Renault heeft de prijzen van de nieuwe Laguna Coupé bekendgemaakt. Zowel de benzine- als de dieseluitvoering is er voor bedragen onder de 40.000 euro. Medio november zal de auto in de showroom van de Renault-dealers staan.
De benzine-uitvoering heeft een vanafprijs van 37.800 euro. De prijzen van de dieselversies beginnen bij 39.500 euro. Het gamma van de Laguna Coupé bestaat uit drie uitrustingsniveaus: Dynamique, GT en Initiale.
Dynamique
2.0T 170 pk automaat € 37.800
2.0 dCi 150 pk € 39.500
2.0 dCi 150 pk automaat € 41.500
2.0 dCi 175 pk € 41.200
GT
2.0T 205 pk € 42.500
2.0 dCi 180 pk € 44.200
Initiale
3.5 V6 240 pk automaat € 46.500
3.0 dCi 235 pk automaat € 52.000
Alle uitvoeringen zijn standaard voorzien van onder meer een volledig lederen interieur (leverbaar in 4 kleuren) en een CD-navigatie- en communicatiesysteem met kleurenscherm i.c.m. Radio Renault (140W) met stuurbediening, CD-speler met MP3-ondersteuning en handsfree telefoonbediening van bluetooth telefoons. Tot de basisuitrusting van de Coupé behoren tevens: ABS-remsysteem met elektronische remkrachtverdeler, EBV en noodstopbekrachtiging, ESP, adaptieve frontairbags voor bestuurder en passagier, automatisch dimmende binnenspiegel, elektrisch verstelbare, verwarmbare en inklapbare buitenspiegels, lederen driespaaks sportstuur met bediening van de snelheidsregelaar/-begrenzer, lederen versnellingspookknop met verchroomd schakelpatroon, ‘meesturende’ bi-xenonverlichting voor dim- en grootlicht inclusief koplampsproeiers, parkeersensoren achter en sportstoelen voorin met versterkte zijkanten, in hoogte, lengte en hoek verstelbaar. De Dynamique wordt standaard geleverd met 17 inch lichtmetalen wielen ‘Tenerife’.
De Laguna Coupé GT en Initiale zijn uitgerust met het zogenaamde 4CONTROL-onderstel met vier gestuurde wielen (4RD). Deze techniek staat garant voor betere manoeuvreerbaarheid, een sportiever rijgedrag en een grotere stuurprecisie.
Ten opzichte van de Dynamique bestaat de meeruitrusting van de GT uit aluminium pedalen, een aluminium versnellingspookknop, een verdikt lederen driespaaks sportstuur (afgeplat aan de onderzijde) en 18 inch lichtmetalen wielen ‘Celsium’. Bovendien is op deze versie een twee-kleurig lederen interieur beschikbaar.
De Initiale-uitvoering biedt, ten opzichte van de Dynamique, naast 4CONTROL extra’s zoals elektrisch verstelbare en verwarmbare voorstoelen met geheugenfunctie op de bestuurdersstoel, metaallak, parkeersensoren vóór, 18 inch lichtmetalen wielen ‘Interlagos’ en buitenspiegels met geheugenfunctie.
Dat Renault Business Finance het volste vertrouwen heeft in de nieuwe Laguna Coupé, blijkt wel uit de scherpe vanaf leaseprijzen van € 769, = voor de 2.0 16V T 170 automaat Dynamique en € 849,= voor de 2.0 dCi 150 FAP Dynamique gebaseerd op een looptijd van 48 maanden en 80.000 km totaal, exclusief brandstof vervangend vervoer en BTW.
Tjerk zegt
WOW!! Prachtig. Al zal ik liever een 308 CC hebben.
AutoInformatief zegt
Inderdaad een mooie wagen! Alleen die lullige uitlaatjes doen de sterke achterkant een beetje afzwakken dat is wel jammer.
frank zegt
die voorkant blijft gewoon lelijk, NEE ik vind het niks!!!!!
ik ( persoonlijk) vind ik 30.000 euro al te veel voor een Renault
bassz. zegt
het is een mooie auto maar veel te duur vind ik, mensen kopen liever een passat cc heb ik het idee.
