De prijs van de gefacelifte 3 Serie is bekend. De 330d is een koopje!
Het is zescilinder-dag bij Autoblog. Na de prijzen van de verrassend voordelige Ford Ranger Raptor, hebben we nu ook de prijs van de gefacelifte 3 Serie voor je!
Prijs gefacelifte 3 Serie benzine
En laten we maar meteen beginnen met de prijzen! De BMW 318i is er vanaf 50.108,27 euro. Voor dat geld heb je een 156 pk sterke tweeliter benzine turbomotor. De 320i met 184 pk (53.738,27 euro) en 330i met 245 pk (57.779,27 euro) hebben ook een dergelijk blok (de B48B20), maar dan in een andere afstelling. Vierwielaandrijving kan pas vanaf de 320i.
Het topmodel is de M340i xDrive, daar wil BMW graag 85.299,53 euro voor hebben. Dan heb je wel een heerlijke zes-in-lijn (de B58B30) met 374 pk en 500 Nm. Plus de goedkeuring van @wouter, uiteraard.
Prijs gefacelifte 3 Serie met dieselmotor
Wil je juist geen goedkeuring van Wouter hebben, dan moet je gaan dieselen. Het begint bij de 316d (122 pk) voor 50.304,78 euro. De 318d (150 pk) kost 53,934,78 euro en de 320d (190 pk) 57.564,78 euro. Dat zijn allemaal varianten van de B47D20. Wat je echt wil (of in elk geval, wat ondergetekende graag wil), is een 330d.
Die is er vanaf 67.219,14 euro. Het is daarmee de goedkoopste zescilinder van Nederland! Met 286 pk en 600 Nm is de B57D30 een behoorlijk monster. Maar het kan nog dikker en duurder met de M340d (340 pk en 700 Nm), die is er vanaf 92.081,20 euro.
Prijs gefacelifte 3 Serie hybrides
Voor Nederland zullen de plug-in hybrides het meest populair zijn. De 320e met 204 pk kost 51.194,27 euro. De 330e (292 pk) kost 55.429,27 euro. Dat is stiekem wel een redelijke prijs gezien de prestaties en het verbruik.. Ook handig om te weten, een automaat is nu altijd standaard en je kunt bijna alle uitvoeringen als sedan of Touring krijgen. De 320i xDrive (benzine) is exclusief voor de sedan en de 320e xDrive (PHEV) is er enkel en alleen voor de Touring.
Standaard, M Sport en M Sport Pro
Dan nog even het volgende waar Autoblog-lezers @karhengst en @nldonaldo ons even op wezen. Op de persfoto’s zie je allemaal modellen met M Sportpakket. Dat doen fabrikanten wel vaker. Echter, dat is niet hoe je ‘m standaard krijgt.
Qua uitvoeringen is de Luxury Line komen te vervallen. In plaats daarvan is er nu een M Sport Pro. Deze heeft nog wat extra M-goodies, zoals een zwarte grille.
Uiteraard kun je ‘m nu ook samenstellen in de configurator. Hoe zou jij hem samenstellen? Krijg jij hem over de 120 mille? Laat het weten, in de comments!
99Turbo zegt
“Het is de goedkoopste zescilinder benzine die je kunt kopen in Nederland!”
Dat ging over de Raptor en dan lees je even later:
“Prijs gefacelifte 3 Serie bekend: goedkoopste zescilinder van NL!”
🤔
Dutchdriftking zegt
@99Turbo: Dit is de goedkoopste op geel kenteken ;)
willeme zegt
@99Turbo
De Ranger Raptor is de goedkoopste zescilinder benzine die je kunt kopen in Nederland. (uiteraard zonder btw en BPM ;-))
De 330d is op geel kenteken de goedkoopste zescilinder. Dat niet alleen, de 330d is geen zescilinder benzine, maar een zescilinder diesel ;-)).
99Turbo zegt
Je weet het leuk te vertellen, misschien de volgende keer gewoon duidelijk zijn door onderscheid te maken.
racerx zegt
Zonder M pakket vind ik het echt een hele fraaie auto, fijn dat ik dergelijke uitspraken weer eens kan doen wanneer het een semi-nieuwe BMW betreft.
karhengst zegt
Ik moest m’n kritiek op de aangepaste 3 ook inslikken. Ben blij hiertoe gedwongen te zijn want dit model ligt een stuk prettiger op het netvlies. Het front doet me wat denken aan de oudere M-Sport versies (F20 bijvoorbeeld) en komt erg harmonieus over.
Met de huidige designtaal is het op het saaie af. Chromen raamomlijsting op de blauwe sedan en hij mag zo voor de deur.
Gabri zegt
Dat moeten we vooral doen: deze absurd hoge vanaf prijzen voor nieuwe wagens normaliseren