De prijs van de gefacelifte Peugeot 508 is bekend. Wat betaal je nu precies voor zo’n fraaie Berline?
We mogen blij zijn met Peugeot, want het is een van de weinige merken die nog actief zijn in het D-segment. De Peugeot 508 is onlangs gefacelift om er vervolgens weer eventjes tegenaan te kunnen. Alle informatie daar over kun je hier lezen, voor nu hebben we namelijk de prijs van de opgefriste Peugeot 508 voor je.
Prijs gefacelifte Peugeot 508
We vallen maar meteen met de deur in huis: de nieuwe 508 kost 45.050 euro. Voor dat geld krijg je een 508 Allure 1.2 PureTech met 130 pk, gekoppeld aan een achttraps automaat. Naast de Allure is er een GT, die is er vanaf 47.250 euro. De Peugeot 508 SW (de stationwagon) is er vanaf 46.650 euro.
Wil je meer, dan kan dat. De 508 is er met maar liefst drie plug-in hybride-varianten. Het begint met de 508 Allure HYbrid 180 (met, jawel, 180 pk). Die is er vanaf 52.080 euro. Meer vermogen is niet heel veel duurder, want de HYbrid 225 kost 53.580 euro.
En hoe zit het dan met de dikste 508, de Peugeot Sport Engineered? Die kost 73.580 euro als Berline en 75.180 euro als SW. De PSE is een 360 pk sterke PHEV die door Peugeot Sport ontwikkeld is.
En de concurrentie dan?
Als we kijken naar de concurrentie, dan loopt Peugeot keurig in de pas. Heel veel D-segmentauto’s zijn er niet meer. De Skoda en Volkswagen zijn enkel als stationwagon leverbaar.
De meest directe concurrent is de Mazda 6, alhoewel die behoorlijk op leeftijd begint te raken. Dit is slechts een opsomming van de eenvoudigste uitvoeringen van de modellen in dit segment, helemaal 100% vergelijkbaar is het niet. Zo is de C-Klasse luxer uitgerust en voorzien van meer vermogen.
- Skoda Superb Combi Business Edition 1.5 TSI DSG | € 40.990
- Mazda 6 SkyActiv-G 165 Centre-Line | € 43.790
- Peugeot 508 Allure PureTech130 EAT8 | € 45.050
- Audi A4 35 TFSI Pro Line S Tronic | € 46.052,25
- Toyota Camry 2.5 Hybrid Active | € 46.195
- Volkswagen Passat Variant 1.5 TFSI Business | € 48.490
- Volvo S60 B4 Plus | € 49.995
- BMW 318iA | € 52.317,30
- Mercedes-C180 Business Line | € 55.820
De Peugeot 508 is vanaf heden te bestellen.
Meer lezen? Check hier alle verschillen met de gefacelifte 508!
zwepp zegt
Een 1.2 in een D-segmenter… Dan moet je jezelf wel echt haten wil daar ruim 45K voor neerleggen.
Habanero zegt
We zijn de pedalen op dat vlak al heel lang kwijt. Alles duurzaamheid wat de klok slaat, maar die 45K wordt in 5 jaar door het toilet gespoeld. Wat overblijft is een vermoeid stuk hybride-mechaniek dat je aan de straatstenen niet meer kwijtgeraakt. Nu de 508 – hoe futuristisch hij er ook mag uitzien – heeft het laatste decennium nooit geen potten gebroken en zal dat nu ook niet doen. Ver weg zijn de 504’s die een generatie lang meekonden, eindeloos bruikbaar bleven onder de meest rigide omstandigheden.
mashell zegt
Het is 2023, tijd om te weten dat het gaat om vermogenskromme en koppelkromme en dat je die niet meer één op één kunt afleiden van de cilinderinhoud. Maar mocht je dat wel vinden, Mazda biedt nog grote zuipende gezapige motoren met een coole naam voor de laatste overgebleven dinosauriërs.
MarcoM zegt
Toch smoelt de 508 goed!
vopo zegt
Helemaal met je eens. Maar na een 508 van de vorige generatie gereden te hebben met de 1.8 THP met niets dan ellende ( gelukkig in de lease) 2x een Skoda Superb gereden. Waarvan de laatste een 1,5 tfsi met automaat. Misschien niet de mooiste auto maar wel verschrikkelijk ruim en werkelijk nooit problemen mee gehad.