Incognito zegt
Autoinformatief, het is een auto, géén “wagen”.
On Topic, ik begrijp Renault niet helemaal. Met een onder druk staande markt vanaf 37.800 beginnen met dikke motoren!? Lepel er een 1.8 met 130 pk in, dan verkoop je er tenminste nog een paar.
Philip zegt
De eerste Renault van het huidige gamma die niet ontzettend lelijk is!
Jesper zegt
Aha! De poor-man’s Aston Martin DB9 komt eindelijk naar ons kikkerlandje! Krijg je het abbonement op de werkplaats er gratis bij?
52k voor die dikke diesel vind ik overigens wel schandalig, dan kunnen ze hem net zo goed bij voorbaat uit de catalogus schrappen :P
Iemand zo actief om even uit te zoeken wat voor leuks je nog meer voor dat geld kunt kopen? In ieder geval de allerdikste VW Scirocco met nog genoeg geld over voor een lange vakantie naar Hawai :D
Ik wist het wel…
Incognito zegt
@ Jesper
Een IS 220d Executive.
Waxweazel zegt
@ Jesper
Jij ben echt de belichaming van de totale onwetende en “kop-in-het-zand” stekende mens hier op autoblog.nl Alleen al het feit dat je geen zin hebt om eens op te zoeken wat de concurrentie DURFT vragen.. De peugot 407 coupé met “dikke diesel” is een 1100€ duurder dan deze Laguna, om nog maar te zwijgen van de Audi A5 of de BWM 6..
En dan ga je nog een vergelijking maken met de lelijke Scirocco die in een andere en lagere klasse speelt ? Hoe dom kan je wel niet zijn, maar jij slaat alles ;)
Scaglietti zegt
Ik vind dit echt een prachtige wagen. Als hij ook nog eens degelijk is, een mooi interieur heeft én goed rijdt, zou dit wel eens een van de beste Renault’s ooit kunnen worden. Alleen een beetje duur, maar als je het met een BMW 3-coupé of CLK vergelijkt, valt het allemaal nog wel mee.
Waxweazel zegt
11000€ duurder is die peugot 407 coupé dus :p
de Audi A5 slechts 6000€ duurder, maar dan heb je wel nog niks van opties, die heb je pas als je 10000€ meer betaald dan deze Laguna coupé ;)
pieter zegt
Waxweazel-Jesper 1-0
Edman zegt
@ Waxweazel
De BMW 6? Je bedoelt de BMW 3, want als er ook maar 1 persoon op de aarde is die twijfelt tussen een 6 en een Laguna Coupé, dan is het veel.
(2 Laguna 3.5 V6’en of één 630i?)
Timmie zegt
@ Tjerk: Tuurlijk heb je liever een 308 cc: die kan open en (vooral) is een stuk goedkoper
W!d zegt
erg mooie coupé lijn.. en 3 deuren zoals het hoort! Voorkant nog steeds een beetje anoniem, mooi om naar te kijken en ik heb gehoord dat die vierwielbesturing ook echt goed werkt. Toch ben ik nog een beetje huiverig “het blijft een renault”
Jesper zegt
@ Waxweazel: me kop in het zand steken doe ik alleen als ik naar volk als jou moet luisteren, en het feit dat jij met de A5 en zelfs de 6-serie (!!) aan komt zetten als prijsvergelijkingen, duiden erop dat jij nog niet half zoveel vakkennis hebt als ik, over je leeftijd zal ik even geen speculaties doen, dat is wel een schot voor open doel nu lijkt me zo…
De Peugeot is inderdaad nog schandaliger geprijsd dan de Renault, maar ik zou toch wel graag van je willen horen waarom jij de Scirocco in een ander segment plaatst, alleen omdat-ie gunstiger geprijsd is?
