Let op: de prijs van de Mercedes-AMG GLC63S ten opzichte van hun concurrenten is interessant
We hebben het de laatste tijd geregeld over de Mercedes-AMG C63. Deze heeft nu geen V8 meer, maar een viercilinder. Dat vinden we heel erg lastig te bevatten. Gek genoeg hebben we het er wel over in het geval van de C63, maar is iedereen vrij stil als het aankomt op de GLC63S. Die heet namelijk exact dezelfde aandrijflijn!
De Nederlandse prijs van de Mercedes-AMG GLC63S is inmiddels bekend: 159.321 euro. Nu durven we het bijna niet over onze lippen te krijgen, maar dat is een scherpe prijs! Zeker in vergelijking met de prijs van de C63S AMG. We zullen het eventjes toelichten. In vergelijking met zijn concurrenten is de C63S namelijk best prijzig.
Zeker omdat ‘ie een PHEV-aandrijflijn heeft, zou je verwachten dat ‘ie goedkoper zou zijn, maar de C63 is dorstiger, trager en duurder dan de zescilinder BMW M3.
Terug naar de GLC63S, deze is slechts 10 mille dan de C63S Estate. De aandrijflijn is gelijk, dus een PHEV-setup met 476 pk sterke 2.0 viercilinder en elektro-aandrijving. Het resultaat is een systeemvermogen van 680 pk en een systeemkoppel van 1.020 Nm.
Er is ook een Performance Edition 1
Naast het reguliere model kun je ook kiezen voor de Mercedes-AMG GLC63S E Performance Edition 1. Een hele mond vol voor een hoge prijs, maar daar krijg je wel wat voor terug.
Denk aan het Night Pakket, Night Pakket II, AMG Premium Plus-pakket, Manufaktur Hightechzilver Magno-lak, 21 inch kruisspaak velgen in het zwart, Digital Light met projectfunctie, Nappaleder met gele stiknaden) en carbon-inleg. Verder kun je dit model herkennen aan de niet al te subtiele stickerset.
Prijs Mercedes-AMG GLC63S best scherp in vergelijking
Uiteraard hebben we de stagiair ook weer langs de Autoboulevard langs laten gaten om de prijzen van de concurrentie op te snorren:
- BMW X3 M Competition Package | € 158.492,20
- Mercedes-AMG GLC63S | € 159.321
- Porsche Macan GTS | € 158.600
- Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio | € 166.000
- Maserati Grecale Trofeo | € 178.354
- Jaguar F-Pace SVR | € 183.441
De BMW is alsnog de goedkoopste en zonder Competition-pakket is ‘ie nog goedkoper. De Porsche is aanzienlijk minder krachtig en al behoorlijk op leeftijd. De Alfa Romeo heeft wel die geweldige V6 en sinds kort 520 pk. De Grecale is wel eventjes een Maserati én gloedjenieuw. De Jaaaaaaaag is het duurst, maar ook het dikst: in deze auto ligt nog die geweldige AJ-III 5.0 V8 met supercharger.
Voorlopig is alleen prijs van de Mercedes-AMG GLC63S in de SUV-uitvoering bekend. De nieuwe Coupé staat (nog) niet als AMG in de prijslijsten, maar verwacht dat die twee, drie mille duurder wordt als die komt.
Enfin, je kan de auto hier configureren!
PunicaOase zegt
Lekker doorsparen voor die Jaguar, die klinkt echt lekker en ziet er bijna net zo chique uit als een Land-/RangeRover..
mashell zegt
Je spelt Porsche verkeerd!
kennone zegt
Bij ons thuis hebben ze dat blok in de RR Sport. Serieus een juweeltje die 5.0sc maar in dit geval twijfel ik toch tussen de Jag en de Alfa
O plaat zegt
Als ik dan toch voor dat budget bij Mercedes-Benz moet shoppen dan liever een aangeklede E klasse dan dit opgehoogd hok of een viercilinder “AMG” C klasse.
drsjeroen zegt
150k? Wow voor DEZE auto? Weinig verschil met een reguliere met een AMG pakketje
wimof zegt
Je ziet enkel een plaatje, hoe degelijk ze hem gebouwd hebben merk je pas na 10 jaar / 250.000km
tortuga zegt
160k voor een 2.0? Dan liever een huidige GLC 43 AMG met wat upgrades
FiXeR zegt
Iedereen kiest dan toch voor een BMW X3M met die fantastisch S58 motor.
gregorius zegt
Ik zou graag eens spreken met iemand in NL die zo’n ding koopt en geen ‘f-you-money’ heeft. Ik vind het toch erg veel voor een C-klasse SUV met een 2.0 turbo motor, wel of niet 480pk en wel of niet 200pk aan batterijen erbij.
En dan ook nog 30-50 belasting er bovenop.
Had je er een ruige V8 in en vind je de GLE minder mooi (dat snap ik, want de GLC oogt wel lekker), dan snap ik het nou; maar hier wordt je toch minder wild van, toch?
Zet je deze combinatie in een hot-hatch: dan begrijp ik het helemaal. Maar een hot-hatch gaan ze niet 150k maken toch?
Willy500E zegt
150k voor een 4 cylinder??? No way!
kennone zegt
Ben wel wat hij qua gewicht doet tegen over decal veelste zware concurrenten
AudiRS zegt
Een Alfa voor 170mille heb ik nooit begrepen…