Naast de prijzen van de 4 Serie Gran Coupé, mogen we OOK de M440i zonder vierwielaandrijving verwelkomen. Plus een hoop ander 4 Serie nieuws!
BMW heeft de complete 4 Serie range even een flinke make-over gegeven. We beginnen meteen met de prijzen voor de gloednieuwe BMW 4 Serie Gran Coupé. De Audi A5-concurrent uit München is er vanaf 55.587,12 euro. Voor dat geld heb je een 420iA Gran Coupé met 184 pk en een automaat. Een stapje hoger staat de BMW 430iA Gran Coupé met 245 pk. Deze is er vanaf 60.093,12 euro. Het topmodel is de M440i xDrive Gran Coupé. Deze heeft 374 pk en moet 86.935 euro kosten. Daarnaast zijn er twee dieseluitvoeringen.
Eindelijk een M440i zonder xDrive
BMW maakt van de gelegenheid gebruik om het hele gamma op te waarderen. Het is goed nieuws om te horen dat we er een gaaf model bij hebben gekregen: de BMW M440i zónder xDrive. Deze heeft een 374 pk sterke zes-in-lijn onder de kap die via een achttraps automaat de krachten afgeeft op de achterwielen. De BMW M440i ‘zoals het heurt’ is leverbaar vanaf 81.477,12 euro.
High Executive voor Coupé en Cabriolet
Daarnaast heeft BMW de range uitgebreid met een paar extra varianten. Zo valt op dat je standaard de ‘High Executive’-versie krijgt als je in de configurator kijkt. Althans, voor de Coupé en Cabriolet. Daarnaast heb je nu bij meer uitvoeringen de keuze tussen achter- of vierwielaandrijving. Alle BMW 4 Series hebben standaard een automaat, behalve de BMW M4. Die is vanaf nu ook te configureren met handbak. Deze versie heeft 480 pk en 550 Nm.
Prijzen BMW 4 Serie Coupé (G22)
Model | Prijs |
420iA Coupé High Executive | € 56.947,60 |
420iA xDrive Coupé High Executive | € 60.544,60 |
430iA Coupé High Executive | € 65.134,60 |
430iA xDrive Coupé High Executive | € 61.501,60 |
M440iA Coupé High Executive | € 81.447,14 |
M440iA xDrive Coupé Executive | € 87.242,48 |
420dA Coupé High Executive | € 59.209,97 |
420dA xDrive Coupé High Executive | € 63.691,28 |
430dA Coupé High Executive | € 73.496,59 |
M440dA xDrive Coupé High Executive | € 91.460,98 |
M4 Coupé Handschaltter | € 124.335,12 |
M4 Competition Coupé | € 129.746,12 |
M4 Competition M xDrive Coupé | € 135.657,12 |
Prijzen BMW 4 Serie Cabriolet (G23)
Model | Prijs |
420iA Cabrio High Executive | € 65.003,56 |
430iA Cabrio High Executive | € 69.677,56 |
M440iA xDrive Cabrio High Executive | € 94.747,14 |
420dA Cabrio High Executive | € 67.802,65 |
430dA Cabrio High Executive | € 80.580,14 |
Prijzen BMW 4 Serie Gran Coupé (G26)
Model | Prijs |
420iA Gran Coupé | € 55.587,12 |
430iA Gran Coupé | € 60.093,12 |
M440iA xDrive Gran Coupé | € 86.935,38 |
420dA Gran Coupé | € 58.434,62 |
420dA xDrive Gran Coupé | € 62.484,75 |
Alle modellen zijn nu samen te stellen in de BMW configurator.
Met dank aan Jelmer voor het tippen!
Diesel Rocks zegt
Dit is wel frappant. Ik tel 25 keer een 4GC op de 20+ foto’s maar niet één foto is van de voorzijde van de auto. BMW marketing is blijkbaar gevoelig voor de reacties daarop. Waar is de M440d trouwens, komt die er niet?
willeme zegt
@speedyconzalig
We hebben de galeries met de grootst mogelijke zorg zelf samengesteld. Uit alle beschikbare foto’s hebben we een selectie gemaakt met afbeeldingen die wat ons betreft het fraaist waren ;-)
hippopotamus zegt
@willeme: haha lekker trollen. En terecht wat mij betreft.
frederik zegt
@willeme: Ik moest er om gniffelen!
mpgc zegt
@willeme: nice 😄 viel me trouwens op dat de bumper ter hoogte van grille aan de onderkant bij de GC in de M sport uitvoering net iets anders is dan bij de coupe en de cabrio. Daarmee is het nog geen schoonheid, maar net iets beter te pruimen.
maussieknip zegt
@diesel435d: viel mij ook al op.
dwfc zegt
Voor de zageventen … aub
https://www.autogids.be/autonieuws/nieuwe-modellen/bmw-4-reeks-gran-coupe-2021.html
knapzuur zegt
Die neus dan! Of althans geen idee hoe die er uit ziet..