De reden dat ik zelf even niet met andere concurrenten op de proppen kwam was omdat er een klant van me binnen kwam en ik dus even niet zoveel tijd had…
Ik vond zojuist de Hyundai Coupe die al begint bij EU 26.995,- Dat lijkt me een uitstekend alternatief, met een absoluut betere bouwkwaliteit en betrouwbaarheid.
replo zegt
@Waxweazel: BWM 6 ???? B W M 6 Is dat een mooie kar?
vinnie zegt
Véél te duur, al bij al mooi voor peogeut. Maar over het geheel gezien nog steeds een lelijke auto…
ps: ik vind de redenering van jesper nog verantwoord.
renaultfreak zegt
@ jesper
de bmw is ietsje duurder als de renault…
je betaald dit voor een 630i H6 91.650, lijkt me dus ietsje duurder bovendien zal je deze aan moeten gaan kleden en ben je opeens 2 x zo duur uit als de renault, terwijl de renault akelig dicht in de burt blijft qua rijeigenschappen, mede door 4 wiel besturing… ik wist de keuze wel, ik ga voor de renault!
bovendien de vw scorrico komt niet eens in de buurt van de renault. qua formaat is deze al veel kleiner, en de vw is meer op sporttief lees hardcore rijgedrag afgestemt, terwijl de renault een luxe grantour is waarmee je zo naar spanje rijd zonder moe te worden!
dus wat mij betreft moet je toch iets beter gaan studeren voordat je met dit soort opmerkingen komt!
het is en blijf een mooie auto waarbij het een exclusief exemplaar blijft, want deze zal niet veel verkocht worden, maar dat boeit niet!
mvg,
de stand is:
Waxweazel-Jesper 1-0
Waxweazel zegt
@ Jesper
mag jij al vooraan zitten in de wagen zonder kinderzitje ?
Over jouw vakmanschap gesproken .. in welke segment zit de laguna ?? in het segment van Golf, Megane, Astra, 308 of zoals jij beweert met jouw Scirocco (zelfs de Hyundai Coupe zit in dit segment) ?
Een laguna staat nog altijd een segment hoger, concurrent voor de A4, passat en dergelijke. Jij moet dus echt wel specialist zijn met jouw vakkennis..
Het is niet omdat een auto duurder of goedkoper geprijsd staat dat die onmiddelijk een segment lager speelt.. Dan zou de Skoda suberb een concurrent zijn voor de Golf :s
En lees eens naar de andere reacties, jij bent de enige die hier komt zeiken over iets suggestiefs zoals smaak (ook al heb je totaal geen goeie smaak ;) )
Jesper zegt
@ Renaultfreak: Gevalletje miscommunicatie: ik heb de 6-serie nooit genoemd als prijsvergelijking, dat was Wax in z’n eerste reactie.
Ik ben met je eens dat de Scirocco een tikkie kleiner is als de Laguna Coupe, maar dat is vooral te danken aan de grotere overhang van de Laguna. Verder zijn het allebij elegente coupes (smaak!) met een te vergelijken motorisering. (afgaande op dat de 6 cilinders van renault niet heel veel geboekt zullen worden)
Over de rijeigenschappen kunnen wij allebij niks zeggen denk ik want alles wat we weten is van horen zeggen of lezen.
Dat het een mooie auto is ben ik 100% met je eens.
renaultfreak zegt
nja de scorrico zit toch een hele klasse lager en ik dat ie vanbinnen ook heel wat kleiner is.!
Jesper zegt
@ Wax: je eerste opmerking daalde een paar niveau’s maat… zullen we het tot auto’s beperken?
“Over jouw vakmanschap gesproken .. in welke segment zit de laguna ?? in het segment van Golf, Megane, Astra, 308 of zoals jij beweert met jouw Scirocco (zelfs de Hyundai Coupe zit in dit segment) ?”
Megane en Laguna bij mekaar? dat lijkt me niet he, dat zou een blunder van de marketingafdeling van Renault zijn…
Renault probeert de Laguna inderdaad in de markt van de Mondeo, Passat, e.d. aan te prijzen maar voorlopig is dat nog niet heel erg gelukt. Niemand noemt de Mondeo en de Laguna in een adem.
