De nieuwe BMW X5 kenden we al van foto en video. De grote vraag was of de prijs onder de magische 70 K zou blijven en dat is gelukt.
De instap BMW X5 3.0si is er voor € 69.500, een bescheiden prijsstijging van 0,6% met de vorige X5. Daarbij moet wel worden opgemerkt dat de X5 alleen nog maar met automaat leverbaar is en dus ook vergeleken wordt met de “oude” 3.0i incl automaat.
Op de uitrusting heeft BMW niet beknibbeld, want alle BMW X5 modellen zijn voortaan standaard voorzien van automatische transmissie, 18 inch (!) lichtmetalen wielen, deels elektrisch bedienbare stoelen en iDrive.
Dieselen kan in de BMW X5 3.0d die € 71.600 kost. Voor diegenen die meer pk’s willen is er de € 90.900 kostende BMW X5 4.8i.
Twijfel je nog over je bestelling? Check dan de gallery met foto’s van de BMW X5.
PS: Voor onze Vlaamse bezoekers: dit zijn Nederlandse prijzen en dat is schrikken inderdaad.
Jaap zegt
Maar dan volgt de koude douche, opties! Hou rekening met gezouten prijzen, het High Executive pakket voor een 5 serie kost bijvoorbeeld al een schandalige €20.000,- Zal hier wel niet anders zijn vrees ik…
Enig idee wat de X5 met de 286 PK diesel gaat kosten, die uit de 535d?
BTW, voor die paar euro´s meer krijg je wel de sterkere motor uit de huidige 530d, dus een paar PK´s extra.
Jaap
BMW323Ci zegt
Idd schrok wel effe van die nederlandse prijzen.
Jongens, jullie worden wel echt genaaid!
CLOWN zegt
Het valt me nog wel mee, maar met leuke opties ziet ie zo weer rond de 90.000 a 100.000. Maar dat betekend wel dat bmw de prijzen niet schandalig hoog heeft opgeschroeft.
JANUS zegt
@Rick dos.
Jij gaat er toch eentje kopen ?!
Blijft een hele mooie bak hoor, goeie keuze.
Ben best wel een (klein) beetje jaloers ! (Heel klein beetje maar hoor)
Ralph zegt
Ik heb gister de prijslijsten in pdf gekregen van mijn verkoopadviseur bij BMW en idd een high executive heeft een meerprijs van €16320,- bij de 3.0d. Een X5 3.0dA High Executive komt dan uit op schrik niet….€87920 ,-
De volgende opties zitten er dan in (bovenop de std uitrusting):
Metallic lak
Lederen bekleding Nevada
386 Dakdraagsysteem (twee langsdragers) HE HE
431 Automatisch dimmende antiverblindings binnenspiegel HE HE
456 Comfortzetels met elektrische verstelling, lendensteunen (488), actieve comfort hoofdsteunen, HE HE
geheugen op beide voorzetels, zittinglengte-verstelling, leuningbreedte-verstelling,
elektrisch verstelbaar stuurwiel met instaphulp (alleen i.c.m. 4NB/534/LU/LV)
494 Elektrisch verwarmde voorzetels HE HE
502 Koplampsproeiers HE S
508 Park Distance Control (PDC) voor en achter HE HE
522 Xenon lampen voor dim- en grootlicht met automatische lichthoogteregeling HE S
524 Adaptieve bochtverlichting, incl. hoekverlichting HE HE
534 Airconditioning met automatische regeling, inclusief HE S
automatische luchtrecirculatie (AUC) en koolstoffilter
563 Uitgebreid verlichtingspakket: uitstaplichten voor en achter, verlichte deurvakken voor en achter, HE HE
verlichting in deurgrepen interieur, verlichting in voetenruimte voorin
609 Navigatiesysteem Professional (incl. boordcomputer), met kaartweergave en separate CD frontloader en HE HE
