Als scoop kreeg Wouter vandaag uit eerste hand de Nederlandse prijzen van de nieuwe A4. Alleen was (en is) onze eigen Bavo weer te druk met allerlei beursbabes, prettyboys en een planning voor zijn R8 rijtest. Dus op de valreep; de A4 prijslijst begint bij 33.150,- (incl btw, bpm) voor de 1.8 TFSI (120pk).
De 1.8 TFSi met 160pk zal beginnen bij 36.650,- en de V6 3.2 FSI (265pk) begint bij 52.665,-. Dieselen kan met de 2.0 TDI (143pk) vanaf 39.900,- of met de 2.7 V6 TDI (190pk) vanaf 48.635,-. Tot slot is er een 3.0 V6 TDi met 240pk, deze is met handgeschakelde zesbak verkrijgbaar vanaf 53.100,-
Vanaf december is de A4 verkrijgbaar.
Coolguy zegt
Zelfs het instapmodel is echt reteduur geworden :(
Mikeee zegt
Oh? Wat is het verschil tussen TFSi en TFSI ??
(Ja nou, behalve die 40 paardjes)
Tom zegt
Waarom kopen jullie Nederlanders je wagen niet in België, bij ons kost een A4 2.0Tdi ongeveer 25000 a 27000€, standaard.
Supreem zegt
wat een gedrocht in die kleur en met dat instaplichtmetaal. Aan die achterste wielkast lijkt er letterlijk iets fout te zitten.
Niet mijn ding.
Zoepie zegt
Hebben jullie toevallig ook de prijzen voor België? Aangezien ons wagenpark uit Audi bestaat vraag ik me af of het nog een haalbare kaart is met de nieuwe :)
Eric zegt
Wat een prijzen. 40.000 euro voor een 2 liter diesel!!!!!!!!!!!!!
It’s good to life in Belgium. Allé, voor de autoprijzen dan toch. Voor het weer moet je hier ook niet zijn.
Japie zegt
Valt me mee die instapprijs voor de 1.8Tfsi,…ben alleen bang dat ie dan echt HELEMAAL kaal is,….waarschijnlijk zelfs geen airco/cd/middenarmsteun,..
El Loco zegt
Dat wordt dus de 1.8 TFSI 120pk met een sjippie erin.
Aston Martin Rapide zegt
Voor hetzelfde geld kies ik wel een andere….misschien de nieuwe mazda 6 met een snellere motor? Of lexus IS?
de sjonnies zegt
Dieselen met een A4 vanaf 40 mille?
Krankzinnig
React zegt
De prijzen komen toch redelijk overeen met het huidige model:
huidig:
– 1.6 75 kW/102 pk 5-bak EUR 30.590,00
– 1.8 T 120 kW/163 pk 5-bak EUR 36.620,00
– 2.0 TDI 103 kW/140 pk 6-bak EUR 40.190,00
– 2.7 TDI DPF 132 kW/180 pk 6-bak EUR 44.860,00
– 3.0 TDI DPF 171 kW/233 pk 6-bak quattro EUR 52.490,00
2.0 diesel is iets goedkoper geworden, 2.7 diesel veel duurder? De instapper is wel wat duurder, maar daar krijg je ook een beter motor voor terug.
Heyhuub zegt
Ik weet niet hoor, maar een Lexus IS is er vanaf €40000,-
Suske zegt
@ El loco
inderdaad jah!
peter zegt
Vraag me dat ook af. Waarom is aankoop in België niet mogelijk? prijsverschil is enorm
Jeroen zegt
@ React
Je bent de 2.0 96kW/130 pk 5-bak vergeten à EUR 34.225,00
Silverarrow zegt
Hele mooie wagen, lekker sportief, maar ook zakelijk. En natuurlijk: Eindelijk die ondergemotoriseerde 1.6 uit het het modellengamma! Dat ding is echt niet vooruit te branden.
peter zegt
Spijtig dat Audi bij voorwielaandrijving blijft. Zeker bij de diesels is dat vaak problematisch (tractieproblemen door veel en vroeg koppel). Ze zien er zo sportief uit – maar in deze gewichtscategorie kan je dat vind ik niet maken met een FWD auto. De quattro’s zijn dan weer ontzettend duur.