Ik heb nooit gezegd dat de prijs het segment bepaald, dat maak jij ervan… jij noemde overigens de A5 en de 6 in het rijtje van de Laguna weet je nog ;)
Wie ben jij overigens om over mijn smaakl te oordelen?!
Jesper zegt
Ik noemde de Hyundai Coupe overigens omdat ie A; wel degelijk in dat segment valt, B; ongeveer dezelfde motorisering meekrijgt, en C; omdat hij even groot, en toch stukken goedkoper is.
reagi zegt
@Jesper
Ik denk dat je niet veel kent van ‘bouwkwaliteit’ als je zegt dat een Hyundai Coupe op dit vlak beter is dan een Laguna III. Wat de betrouwbaarheid betreft heeft de Laguna III inderdaad nog alles te bewijzen, maar gezien de eerdere avonturen en de cijfers van de Laguna II fase 2, komt dat volgens mij wel goed. Bovendien is het begrip ‘segment’ je inderdaad vreemd. Ik raad je aan om daarover eerst wat opzoekingswerk verricht.
Jesper zegt
Wil iemand mij dan eens de definitie geven van het woord ‘segment’? Niet afgaande op prijs, motoren, uitrusting of smaak?
Mij op mn vingers tikken is makkelijk, maar ik heb behalve van renaultfreak nog niet een fatsoenlijke onderbouwde reactie gezien.
@ Reagi: als jij denkt dat Hyundai nog steeds auto’s bouwt die bij de 10.000 beurt uit mekaar vallen o.i.d. leef je nog in de 90’s. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat de Coupe, en vooral de i30 kwalitatief uitstekende auto’s zijn, proof me wrong!
Buzz_NL zegt
Voor dat geld neem je toch de mooiste GT in die prijsklasse…Alfa Romeo GT
Said zegt
Net een verlaagde x6 met 2 deuren
topg zegt
Tweedehands van een jaartje of twee oud, en dan doe je een prima koop! Mooie elegante en waarschijnlijk ook comfortabele wagen voor zij die het johnny met het petje stadium al ontgroeid zijn.
Farzan zegt
heb veel respect voor dit kontje, maar voor dat geld ga ik liever langs een andere showroom ( lexus…)
Waxweazel zegt
Jesper
hou AUB op met jouw gezever, ik ben duidelijk niet de enige die je hier aan het tegenspreken is. Je hebt je onkunde nu wel genoeg bewezen. Mondeo, passat, laguna, 407 .. dit zijn rechtstreekse concurrenten van mekaar. Dus een A5 of een 407 coupé is dus de rechtstreekse concurrent voor deze Laguna coupé. Probeer nu eens een deftige reactie ON-Topic te geven.
De prijzen van deze coupé zijn gewoon scherp tegenover de concurrentie en daarmee lok je klanten.
MFX zegt
@ jesper
zelfde segment?
H basis motor 2.0 143pk / R basis 2.0t 170pk
H sterkste motor 2.7V6 167pk / R 3.5V6 245pk
(H geen diesel / R meerdere)
lengte H 4.40m / R 4.64m
breedte H 1.76m / R 1.83m
WB H 2.53m / R 2.69m
etc,etc,etc….
niet echt zelfde segment, toch?
MFX zegt
@buzz_nl
qua vormgeving JA, qua prijs, uitrustingsniveau, rijeigenschappen (4WS) en veiligheid NEE
Scheelt toch al gauw 7 á 10 duizend euro in prijs + in de laguna passen 2 tot 3 mensen achterin in de alfa 1/2 tot 3/4 mens (of je pekinees)
Jan C. zegt
wat een gezever over segmenten… Als ik de prijs vergelijk met een Passat CC lijkt me dit een goede instapprijs…
Jesper zegt
Hou jij liever eens op mij aan te vallen!
Ik verdedig enkel mijn mening, da’s hier niet verboden.
Ik vind de Laguna trouwens niet in het door jouw genoemde rijtje passen, hij is in de lengte, breedte, en WB +/- 10 centimeter kleiner rondom, en hij begint een kleine 1000 euro hoger. De rest heb je goed.
