Hoeveel pegels mag je afrekenen voor zo’n SUV uit het zonnige zuiden?
Met de onthulling van de nieuwe Lamborghini Urus aan het begin van de week, was het wachten geblazen op de prijs voor ons eigen landje. De SUV van Lamborghini zou in Europa voor € 171.429 op de markt komen, maar dat bedrag was uiteraard nog zonder de hoge belastingen erbij gerekend. Zojuist gleed er echter een mailtje in onze inbox, met de werkelijke consumentenprijs voor Nederland: € 278.844.
Daarmee bevindt de Lamborghini Urus zich in dezelfde regionen als een van zijn concurrenten, de Bentley Bentayga. Of de 650 pk sterke Urus net zo’n verkoopsucces wordt als zijn verre familielid moeten we nog zien, want puur en alleen afgaande op zijn uiterlijk lijken de meningen erg verdeeld.
De Lamborghini Urus beschikt zoals gezegd over een 650 pk sterke geblazen V8 die nog eens 850 Nm aan koppel produceert. Het 4-liter blok in de luxe SUV is gekoppeld aan een achttraps automaat en schiet, ondanks zijn gewicht van ongeveer 2.200 kg, in slechts 3,6 seconden naar de 100 km/u. De topsnelheid vinden we pas bij 305 km/u.
mikje90 zegt
Ik vind 278.000 euro voor iets wat echt lelijk is, een beetje veel.
berlinetta zegt
@mikje90: Misschien dat jouw ouders dat ook over jou zeiden nadat ze eens hadden uitgerekend hoe duur jouw opvoeding is geweest ;) Grapje natuurlijk. Ben het met je eens. Ik had er al lage verwachtingen van, maar hij is uiteindelijk nog lelijker geworden dan ik dacht.
MoeWat zegt
@mikje90: maar gelukkig telt jou mening niet..
v12powerr zegt
@moewat: jouw* mening
rikus zegt
@v12powerr: De leraar Nederlands heeft nog geen weekend zie ik..
E550 zegt
@rikus: leraar Nederlands? 9 van de 10x zijn het pikkies onder de 20 die net een spellingtoets hebben gehad.
rikus zegt
@e550: Als ze geslaagd zijn; prima toch.
wjeurs zegt
@e550: pikkies onder de 20 die wel weten hoe het hoordt
bischero zegt
@rikus: Zucht. Hij heeft gewoon gelijk. Neem het ter kennisgeving en ga verder.
rikus zegt
@bischero: Zucht. Aye aye, captain.
skinnybmw zegt
@moewat: ieders mening telt, baas.
spykerboy zegt
@mikje90: tja smaken verschillen, ik houd er wel van, ben niet zo van de normaal (lees saai) gestijlde autos die je veelal op de weg ziet
Edge zegt
De Urus heeft een Nederlandse vanafprijs van € 287.844. De duurste uitvoering van de Levante kent een vanafprijs van € 155.165. Sterker nog, de duurste Levante is inclusief belastingen en dergelijke goedkoper dan de Urus exclusief belastingen. Ik weet niet wat jij op je bankrekening hebt staan @ikschrijfookoverautos, maar binnen mijn referentiekader kun je dan niet echt meer spreken van “in dezelfde regionen” ;-)
ikschrijfookoverautos zegt
Helemaal gelijk, domme fout.
shaguar zegt
@Edge: Maar jij hebt ‘m dan ook maar liefst 9k duurder geprijsd dan bij de dealert ;)
dromedaris zegt
@Edge: duurder = beter
dakarbemo zegt
edit-aangepast
berlinetta zegt
@dakarbemo: Eens, die Levante is gewoon een Jeep met een Italiaans maatpak. Geen topklasse. Maar goed, deze Urus is eigenlijk ook gewoon een Q7 met een (erg fout) Italiaans maatpak.
