De prijs van de vernieuwde Opel Corsa is bekend, evenals die van zijn elektrische evenknie.
De Opel Corsa heeft onlangs een opfrisbeurt gekregen. Ondanks dat de B-segment hatchback van Opel nog uitstekend verkoopt en fris overkomt, zag Opel zich genoodzaakt het model op te frissen.
Met name de neus met de kenmerkende Vizor-grille is een herkenbare feature van de vernieuwde Opel Corsa.
Prijs vernieuwde Opel Corsa
De goedkoopste nieuwe Corsa kost € 23.349. Daarvoor krijg je een 1.2 driecilinder motor met 75 briesende paarden. Wil je iets meer pit, spaar dan door voor de 1.2 Turbo, die een nauwelijks te bevatten 100 pk tot zijn beschikking heeft. Die kost 24.499 euro. Altijd doen, dus.
Als we kijken naar de concurrentie, komt de Opel Corsa er goed vanaf. Auto’s zijn nu eenmaal erg duur tegenwoordig:
- Toyota Yaris 1.0 VVT-I Comfort | € 21.695
- Hyundai i20 1.2 MPI i-Motion | € 21.995
- Renault Clio TCE90 Quilibre | € 22.795
- Skoda Fabia 1.0 TSI Active | € 22.795
- Seat Ibiza 1.0 MPI EVO Reference | € 23.250
- Opel Corsa 1.2 | € 23.349
- Volkswagen Polo 1.0 TSI Life | € 27.890
Prijs vernieuwde Opel Corsa E
De Opel Corsa-e heet geen Opel Corsa-e meer, maar Opel Corsa Electric. Het nummer Musica é van Eros Ramazotti wordt gelukkig niet omgedoopt tot Musica Electric. Deze bestseller is te koop voor een prijs die gevoelsmatig erg hoog is, voor € 34.999 is deze van jou. Met de standaard Corsa Electric heb je een range van 357 km en standaard een 136 pk sterke motor. Optioneel is er nu ook een Corsa Electric met 156 pk en een range van 402 km. Die kost dan 37.999 euro.
- BYD Dolphin Active | € 29.990
- Renault Zoe R110 Equilibre | € 34.790
- Opel Corsa Electric | € 34.999
- Honda e | € 36.160
- Mini Electric | € 38.690
De vernieuwde Opel Corsa én Corsa Electric zijn nu te bestellen bij de betere Opel-dealer!
Johanneke zegt
Alhoewel ik de styling bij de corsa by far de mooiste in haar klasse vind, is de betrouwbaarheid van die motor recentelijk nogal negatief in het nieuws geweest. Plus, qua restwaarde gaat die polo het ook beter doen. Of de Yaris. Zou daarom niet mijn 1e keuze zijn.
fisto zegt
‘Als we kijken naar de concurrentie, komt de Opel Corsa er goed vanaf. Auto’s zijn nu eenmaal erg duur tegenwoordig’
Vervolgens worden er 6 auto’s genoemd waarvan er 5 goedkoper zijn. In welk opzicht komt de Corsa er dan goed vanaf?
shicomm zegt
De polo is gewoon veels te duur ; helemaal in vergelijk met de fabia.
Dan is het al stukken minder moeilijk om goedkoper te zijn.
Zelfs dat is relatief want de i20 kost bijna 1400 euro minder dan wat de opel moet kosten ; da’s in dit segment nogal een boel centen…
Ook de EV kost eigenlijk gewoon veels te veel voor wat je er voor krijgt maar die zit iig nog rond de ‘gangbare’ prijzen in het segment..
mashell zegt
Autokosten = aanschafprijs – restwaarde + gebruikskosten. Als je kijkt hoeveel Polo’s je ziet rijden en hoe weinig Corsa’s en het ook in dit segment eigenlijk al voornamelijk lease is, dan vraag ik me af of die Polo wel te duur is? Maakt die zijn meerprijs weer goed bij de restwaarde?
MarcoM zegt
Ongelooflijk, wat een hoop geld voor zoiets. Gek he dat men steeds langer met de bestaande auto blijft rijden.
Richmond zegt
Zoals altijd. 10% of minder van de nieuwe auto ’s wordt particulier gekocht en dat is niet minder geworden door de stijgende prijzen. De stelling die jij maakt kan alleen bij stijgende occasion prijzen en daar gaat her artikel niet over.