Vandaag kregen we via de mail het persbericht over de prijzen van de nieuwe Maserati GranTurismo. De basisprijs (incl BTW en BPM) is anderhalve ton, 153.923,- Euro om exact te zijn.
Dat is bijna dezelfde prijs als de GranSport Spyder, deze gaat nu voor 152.075,- over de toonbank. Het aantaal peekaas is ook zo goed als gelijk, de GranSport heeft 400 pk en de nieuwe GranTurismo 405. Dus wat doen we deze zomer?
Er is tevens een nieuwe website geopend waarop meer achtergrondinformatie te vinden is, check granturismoisback.com. Onze image gallery staat hier.
E J zegt
Het geld dubbel en dwars waard.
luc zegt
waarom vind ik deze auto helemaal niet bijzonder?
ben ik gek of lijkt deze een beetje op een mercedes?
little zegt
Belachelijk veel geld, maar ’n prachtig ding.
Bas zegt
ik vind het qua prijs wel meevallen, zover je daar over kan spreken. Ik heb liever deze auto dan een DB9 terwijl die 50k meer is. Het is een van de mooiste nieuwe auto’s van de laatste paar jaar jaren!
Werkelijk prachtig!! nu nog sparen!
8C Competizione zegt
@ Luc,
ja, je bent gek;) nhja hoe je iets vind is natuurlijk subjectief:P
maar ik vind hem niet op een mercedes lijken. Maar hij haalt het bij lange na niet bij de 8c Competizione! ook de prijs niet trouwens…
Michael zegt
dat is echt veel geld!damn dat verbaast me wel eigenlijk, had hem wel 3ok minder ingeschat.
Roadronner zegt
Fantastische wagen, ziet er in t echt ook superstrak uit (autoRai, weet u nog?)
en een acceptabele prijs voor zo’n italiaanse kar.
PieterA zegt
Koopje?! ;)
Lexus zegt
voor zo’n mooie wagen, vind ik het niet duur. Tis veel geld, zo is het niet maar voor dit caliber is het niet duur.
Florijn zegt
KNALLEN ja tuurlijk is ie dit waard heerljike investering man en als je er genoeg van hebt zet je m 50 jaar op stal en dan weer verkopen natuurlijk
(EKO G)(TR)(FORD FAN) zegt
lijkt op de nieuwe Mondeo :-)
Nick zegt
Als je het mij vraagt, vind ik 500 PK veel beter passen bij deze auto.
Wellicht dat ze eens moeten kijken of ze bij Maserati ook variabele inlaat-uitlaat lengte, directe injectie én variabele klepping timing kunnen toepassen.
Als ze daarmee ~500 PK uit hun 4.2 liter V8 kunnen halen, dan zitten ze meer in de league van RS6, M5, SL65, etc.
Daarnaast hoop ik dat ze eens goed kijken naar hun Cambiocorsa techniek, want de laatste keer dat ik die meemaakte was het nogal triest.
timferrari zegt
2de hands is hij geen reet waard waarschijnlijk. Een 3200gt, met die mooie achterlichten:P, koop je nu ook voor 35k. Dus mijns inziens i.t.t. wat Florijn zegt wat betreft geld niet zo’n beste investering, althans de eerste jaren… Verder echt een schitterende auto…op het middenconsole na.
Robin zegt
Ik zag hem op de beurs ik had hem eigenlijk mooier verwacht… op foto’s lijkt de auto veel dikker en stoerder dan in het echt…
Maar desalniettemin is hij wel gewoon erg mooi.
9ff gt9 zegt
Doe mij voor dat geld maar een porsche 9111 gt3. Mooier beter en praktischer.
Het lijkt wel bijna of je deze auto mooi MOET vinden, maar er zitten bepaalde hoekige lijnen in die ik helemaal niet mooi vind. In de kop en achter lampen bijvoorbeeld en in de grille.
9ff gt9 zegt
911 gt3 bedoel ik
timferrari zegt
Ja lekker praktisch zo’n Porsche gt3….:s
Aston Martin Rapide zegt
Ik vind het echt een prachtwagen! Maar voor hetzelfde geld kies ik toch liever de Aston Martin V8 Vantage. Het is gewoon kwestie van smaak. De Maserati Granturismo blijft zeker een prachtmodel.
