zo graag sprintjes trekt vanaf de stoplicht dan zit ik liever in een M-sedan/coupe dan in zo’n X-versie…
Larss zegt
Jammer. De X5 heeft nu al helemaal geen nut meer. Het is nu geen terreinwagen meer (misschien wel, maar wie durft nou met zo’n auto lekker te gaan scheuren door de bossen). Maar het is ook geen sportwagen zoals de M3 of de M5. Nutteloze M serie. Sorry BMW, leuk bedacht, maar niet praktisch.:)