Zojuist, heet van de pers, kwam tot ons de Nederlandse prijslijst voor Alfa-Romeo’s bijdrage aan de wedstrijd voor schattigste straatauto van 2008. En de winnaar is…
(klik op de tabel voor een uitgebreid overzicht met BTW en BPM bijdragen)
Best een duur karretje als je het mij vraagt…. Bovendien zo’n €3.000 tot €7.000 duurder dan in België voor respectievelijk de goedkoopste en duurste uitvoering dankzij Neerlands ‘autovriendelijke’ belastingklimaat.
Om in de stemming te komen hebben we hier nog wat bewegende beelden van de MiTo in het wild.
Damman zegt
Das niet goedkoop naar belgische normen, met dat geld koop je een Mini cooper.
VonStroke zegt
@Damman: prijzen in NL zijn altijd een pak duurder vanwege de vele (extra) belastingen.
JanJansen zegt
Qua geld kost dat financieel veel te duur.
Een tweedehands Lotus Elise met rond de 45k op de teller kost nog minder.
jammer, de schattigste straatauto gaat aan u voorbij…
..maar gaat u wel door voor de kleurenmagnetron?
Jochem zegt
Heel leuk dat er een rij filmpje bijzit
maar vergeet niet mijn combo spot van de Mito ;)
http://www.autojunk.nl/pix/view/144709
G. Koenen zegt
@ JanJansen:
Qua geld kost dat financieel veel te duur…
Qua geld = financieel
En iets is duur, of kost veel…
Om maar wat te zeuren te hebben.
Overigens, de Mito is redelijk aan de prijs. Maar het blijft een kekke auto.
JOnas zegt
15.550 in belgië, sorry buurtjes ;)
MeToo zegt
Je vindt de Belgische prijzen hier: http://www.alfamitoblog.be/blog2.php
Wel vreemd dat de Belgen de Sport uitvoering niet hebben?
Jimmie zegt
De uitrusting zal ongetwijfeld ook veel meer zijn dat de gelijkgeprijste Polo bijv.
Toch is ie voor mij als Alfist net te schattig aan de voorkant, een Alfa hoort aggressief en sportief te zijn. Blij dat de ontwerper de laan uitgestuurd is ;)
CSL zegt
Best duur voor zo’n kleine auto’tje die zich nog moet gaan bewijzen!
Gerrit zegt
Wij Nederlanders worden gewoon opgelicht door onze eigen leiders die we zelf kiezen! Lang leven de verzekeringen enzovoort.
Beter dat alles afgeschaft wordt hoe hard het ook klinkt. Gewoon ALLES zelf betalen. Dan houden de mensen die niets hebben veeeel meer over.
Gewoon voor jezelf zorgen.
Dit is nog maar 1 gevolg van NL-se levensstijl, met die €7000,- duurder dan Belgie.
johnnyt-jet zegt
Jimmie ,mischien is deze Alfa Wel agressief / sportief te rijden. Een Alfist kijkt ook daarnaar.
tom zegt
dure Punto!
Prijzen in nederland zijn absurd, je zou er haast gierig van worden :p
-edit: LOL-
tom zegt
moesten ze die diesel nu eens tot 115 gram uitstoot beperken kon je in België nog 3% korting krijgen :(
johnnyt-jet zegt
Tom , je vergist je , is geen punto !
w0o0dy zegt
Een boel geld, maar qua uitrusting, techniek en rijgedrag moet deze MiTo dan ook “best of class” zijn. De techniek aan boord is behoorlijk geavanceerd… DNA (zoiets als het manettino van Ferrari in combinatie met het ESP-systeem en electronisch instelbare stuurbekrachtiging) en een electronisch differentieel… welke andere auto heeft dat soort techniek? We mogen dan ook verwachten dat de MiTo ook in de goedkopere uitvoeringen menig GTI in de bochten kan kloppen…. Als je het op die manier bekijkt valt het ook wel weer mee….
Hoeveel auto’s kun je kiezen met 120pk onder de 22 mille? Hoeveel met meer dan 150pk onder de 26? Auto’s zijn nogal duur…. maar deze is niet uitzonderlijk prijzig.
snelste zegt
Nette prijzen, toch dik onder de mini.
C5 zegt
wat een dure kar een leuke tik je de 20 mile al aan
ik vind hem lelijk nog zo’n dure design kar
AriM6 zegt
vreemd dat er geen A-labels zijn.
Waar zijn die sterretjes in die tabel eigenlijk goed voor ?
luc zegt
Duurt, te duur. Daar koop je mischien zelfs een d-segmenter voor.