Als Cadillac en Chrysler het kunnen moet Audi dat ook kunnen.
majinstar zegt
Zelfs de vernieuwde versie blijft nog steeds smaak en stijlloos eruit zien.
Robin zegt
Je moet die prijzen eens omrekenen naar guldens, das lachuh
eMiz0r zegt
@Belgen. In Nederland wordt over elke nieuwe auto 45,2% extra belasting (BPM) geheven op de cataloguswaarde. Leuke wetgeving waardoor je als autoliefhebber flink genaaid wordt :)
Een auto kopen in België heeft geen zin, want zodra je die naar Nederland importeert en op kenteken zet betaal je weer die oplichtersbelasting. Rijden op Belgisch kenteken als Nederlandse inwoner is strafbaar :(
majinstar zegt
En mensen maar klagen dat we met de euro er achterop zijn uitgegaan ??
luc zegt
ik las de prijzen al op autoweek, gewoon veel te duur. Vooral voor een instapmodel. Nog opties erbij en je betaald al 40.000. Kun je toch wat beters voor krijgen
mathijs zegt
@ Robin : de goede oude guldens… haha.. wat een geld hé
gaat de BPM nou 6,5 % per jaar zakken t/m 2011 ?
of is dat er nog niet door?
wordt een ferrari weer wat betaalbaarder… ;-)
leuk voor de occassionmarkt.
peter zegt
@eMizOr
damn das pijnlijk, ik dacht dat wij het erg hadden. Nuja, wees blij dat je onze inkomensbelasting niet hebt.
Wat ik trouwens spijtig vind in België is dat bvb. de toch wel groene BMW 320d een stuk zwaarder belast wordt als bvb. een suzuki grand vitara 1.9diesel, terwijl die laatste meer veiligheidsproblemen geeft en een stuk vervuilender is. Anderzijds kan je op bvb. de mini cooper D 15% van de aankoopprijs recupereren via de belastingen(CO2 onder 105 gr.). Zeer dom is dan weer dat dit niet opgaat voor bedrijfswagens.
Erik zegt
En de 1.9TDI wordt geschrapt, of wordt die pas later uitegbracht ? Want die was belastingtechnisch veel voordeliger in Belgie … ik had gehoopt dat mijn volgende firmawagen een A4 kon zijn, maar als er enkel een 2.0TDI beschikbaar is, zal dat niet lukken.
Wallies says zegt
‘HELEMAAL kaal is,….waarschijnlijk zelfs geen airco/cd/middenarmsteun,..’ Audi persbericht: Een automatische airconditioning is standaard op alle modellen!
Wasmand zegt
Belachelijke prijzen, voor dit geld koop je een mooiere Lexus IS die kwalitatief veel beter in elkaar steekt, en exclusiever is.
GTTChris zegt
de 1.8T is 1000 euro goedkoper geworden…..
Wallies says zegt
Wasmand: Lexus IS vanaf prijs 39.950 (Audi A4 33.150), Appels en peren! Oh ja omdat het tegenwoordig van belang is: energie label Audi B, Lexus F! En mooier, kwalitatief en exclusiever is relatief.
monk zegt
tis wel een erg mooie auto wat mij betreft, alleen wel kostbaar, maar hey iig geen 1.6 meer
Wallies says zegt
@ Monk iid. Enne gat tussen benzine motoren is er groot 36.650-52.665. Ruimte voor 2.0 TSFI!
mashell zegt
@Wallies de diesels A4 2.0 TDI 143pk en IS220d zijn in prijs goed vergelijkbaar (40k) maar de Lexus heeft wel meer vermogen en is ook exclusiever.
GezondVerstand zegt
@Wallies
Voor dat geld heb je dan wel een auto met heel wat meer uitrusting.
En een 208PK V6 en het Lexus comfort.
Ipv een instappertje van Audi.