599gto zegt
@berlinetta: conclusie koop een Q7 en hou je geld op je rekening
viezefreddyw zegt
@599gto: Touareg. Ook gewoon hetzelfde van hetzelfde. Dus hou je nog meer geld over.
cossiekiller zegt
@viezefreddyw: Een Kodiaq. Hou je nog wat extra over.
viezefreddyw zegt
@cossiekiller: Ooh shit, die hebben we ook nog!
berlinetta zegt
@viezefreddyw: Volgens mij is de Seat Ateca zelfs de goedkoopste. Nog een stapje lager dus. Wat een geweldig concern toch dat VAG. Voor elke portemonnee wat wils.
lekkerlinksrijden zegt
@berlinetta: een up is nog goedkoper
berlinetta zegt
@lekkerlinksrijden: Naar de hoeren gaan ook. Maar zowel de hoeren als de Up zijn hier niet relevant.
draadloos zegt
@berlinetta: ligt eraan welke hoer..
fmgarcia zegt
@berlinetta: Ik ben bang dat een tank in de Ursus volgooien duurder is dan een hoer..
berlinetta zegt
@fmgarcia: Maar daar heb je dan ook weer langer plezier van.
fmgarcia zegt
@berlinetta: Is toch puur afhankelijk van het aantal slagen per minuut. Als Vag slim is maken ze een blauwe launch button. Ik heb dan minstens 3 uur plezier op vol vermogen. Aangezien mijn tank “double six style” niet meer dan 600 ml zal bedragen denk ik inderdaad dat je met 90 liter gaat winnen.
lebeaunl zegt
@fmgarcia: en de hoeracan? Is dat relevant?
fmgarcia zegt
@lebeaunl: The Lamborgy whorecan ? Niet relevant want een geschikte motor voor iets van 3 ton!
tonebon zegt
@cossiekiller: wat dacht je van de Duster 2017
E34M5Touring zegt
Zo’n ding loopt niet voor minder dan 300k de showroom uit. Lakje, velgen, soundsystem upgrade en hatjsee, ver over de 300k. Hoop geld. Vind het vooral jammer dat deze geen bespoke motor krijgt zoals de Bentley. V10 of V12 had hem voor mij specialer gemaakt. Nou is het toch een beetje een Cayenne in cocktailjurk.
berlinetta zegt
@e34m5touring: Waarschijnlijk hebben ze die 4.0 erin gelepeld om zo in een lagere belastingschaal te vallen in China, maar het maakt hem inderdaad minder speciaal.
E34M5Touring zegt
@berlinetta: Ja maar doe dan een 3.5 V10 met drukvulling ofzo. Weet ik het. Je hebt natuurlijk gelijk maar toch. Vind het jammer dat die Bentayga zo’n beer van een blok mee krijgt en dit in feite gewoon een RS motor. Prestaties zijn sick hoor, voor zoveel gewicht en het is ook echt geen slecht blok ofzo. Maar op de een of andere manier is het voor mij gewoon een afknapper.
berlinetta zegt
@e34m5touring: Ik had het ook beter gevonden als ze er echt wat speciaals van hadden gemaakt. Dit is ook gewoon een RSQ7 met een Lambo-sausje.
gregorius zegt
@e34m5touring: maar ze moeten er ook nog winst op maken. Liever dat zo’n concern een paar hele goede motoren heeft dan een zooi hele slechte.
viezefreddyw zegt
edit-aangepast
Ze zijn beide wel erg lelijk, dat dan weer wel.
cpp1 zegt
Dus dat komt met een paar essentiële opties gewoon even ver boven de 300K…voor een omgebouwde Q7…die er niet uitziet….
mulsanne zegt
Doe mij maar een volle range rover
Die is mooier en veel beter
rolandrru zegt
Ik vind hem gaaf.
Subtiel is anders, maar een subtiele SUV bestaat niet.
In een idioot en vrij nutteloos segment heb je van VAG nu naast de rationele Q7 de sportieve Cayenne, de over the top-luxe Bentley en de over the top-sportieve Lambo. Voor een SUV zal hij ongetwijfeld beestachtig lekker rijden.