RX-7/6 Owner zegt
kan je beter een MZ2 kopen :D
Benjamin1 zegt
teveel voor deze auto. Vergelijk dat met een Grande Punto, die rijd je voor 19.000 met de dikste benzine motor en alle opties de deur uit. Wil je dat maar dan met een Alfa badge kom je op 25.000 euro uit!!
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Ik vind de energielabels nog tegenvallen met die gedownsizede motortjes.
Voor de rest niet verkeer denk ik. Een Golf kost tegenwoordig ook zomaar 30 mille…
Voor de rest zal het succes vallen of staan met de leaseprijs. ‘Hoe kleiner de auto, hoe kleiner de afschrijving’ geldt nog steeds, dus zal wel goedzitten.
Alfa Corse zegt
@ Benjamin
Vergeet niet dat de Alfa Mito 1.4T Sport, 4-seconden sneller is op Monza dan de GP Abarth… ;)
kempuuss zegt
wacht nou maar met zeuren over de prijs totdat je de MiTo in de showroom hebt gezien en dus ook de afwerking en de kwaliteit van de materialen die zijn gebruikt gezien hebt.
dit is echt een hele nette prijs voor deze auto!
w0o0dy zegt
@Benjamin: da’s een domme vergelijking… de MiTo is luxer uitgerust, en rijdt rondjes om de Grande Punto door het geavanceerde onderstel. Deze Alfa moet concurreren met auto’s als de Mini, maar ook kopers van de A3 en de BMW 1 serie worden de doelgroep. De MiTo is misschien wel iets kleiner, maar heeft wel een mooi exterieur, interieur en zeer geavanceerde techniek aan boord.
ZeRoo zegt
jammer dat de gta er nog niet bijstaat.. :(
Citrofiel zegt
Voor de kleine motoren is het zeker te veel. Ik denk (of eigenlijk hoop) daarom dat vooral de sterkere motoren gaan verkopen. Dan krijg je nog wat voor je geld.
Hylke zegt
Waarom B en C label?
Ik bedoel…bmw 3 serie met 3L 6 cilinder heeft ook C label…
Uitleg graag :D
w0o0dy zegt
@Citrofiel: specificeer wat systemen die de MiTo standaard heeft op concurrende auto’s en kijk dan nog eens naar de prijzen….
Standaard heeft de MiTo: Q2-differentieel, Dynamic Steering Torque voor ondersteuning van de elektronische stuurbekrachtiging met behulp van het VDC, ASR antislipregeling, ABS en EBD (Electronic Brake Distribution), hydraulische remassistentie voor noodstops (HBA), Cornering Break Control voor optimalisatie van de remprestaties in bochten en MSR. Dat systeem regelt de motorremwerking wanneer de bestuurder te bruusk terugschakelt en de wielen zouden kunnen blokkeren.
Verder heeft de Alfa Mito verklikkerlichten op alle gordels, gordelspanners, zeven airbags inclusief een knieairbag en LED achterlichtunits.”
Bron:autoweek
sacha zegt
@discussie over prijs: Is Alfa premium? (eerlijke vraag)
Jimmie zegt
@Hylke, labels zijn per klasse als t goed is…
Jimmie zegt
@sacha, net zo premium als de Duitsers. En de laatste modellen lijnen komen qua kwaliteit goed in de buurt.
Hylke zegt
@Jimmie
Dan moet ik dus een grotere auto kopen om een A label te krijgen…
Ik snap het niet :P
autoblogger zegt
LOL @ Jimmie!
w0o0dy zegt
@Sacha: ik weet niet of alle Alfa’s premium zijn (/moeten zijn want ik vind het meestal niet meer dan een excuus voor een te hoge prijs) de MiTo is wel de eerste Alfa waarmee men Premium najaagt en vooral… premium kopers op de korrel wil nemen.
CSL zegt
@w0o0dy
“Hoeveel auto’s kun je kiezen met 120pk onder de 22 mille? Hoeveel met meer dan 150pk onder de 26?”
Grapje zeker!!
Hij is zeker duur.
Je hebt al een Polo GTI voor geen 22000. Of misschien een Corsa GSI? En ga zo maar door!
Zelfs een Fiat Bravo is goedkoper.
En die auto’s kun je makkelijk weer verkopen als je begrijpt wat ik bedoel!
Het valt me ook op dat die 1.3diesel bijna even veel uitstoot als een 2liter BMW diesel met veel meer vermogen.
Maxtor zegt
Voor al wat deze auto te bieden heeft, qua standaard uitrusting gezien veiligheid, technologie en looks ben ik positief verrast met deze prijzen! Ik heb hem al in het echt gezien en, geloof me, dan is hij nog veel mooier! Wat een geile bak!!
L-Fred zegt
Dat Alfa dit op de markt gaat brengen. ’t Is een Nissan Micra met een parkietensnavel. Dan is elke cent teveel! De vergelijking met de 8C zie ik echt niet!
