In Londen zeiden we het eigenlijk al, maar nu is Corvette Nederland officieel naar buiten gekomen met de prijs voor de ultieme Amerikaanse supercar, de ZR1. Inclusief al onze naaibelastingen komt die op een nette €199.990.
Met 647 pk en 330 km/h komt dat neer op de meeste pk’s en de hoogste snelheid per euro, en je krijgt ook nog eens 3 jaar/100.000 km garantie. De acceleratie van 0-100 in 3,6 seconden en de Nürburgringtijd van 7’26.4″, sneller dan menig Zonda of Koenigsegg, liegen er ook niet om: dit is het echte werk.
Kopers van een ZR1 krijgen allerlei extraatjes: een ZR1 Pit Lane Service bijvoorbeeld, waarbij je een eigen technicus krijgt toegewezen en de auto wordt opgehaald en gebracht als hij een beurtje behoeft. Ook krijgen ze een Corvette Heritage Book, een mooie hoes voor hun ZR1 en een rijtraining voor gevorderden op Paul Ricard. In november kunnen we de ZR1 in de showroom verwachten.
Breukelen, 29 juli 2008
Prijs vastgesteld voor Corvette ZR1, de snelste en krachtigste Corvette aller tijden
– Ongeëvenaarde prestaties: 647 DIN pk, 819 Nm
– Rijtraining voor gevorderden op Paul Ricard voor elke koper
– Drie jaar garantie via het officiële Corvette-dealernetwerk
Liefhebbers in heel Europa kijken reikhalzend uit naar de komst van de Corvette ZR1, de snelste en krachtigste Corvette aller tijden. De Corvette ZR1 wordt dit najaar bij het officiële Corvette-dealernetwerk in Europa verwacht en de verkoopprijs in Nederland is nu vastgesteld op 199.990 Euro inclusief btw/bpm. Zo zet de 647 pk sterke en 330 km/u snelle Corvette ZR1 de traditie voort die al werd ingezet door de Corvette C6 en de Corvette Z06: de meeste pk’s per Euro en het hoogste aantal km/u per Euro.
Met zijn unieke kenmerken, zoals de motorkap met Lexan-ruit die goed zicht biedt op de indrukwekkende krachtbron, het zichtbare koolstofvezel in de motorkap en het dak, de spatborden van koolstofvezel, de achterspoiler over de volle breedte voor meer neerwaartse druk, de 20-spaaks wielen met Michelin Sport 2 ZP high-performance banden (285/30-19 voor en 335/25-20 achter), laat de Corvette ZR1 geen enkele twijfel bestaan over zijn ambities. De 6.2 liter V8-compressormotor levert een vermogen van 647 DIN pk en een koppel van 819 Nm. De topsnelheid van 330 km/u en de acceleratie van 0-100 km/u in 3,6 seconden spreken voor zich. Op het meest uitdagende racecircuit ter wereld, de beroemde Nürburgring-Nordschleife, zette de Corvette ZR1 een rondetijd neer van 7.26,4 minuten.
De Corvette ZR1 wordt standaard geleverd met zilverkleurige wielen (19 x 10 inch voor en 20 x 12 inch achter, verchroomde wielen leverbaar als optie), volledig lederen bekleding en een satelliet-navigatiesysteeem.
Vanzelfsprekend kunnen kopers van zo’n speciale auto ook rekenen op een speciale behandeling. Eersteklas ‘ZR1 Pit Lane Service’ bij de dealer hoort erbij, met een haal- en brengservice, voorrang in de werkplaats en een eigen technicus.
ZR1 kopers ontvangen bovendien een exemplaar van het bij verzamelaars zeer geliefde Corvette Heritage Book plus een speciale ZR1-autohoes. Maar het meest begerenswaardige item bij de ZR1 is waarschijnlijk wel de persoonlijke uitnodiging voor een rijtraining voor gevorderden. Deze zal worden gehouden op één van de beroemdste circuits van Europa, de High Tech Test Track van Paul Ricard in Zuid-Frankrijk. Hier zullen gespecialiseerde instructeurs laten zien hoe je op een veilige manier kunt genieten van het volledige potentieel van de Corvette ZR1.
De Corvette ZR1 wordt geleverd met drie jaar garantie (max. 100.000 km) via het officiële Corvette-dealernetwerk.
Baztrd zegt
Da’s toch best een redelijke prijs, vergeleken met “de grote namen” :)
Giz zegt
Mooi zeg al die dingen die je erbij krijgt. Die zijn toch ook wel wat centjes waard. Vooral een rijtraining is meestal niet goedkoop. De service van het ophalen etc., ben ik ook niet van GM gewend. Goed dat ze deze auto zo ondersteunen en niet maar gewoon weer een Corvette variant op de markt zetten, maar nu ook eens verder gaan.