9ff gt9 zegt
@timferrari ja harstikke praktisch veel ruimte genoeg comfort als je geen kuipstoelen neemt en veel lagere onderhoudskosten dan deze auto.
Michael zegt
ik heb ook liever de gt3, of een xkr, of een cl, of tweedehands ferrari/bentley/rolls
ik heb het niet zo met maserati
phantom zegt
Ik vond de vorige mooier….
RenJie zegt
Ik denk toch wel dat dit een klasse apart is.. ik zou het niet zo snel vegelijken met mercedes of andere merken, ferrari zit er weer boven.. etc etc
@ AM Rapide
Jup, voor dit geld zou ik ook voor de AMV8 gaan! :D
Hans zegt
Ik weet echt niet of het aan mij ligt maar ik vind deze auto toch f*cking veel op de nieuwe A5 lijken van Audi.
w0o0dy zegt
deze auto vergelijken met een GT3 is natuurlijk een beetje onzin…. het ene apparaat is afgezaagd en nogal oncomfortabel en deze Granturismo is een echte lange afstand-cruiser met bakken stijl en uitstraling. 150k is natuurlijk niet goedkoop, maar er is verder ook niet veel concurrentie…..
Mooie wagen, en voor de liefhebbers…. er is op de site ook een fraaie screensaver te downloaden.
jeroen zegt
ik vind hem prachtig ik heb deze liever dan een AM V8 vantage
Wat_een_gezeik zegt
Wat een giga mooie auto, zeker het geld waard!
Rick dos zegt
BE-LA-CHE-LIJK!
150.000 eurie voor dit ding. Als je dat er voor over hebt dan kun je net zo goed je geld aan mij geven. Zelfde effect alleen maak je mij er ook nog eens blij mee.
Probeer deze auto over een paar jaar maar in te ruilen. Die raak je aan de straatstenen niet kwijt. Over een jaar of 4 a 5 zijn ze nog niet eens een 3e van de prijs waard.
Een prijs van 100k had ik reëler gevonden. Gelet ook op het feit dat een QP 153.000 eurie kost. Dan weet ik wel waar mijn geld heen zou gaan.
9ff gt9 zegt
@w0o0dy Waarom zou deze auto met een gt3 vergelijken onzin zijn? ze zijn ongeveer even duur en allebei ongeveer even ruim. een gt3 is comfortabel EN een echte sportwagen doordat je je vering op verschillende manieren kan instellen. dat een gt3 oncomfortabel is dat vind ik pas onzin.
w0o0dy zegt
@Rick dos…. de helft van je BMW 650 afschrijven in 3 jaar is niet veel beter en die is dan ook nog eens niet vooruit te branden….en ziet er niet uit en staat bij vrijwel iedere golfclub…… Stijl kost nou eenmaal geld ;)
Wat_een_gezeik zegt
Rick,
waar bazeer jij je bewering op over dat die auto over 4 a 5 jaar niet eens een 3e van die prijs waard zijn?
graag wat uitleg s.v.p.
Kobey zegt
Prachtige Auto maar doe mij maar Liever de M6 voor dat geld
Rick dos zegt
@w0o0dy
Maar dan bespaar ik mezelf nog altijd 50.000 eurie. ;)
“en ziet er niet uit”
Heeft iets met smaak te maken. Daar word van gezegd dat daar niet over valt te twisten. ;)
En stijl kost idd geld maar dit ding heeft niets met stijl te maken. Is eerder een misser van Maserati. ;)
@Wat een gezeik
Mijn zwager heeft een 3200GT. Prachtige wagen alleen de handeling kan veeeel beter.
Hij wilde hem weg doen. Eerst in de verkoop. Ik weet niet hoe lang dat ding te koop heeft gestaan maar uiteindelijk niet kunnen verkopen. Toen naar de Porsche dealer. Die kon ons melden dat we niet de hoofdprijs voor de auto moesten verwachten, want ze zijn bijna niet meer door te verkopen.