En voor 10 mille minder dan Audi koop je bovendien een Skoda Octavia die uit dezelfde magazijnen is gebouwd dan die Audi.
peter zegt
@mashell : Althans in belgië is die 2.2 diesel fiscaal nogal nadelig.
Ook zou deze volgens “De Autogids” niet het beloofde vermogen leveren (getest op vermogen bank) en nog is veel vebruiken ook. Terwijl VW/Audi net meestal meer levert dan opgegeven. Ik vind die nieuwe IS dan ook nog is spuuglelijk, maar over smaak …
De vorige IS sprak me veel meer aan. Vooral de fiscaal vriendelijke 2.0 6l
auid a4 zegt
De nieuwe audi a4 2.0tdi (39.900 euro) is zelfs duurder als de oude audi a6 2.0tdi (34.359 euro).
auid a4 zegt
Weet iemand wat de nieuw prijs in België is ???
TomS zegt
Naast auto’s zijn huizen ook fors goedkoper in België.
En voordat je nu meteen wilt gaan verhuizen moet er wel opgemerkt worden dat de salarissen in België eveneens lager liggen zodat het zomaar kan zijn dat het besteedbaar inkomen in België toch lager is dan in Nederland ook al zijn de huizen en auto’s lekker “goedkoop”. Zoals reeds opgemerkt is de inkomstenbelasting in België hoger dan bij ons.
Voor wat betreft de lexus kent deze auto weinig losse opties en zit zowat alles in een pakket. Persé 1 optie erbij willen is dan vaak meteen vast zitten aan een heel pakket en dan red je het ook niet meer met 40.000 euro.
Ik ben inderdaad erg benieuwd wat abt gaat leveren voor de 120pk motor en of deze door abt naar 180pk getilt kan worden.
Domien zegt
de instapper 2.0 FSI A6 kost hier in belgië 32000 euro geloof ik, misschien nu al minder. Das wel een verschil, want daar heb je in Nederland geen A4 voor :s! liefste noorderburen, voor de eerste keer in m’n leven heb ik medelijden met jullie ;)
Domien zegt
even een vergelijking van de prijzen van de huidige A4, dus niet de nieuwe:
Benzine
1.6: 20.083€ (BE) / 30.590€ (NL)
1.8T: 24.504€ (BE) / 36.625€ (NL)
2.0: 21.554€ (BE) / 34.225€ (NL)
2.0TFSI:27.025€ (BE) / 39.990€ (NL)
3.2FSI: 32.231€ (BE) / 50.860€ (NL)
Diesel
1.9TDI: 20.909€ (BE) / 35.990€ (NL)
2.0TDI: 22.851€ (BE) / 39.590€ (NL)
2.7TDI: 27.685€ (BE) / 44.260€ (NL)
3.0TDI quattro(V6): 24.256€ (BE) / 51.495€ (NL)
(bron: AutoTest 2007)
De verschillen zijn enorm! Soms het dubbele, kijk naar de 3.0 TDI !
kadett rijdt beter zegt
Lexus doet niet echt mee natuurlijk, de belangrijkste rivalen van Audi zijn:
BMW 3- serie: benzine ‘instapper’ ca 34.000 euri en: ietwat saai maar degelijk ontwerp,
Mercedes C ‘klasse’ : ‘instapper’ ca 37.000 (!) euri maar dan heb je d’r wel een met een sterretje erop!
Ik voorspel dat Audi een enorme klapper gaat maken met de nieuwe A4:
Het wordt de best verkopende auto in het segment: luxe middenklasser.
peter zegt
@Domien moet daar in België geen BIV meer bij ? en die 3.0TDI zal wel drukfout zijn. Wat je in België betaald voor een 3 liter is aan jaarlijkse taxen is trouwens ook redelijk degoutant. Daarom zie je hier ook zoveel instapmodellen denk ik.
peter zegt
@kadett
Voor mij ligt een A4 toch een categorie lager dan de IS / 3 serie & Mercedes C klasse hoor.
Hij heeft mss. de looks, en zeker de bouwkwaliteit – maar de rijervaring is toch een pak minder.
