Bam, de prijs van de 306 pk sterke Lexus NX is bekend. Dit moet je lappen voor de eerste plug-in hybride van het merk.
Lexus gaat ook aan de plug-in hybride, welkom in 2014! Beetje flauw natuurlijk, maar de Japanse autofabrikant is wel wat laat op het feestje. Desalniettemin zijn PHEVs weer helemaal interessant. Niet vanwege de bijtelling, maar wel vanwege de Nederlandse aanschafprijs. De prijs komt door een lagere CO2-uitstoot lager uit in vergelijking met dezelfde auto als non-PHEV.
Even een kleine opfrisser. De Lexus NX werd aan het begin van de zomer voorgesteld en is daarmee de derde crossover van het merk. Want je hebt ook nog de UX, een volledig elektrische auto, en de RX, wat weer een hybride SUV is.
Lexus NX prijs
De aandrijflijn van de Lexus NX 350h is goed voor een systeemvermogen van 242 pk. Dit is een gewone hybride, met de bekende aandrijflijn van de Japanse autofabrikant. De 450h+ is de plug-in hybride. Deze levert 306 pk en kan 63 km volledig elektrisch rijden als je netjes stekkert. Een ander verschil is dat de 350h in de basis voorwielaandrijving heeft, terwijl de 450h+ altijd met vierwielaandrijving komt.
De vanafprijs van de Lexus NX 350h ligt op 59.990 euro. Heb je geen zin in opties aanvinken, dan kun je voor de Launch Edition gaan. Die kost 69.990 euro. De krachtigere plug-in hybrid als Launch Edition kost overigens 73.890 euro. Dat is een paar duizend euro meer, maar het vermogen neemt ook met meer dan 50 pk toe.
Dan de concurrenten. Een BMW X3 is er vanaf 64.769 euro. Een Audi Q5 heb je niet voor minder dan € 68.175,- en een Mercedes GLC is minimaal € 69.036,-. Kortom, met een beetje hybride en een beetje van Den Haag heb je toch niet al te gekke Lexus.
gasterplancke zegt
@ronkie.. Goed lezen: als je geen opties wilt aanvinken. Alles zit er dan namelijk op. Er valt verder niets meer aan te vinken;)
bimota zegt
Houd het bij de basis, dat is een prima leidraad voor het hele leven👌
hooesi zegt
Nette prijs, in lijn met concurrenten maar dan wel iets sterker, ruimer uitgevoerd en betrouwbaarder…ja, ik wil ‘m wel
thjvanvlerken zegt
Nou een x3 is groter toch? Een rx is volgens mij meer maatje x3. De huidige nx is echt een krap ding.
Svenska II zegt
@thjvanvlerken: Nee
redbeams zegt
@thjvanvlerken: De NX en de X3 schelen maar heel weinig…de RX is veel groter en formaat X5.
lexis zegt
Oei. Ik ging al wat aan het dromen bij de persinteoductie, maar toch zeer stevige prijzen. Hopelijk in België een 10.000 eur minder.
Maar voor de rest wel een mooi model geworden vooral de achterkant. Ok de voorkant you hate it or love it, kan ook van een aantal Duitse exoten gezegd worden. Moet wel zeggen als je een recente Lexus met spindle gril in je achteruitkijkspiegel ziet dat wel redelijl indruk maakt.
Lexus geen onbekende voor mij ooit de lexus is220d gereden. Ben altijd een vurige voorvechter geweest alleen heeft de wispelturig 220d me doen overstappen naar het alternatief uit Bayeren. Al hunker ik echt terug naar de bouwkwaliteit van een Lexus.
jippie zegt
Zal er ooit een moment komen dat de EU zegt: “nu zijn de buiten spiegels wel groot genoeg”?