Gerrit zegt
@ Sacha,
Lig eraan wat je met premium bedoeld.
Echt slechte auto’s worden er niet meer gemaakt, die om de 10.000 km stil vallen of enorm veel mankementen hebben ( kinderziektes uitgezonderd ).
Als je luxe bedoeld, dan vind ik het het beste wat er te vinden is na het luxe-ste.
KIA-RIJDER zegt
dit is gewoon veel te veel geld voor zo’n kleine auto’tje.
de bassis uitvoering vanaf € 17.495 en wat krijg je een 1.4 met 78PK.
doe even normaal man.
Lex zegt
Nogmaals over die prijs. Een beetje Fiat Grande Punto 3-drs met die 1.4 motor kost ook gewoon € 15.095,-. En dan heeft de MiTo ook nog wat speciale dingen aanboord. Q2-elektronisch diff, DNA noem maar op.
Niet zeuren dus. ;)
Brian zegt
Best wel duur voor dat karretje, voor dit geld zou ik wel wat anders weten, miss leuk als ze een paar jaar oud zijn…
Bert zegt
Wil m eerst even echt zien voordat ik mijn oordeel klaar heb.
Vind wel het interieur er erg goed uit zien, veel mogelijkheden om hem zelf “sportiever” te maken (kan wellicht over nagedacht zijn).
Op de fotos komt de voorkant nogal hobby-bobby over, ik weet dat voetganger ook beschermd moeten worden maar dit gaat wat ver :)
Prijzen vind ik tot nu toe vrij redelijk gezien de uitrusting en de beloofde prestaties.
Je kan dit niet vergelijken met een Punto iig. en qua verbruik doet ie het best netjes.
Tdi-power zegt
Allemaal de systemen derop zitten en dan?? VEELLL te duur plus op een 78pk versie heb je die niet nodig, plus wat is autorijden de auto ZELF besturen en niet allerlei bucht derop zitten die het overneemt, maar dat is mijn mening:)
hape zegt
@ Autoblogger
Jimmy heeft deels WEL gelijk. Premium is een marketingverzinsel om voor ietsje meer kosten (betere afwerking) veeeeel meer geld te vragen.
Dat laatste is Alfa dus al gelukt.
Zodra de Mito in de showroom staat kan de rest beoordeeld worden….
Lex zegt
Ik heb de MiTo al reeds gezien. En even ingezeten. Ziet er van binnen zoveel beter uit dan een Opel Corsa of Fiat Grande Punto. Deze auto is echt een klasse hoger.
JOnas zegt
Kvind premium een vies woord, MB en BMW hebben zichzelf zo geprofileert om hun “duurdere” prijzen te rechtvaardigen en audi is pas premium als je alle opties aanvinkt :p
Alfa, ja je zou het wel een dure fiat kunnen noemen maar ze zijn hun geld zeker waard, prachtig design, voldoende standaard opties…
Adriaan W zegt
‘Kit met alcoholtest’ zie ik staan als standaarduitruisting ???
Is dit eerste wagen met zo’n systeem? of zijn er nog wagens met dit systeem.
Prijzen vallen wel mee.. vallen in m’n budget.. nu eens in het echt zien om te oordelen of voorkant meevalt :)
wg zegt
ow, dit wordt zo’n hit… wat een gedurfd ontwerp.. top… gaat alleen maar in de lease…
Birger Alfa 147 zegt
Hij zal zijn geld wel waard zijn, topafwerking hebben de Alfa’s de laatste jaren.
JH zegt
de eerste rijtest waren ok alleen zeggen ze dat hij niet zo strak stuurt als een mini (de beste voorwielaandrijver kwa sturen in zijn klasse)
Plof@ zegt
Ding is zeker duur. En premium is ie zeker niet. Dat roepen ze bij iedere nwe Alfa, maar blijkt nooit stand te houden. Ding is gewoon zeer vergelijkbaar met de Fiat GP. En die is veel scherper geprijsd en vind ik mooier. Afwerking is iets anders maar niet perse beter. Mensen die denken dat een ander onderstelletje paar mille waard is…Let op mijn woorden, model gaat voor geen ene meter verkopen.
Plof@ zegt
Wat een gekrakeel hier ook over die uitrusting. Die 1.4 is een kale slak en voor hetzelfde geld koop je bij Fiat een rappe GP t-jet vol extra’s, (17 inch, spoilerkit, climate control etc)
Ilquadrifoglio zegt
@ sacha
Uiteraard is Alfa Romeo niet Premium… Alfa Romeo is een uniek merk, wat niet in een hoekje past. Zoals Luca de Meo dat zegt, “Alfa is Alfa”.