Ik zal voorbeeld geven. Ik had onlangs keuze tss. oa. A4 & BMW3 als bedrijfswagen. En heb ook met beide testrit gedaan. Het ging natuurlijk om de diesels. De audi kon ik met super uitrusting krijgen (leer en blabla) terwijl de BMW 3 enkel met “option line” was uitgerust. Ik heb voor de BMW gekozen. Na testrit met de 2 zal iedereen met ook maar beetje autohart dezelfde keuze maken denk ik, het verschil is zeer groot.
Brecht zegt
@ peter:
Dat waren de eerste exemplaren die van de band afgingen.
Die waren inderdaad gesteld met een slechte versnellingsbak, motor had een felle inertie onder de 2000 toeren en verbruikte 1,5 l méér als de constructuur had opgegeven.
De exemplaren die nu van de band gaan hebben nu een betere versnellingsbak, en de inertie is weg en het verbruik ligt héél dicht wat de constructuur geeft.
En voor de BIV: Waar je zwaar wordt afgestraft word in belgië kan ook verlaagd worden door de 162pk sterke variant te kiezen die even snel optrekt en snel gaat.
Het is een zéér leuke auto en is zijn geld waard, alleen is de koffer wat kleintjes voor de categorie waar de lexus zit, en is zijn imago is niet zo goed, vergelijke de duitsers.
Domien zegt
ja vanaf dat je auto wat meer vermogen heeft gaat de BIV exponentieel de hoogte in, das wel minder. En die prijs van 3.0 TDI is wslk een drukfout idd, ik dacht het ook al
sven zegt
Schandelijke prijzen , zelfs in Belgie !
Zo zullen ze enkel nog als firmawagens verkocht worden !
Welke particulier ( buiten enkele uitzonderingen ) geeft er nu zoveel geld aan een audi ??
Zijn geld echt niet waard want zoveel verschilt hij toch niet met het oude model !!
Rick dos zegt
Zoooo dat zijn nogal forse prijsstijgingen voor een faceliftje………
Audioot zegt
Wat een vreselijk zure mensen zijn jullie toch met zijn allen!!!
Probeer toch eens objectief te zijn over al die zaken. De meesten van jullie
vergelijken appels met peren en beschikken over ‘feiten’ die totaal niet kloppen.
Of het nu gaat over betrouwbaarheid, rij-eigenschappen, motoren, vergelijkingen met andere modellen van merken, te duur……
Waar baseer je dat op? Ik heb het idee dat velen van jullie alleen maar reageren om maar wat te typen te hebben. Slechts een enkeling weet waar hij
het over heeft en als je zonder het op een fatsoenlijke manier niet kunt onderbouwen reageer dan a.u.b. in het vervolg dan niet.
(Zo, dat ben ik even kwijt)
speedlimit zegt
@ kadett rijdt beter
Lexus doet niet mee zei je…terwijl je de a4 wel met de bmw 3 en mercedes c vergelijkt.
In dit vergelijk valt de audi juist buiten de boot aangezien die geen achterwielaandrijving heeft en de lexus,bmw en mercedes juist wel.
w0o0dy zegt
@audioot: sorry hoor, maar auto’s uit het zogenaamde premium segment zijn gewoon duur voor hetgeen er geboden wordt. Kennelijk maakt dat stapels kopers geen reet uit want ze willen nou eenmaal dat merkje op hun auto, maar als ik voor 37.000 euro een leaseauto mag uitzoeken dan staat er zeker geen Audi, BMW of Mercedes op…. veel teveel geld voor opties waar je eigenlijk niet zonder kan bovenop een auto die toch al veel kost. Denk je echt dat een A4 met voorwielaandrijving beter rijdt dan de nieuwe Mondeo of de Mazda 6? De Best Drivers car verkiezing van Autocar laat zien dat de Mondeo een vreselijk goede auto is geworden….. en die start toch echt voor zomaar 10 mille minder. De 2,5 20klepper vijcilinder in Titanium uitvoering komt op zo’n 37 mille……. dan heb je met de a4 (of een andere premium kandidaat) net een paar bekerhouders en matjes als optie mogen uitzoeken…… (tikke gechargeerd ;) )
Audioot zegt
@ wOoOdy
Kijk dat zijn nu eens argumenten die worden onderbouwd.