En waarom? komt allemaal door het merk. Iemand die in de markt is voor zo´n auto die kijkt eerst bij de concurrent om aan het einde pas bij Maserati uit te komen.
En dat is geen bs maar dat zijn de kille feiten. Begrijp me niet verkeerd, ik adoreer de Maserati van mijn zwager. Alleen is het financieel gezien niet wijs om zo´n auto aan t schaffen.
Lagonda zegt
Nou, wat jullie ook allemaal zeggen, ik vind hem schitterend. Neus, kont, zijkant, interieur, en zelfs de wielen vind ik erg mooi. Zeer chique en toch sportief. Nu nog even iemand vinden die ‘m aan mij wil doneren :) Of wil iemand vast mijn rekeningnummer hebben ?
Big Bill zegt
Haha een GT3 is echt verre van comfortabel hoor :P
S AMG zegt
haha Gt3 comfortabel? No way
Oke je kan er navigatie en leer in krijgen maar het is nog steeds een circuitauto.
Maar nu doe je je GT3 niet op de trailer achter je Cayenne maar je rijdt er mee over de weg naar het circuit. Ik bedoel dus de nieuwe is iets minder oncomfortabel.
P.s Een kennis van me heeft er een, dus ik kan het weten
Martijn zegt
vindt dit echt een geweldig mooie auto, maar toch zal ik keer op keer de iets duurdere S8 bestellen als ik zo’n dikke beurs had.
w0o0dy zegt
@rick dos….. wil je een testje doen met een 650 (of zoiets) en deze grantourismo? Gaan we ergens met wat publiek kijken welke auto het meeste mensen aantrekt….. ik weet het antwoord wel. En dat een Maserati zoveel afschrijft is waar, maar wordt ook wel overdreven. Een goede is namelijk helemaal niet goedkoop, maar de afgetrapte exemplaren raak je idd aan de straatstenen niet kwijt…. in tegenstelling tot een oude BMW…. er is altijd wel één of ander petje dat graag dwars een rotonde rond wil rijden voor een paar knaken…..
Is die 3200gt zilvergrijs?
Rick dos zegt
@w0o0dy
Het zal meer mensen trekken, omdat het een nieuw model is. ;)
En dat ie niet goedkoop is 2ehands dat zeg ik ook niet. Maar als ik dit vergelijk met z´n concurrenten (BMW of Mercedes schaar ik niet onder z´n concurrenten) Porsche, Ferrari, AM etc. dan zakt zo´n auto wel héél erg snel in prijs. En waarom? Omdat men liever 1 van z´n concurrenten heeft. Simpele marktwerking naar mijn idee.
Het ziet er precies zo uit:
Maar dan met Spaanse kentekens. ;)
evo zegt
Het wordt in deze klasse steeds lastiger kiezen: M6, CLS 63 AMG, XKR, AM V8, 911S, Audi R8. En dan nu dus deze Maser…. Heftige concurrentiestrijd hoor!!
jo zegt
Ik vind dat Aston martin, Maserati en ferrari, in een andere klasse behoort-
Die wagens hebben tog ieder zn eigen stijl en klasse-
Mercedes, BMW, audi en porsche kunnen dat ”gevoel” wat je bij die andere wel hebt, toch niet echt brengen-
alhoewel, die wagens weer een ander ”gevoel’ met zich meebrengen-
(ik heb trouwens een sleutel/afstandsbediening van deze auto,’nu de auto nog’) :-)
Classic red zegt
Een Maserati is voor mensen die zo geslaagd zijn in het leven, dat ze zich niet druk hoeven te maken over zaken als afschrijving. Voor de mensen die wat minder geslaagd zijn, hebben we de Duitsers. Exclusiviteit heeft nu eenmaal zijn prijs, en is daarom niet voor iedereen weggelegd.
w0o0dy zegt
Ik denk dat de restwaarde ook nogal bepaald wordt door de niet altijd geweldige electronica in oudere Maserati’s. Daarnaast schrijven alle auto’s boven de 100k snel af…. als je daarom geeft kun je ze in feite beter allemaal links laten liggen.
Voorbeeldje van de 911 carrera 4s: minimaal 131.000 euro nieuw en nu na ongeveer 4 jaar kost zo’n auto ongeveer 75k (of minder) bij officiële dealers….