Citrofiel zegt
@ w0o0dy; Veel systemen waar je met weinig vermogen weinig aan hebt. Of is dat heel flauw gedacht? ;)
Stephan zegt
Plof, een Fiat is geen alfa he. Of kom je er nu pas achter dat niet alle merken hetzelfde geprijsd zijn?
Hans zegt
Wat een lelijk ding is dit. en dan het model wat Alfa moet redden van de ondergang, best erg
Jinxed zegt
De minste Alfa van de laatste tien jaar, veel te schattig. Ik neem dan toch liever een tweedehands 159.
Tripple zegt
wordt nooit wat met dat klote merk
-edit: iets minder dom reageren mag ook-
Aston Martin Rapide zegt
Mooie auto…alleen jammer van de koplampen, want ’t lijken net grote ogen! En dat staat hem dus niet argressief.
IlCuoreSportivo zegt
daman,
en dan???
Is een mini dan beter dan een mito of wat? De mini heb ik trouwens altijd veel te vrouwelijk gevonden. Niet dat de mito uitspat van de mannelijkheid.
Maar als ik het goed begrijp kost de krachtigste versie in Belgie maar 19000.
Das toch niet zoveel voor het topmodel.
Raptor zegt
Vergeten we dat er in de toonzaal altijd een fikse korting af gaat ? En dat er ongetwijfeld acties volgen ? En dat het geen Fiat is ? Er zijn zoveel auto’s die het onderstel delen tegenwoordig. Daar houdt de gelijkenis op.
Eelco van Vliet zegt
Ik twijfel over de echtheid van de prijslijst, gezien het aantal spelfouten die er in voorkomen. Er staat diverse keren progession in plaats van progression.
De prijzen liggen echter wel lager dan bijvoorbeeld een Mini.
johnnyt-jet zegt
De grote meerderheid kan deze auto niet op waarde schatten. Immers, rijgedrag , directe besturing, agiliteit ed . staan niet hoog op het lijstje van de gemiddelde rijder.
Merkimago en zoveel mogelijk pk”s is dan waar het om gaat , toch ?
Cas zegt
Goedkoop wil ik hem niet noemen (Wouter Bos, bedankt…), maar vooral de tJet modellen zijn verhoudingsgewijs best redelijk geprijsd. Kijk naar de uitrusting (design binnen en buiten, DNA systeem) en de prestaties. Ik zou deze (met Tjet 150pk) in ieder geval veel liever hebben dan een Fiat GP met Tjet motor. Het is toch een Alfa versus een Fiat. Ik vind alleen dat het prijsverschil dubbel en dwars waard.
Aurelien zegt
gespot in knokke. op een 4 tal voor het nikki beach event de 8c competizione was er ook al van enkele dagen op voorhand. Nooit ged8 deze auto in het echt te zien. Heb er geen foto’s van wel van de porsche gt2 die hier al enkele maanden rondrijd
Arno zegt
jammer geen a label…. :-( moet toch kunnen voor zo’n kleine auto.
Beem bim bop zegt
Duur? Niet als je de uitrusting meetelt. Bij veel merken is de instapper een auto waar standaard 4 wielen en een stuur op zit; hier krijg je een rijdbare auto met ook nog eens een heel mooi design er gratis bij. En met de instap motor heb je welliswaar geen sprinter, maar wel slechts 20% bijtelling vanaf 2009.
johnnyt-jet zegt
die instap motor moet je vergeten , daar wil je echt niet mee rijden . Is voor italie , worden ze rustig van (of juist niet..).
Rick dos zegt
Ja hoor. Deze auto is een koopje! :roll:
RenesisHP zegt
@Rick dos.
Mijn jaarlijkse brandstofrekening is nog hoger. :shock:
Rick dos zegt
@mx5/rx8owner
Wat, mijn hond vreet meer weg in een jaar!
Dacia heeft er een geduchte concurrent bijgekregen…
RenesisHP zegt
@Rick dos.
Nooit geweten dat een kuttenlikkertje zoveel kon eten. :P
RenesisHP zegt
@Rick dos.
Oww, ik snap het al…
Hoe krijg je dat voor elkaar, je hond mee naar Parkheuvel?
Rick dos zegt
MEE naar Parkheuvel? Nee, hoor. Never. Parkheuvel komt gewoon naar mij toe!
gianni alfista zegt
De prijzen zijn zeker niet duur. Mijn vader heeft enkele weken geleden eentje besteld. Een 1.4tb 150pk distinctive uitvoering met sportpakket en extra opties nog parkeersensoren, automatische klimaatregeling en armsteun vooraan voor 21 000 euro rond. In Belgiê welliswaar. Je moet de wagen gewoon in levende lijven waarnemen. Geen enkele auto in dit sigment kan hieraan tippen.
RenesisHP zegt
@Rick dos.