DVD-rom speler. Voor DVD-rom zie accessoirespagina
672 CD Wisselaar BMW 6 CD
Enkele andere leuke opties:
2VA Adaptive Drive € 4530 ,-
bestaat uit elektronische schokdemperregeling (EDC) en Dynamic Drive, aktieve stabilisatoren (niet i.c.m. 226)
2LE Y-spaak (styling 214), voor 10Jx20 met 275/40R20, achter 11Jx20 315/35R20 (alleen i.c.m. 330) € 1697 ,-
4UB 3e zitrij (2 zetels met beperkte zitruimte), individueel neerklapbaar incl. elektrische ventilatie/verwarming, bekerhouders €2732 ,-
(alleen i.c.m. LU/LV, niet i.c.m. 300. Indien ‘verhoogde aanhangerlast’ (233) in gebruik, 3e zitrij beperkt tot 1 persoon)
610 Head-Up Display (alleen i.c.m. 522)) € 1841 ,-
677 Hifi Professional systeem met Digital Sound Processing (16 luidsprekers) € 1770 ,-
6FF DVD systeem achterin, 8 inch klapbaar kleurenscherm met draadloze bediening, aansluiting voor 2 hoofdtelefoons € 2689 ,-
Totaalprijs: €103179,-
Extra kosten
Verwijderingsbijdrage € 45,- (incl. 19% BTW)
Registratiekosten € 47,25
Kosten rijklaar maken € 995,- (incl. 19% BTW)
Mareno zegt
sjesus wtf is dat voor versnellingspook?
vincent zegt
De bovenstaande auto komt dus op luxemburgs kenteken op 58.500 euro
Bugatti zegt
Elke keer als ik die buitenlandse prijzen voor auto’s hoor denk ik bij mezelf: HOE KAN DAT!!.
Het is gewoon heel erg scheef dat er in de EU zoveel verschillende belastingtarieven zijn. Zo kan Nederland nooit een land worden waar veel mooie auto’s rijden.
auto-maat zegt
noem mij een krent, maar als ik deze optielijst zie verwacht ik toch minstens de helft er standaard op voor 70 mille.
wat een afzetterij.
een auto voor zoveel geld, en er zitten minder opties op als op een gemiddelde ford focus.. kom op zech, dat kan toch niet. kan iemand mij vertellen waar die 70 K dan in gaan (afgezien van de belastingen?)
Ome henk zegt
@ auto-maat .. ik ga volledig akkord met je commentaar
henk zegt
vind de mercedes M er meer op vooruit gegaan dan de x5…jammergenoeg
Rick dos zegt
@JANUS
YEP! :) Het is alleen nog zo lang wachten!…… Ik wil hem namelijk eerst zien en rijden en dan wellicht kopen.
Ik ga denk ik voor de 3.0D, die in de andere series als 3.5D door het leven gaat……..snappen we het nog?
De 4.8i is ook wel aantrekkelijk maar ik heb de afspraak (met mezelf) dat ik niet meer dan 100.000 euro aan een SUF uitgeef. Er zit natuurlijk wel wat rek in naar boven toe, i.v.m. opties, maar het moet niet te ver daar boven uitkomen.
En daarbij het lust ook nog wel wat een 4.8i……..
En jaloers hoef je al helemaal niet te zijn. De vooroordelen die zo´n SUF met zich meebrengt……NIET NORMAAL MEER!……Je begrijpt dat mijn dagelijks functioneren en mijn sociaal leven hier onder lijdt!…..NOT! ;)
Raul8711 zegt
Hij lijkt een stuk kleiner, komt waarschijnlijk door zijn afgeslankte neus..
w0o0dy zegt
@Rick Dos….. NOT? moet je kijken hoeveel tijd je kwijt bent om uit te leggen waarom je in hemelsnaam een SUV hebt…. dan moet je eigenlijk wel de snelste versie gaan rijden en het ding helemaal aftrappen anders win je de tijd die je daarmee kwijt bent nooit meer terug ;-)
Oul@ zegt
@Woody,
Hahaha, ben benieuwd hoe Rick hierop reageert. Jut en Jul.