Afgezien van mijn vorige zijn al mijn reacties on-topic, jij bent degene die zijn persoonlijke afkeur het meest laat blijken…
Over onkunde gesproken, een 407 is nog wel als concurrent te accepteren, maar als jij denkt dat een A5 of een 6 serie in dezelfde league vallen als de Laguna moet je nog maar eens een Autovisie o.i.d. openslaan…
Je lokt overigens geen klanten door een auto premium te laten lijken door hem duur te prijzen…
@ MFX; you proved me wrong ;) Maar noem dan eens een echte concurrent voor de Laguna… geen A5 of 6-serie AUB… alleen een 3-serie coupe zou in de buurt komen…
Emerald Green Jag zegt
Heren heren,
Alstublieft, houdt u het bij discussiëren over het onderwerp en laat persoonlijke aanvallen weg. Het geeft zo’n onverkwikkelijk beeld, het veroorzaakt alleen wederzijdse irritatie en draagt niets bij aan de discussie.
Persoonlijke voorkeuren voor auto’s geeft al genoeg vuurwerk, nietwaar? ;-)
Emerald Green Jag zegt
On topic: als ze die achterlichten nou ook op de standaard Laguna zouden zetten, deed-ie iets mindwer pijn aan mijn ogen…
Tripple zegt
of je neemt de iveco turbo bestelbus
dan kunnen er meer mensen mee:)))))))))
Jesper zegt
@ Emerald Green Jag: Amen to that! Je laatste post dan ;)
Buzz_NL zegt
@MFX een coupe koop je niet omdat die praktisch is, die koop je voor het uiterlijke.
Jordi zegt
Laat me raden, dan leg je zoveel geld neer voor een Frans gebakje en dan heb je nog voorwiel aandrijving?
AMG Powerrr zegt
@frank,
30.000 euro??. Ik vind 5000 euro eigenlijk al te veel voor een Renault
Marcie zegt
En toch was de concept vele malen mooier … waarom kan ie niet in die vorm gemaakt worden?
j zegt
Dit gaat niet goed dat is teveel geld voor franse technologie op wielen.
renaultfreak zegt
@ amg power
das een kwastie van smaak, ik geloof dat het gezeur over problemen de laatste tijd wel minder is geworden…
en als je op de kwaliteit af wou gaan moet je even kijken naar de mercedes e klasse in het begin die kon er ook wat van, allerlei kinderziektes dus, van fouten leert men zou ik dus zeggen!:D
en bovendien een mercedes da is veel goeds wou je zeggen? doe het dan goed en koop een audi of bmw;)
AMG Powerrr zegt
Ik zou sowieso geen geld uitgeven aan ongeveer de meest lelijke auto ter wereld… (op de Multipla na dan). Voor zoveel geld koop je toch liever een BMW 320Ci i.p.v. een Laguna Coupe met 6 pitter. Een 320Ci schrijft sowieso minder hard af en de kwaliteit is ook een stuk beter (naar mijn weten). Of anders een Peugeot 407 Coupe 3.0 .
renaultfreak zegt
als je het over lelijkheid heb dan moet je bij de 3 serie coupe zijn, die ziet er op de m serie na ook nie uit… maar goed ieder zijn mening zal ik maar zeggen. En zoals ik al zei de kwaliteit is toch behoorlijk beter geworden bovendien is het bij die premiummerken eerst dokken dan krijgen, en opties kosten daar niet niks!
AMG Powerrr zegt
Ho een reactie nog voor ik antwoord gaf :)
@renaultpower,
Daar heb je zeker gelijk in. De E klasse was inderdaad niet al te best. Maar bij Renault hebben wel meerdere modellen last gehad van dergelijke kwalitatief uittenmate teleurstellende ( lees van de laatste 3 woorden de eerste letter en voeg die bij elkaar) elektronica. Maar ik hoop dat de kwaliteit van toekomstige Renaults een stuk beter is.