Scar zegt
Dat is pas eens een goeie deal :)
LionSpeed zegt
Nounou, die extra’s zijn niet niks!
Wanneer gaat Autoblog rijden met dit monster :D ?
danny zegt
ik vind dit erover, 650pk !
de ZO6 is toch meer als voldoende en snel genoeg
jela zegt
Qua prijs en performance te vergelijken met de gt-r v-spec?
de extra’s aan deze corvette maken de keuze wel érg moeilijk.
Ow wacht, kzal er toch nooit het geld voor hebben… laat maar
Fout zegt
En België. Aangezien een Z06 hier 90.000 kost , schat ik zo’n 150.000
Luc zegt
Lekker hoor, vooral voor die prijs.
geun zegt
mooi, heel mooi
weer een auto met enorme hoge waarden (topsnelheid, trekkracht, pk) voor een enorme kleine bevolkingsgroep (heel veel geld)
Maar als autoliefhebber, is dit natuurlijk weeral een natte droom erbij, kga onderand ook overdag moeten slapen denk ik..
C30CDIAMG zegt
al dat inclusiefs klinkt goed. Zijn service gericht naar de klanten.
Jimmie zegt
Altijd zuur dat de prijs in Amerika het bedrag is wat je hier ongeveer aan BPM betaald.
Scuderia zegt
2 Ton vind ik echt een nette prijs, nog goed 65 duizend goedkoper als een 997 GT2 (Zonder alle extra opties). En deze wagen verslaat zeker veel Europeese concurrenten. 2 Ton weet je wat een mooie prijs dat is voor 637 PK. En dan al die leuke extra’s!
Rob USA zegt
Hele nette prijs maar toch out of my league.
Wel gewoon heel knap zo binnen een paar jaar tussen en nu voorbij alle supertopcars van Europa en voor dat geld.
Rob USA zegt
By the way ongeveer 70.000 euri in de States !!! Daarom alleen al mag niemand maar ook dan wat zeggen/bashen over Amerika!!
babbaloerie zegt
Waarom blijft iederéén deze auto toch vergelijken met de Nissan GT-R? Het zijn twee heel verschillende auto’s.
Corvette ZR1
* 650 pk
* 800 Nm
* Ringtijd: 7:26
Nissan GT-R
* 520 pk
* 588 Nm
* Ringtijd: 7:29
De ZR1 is slecht 3 seconden sneller op de ring met 130 pk en 212 Nm extra! Dat terwijl die 3 seconden ook aan de chauffeur toegeschreven kunnen worden.
End of discussion.
Dev zegt
Ik zie mezelf geen 2 ton neer leggen voor een Corvette. Het blijft dan altijd in m’n achterhoofd spoken dat het een Corvette is. Als ik naar die auto kijk zie ik geen supercar kwaliteiten. Voor de rij-eigenschappen alleen zou ik em echt niet nemen, en qua uiterlijk al helemaal niet. Dit voelt als een afgezaagde Amerikaanse tuner car. Niet als een echte toegewijde driver’s car.
Als Hennessey weer een 1000pk Viper uitbrengt geeft ook niemand daar geen reet om, het is dat de ZR1 een snelle ringtijd heeft neergezet. Voor dat geld kijk ik liever naar een GT-R (aangezien de vergelijking altijd opgaat) wat een auto is voor mijn generatie, de ‘Playstation Generation” zoals Jeremy Clarkson het altijd noemt.
Waar ik daadwerkelijk het geld aan zou besteden? AMGtje waarschijnlijk. Is wat beter thuis op de Europese wegen, comfortabeler en altijd genoeg onder je rechtervoet. Als het een exoot moet zijn, dan begin ik echt niet te denken bij Chevrolet Corvette.
CSL zegt
En in de VS kost die maar 63000 Euro. Waar gaan die 137.000 euros toch heen!!!
Niemand zegt
@babbaloerie:
Je vergeet dat een Nissan GT-R een stuk groter en een stuk zwaarder is ook nog met ruimte voor 4 mensen,.. Nissan GT-R vergelijken met een andere supercar is gewoon appels met peren vergelijken..