Sleept je hond nu ook al koks mee naar huis? dat is weer eens wat anders dan de kat van de buren.
Yep, thats it. :idea:
MiTo is een leuke naam voor een kat. :?
Brian zegt
Bij de Ring stond zondag een parkeerplaats vol met Mitootjes, ik denk een stuk of 40 =D
En ik heb daar de Golf 6 gezien =]
johnnyt-jet zegt
mx5/rx8owner , jezelf al afgevraagd wat je hier doet ?
Beem bim bop zegt
@sjonnie jet,: in Italie komt er denik ik nog wel een 1.2 of zo’n nieuwe 2 cyl turbo versie.
@rick dos: inderdaad is ie helemaal niet duur, een Peugeot 207 vergelijkbaar uitgerust is zelfs iets duurder.
@arno: een A label op een kleine auto is lastiger te krijgen dan op een grotere. Technisch is het wel mogelijk, maar als je de posts eens bekijkt dan zie je dat de meesten hem nu al te duur vinden (waarschijnlijk speelt mee dat er geen VAG merk op staat, maar goed). In een kleine auto is er prijstechnisch geen ruimte voor dure brandstofbesparende technieken.
Daarbij komt dat de energie-label eisen zo gesteld zijn dat het gewoon moeilijker is een A label op een kleine auto te scoren.
johnnyt-jet zegt
nee, dat is de bedoeling van Alfa niet. Die 78 pk versie is enkel bedoelt voor de italiaasde markt, belastingtechn. en beginners.
In nederland slechts een flauwe aanbieding enkel voor de prijslijsten.
RenesisHP zegt
@johnnyt-jet.
Nou, vertel mij eens wat ik hier doe.
Ik geef je een hint. Tegelijkertijd verdien ik mijn geld.
Beem bim bop zegt
@sjonnie jet: weet je het zeker; ik zie op de internationale site inderdaad nu vanaf 1.4 maar die 2 cyl turbo is nu ook nog niet helemaal klaar. Volgens mij is er belastingtechnisch voordeel als het onder 1.0 blijft in Italie.
-edit-
RenesisHP zegt
@Beem bim bop.
Beargumenteer dat nou eens, opmerkingen maken zonder duidelijke tekst en uitleg is zo passé.
johnnyt-jet zegt
het ging me hier om dat de 78 pk versie niet is bedoelt als spaarversie, want dat is het niet. Wat de toekomst brengt , weet ik ook niet .
ps. mijn naam begint met een j .
mx5/rx8owner : hoogst irritant dat geleuter van jouw te vernemen. off-topic zijnwordt niet gewaardeerd op forums.
Mr. V8 zegt
Gewoon een dikke auto! Maar de prijs is wel behoorlijk hoog, zeker als je t vergelijkt met onze vrienden uit t zuiden….
RenesisHP zegt
@johnnyt-jet.
Dan zul je nog een hoop irritaties gaan krijgen op Autoblog.
Voor constante serieuze zaken zit je hier niet goed. Ik geloof dat deze discussie wekelijks wordt gevoerd, dus origineel ben je niet meer.
Ook zijn de meningen verdeeld. De ene vindt het geweldig, de ander haat het.
Verschillen zullen er altijd zijn. ;)
johnnyt-jet zegt
het zegt alles over jezelf natuurlijk ( en nog een persoon). Maar voor de rest, laat dit een auto forum zijn , leest zo veel beter als je naar beneden leest .
je kunt een ander te vragen te beargumenteren ed. ? Begin bij jezelf , doe ik het ook.
RenesisHP zegt
@johnnyt-jet.
Ik heb totaal geen moeite met het beargumenteren van mijn opmerkingen.
Vraag blijft natuurlijk altijd; Heb ik daar wel zin in?
“het zegt alles over jezelf natuurlijk ( en nog een persoon ).”
Nou @Rick dos. Het is maar dat je het weet. :P
@johnnyt-jet.
Je bent aan het vechten tegen de bierkaai. ;)
Rick dos zegt
@mx5/rx8owner
Jaaaa, slapeloze nachten zal ik er van krijgen wat Johnny er wel niet van vind.
Ik besteed er niet eens aandacht aan. Vooral niet aan fanatiekelingen. Zouden meer mensen moeten doen. Leven ze langer van… ;)
GerreLekker zegt
Wat een dure ‘minger’ je moet goed zot zijn om dit te kopen…
RenesisHP zegt
@Rick dos.
Af en toe is het gewoon leuk om mensen op de kast te jagen. :twisted:
Rick dos zegt
Jaaaa, en daar zijn wij fanatiek in. :evil:
Paul M zegt
Ik ga vanavond in de turbo sport rijden en dan ga ik een keuze maken voor de kleurtjes en de wielen. Hij is misschien wat duurder maar dan rijd je wel in een van de mooiste auto’s in zijn klasse.
