De prijs van de vernieuwde Giulia Quadrifoglio is niet mals, maar je krijgt er veel voor terug.
Vorige week konden we de gefacelifte Giulia Quadrifoglio laten zien. Een heel erg grote verrassing was het natuurlijk niet, want de gewone Alfa Giulia is namelijk een tijdje geleden al onder handen genomen en @wouter heeft daar al mee gereden.
Vervolgens onthulde Alfa Romeo de Giulia Quadrifoglio Anniversario, een heuse special edition die al lang en breed is uitverkocht. Vervolgens kwam dan de officiële standaard gefacelifte Giulia Quadrifoglio.
Prijs vernieuwde Giulia Quadrifoglio
Het enige dat we nog niet hadden, is de prijs van de vernieuwde Giulia Quadrifoglio. Welnu, die heeft Alfa Romeo bekend gemaakt! Vanaf 138.500 euro staat ‘ie op gele kentekenplaten. Daarvoor heb je een sportsedan met koolstofvezel cardanas, achttraps automaat van ZF en een 520 pk sterke biturbo V6. Deze knalt in 3,7 seconden naar de 100 km/u en haalt een top van 307 km/u.
Prijzen van de concurrenten
Als we de Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio vergelijken met zijn concurrenten, zit de BMW M3 er natuurlijk het dichtste bij, zowel qua prestaties als prijs. Bij BMW is de M3 met handbak is het goedkoopst, de M3 Competition kun je iets beter vergelijken met de standaard Giulia Q. De BMW en de Alfa zijn dus zéér aan elkaar gewaagd. De M3 is moderner, maar de Giulia is veel mooier.
- BMW M3 (handbak) | € 131.910,30
- BMW M3 Competition | € 138.307,30
- Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio | € 138.500
- Audi RS5 Sportback | € 142.940,07
- Mercedes-AMG C 63 E-Performance | € 147.834
Ook de Stelvio
Niet alleen is de prijs van de vernieuwde Giulia Quadrifoglio bekend, ook de topuitvoering van de Alfa Romeo Stelvio is opgefrist en heeft een prijskaartje gekregen van de importeur. De Stelvio Quadrifoglio is er vanaf 166.000 euro en dat is aanzienlijk duurder dan de Giulia. De Stelvio Quadrifoglio knalt in 4 seconden naar de 100 km/u en kan een topsnelheid halen van 283 km/u. Qua concurrenten is het ietsje dunner gezaaid. Audi heeft namelijk geen RS-Q5 en de GLC63 AMG moet nog geïntroduceerd worden.
- BMW X3 M | € 152.072,30
- Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio | € 166.000
- Porsche Macan GTS | € 158.600
- Jaguar F-Pace SVR | € 183.441
Beide modellen zijn per per direct te bestellen!
berlinetta zegt
De BMW mag dan wel goedkoper zijn, maar dan moet de optielijst nog komen. Ik denk dat de Giulia dus uiteindelijk wel de goedkoopste is.
kennone zegt
Klopt, er valt enkel nog een kleur, andere wielen en schaalstoelen aan te klikken. Voor de rest zit alles er wel standaard op
viezefreddyw zegt
Ik moet gewoon lachen om de prijs van de C63. Mag dan misschien een mooie auto zijn die onwijs snel is, maar het blijft een 4-cilinder die nergens naar klinkt.
kniesoor zegt
Ja, die downsizing plus toevoeging van elektriek wil kennelijk niet erg helpen om tot een competitieve prijs te komen. Raarrrrr . . .
mashell zegt
Goed punt. Lijkt er op dat de Mercedes importeur gedacht heeft, we hebben dan wel een lage BPM wagen, het is een Mercedes en dus moet deze het duurste tussen zijn concurrenten zijn: dan offer ik me op en maak wat extra winst.
Hawkeye72 zegt
Het maakt Mo, Ali, Yous en hun neven toch geen zak uit…
berlinetta zegt
Haha eens. Dat ding prijst zichzelf de markt uit in mijn ogen.
waterisnat zegt
De Gulia zie ik nog wel wat van de markt wegsnoepen, maar de Stelvio gaat het toch niet redden met die prijsstelling naast de X3m en Macan?
marcomanta zegt
Doe mij de Alfa maar, BMW en Mercedes zie je gewoon “teveel”.
Paul58 zegt
Flinke prijzen echter gewoon een duur segment. De Giulia wint het in mijn optiek van de auto’s in dit rijtje. Dit komt gewoon door de prestaties icm het uiterlijk, wel erg persoonlijk natuurlijk. BMW M3 ook een dijk van een auto echter minder qua looks.
RS5 vind ik ook erg mooi echter minder qua stuurgedrag.
Mercedes C klasse een 4 cilinder…
JelmerS zegt
De Tesla model 3 performance wordt in verschillende media wel eens tegenover dit soort auto’s getest. Op een track dat zal je het afleggen, maar als Daily Driver gaat vrijwel niks sneller en zeker niet goedkoper. Consumentenprijs is €53.990!
rwdftw zegt
@jelmers : ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik beide heb gereden. De Guilia 2.2JTDm met 180 PK en de Model 3 met 1 motor.
Die Model 3 is rap, dat geef ik toe. De tech in dat ding is aan de ene kant briljant en aan de andere kant een berg frustratie. Vergelijk je dat met de Giulia, dan krijg je in de Giulia ineens alle aandacht. Ja ook van BMW rijders. De Giulia is een hele knappe verschijning waar het bij de Model 3 de windtunnel was die het design bepaalde. Heb je dat gehad dan is het interieur van de 3 maar zozo. Dat van de Giulia is werkelijk prachtig.
Hebben we dat gehad dan heeft de Guilia van nature echt een prachtig onderstel en de auto kletst ook lekker tegen je. De 3 heeft als voordeel dat accupakket wat het zwaartepunt lekker laag maakt maar het onderstel is echt niet briljant te noemen. Na 70.000 km begint de auto al een beetje te dribbelen fus ik denk dat er al ergens een rubber naar god is.
En dan moet je in de Tesla maar zien hoe je thuis komt op lange ritten. Ik zou heen en weer naar werk kunnen MAAR iemand blokkeerde op de heen en terugweg de A15. Dat werd dus ergens een ongeplande stop om te laden. Dan mis je die 900 km range van de diesel wel hoor!
JelmerS zegt
Ik heb in 2019 een model 3 performance gekocht als Daily. Zoals ik zei zal je het op een trackday afleggen tegen de genoemde auto’s, maar in normale dagelijkse gebruik gaat er niks sneller en goedkoper. Los van alle voorkeuren en (voor)oordelen over techniek / afwerking / gevoel / uitstraling / range mag de Model 3 performance hier toch genoemd worden als concurrent; Autoblog noemt in het artikel over de MG hothatch ook de benzine varianten als concurrent.
alfa147ti zegt
JelmerS we hebben het hier over auto’s
Er zijn mensen die ook nog een beetje van rij beleving houden ik te minste wel en daarom rij ik ook nu mijn tweede Giulia.
Joost zegt
Als ik zou kunnen, uit het eerste lijstje de Alfa Romeo.
Tweede lijstje: moeilijker en uiteindelijk zou ik dan voor de Jaaaaaag gaan. Denk ik