Die Gran Coupé brengt wel Jaguar feelings op.. gek?!
bernoulli zegt
https://www.autoblog.nl/nieuws/officieel-bmw-4-serie-gran-coupe-899392
Rudy zegt
Raar dat de 430i nu 245pk levert en niet de 258pk die mijn G21 330i levert?
sportabgasanlage zegt
De F36 428i (pre facelift) had ook 245pk. De 430i (LCI) had 252 pk meen ik.
Pascal zegt
De GC mag thuis blijven, maar de Coupe vind ik er wel gewoon lekker uit zien. Met een paar opties zit je wel weer gauw aan pittige bedragen.
bernoulli zegt
Valt me nu pas op dat de 4GC andere deurgrepen heeft. Niet de kloeke grepen van de 3-serie en 4-serie coupé. Meer de grepen zoals Audi ze 15 jaar geleden had op A4/A6/A8.
Vraag me altijd af hoe dat in de praktijk gaat me dit soort stroomlijngreepjes als je een klappertje hebt gemaakt en een hulpverlener moet met kracht zo’n vervormd portier open trekken.
mashell zegt
De oplossing voor dat probleem is een heel andere. De portieren vervormen niet bij een crash en hoeven ook niet met grof geweld geopend te worden. Dat is ook een punt dat bij EuroNCAP getest wordt.
amazinglaurent zegt
Het is toch tekenend dat in alle galleries geen foto van de voorkant te vinden is. Schaamt BMW zich (terecht) voor die afgrijselijke nieren?
doublechevron65 zegt
@amazinglaurent: och raak intussen gewend aan de 🐷
Richmond zegt
Ik snap deze niche niet. Je hebt de 3 serie dat is een 4 deurs sedan, je hebt de 4 serie dat is een coupe versie van die 3 serie en dan heb je blijkbaar ook nog mensen die graag een 4 serie coupe willen, maar wel met 5 deuren, voor de extra bagageruimte ofzo. Maar die willen weer geen 3 serie touring?
bernoulli zegt
Ik zou ook een A5 Sportback verkiezen boven een A4 Avant. Die is namelijk veel mooier, maar tegelijkertijd wel nog steeds praktisch.
Puur rationeel zouden dit soort modellen kansloos zijn, maar het oog wil ook wat (al is dat laatste bij de BMW dan weer heel discutabel als argument…. :+ )
mashell zegt
Als je niet genoeg leasebudget hebt voor een 5 serie maar nog wel ruimte voor ietsjes meer dan een 3 serie, dan kies je voor de luxe van frameloze portieren en dus een 4 serie.
sportabgasanlage zegt
De 4 serie vind ik mooier én is praktischer dan de 3 serie.
pjotr zegt
En dan roept er iemand bij de PR afdeling van BMW: “Geen foto’s van de voorkant versturen!”
Pordon zegt
Ik vind de vorige generatie 4GC toch een stuk mooier. Deze lijkt helaas teveel op een uitvergrote 2GC. Jammer dat ze er geen echt strak gelijnde 4-deurs coupé van hebben gemaakt.
HelldogBE zegt
Ik ging net aangeven dat deze 4GC zowat de mooiste BMW in het huidige gamma is: mooie lijnen, proporties OK, geen extreme designelementen.
Pordon zegt
@HelldogBE: Smaken verschillen gelukkig. Ik vind dat de A-stijl wat te steil en hoog is waardoor de auto wat doet denken ook aan de 3GT en 6GT. En die vind ik beide ook niet mooi.
Diesel Rocks zegt
Yep, de vorige (huidige) generatie 4GC is mooier. Maar volgens mij zeggen we dat bijna altijd als er een nieuw model komt. De vorige 3-serie is ook mooier, totdat er weer een nieuw model komt, dan is de huidige mooier.
Allroundnoise zegt
Vaker doen alleen foto’s van de achterkant xD
Charles Taycan 4S zegt
Je geeft wel een slecht signaal af als BMW als er niet 1 foto van de voorkant bij zit, alsof ze er zelf niet achter staan….😢 Verder gewoon een mooie auto die BMW kennende fantastisch zal sturen….👌
turbolife zegt
Met de achterkant is echt weinig mis.
ericd zegt
Bij BMW zijn ze volslagen verleerd om te stileren met het Duitse gezegde in het achterhoofd: In der Beschränkung zeigt sich der Meister”. Mein Gott, BMW’s ADHD design department bleef maar details aanbrengen. Wat doen die malle hoekprofielen op de achterbumper bijv.?
LaLancia zegt
Ik vind de achterkant net iets te plat, waardoor deze te lang oogt en het gedeelte van de achterklep dat naar beneden loopt te kort is. Wel fijn dat BMW eindelijk weer normale achterbumper monteert. Is de witte voorzien van de standaard achterbumper?
dwfc zegt
Hoe vind je de nieuwe Lancia ?
f31bmw320d zegt
@willeme In totaal 3 diesels toch, tenminste als coupé staat de 420d, 430d en 440d op de lijst
dwfc zegt
Wie maakt de wagen die nu eens voor iedereen perfect is ? :-)