Trouwens Rick, kan je me geen geld lenen, ik wil er ook een. In het roze ;) !!!!!!
Rick dos zegt
@W0o0dy
Nou..ik denk net zoveel tijd als dat jij, als man zijnde, moet uitleggen waarom je een Mx-5 rijdt. ;)
Rick dos zegt
@Oul@
Nou binnen nu, en laat zeggen, 2 maanden staan er 2 nieuwe auto´s voor de deur……je kan begrijpen dat mijn spaarpot aan een beademingsapparaat ligt! ;)
Ik wil hem trouwens al in het roze bestellen…… :)
w0o0dy zegt
nee hoor, als ik ergens stop en de dames op me af komen om een praatje te maken dan hoef ik de heren verder niets meer uit te leggen (ook al heb ik de Mx-5 eigenlijk gewoon gekocht omdat het zo’n leuk rij-ijzer is…..) ;-)
Rick dos zegt
@W0o0dy
Ah! Zie je meer wegen leiden naar Rome. ;)
Ik moet echter daarnaast ook nog wel eens mijn vrouw, mijn dochter en mijn hond van 65kilo meenemen…… :)
Oul@ zegt
@Rick Dos,
Ga je nu ook met m`n ideeen aan de haal joh?
Je zag me zeker rijden op de Coolsingel met m`n 307cc en vrouwtjes. Je moest me overtreffen ;) Pimpalicious.
Heb je het adres van je spaarpot, kan ik een “wordt maar snel beter” kaartje sturen?
Rick dos zegt
@Oul@
LOL! :) Ik ontken gewoon alles! Ik zeg gewoon dat jij me probeert na te doen! ;)
Ik denk niet dat je een kaartje kan sturen…het ligt namelijk op intensive care! :)
Oul@ zegt
@Rick Dos
Got damn, zo erg!!!!!
Krijg je ervan als je een kleurstelling kiest waar ik patent op heb. Verdien ik er ook nog iets aan, wie pimpt nu wie;)
Ik zal voor je spaarpot bidden en vanavond naar Medisch Centrum kijken op SBS6 hoe het ermee gaat.
ps; Wel tof dat je de mogelijkheid hebt om uberhaupt te shoppen voor een X5.
rd zegt
Niet alleen de verkoopprijzen in Belgie zijn aanmerkelijk lager (geen BPM en extra heffing indien diesel), maar wel 2% meer BTW (21 ipv 19).
Dat geldt ook voor de wegenbelasting: Voor de X5 3.0 benzine betaal je in Nederland minimaal 912 euro. Belgie 659. Voor de 3.0 diesel in Nederland minimaal 1.744 euro en Belgie 1.053.
Maar helaas kennen ze in Belgie ook minder leuke zaken als ‘in bedrijfstelling’. Dat wil niets meer zeggen dan op kenteken zetten. Voor een 3.0 benzine kost je dat 4.957 euro!! En voor de 3.0 diesel 2.478 euro!!
In Nederland werkt men op basis van gewicht van de auto. In Belgie op vermogen van de auto. En de sterk gemotoriseerde auto’s worden afgestraft.
Vandaar ook, dat de benzine 3.0 in twee versie wordt geleverd. Eén met 211pk en één met 218pk. Je raad het al: 211pk is de grens. Voor de 218pk betaal je geen 2.478 maar ook de 4.957 euro.
Blijf je natuurlijk nog altijd ruim onder de prijzen van Nederland.
Bron: http://www.automagazine.be/nl/page.cfm?titre=InfosServices&page=TaxesFees.htm&texte=1546&col=N&ToolbarSelect=InfosServices_Taxes&beweb_code=SP.Services
Rick dos zegt
@ Oul@
Dat vind ik nou heel aardig van je! Ik bid ook al elke dag! ;)
p.s. Ik prijs mezelf ook elke dag gelukkig dat ik dit uberhaupt kan doen. De luxe positie waarin ik me nu bevindt, is ook maar van de laatste jaren!
