• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prijs van R8 met achterwielaandrijving bekend

Auteur: camber24, gepost 11 oktober 2017 om 14:29 – 28 Reacties

Afbeelding Prijs van R8 met achterwielaandrijving bekendAfbeelding Prijs van R8 met achterwielaandrijving bekendAfbeelding Prijs van R8 met achterwielaandrijving bekendAfbeelding Prijs van R8 met achterwielaandrijving bekendAfbeelding Prijs van R8 met achterwielaandrijving bekendAfbeelding Prijs van R8 met achterwielaandrijving bekendAfbeelding Prijs van R8 met achterwielaandrijving bekendAfbeelding Prijs van R8 met achterwielaandrijving bekend

R8 met achterwielaandrijving
Wordt de R8 daarmee betaalbaar voor de gewone sterveling?

Nee, dat helaas niet. Je moet nog steeds een goed gevulde portemonnee hebben om de nieuwe en gelimiteerde instapper van Audi’s R8 te kunnen betalen. Voor de R8 RWS is de Nederlandse vraagprijs bekend. De pret begint bij de gesloten versie voor 219.090 euro, voor de Spyder bij 227.550 euro.

Het goede nieuws is dat dit speciaaltje (er worden er maximaal 999 stuks van gebouwd) goedkoper is dan de reguliere R8. Iets wat niet altijd evident is. Het wil nog weleens voorkomen dat fabrikanten aardige meerprijzen vragen voor een gelimiteerde uitvoering, al dan niet met wat extra opsmuk. Denk aan bijvoorbeeld de Lamborghini Gallardo LP 550-2 Balboni.

De R8 RWS is maar liefst 16.215 euro goedkoper dan de ‘gewone’ R8 met aandrijving op alle wielen. Daarmee hou je geld over voor bijvoorbeeld passende opties zoals keramische remmen en een dikkere uitlaat. Al met al toch wat meer fun.

Intern vergeleken; de huidige generatie van Lamborghini’s kleinste, de Huracán RWD, mag weg voor 244.341 euro. Als we kijken naar enkele andere concurrenten, zoals de McLaren 540C (212.680 euro), de Ferrari Portofino (nog niet bekend, California T deed 237.000), en de Mercedes-Benz AMG GT C (209.997 euro), dan is en blijft het een lastige case.

Mocht je in de markt zijn voor een achterwielaangedreven supercar en een dikke twee ton in je zak hebben branden, staat de R8 RWS dan hoog op de lijst, of zwicht je toch voor de concurrenten?

Ook interessant!

  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Gespot - Audi R8 kan Ferrari-rood goed hebben

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Cabrio, geld, R8, rws, spyder

Vorig bericht: « Lease maar: Audi A7 of Mercedes-Benz CLS
Volgend bericht: Dit is extra lange Jaguar XE »

Lees Interacties

Reacties

  1. fanboy zegt

    11 oktober 2017 om 14:43

    Lijkt me ook de leukste versie om te rijden.

    Login om te reageren
    • ferrari250gto zegt

      11 oktober 2017 om 14:46

      @fanboy: Lijkt me juist niet. Als je een beetje goed gas wilt geven is vierwielaangedreven juist veel fijner.

      Login om te reageren
      • jorden zegt

        11 oktober 2017 om 14:58

        @ferrari250gto: Als klakkeloos het gaspedaal instampen je ding is, kan je idd beter voor 4WD gaan ja.

        Login om te reageren
      • sjeppie156 zegt

        11 oktober 2017 om 15:23

        @ferrari250gto: rechtuit ja, als je gaat hoeken niet….

        Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        11 oktober 2017 om 15:42

        @ferrari250gto: met vierwielaandrijving zal je best iets eerder op het gas kunnen bij het uitgaan van een bocht, maar of dat nou het aller leukste is?
        De auto met je rechter voet kunnen sturen is toch veel toffer. Bovendien heb je geen aandrijfkrachten in het stuur.

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          11 oktober 2017 om 20:28

          @JanJansen: maar…als een 4wd gaat dan doe je er ook niks meer tegen.

          Login om te reageren
          • JanJansen zegt

            11 oktober 2017 om 23:43

            @rufctr01: en …4wd weegt een hoop kg

            Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        11 oktober 2017 om 15:43

        @ferrari250gto: Ligt eraan wat je onder goed gas geven verstaat.

        Login om te reageren
      • fanboy zegt

        11 oktober 2017 om 15:52

        @ferrari250gto: Ik heb ook een auto met midden motor en achterwiel aandrijving.