Een Maserati Coupé (die iets goedkoper was nieuw) van een jaar ouder kost ongeveer 65 tot 70.000 euro… het verschil is niet echt groot en dat terwijl de 911 als de waardevaste altijd populaire standaard geldt…… het is vaak de perceptie en niet het feit.
Dink zegt
Werkelijk een schitterende auto:
Rick dos zegt
@w0o0dy
Ik denk toch niet dat het perceptie is…..
http://www.autoscout.nl/Compare.aspx
ik ben hiervoor wat verder terug in de tijd gegaan om tot een redelijk vergelijk te komen.
Daarbij denk ik ook dat Porsche niet de meest ideale kandidaat is om mee tevergelijken aangezien er veel meer Porsche´s rondrijden dan Maserati´s. Ook weer marktwerking.
Solstice zegt
Mensen die zich druk maken om de prijs zullen zich deze auto hoogstwaarschijnlijk nooit kunnen veroorloven..
Dennie FR zegt
Je rijdt dan ook wel een exclusieve auto!
Ok ok,er komen er natuurlijk steeds meer in dit klagende landje :D
Wibbelink zegt
Veruit de meest elegante Sport Coupe die er momenteel in de Wereld te koop is. De order intake is nog beter dan bij de introductie van de Quattroporte, wel done Maserati.
Stylez zegt
Als je bedenkt dat je voor een 911 Turbo zo’n 190K kwijt bent, dan vind ik dit wel een schappelijke prijs.
Karaya zegt
Ik zou voor dat geld een BMW 3-serie kopen en een grote caravan.
SugarFree zegt
Deze auto is zo mooi, dat ie bijna té mooi is… werkelijk fabelachtig goed ontworpen; alles klopt er aan.
matt zegt
”Dus wat doen we deze zomer?”, vraagt de topic starter. Wel, die keus is erg simpel. Zeker niet de nieuwe Gran Turismo, want daarvan is de hele jaar jaarproductie voor 2007 al uitverkocht (waarvan, zo heb ik gelezen, al 29 bestellingen tijdens de AutoRAI!!). Dus we hebben het eerder over de zomer van 2008.
JLJ zegt
En voor de zomer wachten we uiteraard op de cabrio-versie…
autoblogger zegt
Nou, dan zijn we er uit ;)
Zet Viah Roodstar zegt
Wat gaan we doen deze zomer, wordt het deze GT of de GranSport Spyder?
Ben je niet goed? Dit heerlijke design of die maffe Mazda look-a-like met verne*kte achterlichten van een Honda Predelude…… kom op zeg.
Eerder een moeilijke keuze tussen deze beauty of een Vantage V8 lijkt me.
JLJ zegt
@ZV Roadster
Uiteraard wachten we op de spider van deze GT (met z’n Ford mondeo achterlichten)… duh!!
De keuze tussen de AMV8 en deze GT lijkt me juist heel gemakkelijk. Het zijn nl. twee compleet verschillende auto’s. De AM is een luid, hard, en daarbij een pure 2-zitter. De GT daarentegen heeft standaard een automaat, zal stukken stiller zijn, heeft vier volwaardige zitplaatsen. Een Quattroporte met 2 deuren dus (ipv. GT zou Dueporte dus een betere naam zijn in dit geval!?)
CSL zegt
Dat is wel erg veel geld voor zo’n auto. Je kan er bijna een BMW M6 van kopen.
Hij is ook niet bepaald mooi. Ik denk dat het ook geen succes zal worden. De specificaties zijn ook niet zo byzonder. Wat mij betreft een onnodige auto op de markt.
Karaya zegt
@CSL
Volgens mij heeft Maserati op de RAI er al 30 op de voorhand verkocht.
Het IS dus al een verkoopsucces.
CSL zegt
@Karaya
Volgens mij niet. Of je moet erg naïef zijn om zoiets aan te schaven.
matt zegt
@ CSL. De registraties zullen het uitwijzen. Het is in elk geval een auto die op de weg heel wat meer aandacht zal trekken dan een M6! Heb je hem al in het echt gezien? Veel beter dan op een artist impression of foto!