Wasmand zegt
Die auto kost 46.200 euro in Duitsland, en hier dus bijna 70.000 euro?!
JANUS zegt
So hallo, gaatie lekker.
Ik ga ff met lunch pauze en jullie hebben hele discussies zonder mij.
Schaam je.
@Rick. Je bent inderdaad een gezegend mens dat je voor een X5 kan shoppen. Gelukkig heb je een hond van 65 kilo. Daardoor ben ik alweer een stuk minder jaloers ;-)
Kan jij overigens niet eens met mijn baas praten ?! Ik mag geen SUV van hem rijden.
Z-Rider zegt
Outch de prijzen zijn inderdaad niet misselijk, maar ongetwijfeld zullen we er een hoop van gaan tegenkomen op de weg.
Maar als ik even een kleine vergelijking maak:
Nieuwe BMW X5 3.0 diesel vol met opties, dan ga je over een ton…
Tja Mercedes word het voor mij toch echt niet en de q7 ook niet…
Dan gaan we weer even verder een Range Sport V6 diesel vol is er ook net over een ton….
Moelijke keuze… Maar dan toch voor het geld een Range Sport.
JANUS zegt
@ WOoOdy.
MX5 is nix mis mee. Zeker niet als je erin past. (Is voor mij beetje probleem, ben beetje te groot) Schijnt inderdaad puur rij plezier te zijn !
@ Oul@
Je bent niet de enige hoor. Mijn spaarpotje is al jaren geleden een veel te vroege dood gestorven en heeft mij, mijn vrouw en mijn bloedjes van kinderen alleen achter gelaten :-) :-) ;-)
schnitzerken zegt
ja, dat mag je wel zeggen, schrikken: zo veel.
Voor een 3.0 d is het in Belgie maar 50000 euro ipv 70000
-edit-
Rick dos zegt
@JANUS
LOL! :) sorry meneer Janus dat zal niet meer gebeuren!
Nee het is een schat van een hond! Ze zeiden tegen mij dat het een goede waakhond is………ben ik ff afgezet! :)
Nou, ik heb geleerd dat iedereen zo zijn breekpunt heeft. Dus gewoon blijven doorzeuren.
Mag ik een SUV? NEE!
Ah joh? NEE!
Mag ik een SUV? NEE!
Ah joh? NEE!………..ik weet zeker dat ie na 10 minuten toegeeft! En anders wil ik het wel voor je doen hoor…. ;)
JANUS zegt
@ Rick dos.
Hahahahaha. Ik hoor het al. Jij kent mijn baas niet !
Mag ik een SUV? NEE!
Ah joh? NEE !
Mag ik een SUV? NEE!
Ah joh? Doorgaan zo jij dan kan je die Laguna ook wel op je buik schrijven!
AutoGekkk zegt
Daarom moeten jullie bij de volgende verkiezingen niet weer op CDA of VVD gaan stemmen!!!! Dat zijn de partijen die komen met belachelijke belastingen…
Rick dos zegt
@JANUS
LOL! :) HAHAHAHA! Oké….die zag ik ff niet aankomen…….nieuwe strategie!……moet ik ff over na gaan denken! :)
w0o0dy zegt
“da’s goed, doe mij maar een 8cent per km vergoeding voor woon/werk en 28cent/km voor zakelijke km’s” “Oh ja had ik alverteld dat ik ga verhuizen? Ik ga 50km VERDER van kantoor af wonen…..”
Moet jij eens opletten hoe snel hij meer budget regelt voor de leasebak…..
JANUS zegt
Ja maar ik krijg SLECHTS 18cent voor zakelijke km’s en 8cent voor woon/werk. Daarbij is die auto meer een emolument dan dat ik hem nodig heb.