        Wat het leuke eraan is dat je kunt “sturen met de achterwielen”. Niet alleen met het gas geven, maar ook bij het remmen.
        Voor de korte bochtjes (op het circuit he) ga ik nog wel eens express abrupt terugschakelen (koppeling snel laten op komen terwijl je al aan de bocht bent begonnen) om hem lekker de bocht in te laten draaien. Omdat de achterkant dan wat losser wordt.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          11 oktober 2017 om 16:34

          @fanboy: Wat voor auto heb je?

          Login om te reageren
          • fanboy zegt

            11 oktober 2017 om 16:41

            @berlinetta: MR2

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              11 oktober 2017 om 18:43

              @fanboy: Leuke auto vind ik dat!

              Login om te reageren
      • kennone zegt

        11 oktober 2017 om 16:08

        @ferrari250gto: maar ook leuker?? Vind het gevoel als je gas geeft en je achterwielen blijven zoeken en je moet tegen blijven sturen veel leuker dan dat je zonder na te denk gekatapulteerd word in je 4wd.

        Login om te reageren
    • stuko zegt

      11 oktober 2017 om 16:39

      @fanboy: E36 all over again ;-)

      Login om te reageren
  2. prop zegt

    11 oktober 2017 om 14:57

    De quattro variant stuurt 90% naar de achterwielen sowieso al bij volgas

    Login om te reageren
  3. flatsix010 zegt

    11 oktober 2017 om 14:59

    Neig toch altijd meer naar “echte” sportauto merken als Ferrari, Lamborghini en McLaren als het om 2 ton gaat.

    Login om te reageren
    • bakingmynextbenz zegt

      11 oktober 2017 om 15:01

      @flatsix010: dan heb je geen nieuwe in gedachten

      Login om te reageren
      • bakingmynextbenz zegt

        11 oktober 2017 om 15:02

        @bakingmynextbenz: ik was te snel… schatte de concurrentie duurder in

        Login om te reageren
    • kimhung zegt

      11 oktober 2017 om 15:06

      Ik zwicht voor de Mercedes AMG GT-C
      vind ik wat eleganter in plaats van de hele scherpe lijnen van Audi.

      Login om te reageren
  4. jeebee zegt

    11 oktober 2017 om 15:01

    Ik neig daar ook naar, tot ik mij realiseer dat ik dat niet heb en met frisse tegenzin in mijn leasediesel stap. FWD met 115 stampende paarden.

    Login om te reageren
  5. bitteeinbit zegt

    11 oktober 2017 om 15:18

    Heeft deze RWS uitvoering ook rear wheel steering?

    Login om te reageren
    • ralfast zegt

      11 oktober 2017 om 15:33

      @bitteeinbit: ja, daar is het rechter pedaal voor.

      Login om te reageren
      • bitteeinbit zegt

        11 oktober 2017 om 16:09

        @ralfast: ja inderdaad een goeie! Zal vast daarmee te maken hebben dat ze dit een rear wheel series hebben genoemd ipv het gebruikelijke RWD.

        Login om te reageren
  6. wilbertg zegt

    11 oktober 2017 om 15:47

    Ongetwijfeld een fantastische auto met dito rijbeleving en ziet er ook goed uit. Maar als ik toch mag kiezen gaat mijn hart sneller kloppen bij het woord Ferrari, Lamborghini en McLaren. Gewoon, vanuit de jongensdromen tijd. Ik zou het mijzelf moeilijk kunnen verkopen een van deze merken te laten staan ten gunste van de R8. Maar ja, ik ben ook niet in de markt en hoef dus ook niet te kiezen of te verdiepen.

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      11 oktober 2017 om 16:02

      @wilbertg: dat heb ik helaas ook een beetje. Toch een vorm van badgegeilheid. “Ik heb een Ferrari” bekt toch wat lekkerder dan “ik ben een bumperklever” ;)

      Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    11 oktober 2017 om 17:05

    Ik ben serieus benieuwd naar de rijtest van dit apparaat!

    Login om te reageren
  8. pomoek zegt

    11 oktober 2017 om 18:00

    Zouden bij Porsche wat van kunnen leren: Een uitgeklede versie maken en er dan minder geld voor vragen.

    Login om te reageren
  9. rufctr01 zegt

    11 oktober 2017 om 20:30

    Dan heb ik liever een 991 Turbo voor hetzelfde geld. Veel meer auto en het is een Porsche.
    De R8 blijft toch maar een Audi.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North