Net als met andere dingen op het internet kijken we naar dingen die buiten ons bereik liggen. De prijs van de Nissan 400Z maakt ons jaloers. Net als andere dingen die je op het internet kan zien.
De strategie achter de Nissan 400Z is een vrij logische. Gebruik bekende vertrouwde onderdelen en een beproefd chassis. Dat klinkt positiever dan het is. De Nissan 400Z staat op een licht aangepast 370Z-chassis uit 2009, dat op zijn beurt een doorontwikkeling was van dat van de 350Z uit 2002. De motor is inmiddels zes jaar oud, de VR30DETT uit de Infiniti Q50.
Maakt dat uit? Niet als de prijs ernaar is! En de prijs van de Nissan 400Z is bekend. En die prijs is enorm scherp, want voor omgerekend 38.378,26 euro heb je er eentje. Ja, omgerekend, want het zijn de Japanse prijzen. Het is wel interessant om te zien hoe de 400Z gepositioneerd is.
Prijs Nissan 400Z best scherp
Uiterst scherp, want de prijs van de Nissan 400Z is slechts ietsje hoger dan die van de Toyota Supra 2.0 viercilinder. Dat terwijl de Nissan bijna 150 pk méér heeft. Qua prijs maakt het overigens niet uit of je kiest voor de handgeschakelde zesbak of de 9-traps automaat. Wel geldt deze lage prijs van de Nissan 400Z voor het instapmodel.
Je wil de S en het liefste de ST. Die zijn ongeveer 7 a 10 mille duurder. Ter referentie, in Europa kregen we altijd de ST, de kalere versies waren voorbehouden aan de Japanse en Amerikaanse markt. Dat is nu met de 400Z helemaal het geval, want Europa wordt in zijn geheel overgeslagen.
Eerst Nismo-upgrade
Dat betekent dat we ook het eerste Nismo-accessoire gaan missen. Het betreft een Nismo sportuitlaat. Deze is ietsje lichter dan het standaard-item en moet zorgen voor een iets sportiever geluid, zonder dat het oncomfortabel wordt.
Het is een originele accessoire voor de auto, dus je behoudt gewoon de fabrieksgarantie op de auto. Waar je wel rekening mee dient te houden is dat de rijhoogte achter 5 mm kleiner wordt.
Meer lezen? Dit zijn 9 uitstekende varianten op een briljant thema!
av01d zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
randy zegt
Hopen dat deze schoonheid snel via de grijze import naar europa komt. Prachtige auto!
kniesoor zegt
De oto zal vermoedelijk geen EU type-goedkeuring kennen. Dan wordt het wellicht een hele toer om ‘m hier op kenteken te krijgen.
etronabt zegt
Best jammer, ik vind hem wel gaaf. Beter dan de supra qua looks iig. Maar wrs onbetaalbaar in NL
rwdftw zegt
De 370Z die in 2020 afzwaaide kostte op het laatst €110.000 of meer. Dat zou dus nu ergens 120-125k zijn. Hij ziet er geweldig uit, maar met 125k prijst het apparaat zichzelf uit de markt.
Wil je leuk rijden, dan moet je eigenlijk emigreren.
Gulli zegt
Lol ik las bij het eerste onderschrift ‘kolere Nissan’ :D Ik zat me nog af te vragen of het dan aan elkaar geschreven moest worden of in noodgevallen het koppelstreepje er maar bij halen.
B00G1E zegt
Volgens google gaat de vanafprijs hier in de VS $35000 zijn, dat lijkt mij wel echt een koopje.
Natuurlijk nergens te krijgen zonder 10k bovenop msrp te betalen.
rolov zegt
@B00G1E: kan je daar niet omheen? Die msrp ja toch gewoon diefstal?
B00G1E zegt
Er worden nu allerlei bogus fees overal boven op gedaan. Dealer fees, nitrogen tire filling, paint protection package, all weather floor mats, transportation fees etc etc.
Het word steeds lastiger om een dealer te vinden die een auto voor MSRP verkoopt zonder er iets bovenop te doen, zelfs als je de auto op bestelling koopt.
racerx zegt
Wat een gaaf ding zeg, jammer dat we ‘m hier nooit gaan zien…
PunicaOase zegt
Ik vind em maar mwah, vooral qua looks. Alleen de achterzijde is wel leuk. 6-cilinder in de Supra en Z4 lijkt me ook de betere..
flyerbunch zegt
Vandaag raakte bekend dat men nog wat langer mag wachten.. zomer 22 ipv spring 22.
Bad News: The Nissan Z Has Been Delayed https://carbuzz.com/news/bad-news-the-nissan-z-has-been-delayed