De prijs van de MG4 XPower is echt bijzonder lekker laag.
Kennen jullie de Subaru Impreza GT Turbo nog? Dat was een unieke aanbieding in Nederland, nog van voor de tijd dat we CO2 extra zwaar gingen belasten. Van hamburgers werd je slank, roken was bevorderlijk voor de conditie en extra veel CO2 was goed voor de boompjes. De prijs van de Impreza GT Turbo was minder dan 50.000 gulden.
50K voor een rally-special voor de straat was ongekend. Natuurlijk, het was niet de STI (die hadden we toen nog niet in Nederland), maar je kon elke BMW 3 Serie (op de M3 na) het snot voor de ogen rijden.
Prijs MG4 XPower
We zijn nu inmiddels 25 jaar verder en het auto’s zijn duurder dan ooit. Zelfs elektrische auto’s zijn met hun BPM-vrijstelling behoorlijk prijzig. Gelukkig komt MG met een bloedsnelle variant van hun spotgoedkope ‘4’, de MG4 X-Power. Dit is het topmodel van de range en heeft twee elektromotoren die 435 pk en 600 Nm gezamenlijk leveren. Daarmee kun je in 3,8 seconden naar de 100 km/u sprinten. 3.8! De topsnelheid is begrensd op 200 km/u. De prijs van de MG4 X Power is nu ook bekend: 42.285 euro. Je kan ‘m nu configureren en bestellen.
Daarmee is het de snelste auto voor het geld. Als we namelijk kijken naar de concurrentie is er niet heel erg veel. Nu moeten we er wel bij aantekenen dat het een MG4 is met extreem veel power. Verdere hardware wijzigingen zijn schaars en beperken zich tot sportpedalen, sportremklauwen en 18 inch wielen. We zijn benieuwd hoe het rijdt! De instap-Tesla komt dicht in de buurt, overigens:
- MG 4 XPower | € 42.285
- Tesla Model 3 Standard Range | € 42.995
- BMW M135i xDrive | € 68.060
- Audi RS3 Sportback | € 100.157
Alle prijzen even op een rij
Naast de MG 4 XPower is er ook een nieuwe versie in de vorm van de Trophy Extended Range. Dit lijkt de meest ideale versie te zijn. Met 241 pk heb je alsnog zat vermogen en prima prestaties.
De actieradius is echter wel een stuk groter. Altijd lekker. In de tussentijd zijn de prijzen ook enigszins aangepast, dus hierbij even het complete overzicht van alle modellen en de prijzen zoals deze nu gelden:
Uitvoering | Power | Range | 0-100 km/u | Prijs | |
51 kWh Standard | 170 pk | 350 km | 7,7 sec. | € 32.285 | |
64 kWh Comfort | 204 pk | 450 km | 7,9 sec. | € 35.785 | |
64 kWh Luxury | 204 pk | 435 km | 7,9 sec | € 37.785 | |
77 kWh Trophy ER | 241 pk | 520 km | 6,5 sec | € 41.285 | |
64 kWh XPower | 435 pk | 385 km | 3,8 sec | € 42.285 |
Meer lezen? Dit zijn goedkope auto’s met veel vermogen!
FiXeR zegt
Een niet echt mooi gevormd tinnen doosje met net iets te grote elektromotor. Wat is de doelgroep? Autoliefhebbers kopen dit niet, leaserijders gaan voor range omdat ze elektrisch moeten rijden van de baas en geen benzine mogen kiezen.
mashell zegt
Dat zal dan ook de reden zijn waarom het artikel met de Subaru Impreza begint, die was ook best wel lelijk, best wel goedkoop uitgevoerd maar werd wel verkocht vooral vanwege de dikke motor (en omdat je jezelf een beetje Colin McRae kon voelen).
De versies met de normale motoren en lagere prijzen is natuurlijk waarom het gaat (en die zijn scherp geprijsd), maar zonder kers wordt de appelmoes niet gegeten.
lekkerlinksrijden zegt
Die Geely varianten zoals Smart en EX30 hebben toch ook zoiets, binnenkort en ongeveer net zo snel? Dus echt speciaal is het niet
mashell zegt
Als een auto die in 3,8s naar de 100 gaat en 435pk heeft niet meer speciaal is wat dan wel?
Hoe jaloers moeten de mensen die zich nu helemaal te pletter moeten schakelen om in hun atmosferische 1.6 met 100pk in 12s de 100 te kunnen halen wel niet worden?
René zegt
Ik vind ‘m sportief, gaaf en mooie kleur, stoere lijnen, hij maakt me hebberig.
Ik heb ’t dan wel over de afbeelding van de roadster die aan de muur hangt, niet die groene drol waarin je niet dood gevonden wil worden.
MarcoM zegt
Prijs laag? Nou voor 43 ruggen weet ik wel wat beters als benzine variant met V8 (haha).
erce zegt
Ik heb vorig jaar op Gran Canaria een MG ZS gehuurd (splinternieuw, iets van 15 km op de teller en overigens geen elektrisch model), maar wat een waaibomenhout is dat zeg. Werkelijk alles was matig aan die auto. Kan me niet voorstellen dat dit veel beter is.