Mijn vader heeft er als dealer gisteren in gereden en vindt hem fantastisch. Hij is snel, mooi afgewerkt, degelijk en geeft dankzij de lage zitpositie weer het echte alfa gevoel.
Wie vanavond mee wil moet zich melden…..
RenesisHP zegt
@Rick dos.
ROFLOL. :lol:
Als ze het maar weten…. Wrijf-wrijf-wrijf… :twisted:
Bisazza zegt
Maargoed….. De Alfa MiTo…………
GerreLekker zegt
@Paul M: het echte alfa gevoel: maw je weet nu plots terug hoe het voelt als dat kreng de maandagochtend weer eens niet wil starten ;);)
Cas zegt
@Paul M 14:41
Helaas, ik ben te laat…. Maar… bedoel je dat ze in NL al bij de dealer staan dan? Zo nee, weet je wanneer hij bij de dealer komt? Ik ben benieuwd naar je ervaring (ik wil ook een MiTo gaan bestellen namelijk, liefst de 1.4Tjet Sport).
w0o0dy zegt
Een volvo c30 is in feite veel duurder en maar iets groter…. evenals de a3 en de 1 serie…. allemaal wel groter en misschien ook wel een andere klasse (door die grootte), maar ik denk dat de kopers voor die auto’s geen keuze maken op basis van de ruimte (dan namen ze wel iets groters). Die mensen willen juist een compacte auto die goed rijdt, met een leuk uiterlijk en een mooi interieur. Mensen die de MiTo vergelijken met de Grande Punto of de Bravo slaan de plank mis… deze auto gaat zoals de Mini en de bovengenoemde auto’s over andere zaken dan het formaat.
Overigens denk ik dat er naast de GTA ook nog wel een zwaardere benzine motor boven de 1,4 turbo komt…. kijk naar het motorenprogramma van de Delta… wat daarin ligt zal waarschijnlijk voor een groot deel ook voor de MiTo beschikbaar komen.
sebastianchubasco zegt
ik heb de klantenfolders doorgekeken van de mito. er zijn hele mooie 17 inch velgen te krijgen (formaat waar de auto op lijkt te zijn ontworpen) die de schijnbaar discutabele verhoudingen met de neus en koplampen als sneeuw voor de zon doen verdwijnen. helemaal sportief zijn de 18 inchers… ook zijn er kekke stickers verkrijgbaar die in combinatie met de juiste kleuren (rosso, giallo) herinneren aan de actie-uitvoeringen van giuliabertone in de jaren ’70.
Mikezzz zegt
Mensen, mensen…
Heb dit voertuig (1.4T 155 PK Sport) vandaag meegenomen vanaf de Nurburgring vanwege de Nederlandse dealer-introductie (ja, mij verkoopt dit merk sinds lange tijd) en ik moet zeggen; na 3 rondjes op de Nordschleife, een toertje door de Eifel und mit 190 km/pro stunde uber das autobahn nach hause ik weer helemaal in dit merk begin te geloven. Godallemachtig wat hebben ze (eindelijk) d’r zaakjes weer voor elkaar bij Alfa Romeo.
Dit zijn geen loze kreten van een Alfa-adept. Ik ben kritisch en moet er m’n boterham mee verdienen, maar de Mito is een aanwinst voor iedereen die van een leuke, kleine, goed sturende en (redelijk) betaalbare auto houdt.
Belive me; drive it, watch it and love it!
johnnyt-jet zegt
ik geloof het graag. Heb het al te vaak gehoord in een paar dagen tijd. Ik weet niet waar je zit , heb een GP van precies 1 jaar oud. Wat moet ik bijleggen ?
Beem bim bop zegt
@mx5dinges: beargumenteer WAT nou eens????? Jij hebt lekkere inhoudelijke bijdragen…..
johnnyt-jet zegt
”Voor constante serieuze zaken zit je hier niet goed” aldus mx 5.
Dat zegt genoeg lijkt mij.
CasperH zegt
Hmm, ik was laaiend enthousiast over deze auto, maar ik had toch gehoopt dat hij iets goedkoper in de markt gezet zou worden.
@ johnnyt-jet: los van de off-topic discussie: autoblog is geen forum…
Beem bim bop zegt
@johnny-jet: mx5 wil mensen op de kast jagen, maar werkt helaas niet omdat hij helemaal niks te melden heeft. Medelijden met hem, zielige figuur.
johnnyt-jet zegt
klopt, blog vervuilerszijn dat en dat vind ik jammer voor de leesbaarheid ,hij is wellicht nu op het okki-forum , of blog of hoe dat ook heet.