Mercedes zijn dure maar goede auto’s. En ook tegen een BMW of een Audi zeg ik geen nee;)
Scimitar GTE zegt
Om het gezeur over het segment te kop in te drukken,
; Nissan 350Z (zelfde motoren, misschien onderstel? ), Alfa GT, BMW 3coupe en Audi A5 zonder poespas, zelfde geld voor de Infinti coupe die dit jaar/volgend jaar op de markt verschijnt. Volvo C70 met klapdakkie misschien ook wel, alleen maar omdat de vorige coupe van Volvo een aparte cabrio versie had ;) En niet teveel de alfa’s roesten en franse auto’s vallen de eerst 10km alle knopjes af-houding :P
AMG Powerrr zegt
die opties bij duurdere merken hebben mensen er over het algemeen wel voor over. Maar om een Laguna helemaal vol te gooien met opties gaat de meeste mensen toch wat te ver.
AMG Powerrr zegt
@Scimitar GTE,
een Alfa Romeo Brera misschien?
renaultfreak zegt
@ amg power,
zou jij er dan moeite mee hebben als je auto word geleverd met alle mogelijke opties die uit duurdere segmenten komen (lees key less entry & key less go) en nog meer van dit soort dingen zoals op de duurste uitvoeringen navigatie systeem met bleutooth en zwaardere radio?
volgens mij is dat wel het sterke punt van renault,
en bovendien de elektronica in de nieuwe modellen (2007, 2008?) hebben misschien in een enkele auto een probleem opgeleverd, maar ze werken nu niks voor niks samen met japanse merken die het wel kunnen!
dus wat betreft elektronica gaat het ook de goede kant op!
en eerlijk gezegt als je 50000 euro voor een stuk blik moet betalen wil je er toch wel iets in hebben en niet pakketje van dit en pakketje van dat er in investeren!
renaultfreak zegt
@ Scimitar
misschien is dat roesten van alfa’s tocxh een stuk minder en de knoppies van renault vallen er ook niet af hoor, dan moet je eens bij engelse merken gaan kijken zoals: tvr daar is er pas echt sprake van uit elkaar vallen,
de huidige auto’s zijn gewoon allemaal goed het is alleen hoe jij het wil.
007 zegt
@ jesper
ik steun Waxweazel er wel in dat een scirocco absoluut niet met deze coupé te vergelijken is. Ik vindt het zelfs bezwaarlijk om een scirocco een coupé te noemen, daarvoor is de daklijn veel te lang. Het is eerder een platgetrapt golfje, een wannabe coupé en mini shooting brake, die ze willen positioneren als een coupé.
niet dat ik iets tegen die scirroco heb, het is een mooie auto, maar ik vindt dat toch geen echte coupé hoor.
007 zegt
ontopic
wat een pracht wagen!!!
aston-looks voor betaalbare prijzen
AMG Powerrr zegt
@renaultfreak,
als ik 50000 euro voor een auto o.i.d. zou uitgeven dan zou ik liever iets kopen dat al te naam staat als betrouwbaar dan een auto waarvan we (volgens mij) allemaal nog niet weten of het met die kwaliteit snor zit. Maar ieder voor zijn eigen mening dus.. Veel suc6 met je Renault en dan zou ik me suc6 wensen in een 320Ci met misschien iets minder opties, maar wel met een betrouwbare naam op de motorkap.
007 zegt
weet er trouwens iemand iets over de prijzen in ons Belgenland? =D
MFX zegt
@Jesper
De Laguna heeft geen concurrentie, zo bijzonder is ie ;)
maar om te vergelijken zonder bmw en audi:
Alfa gt, Alfa Brera, Peugeot 407 coupe, vw passat cc, volvo c70…..
MFX zegt
@buzz_nl
Amen ;)
Jinxed zegt
Zo jammer van de voorkant, vind ik bij de normale laguna al lelijk, verder een zeer fraaie auto, hopelijk pakken ze de voorkant met een facelift aan. Renault zal niet verwachten er veel van te verkopen, maar als image builder doet zo’n auto het altijd goed. Ik zou voor 50K toch voor een achterwielaandrijver gaan, en het liefst duits, maar er zijn altijd mensen die gewoon iets anders willen dan BMW, Audi of Mercedes.
hhwa zegt
laat die fransen maar lekker bestelbusjes bouwen, want dit lijkt echt nergens naar!!