Rijd niet zo gek veel zakelijke kilometers.
Maar goed, alle ideeen zijn meer dan welkom. KEEP THEM COMMING !
JaegerLeCoultre zegt
Prijzen zijn best wel netjes hoor.
Kijk eens terug naar de oude X5 4.8is basisprijs van €120.950 en de nieuwe X5 4.8i kost dan slechts €90.000.
Vergelijk:
X5 4.8is 2006 X5 4.8i 2007
max. vermogen (360 pk) (355pk)
6200tpm
max. koppel 500 Nm (475 NM)
3600tpm
topsnelheid 246 km/h (240km/h)
acceleratie 0-100 km/h 6,1 s (6,5 s)
Dit komt opdat de nieuwe 4.8i geen opvolger is van de oude 4.8is. De 4.8i is de opvolger van de 4.4i. De vorige 4.8is werdt dus beschouwd als een soort M voor de X5. Nu betekent dat dus dat de 4.8i zeker niet de snelste motor wordt voor de X5.
Al helemaal niet als je bedenkt dat het monster ML63 AMG meer dan 500 pk heeft.
AutoGekkk zegt
Weetje wat ook kan. We kunnen gewoon naar belgie verhuizen:D
slk55 amg zegt
Ik vind de nieuwe X5 een mooie wagen om te zien, en qua techniek zou die ook wel uitstekent zijn. Wat ik vooral habdig vind aan de nieuwe X5, en wat ik in mijn eigen audi a6 allroad een beetje mis, is die derde zitrij. het komt vaak voor dat als ik/mijn vrouw de kinderen (3) gaan ophalen, dat er dan maar 2 vriendjes mee kunnen, dit leid vaak tot ruzies. maar ik merk dat ik een beetje afdwaal…. het ging immers over de prijzen van de X5. Ik vind de prijzen niet schokwekkend hoog, ik had deze prijzen wel verwacht. als je kijkt naar de concurenten Audi Q7, mercedes ML, dan zitten deze SUV’s ook allemaal rond de 70.000 euro. De opties zijn inderdaad wel erg duur, maar dit komt steeds vaker voor, neem nou mijn a6, als je die een beetje leuk wilt aankleden komt er ook zo 30.000 euro bij.
@Rick Dos
Ik denk dat je een goede keus maakt, als je voor deze X5 kiest, laat het weten wanneer je hem hebt gekocht. en o ja, ik zou voor die 4.8i gaan ;) Je houd dan inderdaad wat minder geld over voor leuke opties, maar ik denk dat de standaard X5 4.8i rijker is uitgerust dan de standaard X5 3.0d. En bovendien heb je denk ik een veel groter rijplezier in de 4.8i, denk bijvoorbeeld maar eens aan het geluid van zo’n BMW v8 motor….
Donny zegt
Ik vind het net een opgerekte X3, de voorkant lijkt bijna hetzelfde! Verder vind ik het interieur wel schitterend, heel erg mooi gedaan.
slk55 amg zegt
@ Donny
de nieuwe X5 lijkt inderdaad veel op de X3, vooral de achterkant. voor een autokenner als ik, is het niet moeilijk om verschillende modellen uit elkaar te houden, ik lach me ook meestal een deuk als iemand op dit blog bv. de audi a4 en de a3 sportwagon door elkaar haalt. maar ik denk dat ik het met de nieuwe X5 en de X3 nog moeilijk krijg.
Rick dos zegt
@slk55 amg
Dat zal dus ergens volgend jaar worden.
De 4.8i is idd. een hele goede optie en het geluid van die motor is gewoon prachtig maar is dat het mijn geld wel waard? Ik ga er in ieder geval nog ff goed over nadenken en afwachten…….
911 zegt
volgens mij is die 4.8i het zeker waard. Als je om snelheid en een mooi geluid geeft al helemaal. En ik denk ook dat de 4.8i ook standaard iets rijker uitgerust is.