Suprageex zegt
Hehe, dat is dus +-100000€ voor België ^^
Ik had het al gezegd, maar ik wrijf het er graag in bij onze noorderburen: bij ons betaal je 800.000€ minder voor een Veyron XD
geun zegt
inderdaad, je kunt alleen maar hun prestaties vergelijken en die liggen toch in dezelfde range. maar waarom moeten ze vergeleken worden, het zijn ten eerste geen concurenten van elkaar, wel twee monsters van auto’s
DM zegt
Is nog duur, maar:
Waar solliciteer ik voor medewerker Pit Lane ZR1 Service? En dan specifiek het ophaal/wegbreng-gedeelte ;) :) ?
Suprageex zegt
BTW @Scuderia: hier in België kost een GT2 mss maar 177.000 :D
sebastian zegt
ik hoop maar dat chevrolet niet te weinig vraagt, straks zijn nog failliet. :)
RenesisHP zegt
Niet gek duur in vergelijking met de concurrentie. Echt een gaaf monster. Alleen dat interieur is om te janken. Maar daar koop je zo’n auto ook niet voor.
Beem bim bop zegt
7:26,04 over de nurburgring vanuit de Z01:
http://www.caranddriver.com/reviews/hot_lists/car_shopping/latest_news_reviews/2009_chevrolet_corvette_zr1_video_lapping_the_ring_car_news
Enjoy.
Beem bim bop zegt
@babbeloerie: Misschien kan er ook best nog 10 sec vanaf bij de Z01? Stuurmanskunsten op filmpje lijken mij niet top. Maar je hebt gelijk, t zijn 2 verschillende autos en concepten. En ipv een playstation heb ik liever een V8…
arend zegt
ik heb in alle vergelijkbare monsters gereden,ik moet bekennen,deze wagen is zeker zo goed,en ook nog goedkoper.ER zijn mensen die er nooit in gereden hebben,en toch de auto afkeuren,dit begrijp ik niet.Veel vergelijkbare auto s worden groot geluld,van de een op ander,die er nooit in gereden hebben.Voor mijn testrit had ik ook niet veel op met deze auto,daarna denk ik er anders over.SUPERCAR
phantom zegt
geen twijfel mogelijk, spul zoals dit valt in de klasse f430 scuderia, gt2, enzo, carrera gt, sl65 amg black series enz
Timmy zegt
Mmmm valt wel goed mee e. Voor bij jullie in Nederland dan. Is net aan het zoeken geweest op internet naar Belgische prijs. Maar vind niet direct iets. Kwam wel op begische pagina maar daar stond dit artikel gewoon samen gevat. 199.990 in belgie? Zal wel iets minder zijn. Wij hebbe iets minder last van taksen van jullie. Dus conclusie: wat gaat dat ding in belgie kosten?
Timmy zegt
De Zo6 zonder opties catalogus prijs 90.390. Dat kan ik wel vinden. Maar een ZR1 zal wel geen 100.000 meer koste zeker? ofwel?
lincoln zegt
een ton verschil tussen ZR1 en de Z06 .. man man .. wat mag een Ferarri/lambo dan nog maar kosten met een lichtere V8 ??
Timmy zegt
@lincoln. Kost een Z06 bij jullie (ga er even vanuit dat je Nederlander bent) 90.000euro? Shit gaat dus echt wel 100.000 verschil in zitte. Das wel erg veel.
corvettez06 zegt
dev wat doe je dan hier op deze topic kkksssstttt weg jij .
DB zegt
Het pakket met extra’s dat bij de ZR1 wordt meegeleverd is een initiatief van de Europese importeur, Cadillac, Corvette & Hummer Europe en niet van GM. Voor heel Europa geldt dezelfde prijs, het verschil in aanschafprijs zit in de lokale belastingen. BTW de Z06 kost in Nederland 136k.
Jos zegt
Me love you long time.Echt super die recente amerikanen (corvette,charger,challenger,camaro,mustang) die zijn echt mooi geworden.
Dev zegt
@ corvettez06
Over de prijs discussieren. Goh laat dat nou net het topic zijn.
2 ton is gewoon heel veel geld. Je kunt er praktisch een huisje voor kopen. Misschien mag het dan wel niet Chevrolet’s schuld zijn dat hij meer als verdubbeld in prijs hierheen komt, maar bij het kopen van een auto maak IK geen onderscheid tussen wat naar de fabrikant en wat naar de belastingpot gaat.
Mardec zegt
Man dit is dus wel echt goedkoop :-) Ik zou hem zeker overwegen te kopen als ik het geld had.. voor die prestaties betaal je normaal dubbel..
maxim medved zegt
-edit: ga eens terug naar school ofzo-
Vinny_93 zegt
@persbericht: veel ge(lul) weinig interessante informatie…
Verder wel een te gek karretje voor Carrera GT specs met een mooi hoesje erom.