SugarFree zegt
@ CSL
‘Je kan er bijna een M6 voor kopen’
Dus als ik het goed begrijp…
Dan heb je met de Maserati GT
– én een veeeeel mooiere auto dan een M6;
– én je houdt nog geld over ook.
:)
Karaya zegt
@CSL
Je denkt dat ze er om gaan liegen?
Dan zouden ze dat wel tijdens elke RAI doen.
Bovendien, maak je niet druk. De M6 zal altijd beter verkopen, er worden nu eenmaal meer gehaktballen dan tournedos verkocht.
Xpert zegt
Die achterkant kwam me al bekend voor….:)
focus zegt
volkomen eens met Karaya
Zo’n maserati straalt karakter uit enis pure klasse
M6 is ook een prachtige wagen maar mist karakter. Deze is dan ook vaak bestemd voor mensen met geld maar zonder klasse.
prijzen België???
CSL zegt
Deze komt niet eens in de buurt van de M3 laats staan de M6.
MiuRa zegt
een r8 is goedkoper….. ;) maar een maserati is natuurlijk wel 100 x cooler dan een audi :)
Windhoos zegt
MiuRa schrijft,
21 May 2007 om 17:15
een r8 is goedkoper….. maar een maserati is natuurlijk wel 100 x cooler dan een audi
——————————————————————————————
Dat verschil is bijna te verwaarlozen, en 100x is imho lichtelijk overdreven. En toch moet ik als Audifan toch wel toegeven dat de GranTurismo wel wat mooier oogt dan de R8. Hij viel me op de RAI dan ook meteen op :-D
Dennie FR zegt
@ CSL
Waarom maak je jezelf zo druk omdat iedere BMW beter zou zijn?
Ieder z’n keus toch,en op welk opzicht doel je eigenlijk?Pk’s?Acceleratie?Topsnelheid?Comfort?
M3,M5 en M6 zijn absoluut klasseauto’s,maar toch liever een Maserati op de oprit..
Karaya zegt
Als ik CSL was zou ik naar het gemeentehuis gaan en M- voor m’n geboortenaam laten zetten.
m5 zegt
doe mij maar een m6 veel meer peekaas en mooier
masserati is en blijft een net niet ferrari ;)
Classic red zegt
Even voor de goede orde. We weten inmiddels wel dat iedereen met een naar BMW verwijzende web naam ten alle tijden en in alle situaties liever een BMW heeft. We hebben de boodschap ontvangen. We hebben het door.
matt zegt
@ Expert: met duizenden auto’s in de wereld zul je altijd een auto vinden die achterlichten heeft die er een beetje op lijken. Maar die van de S-Max lijken er in de verste verte niet op. Bij de Maser staan ze andersom, hebben ze een geheel rode omlijning en zijn ze – wat je op de artist impression niet ziet – volledig uit LED’s opgebouwd. Close-up zijn ze prachtig. Dat is wat anders dan die gloeilampen in de Ford.
Tom3500 zegt
jammer dat dit zon prijs moet hebben, maar mooi is hij wel:)
SugarFree zegt
@ Karaya
‘er worden nu eenmaal meer gehaKballen dan tournedos verkocht’
LOL! :)
Windhoos zegt
Tom3500 schrijft,
22 May 2007 om 9:47
jammer dat dit zon prijs moet hebben, maar mooi is hij wel:)
—————————————————————————–
Vergeleken met hun directe concurenten is dit imho een koopje ;-)
Wat_een_gezeik zegt
@ Rick dos
Ik snap nu waarom ie volgens jou zo veel in prijs zal zakken met de verkoop.
Puur omdat ze aan de straatstenen 2e hands niet kwijt te raken zijn.
Jammer voor zulke mooie auto’s!
Stefan Roberto Wouter zegt
De auto heeft stijl, klasse, uitstraling, aanzien, representatieviteit en ziet er verdomd geil uit. De dag dat ik het heb gemaakt in Nederland wordt ik een van de mannen die dergelijke auto’s zal besturen, zonder enige kapsones. Tot die tijd hard werken voor weinig centen en sparen, lieve mensen….
Ik ben eraf… adios