Jeroen zegt
Waarom genn “MIO” , da’s toch veel meer op de auto zèlf gericht…!
gr. Jeroen
Cas zegt
@Mikezzz schrijft, 21 August 2008 om 0:51
Wow, wat moet het geweldig zijn om als een van de eerste (van NL) in deze auto te rijden!! Ik had eigenlijk wel een verhaal van deze strekking verwacht, maar nu weet ik het zeker: de MiTo gaat het worden! :-)
ChrisR zegt
Ik heb het ding in Italie al in het echt gezien. Heb m daar bij de dealer uitgebreid bekeken en vind dat ie er in het echt beter uitziet dan op de foto’s. De neus wordt veel te veel benadrukt op de plaatjes. In het echt ziet ie gewoon goed uit wat mij betreft.
Ik vind de prijzen helemaal zo gek nog niet. Het is misschien niet echt een grote auto maar kwa uitrusting overtreft ie zeker modellen uit hogere klassen.
Alfa mikt met dit ding op hetzelfde publiek als waar de mini op mikt. Daarnaast mikken zo ook op mensen die aan luxe gewent zijn maar, om wat voor reden dan ook, iets kleiner willen gaan rijden.
Ik rij zelf momenteel in een 147. Deze lease bak moet nog een klein jaartje mee en dan moet er weer wat nieuws komen. Ik denk zeker dat het de mito gaat worden. Kwa lease budget zou een 159 ook mogelijk zijn maar heb gewoon geen zin om een vermogen per maand aan mr Bos te geven. De Mito op alles er op en eraan lijkt mee een perfect alternatief.
RenesisHP zegt
@beem bim bop.
Jij noemt mij zielig???
Kun jij geen discussie voeren zonder een poging tot beledigen?
@johnnyt-jet.
Ik heb inderdaad al genoeg beargumenteerd voor de wat slimmere mens onder ons. Dat heet tussen de regels door lezen. ;)
sebastian zegt
@beam bim bop en johnnyt-jet
aan sommige apen moet je gewoon geen aandacht schenken…
Rick dos zegt
@mx5/rx8owner
Iets met pot, ketel, zwart…
Laat ze maar, ze weten niet beter. Dat is pas zielig. ;)
RenesisHP zegt
@Rick dos.
Dat zal het zijn. :lol: ;)
@sebastian.
Spuit elf is in the room. :P
sacha zegt
Kinderen:
Anders dan gaan we billekoek en -edit:- uitdelen.
Ricardo zegt
Ik hoor veel mensen hunbevooroordeelde reactie geven.
Even een paar fijten:
Hij is de GOEDKOOPSTE in de lease t.o.v. zijn concurenten !!!
Hij is de sportiefste van alle concurenten !!!
Hij is het veiligste van alle concurenten !!!
Er worden hoogwaardigere materialen gebruikt dan de concurenten !!!
Hij stuurt beter dan alle concurenten !!!
Hij remt beter dan alle concurenten !!!
De prijs/auto verhouding is ook beter dan de concurenten !!!
En…….. Ik heb er in gereden (ook met de concurenten !!!)
Ik kan dus met een beetje voorkennis iets over deze fantastische auto zeggen.
Opmerking: Zelfs Allard Kalf is een dag extra op de Nurburgring gebleven omdat hij het zo’n helemaal te gekke auto vond !!!
Wil toch wat zeggen
JH zegt
Bij de eerste rijtests met de Mito door journalisten werd gezegd dat de besturing niet het gevoel van een Mini heeft, te “playstation”-achtig aanvoelt door de electrische ondersteuning; of de normale sterveling dat merkt…geen idee. Ik hoop wel dat de Mito voor Alfa een “goede” auto wordt want dat hebben ze nodig (in Europa dan…) en ze verdienen het ook :)
johnnyt-jet zegt
Die ”klote” electrische bekrachtiging hadden ze nooit moeten uitvinden.
Het zal nog even duren voordat ie uitontwikkelt is. Ik hoor anders wel weer dat de Mito scherper stuurt als de Mini ( hetgeen ik geen concurent vindt..)
Ricardo zegt
Met alle respect voor de journalisten die hun kritieken en meningen geven.
Ik ken er niet eentje die ook actief is als instructeur, monteur of coureur. Een mening geven is 1 maar echt verstand van rijden en auto’s is nog eens 2 en 3.
Zij hebben letterkunde gestudeerd!!!
Schoenmaker blijf bij je leest en de slimme lezers moeten ook tussen de regels door lezen.
De journalisten hadden ook al de Alfa 147 als de betere auto dan de Mini beschreven (tegen een beter prijs !!!) Ze kunnen nu niet meer aankomen dat de MiTo het minder doet. Deze doet qua presteren, afwerking en kwaliteit een behoorlijke schep boven op de 147.
johnnyt-jet zegt
welke journalisten bedoel je dan ? letterkunde journalisten….
