Dat VW met een 4-deurs coupé op de markt komt is geen geheim meer. Nu zijn de prijzen dat ook niet meer. VW wil zich zelfs als een heuse prijsvechter profileren!
Volkswagen is van plan om de nieuwe coupé, welke binnen 10 maanden op de markt zal komen, een heel vriendelijk prijskaartje te geven. Dit om niet té concurrerend te zijn met de Audi A5. Zodra de auto rond mei 2008 op de markt komt, zal VW meteen hoog inzetten met lage prijzen. Een uitvoering met de 1.8 TSI en zes-bak, zal rond de 30.000 euro gaan kosten. Voor 2.500 euro meer zal een 2.0 diesel te koop zijn. De topversie, met een 300 pk sterke V6-FSI, AWD en DSG komt waarschijnlijk rond de 40.000 euro uit. (Bron: Automobilwoche)
Helaas gelden deze prijzen voor Duitsland en kunnen we hier dus nog een flinke bult BPM verwachten. Dat neemt echter niet weg dat de topversie ook hier in Nederland een stuk minder zal kosten dan de CLS, maar wel vierwielaandrijving heeft en iets meer vermogen.
Rossi zegt
Stoere bak! Kijk ernaar uit!! Verwacht dat ie een andere grill krijgt en verder niet veel anders dan op de foto.
Naam: Passat Coupe??
Sjonnie zegt
Een duitse Hyundai Scoupe? Wie copieert wie !!!
Robin zegt
ik vind die 4deurs coupé’s ook wel mooi.
Slim bekeken, die prijszetting. Geef toe, die 300pk versie is lekker cheap.
de prijs zal waarsch onder die van een golf r32 liggen. Doe mij dan maar zo’n 4deurs :)
autoblogger zegt
@Rossi: uiteraard; http://www.autoblog.nl/archive/2005/10/05/volkswagen_passat_coupe_in_200
jan de marketingman zegt
wat is eigenlijk het verschil tussen een sportief gelijnde sedan en een “vierdeurs coupé”.
Noem het dan gewoon een sportsedan.
Jordey zegt
Ik vindt nog steeds dat 4deurs autos geen coupe’s zijn, maargoed. Ik denk dat als deze auto wel zich vaak laat zien als lease-auto. 2.0 Diesel. Kan niet wachten tot het uiteindelijke model er is;)
Lexus zegt
hij mag dan goedkoper zijn dan de cls, doe mij toch maar de cls.
RenJie zegt
@jan de marketingman
ik geloof dat bij een 4d-coupe geen raamlijnen te vinden zijn en bij een sportsedan wel. ( Mercedes Benz CLS(coupe) – BMW M5(sportsedan) )
Vincent zegt
En dan moet er wel bij gezegd worden dat het TOP model van VW iets meer vermogen heeft dan het instap model van de CLS, een CLS AMG heeft bijvoorbeeld al 514 pk…
Toch wel een gewaagde actie van Volkswagen om op een lager segment te richten, dat kan het hele imago naar beneden halen.
Julian zegt
understatement: heeft iets meer vermogen
Vdub-Freak zegt
Geweldige auto , geweldige prijs wat wil een mens nog meer?
erik zegt
@ Autoblogger
Dat waren de tijden dat er nog maar één maal op een topic werd gereageerd.
audi racer zegt
Ik vind hem echt lelijk, de koplampen lijken op die van de Crysler.
Peter zegt
De lampen lijken dit keer wel erg veel op de Chrysler 300M , en ook de ouwere versies hebben het model koplampen van de neon .
gijs zegt
damn die voorkant is zeker wel sportief:D uhh nee volkswagen doe dit niet!
Nick zegt
Revival van de Corrado?
Laat dit a.u.b. aan Audi over.
huub Vanderlubbe zegt
Deze auto had makkelijk van de tekentafel bij General Motors kunnen komen! Deze Car zou heel goed een small Cadillac, elleen voor het Europese vasteland, kunnen zijn. Deze richting(small) moeten ze toch op, niet?
Stylez zegt
Volgens mij is dit gewoon een concept voor de nieuwe Phaeton.
nichos zegt
kvind hem wel scherp geprijsd hoor. Als je eens vergelijkt met die 120d uit de rijtest..
Feit is wel dat die nieuwe volkswagenneus niet mn stijl is.
Citrofiel zegt
@ RenJie; Volgens jouw redenering was de Citroën DS al een 4-deurs coupé… :?
Solstice zegt
En op de Golf V werd al geen winst gemaakt, op elke Phaeton (voor zover ze al verkocht werden…) moest worden bijgelegd. Hoe wil VW dit gaan aanpakken?
lincoln zegt
o.k. voor de allerlaatste keer …. 4 deurs coupe bestaat niet .. dit is typisch een E.S.M.M.H.R.V.D.A.P (een sedan met minder hoofd ruimte voor de achter passagiers)
eerlijk .. hoe vaak moet ik dat nog zeggen.
Rick dos zegt
Tja, hier kon je natuurlijk op zitten wachten. VW een nieuw model Audi een nieuw model en vice versa….
Maar oké, ff uitleg graag!
“Dit om niet té concurrerend te zijn met de Audi A5”
Ten eerste moet dit niet de A7 zijn? Aangezien de A5 ook ècht een coupé is.
En twee als dit een echte prijsvechter moet worden, dan is het per definitie toch al tè concurrerend? Aangezien je dan eigenlijk een zelfde wagen krijgt voor véél minder geld.
Sjonnie zegt
Een coupé is een aan de achterzijde naar beneden aflopende sportieve carrosserievorm voor een auto waarbij het bestuurdersgedeelte/passagiersgedeelte slechts door 2 of 3 deuren te betreden is: twee deuren indien de coupé gemaakt is op de basis van een sedan, drie deuren als de coupé gebaseerd is op een hatchback.
(gewoon effe googelen)
stefan zegt
Dit is echt geen 4 deurs coupe, echte 4 deurs coupe’s waren de toyota chaser en mark II. Dat waren hardtops met hele lage daklijnen.
mark zegt
Ziet er heel goed uit.
Dit gaat een succes worden!
Windhoos zegt
Concurreren met de A5? Een tweedeurs coupé is imho totaal niet te vergelijken met een vierdeurs coupé……
Johan zegt
BB
Ben Benieuwd!
freek zegt
ziet er wel lekker uit… mooie lijnen… en toch de handigheid van 4 deuren…
Polomen zegt
Dat is de nieuwe Chrysler Sebring met volkswagen neus , kijk maar:
http://www.speedsportlife.com/2006/08/30/chrysler-announces-2007-sebring-and-aspen-pricing/
Windhoos zegt
Wel dezelfde koplampen……………………………..
martie zegt
Als die Grille weer van chroom word en ze hem voor de rest ongeveer zo laten ist ecgt een stoere bak.Deze grille ziet er niet uit maar dat soort hadden ze ook op de Concept-C(Produtieversie Eos) en die is ook van chroom geworden.
martie zegt
Ik bedoel wel DE chromen grille van VW!!
bob zegt
@Windhoos,
Geloof me een 4deur auto kan een heel wat.
(BMW M5)…
Windhoos zegt
Een BMW M5 is geen coupé………
Thomas van den Wittenooy te Bronck zegt
ik vind em wel mooi, ik zou heb best wel willen eigenlijk.
wil wel eens zien hoe de achterkant eruit komt te zien.