In your face, I say!
jwcroy82 zegt
Deze urus is met wat aankleding en opties hier in Nederland ruim boven de 300k dat is onderhand drie keer de prijs van bv een alfa stelvio quadrifoglio en zoveel sneller is ie niet.
rufctr01 zegt
Doe mij maar een mooie Range Rover!
kniesoor zegt
Dit is het schoolvoorbeeld van een “gewoon omdat het kan auto”. En daar is een markt voor, die groot genoeg is om ‘m winstgevend te produceren. Meer is er niet over te zeggen wat mij betreft.
gokartmozart zegt
@amghans: helemaal mee eens. Mooi of lelijk doet er niet toe net zo min als de prijs. Lambo voor de zandbak. Leuk speelgoed . Dat is de doelgroep.
evogt3 zegt
Meer dan een ton aan belastingen! Te bizar voor woorden. Een ton meer betalen dan je Duitse of Belgische buren. Welkom in de Europese Unie!
jerudo zegt
@evogt3: welkom in Nederland bedoel je. De rest van de Europese unie heeft hier geen last van.
lincoln zegt
Een ton voor stichting aap !!
Kunnen ze aardig wat slaven voor kopen ..
berlinetta zegt
@lincoln: Die slaven zijn zojuist weer met de boot naar Spanje vertrokken.
Olleh zegt
@berlinetta: is dit alvast voor de Pietendiscussie van 2018? Ik kan niet wachten!
lincoln zegt
@berlinetta:
Sinterklaas bestaat niet ..
COA wel ..
barry355gtb zegt
voor veel geld heb je dus een lelijke VW bak met maar 8 cylinders en een mooie bijdrage aan de overheid
rikus zegt
Hmm.. Het was een lastige keuze, maar dan ga ik toch maar voor een Vitara.
jaso013 zegt
Ik vind hem wel tof. Ja, het had wat gewaagder gemogen maar het is gewoon een strakke kar en ook nog eens rete snel! Kan iedereen wel mauwen dat het ze bij Lamborghini alleen maar sportauto’s moeten maken…. wacht maar tot deze de Ring op is geweest… kan menig sportwagen nog een dikke punt aan zuigen.
Edge zegt
@jaso013: Niet zozeer gewaagder, gewoon wat mooier was al prima geweest. Vergelijk de concept maar eens met de productieversie. De productieversie lijkt toch behoorlijk op de conceptwagen, maar de conceptwagen was op alle vlakken net even wat mooier. En dan heb ik het niet over details zoals het ontbreken van handgrepen en spiegels die op de productieversie wel zitten, maar over het design van de koplampen, voorbumper, sideskirts en achterbumper. Dat oogt veel meer in balans dan de Urus zoals we hem straks op de weg zien.
Dutchdriftking zegt
Dus een ton meer dan de RS6 waar hij op gebaseerd is?
technofreak zegt
“zo’n SUV uit het zonnige zuiden”
Komt ‘ie niet, net als de Touareg, Q7, Bentayga en de Cayenne, uit Bratislava dan?
ghost zegt
Gelukkig heb ik nog een (ouwe) ton achter het huis staan. Kan ik die mooi kwijt bij de belastingdienst.
skinnybmw zegt
Lambo is Lambo niet meer, jammer genoeg. Is ook logisch maar voor de purist erg jammer. De LM002 toentertijd was echt nog een statement…de Urus is puur marketing rommel. En 300.000 euro bwoah!
pantokrator zegt
http://www.autotrader.nl/auto/daihatsu-feroza/1991/geldrop/8mfpg/daihatsu-feroza-16-resin-top-el/?utm_source=gaspedaal.nl&utm_medium=coop&utm_campaign=listings-thirdparty
Ik zou hier voor gaan. 300K wat een bedrag
unavailable zegt
Ik ga ‘m toch maar halen. :-)
karaya zegt
Hij heeft een lekkere vooroverhang.
Dat is voor de rechtuitstabiliteit volgens VAG. Met een V12 bovenop de vooras ga je helemaal lachen.
dolledries zegt
Bentayga is ook spuuglelijk en die verkoopt blijkbaar als een dolle. Blijkbaar telt smaak niet meer als je geld,hebt .. hebbuh hebbuh en dat eeuwige haantjes gedrag… en dan, als ik kon kienzen .. de Urus …
JaxDryke zegt
Meine gute, een kwart miljoen voor een met een platte schroevendraaier bewerkte BMW M6. Wat ??
maferick74 zegt
Als ik die 30 miljoen win, koop ik hem lekker. Desnoods voor 4 ton. Met wasvispenisleren stoelen in het fuchsia met cyaan gekleurde bekleding
Joost zegt
Back to basic toch, zo’n Urus?