Ik moet je in dit geval gelijk geven maar de meeste reacties zijn altijd
zo zwart-wit. Maar je moet ook kijken naar afschrijving en de inruilprijs en
daar ben ik – bij mijn eigen dealer – erg tevreden over.
LD zegt
Kijk vergeleken met de “oude” prijzen is er weinig aan de hand, de ATTRACTION versies zijn niet eens duurder ……. lijkt het, en de motoren aantrekkelijker. Het grote probleem zit hem in het ontbreken van de zeer interessante pakketten van de laatste jaren zoals de ADVANCE met; Metalic lak, radio/navigatie, CD-wisselaar, telefoonvoorbereiding, alarm, parkeersensoren, neerklapbare achterbank, multi-functioneel lederen stuur, rensensor ……. voor 950,00 (welliswaar met minder marge voor de dealer).
Electrische ramen achter en een eenvoudige radio lijken nu wel standaard te zijn, maar als ik bovengenoemd lijstje aanvink wordt die pas echt (veel) duurder dan de oude. Dus de kale prijzen alleen zeggen lang niet alles.
Ben benieuwd dus naar de paketten……
Weet overigens iemand de specificaties van de 120pk versie, het lijkt erop gezien de “T” dat die wel een turbo heeft. dat zou betekenen wel een goed koppel en dus op zich een heel interessante motor, veel meer dat de huidige 1.6 die ik nu heb.
Skyline.. zegt
Nee nu weet ik het gewoon zeker.. Audi is mijn lievelings merk:$(L)
Wallies zegt
@ Audioot, Er zijn zes prijzen bekend er verder niets. Conclusie je kan nog niets zeggen over, als je een A4 aankleed, hoe het er uit gaat zien. En daarom is er nog geen vergelijk te maken. Overigens worden deze auto’s vaak op status en emotie darbij gekocht, enne dat is voor iedereen anders. Wij zitten hier te steggelen over techniek enne mogelijkheden maare het gros van de kopers doet dat niet.
Heyhuub zegt
Wat een stelletje zeurders hier zeg, als de meeste wat meer onderzoek deden zal je ontdekken dat hij niets duurder dan het vorige model is geworden.
En dat voor een snellere en grotere auto.
Ari_M6 zegt
@ Tom
Dat kan nie, we moeten dan minimaal een paar dagen in de week in belgie zijn. en wie heeft er nou zin om een paar keer naar belgie op en neer te rijden ?
Kweet het niet zeker hoor , maar zo iets hoorde k
phantom zegt
komt op de foto een beetje langerekt over, in het echt hopelijk neit.
Rob zegt
Het verschil tussen de 1.8 TFSI en 1.8 TFSi is niet alleen 40pk.
De TFSI(120pk) is leverbaar waar tegen de TFSi(160pk) voorlopig niet te bestellen is. Er is ook geen duidelijkheid waarneer deze wel te leveren is.
Waarschijnlijk is de 160ok sterkte 1.8 pas over 4 maanden te bestellen en dan nog eens 3-4 maanden wachten. Dit gaat mij te lang duren!
raymond zegt
Even reageren op dit forum. Heb dit weekend in een audi A4 gereden, de 2.0 diesel en daarna in een BMW 318i benzine. Beetje appels en peren, maar ik dacht dat de BMW er als winnaar uit zou komen. Nee dus. A4 rijdt heerlijk, zit heel strak in elkaar, sjieke uitstraling binnen. De BMW is traag (vergelijkbaar met mijn 2.0 Avensis) en heel kaal. Saaie auto die van binnen goedkoop aandoet. Audi doet met de nieuwe A4 wat mij betreft een gooi naar een positie in de top 2 van de 3 (BMW 3, C-klasse, A4). Heb nog niet in de C-klasse gereden (en ik wacht nog op de 160pk benzine van de a4)