AMG Powerrr zegt
@hhwa,
hee, met jou kan ik praten!!!. Maar zelfs bestelbusjes en trucks zijn van waardeloze kwaliteit.
Autoverkoper zegt
Kun je tenminste in stijl langs de kant van de weg op de ANWB wachten…
lincoln zegt
prachtige elegante auto .. eindelijk een betaalbare grote coupe uit europa ..
en 170 peekaa lijkt me al meer dan genoeg (is meer dan genoeg) om relax te kunnen rond karren ..
keurige bak gewoon .. die kies je echt bewust ..
eric zegt
Kunnen we over de kwaliteit niet beter over een paar jaar oordelen.
@ amg powerrrrrrrrrrrr met ene moffenbak kun je geen pech krijgen, nee das waar.
yannee zegt
@ hhwa en amg “freak”
waarom verkoopt renault en de rest van franse merken dan zo goed? haaha :D leeftijd jullie? puberaal wss.
on topic: belooft weer een goede verkoop bij renault. ziet er goed uit, maar deze is meer voor de liefhebbers bestemd, en zo iemand ben ik nu niet :)
Scimitar GTE zegt
@ AMG Powerrr
Als je dit ‘ segment ‘ aanduidt als GT’s, ja dan is een Alfa Brera een goede keuze maar tegelijkertijd probeert deze sportief te zijn. Alfa GT zou ik over alles kiezen, zeker als die heerlijke 3.2 V6 nog leverbaar zou zijn.
@ renaultfreak
Lees het nog een keer over. Ik zei ; de alfa’s-roesten-en-franse-auto’s-vallen-uit-elkaar-houding. Dat is van de jaren dat auto’s nog geen 100000km meegingen, op een of andere manier is dat blijven hangen als stereotype.
Over de Laguna GT, de achterlichten zijn smal á la aston maar koplampen lopen weer ver door in de motorkap. En profil is het zeker een mooie auto maar als ik alleen naar de voorkant kijk denk ik ; nahh, dat word m niet!
@ yannee
Omdat half nederland wil inmengen met fransen op de route de soleil met hun sleurhut erachter ;), bedoel, je koopt een 308 niet om looks, noch prestaties, noch een fantastische ‘ premium ‘ imago. (Om in autoblogtermen te blijven ;) )
dekster zegt
Is er soms een container met XF-achterkanten aangespoeld in Frankrijk?
Citrofiel zegt
Ik zou graag zeggen dat ik hem prachtig vind, maar ik moet nog even wachten tot een ontmoeting in het echt… De daklijn lijkt me wat te bol, of te lang, iets in die trant. Hij lijkt wat te veel op een tweedeurs vierdeurs coupé, als je begrijpt wat ik bedoel… Omgedraaide wereld toch, maar ja… :|
slk zegt
Wat een gods vermogen voor een renault.Er zijn zeker wel betereauto’s voor dat geld met een betere restwaarde
mashell zegt
Duur maar wel heel goed uitgerust. Ik vermoed dat als het nieuwtje eraf is er nog wel een 1.6je komt voor €29990 met stoffen bekleding.
riel zegt
SLK
Dat is het enige probleem inderdaad die restwaarde. En dat ligt natuurlijk aan het franse image.
Het leuke aan renault is dat je die eigenlijk over 5 jaar moet kopen :)
Mijn safraantje kostte werkelijk niks en rijdt richting de 5 ton. Als ze die kwaliteit van die ketel kunnen evenaren wordt dat wel wat.
Al heeft de nieuwe laguna een behoorlijke stap voorwaarts gemaakt, en kwaliteit gaat ook echt niet het probleem worden.