Donny zegt
@slk55 amg
Haha, inderdaad, das ook het probleem. Kan wel zeggen dat ik een enorme autofreak ben en ik kan ze ook wel onderscheiden, maar qua design en details vind ik de X5 echt op de X3 lijken. En ook al is de X3 een gedrocht, de X5 zou in het echt wel eens aardig uit kunnen zien.
Sander zegt
4.8i Weet je hoe mooi… Mensen, is toch een te brute bak die X5 :D Terecht van BMW dat ze hem niet totaal anders hebben gemaakt, het was de eerste (populaire) SUV.. en kijk wat een succes, waarom niet daar op voort borduren?
CSL zegt
Nou hopen dat er nog een M versie komt!
X5 LM V12 met 700pk mischien!! wie weet.
Citrofiel zegt
Wow, iedereen is enthousiast… (behalve over de prijzen) Durf ik hier wel tussen te komen? JA! :D
Ik vind er helemaal niets aan! Stomme SUVs, ik heb op school een beschouwing erover gehouden en ik kan niet genoeg voordelen bedenken om de nadelen te overwinnen…
Rick zegt
ik vind hem echt niet mooi.
vorige x5 sprak meteen aan ..dat heb ik met deze niet..
de concurrentie heeft mooiere ….
lowlow zegt
Wat een prijzen daar :o 50 000 € voor de 3.0si in belgië!
C30CDIAMG zegt
Kortom, maar drie moters in hun gamma. en dat is al inclusief de diesel
C30CDIAMG zegt
@lowlow, jajajaja. dat weten we nu allemaal wel. gefeliciteerd. Weet je wat het is: Jij koopt een auto zonder BPM maar je verkoopt ‘m ook weer zonder BPM. Wij kopen een auto met BPM maar verkopen ‘m ook weer MET BPM. Kortom, niemand schiet iets tekort.
Kortom, maar drie moters in hun gamma. en dat is al inclusief de diesel
w0o0dy zegt
@C30…. ik ben het niet met die “niemand schiet iets tekort” eens.
50% afschrijven van 70.000 is toch wel een ander bedrag dan 50% afschrijven van 50.000 hoor! En je moet ook die extra BPM financieren…..
BMW zegt
ik vind hem best mooi als ik er eentje zou kopen wat ik toch niet kan heb me vrouw 4 maanden geleden zover gekregen voor een 5 serie te kopen. toen zij ze de volgende auto wordt een normale en niet te dure auto maar nu ik die ik X5 krijg ik weer zin voor een nieuwe te kopen. maar dat is best veel 70000 euro die 5 seire wat ik heb gekocht daar heb ik al 49000 voor moeten geven en daar zit eigenlijk al best veel op maar in zo’n X5 heb je wel waar voor je geld als je ziet hoe die op die foto’s is uitgerust maar deze auto zet ik wel in mijn droom garage want deze kan ik toch nooit financiren maar. BMW is en blijft een mooi werk. maar als je hem in belgiën koopt ben je niet goedkoper uit want je moet dan ook de BPM betalen maar ook je moet hem op nederlands kenteken zetten en dat kost allemaal veel geld dus ut scheelt je niet veel en het zal wel een hoop gezeik kosten. was toen ik mijn auto kocht ook al hadden ze verkeerd kenteken opgeschreven dus dat is allemaal zo’n gezeikt maar ik wil hem echt wel hebben:)
Audi zegt
wat een SUVe (lees; “suffe”) auto zeg..
Sander zegt
Wel goede grap:P… Maarja… Ik denk dat je er aan moet wennen, net zoals dat het geval bij de Golf 5 was..
KEN DA SPEED FAN zegt
@ Sander
nee hoor een X5 blijft een raar ding :P
grapje hoor , is best redelijk mooi autootje :P
slk zegt
Wat een rare neus heeft hij gekregen. Lang niet zo stoer als het oude model.