Autojournalisten van de gerespecteerde bladen hebben echt wel kijk op de zaken. Ook verwacht ik een objectief oordeel willen ze mij lid houden.
Cas zegt
W00t!!!! Ik ga vandaag (of morgen) de MiTo zien!! 8)
Vandaag in mijn mailbox:
Beste Cas,
Een paar dagen geleden hebben wij u geïnformeerd over de prijzen van de Alfa MiTo en dat de Alfa MiTo vanaf donderdag 11 september a.s. in de showroom van de Alfa Romeo dealers staat.
Het moment van introductie komt nu dus wel erg dichtbij!
Toch kunnen wij ons voorstellen dat u als Alfa MiTo fan niet veel langer meer kunt wachten om de Alfa MiTo in het écht te ontmoeten. Vandaar dat wij speciaal voor u iets heel bijzonders in petto hebben. Wij stellen u in de gelegenheid om als een van de eersten de Alfa MiTo backstage “live” te bewonderen.
Hoe gaat dit in zijn werk?
De eerste Alfa MiTo’s zijn in Nederland gearriveerd en de Alfa Romeo dealers zijn zich achter de schermen druk aan het voorbereiden op deze belangrijke introductie. Tot dat moment staat de Alfa MiTo nog even verscholen onder een hoes, verstopt voor het grote publiek.
Voor u echter maakt de Alfa Romeo dealer een grote uitzondering.
Als u deze e-mail uitprint en ermee naar de Alfa Romeo dealer bij u in de buurt gaat, dan zal speciaal voor ú de Alfa MiTo onthuld worden en heeft u de primeur!
Veel plezier!
Met vriendelijke groet,
Alfa Romeo Nederland B.V.
Eelco van Vliet zegt
Ik heb gisteren heel kort een stukje mogen sturen in de Mito 1.4 T met 155 PK. Ik rij al jaren Alfa, maar dit vond ik toch heel speciaal. De laaste keer dat ik zo onder de indruk was, was na een proefrit met de 33 1.7QV.
Het is bijna niet te geloven dat dit een 1.4 is. In de “dynamic” stand is de auto als een kart, met heel direct stuurgedrag, vij straffe vering en een felle gaspedaal reactie. De 1.4 is in bijna elke versnelling soepel, hij pakt bijna overal goed op. De wegligging is perfect en het verschil in de standen van het DNA systeem zijn goed te merken. Wel is de “dynamic” stand erg nerveus. Snelweg op is dat nog leuk, maar na een paar kilometer zet je ‘m toch weer in de normale stand terug. Deze stand is lekker uitgebalanceerd en het is in z’n 6 met 2000 toeren lekker cruisen. Opvallend overigens hoe eenvoudig je met zo weinig toeren dooraccelereerd om even in te halen. Wat een kanon is dit zeg. En opvallend weinig last van een turbogat, zeg maar gerust zo goed als niet.
Ik vond de afwerking heel erg goed. Gelukkig wel Italiaans en dus op een enkel plekje toch een misser. In het hele hoogwaardige interieur is er toch een plastic plaatje tussen de stoelen, waar de USB aansluiting en de aansteker zit. Deze zit met ongeveer 1,5 schroef vast en ik vermoed dat na 3x je USB stick verwijderen hij los laat. Misschien exemplarisch… De overige afwerking is wel goed, de materiaalkeuze is fraai en alles lijkt goed en doordacht in elkaar te zitten.
Verder valt de ruimte me heel erg mee, met mijn 1.75 ben ik niet heel lang, maar ik kon voorin ruim zitten. En met de bestuurdersstoel ingesteld op mijn lengte had ik achterin zelfs ruime beenruimte. De aflopende achterkant heeft uiteraard tot gevolg dat de hoofdruimte niet erg ruim is. De kofferbak is groot genoeg voor 4 kratjes bier, daarna is hij vol.
Terug in mijn 159 dacht ik nog even terug aan de 20 minuten pure plezier. Het is lang geleden dat ik met zo’n plezier in de spits de A4 op was geweest.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Er werd hier geschreven dat de 1.4 instapmotor puur voor de buitenlandse markt is. Dat denk ik toch niet!
De doelgroep voor deze auto is de ‘zelfbewuste sportieve jonge vrouw’, en die gaan zeker in de lease massaal voor de 1.4 kiezen.
Heb het al eerder gemeldt: top van Alfa dat ze een model speciaal voor vrouwen op de markt brengen (ik noem maar wat uit de folder: ‘oogschaduw koplampringen’). Want die doelgroep groeit enorm!
Dit is trouwens echt niet sarcastisch bedoelt, maar enkel om aan te geven dat ik denk dat de 1.4i het het beste gaat doen. Time will tell!