Het wordt een prijzige, maar wel naar behoren rijdende bak die op niveau afgewerkt is. Je moet toch érgens starten wil je jezelf als merk serieus nemen. Nu hopen dat er toch wat mensen het gaan proberen ;) Ik vind de fransmannen nog altijd beter rijden dan menig duitse concurrent in de zin van dynamiek en sportiviteit. Gemixt met de kwaliteit van mijn huidige fransman, heb je ’n winner’.
:)
Yannick zegt
@ Jesper
Zoek jij maar eens een nummer op van Autogids (proffesioneel automagazine van de Benelux) van een tijdje terug. Daar stond namelijk een vergelijking in tussen een Peugeot 407 2.7HDi en een jawel Audi A5 2.7TDi. Zelfde segment, alleen is de Audi zo een 10.000 € duurder en is die nog minder uitgerust als de Fransman.
Jesper, het concept en hoe groot de auto is bepaalt het segment waar de desbetreffende auto in vertoeft en niet de prijs.
PS : Ik weet eigenlijk niet zeker tot welk segment de BMW 6 hoort, maar denk toch niet dat die hoort bij 407 Coupé, A5 en Laguna Coupé. Ik denk dat de BMW 3 Coupé eerder in dat rijtje past.
mark zegt
de achterkant is net de kont van een Aston Martin.
Er zijn hier sommige die het in hun kop halen om dit gedrocht te vergelijken met een A5 of 3 reeks coupe
kom jongens, doe even normaal hé
ik bedoel maar, renault is gekend om haar 3.5 tonner of marktkraam, toch niet zo snel om haar coupé’s of sportief segment int algemeen.
img src=”http://tbn0.google.com/images?q=tbn:9oivwGauYL1eWM:http://groups.msn.com/_Secure” width=”450″>
mark zegt
Er zijn er hier sommige die het in hun kop halen om dit gedrocht te vergelijken met een A5 of 3-reeks coupe.
komaan jongens, doe even normaal hé.
renault is eerder gekend om haar 3.5 tonner of marktkraam, toch niet zo snel om haar coupés of sportief imago
Dirk zegt
De Audi a5 is een prachtige goed rijdende auto.
Na testritten met de 2.7 a5 en met de Peugeot 407 2.7 coupé heb ik voor de Peugeot gekozen omdat de motor veel stiller en soepeler is de wegligging en de tractie veel beter zijn in de Peugeot.
Bij fel optrekken kan de vooras van de Audi niet goed mee.
De afwerking is zeker niet minder en de uitrusting veel completer in de Peugeot.
De Audi kost bij een gelijke uitrusting ongeveer 10.000€ meer en die zal ik na drie jaar als ik de auto inwissel zeker niet meer terugkrijgen bij Audi.
Verder is het merkwaardig dat er op dit blog zoveel mensen zijn die denken dat alleen Duitse wagens goed zijn.
Ik heb zelf mogen ondervinden dat mijn drie nieuw gekochte BMW’s leuke auto’s waren maar zeker niet minder storingsgevoelig dan andere merken.
De Laguna verdient zeker een bezoekje in de toonzaal.
eric zegt
mark jongen das uw mening okee.
Uw punt is gemaakt.
Ge zijt niet verplicht om hem te kopen he.
mark zegt
@eric
maak je geen illusies, mij zal je nooit in een franse wage zien rijde
jaap zegt
wat is deze laguna lelijk de vorige was mooi maar deze is niet om aan te zien
bij de estate is zelfs het remlicht mislukt en dan moet je echt je best doen om het remlicht lelijk te maken maar bij renault lukt dat.
ze zijn echt op het verkeerde pad bij renault kijk naar de nieuwe koleos daar wil je toch niet dood in gevonden worden
veys willy zegt
aan alle hyunday fans ik heb er een gehad een 1600 tuscany
ge moet dat eens proberen te verkopen na 2jaar .hij had amper
17500 km en zeer goed !onderhouden ik kreeg er nog 9000€
voor en dit bij aankoop van een nieuwe wagen een cabrio
peugeot(in alle 9 garages dat ik bezocht heb)nu heb ik de 308cc felini besteld!