Op het racecircuit van Ascari in Ronda was de presentatie van de nieuwe Koenigsegg CCX, die we al eerder in Genève zagen (en bij TopGear). Het Zweedse Koenigsegg, gestart in 1994 door Christian von Koenigsegg, heeft met deze wagen wederom een heerlijke supercar gemaakt. Vanaf nu mogen de Spanjaarden ‘em ook kopen, als je tenminste 600K kan aftikken…
(via motorpasion.com)
Lees Interacties
Reacties
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Alwood zegt
maar zonder het wrede subtiele spoilertje?!
Timmie zegt
Enerzijds vind ik het jammer dat de CCX geen extra vermogen levert tegenover de CCR. Anderzijds, mja… Met deze 4.7 V8 met specifiek vermogen van dik 170 pk per liter… Das al niet weinig… Daar kan de veyron niet tegenop!
db zegt
is er geen circuitversie met zon spoilertje
bobo78 zegt
Het is wel geen snelle, maar dit is ook een vette bak zeg, jezus!!!! http://www.prikstok.nl/index.php?go=item&catid=11&itemid=494
maartenunplugged zegt
ik wil em voor mijn verjaardag :(
dekster zegt
@Alwood
als je het vriendelijk vraagt zal koeningsegg je een spoillertje naar wens opzetten
w0o0dy zegt
als je ze vraagt: “betalen jullie mijn no-claim verlies als ik eraf ga of krijg ik een gratis spoilertje?” dan gaan ze denk ik wel om, lol
maartenunplugged zegt
probeer dat maar eens een beetje te verzekeren ;)
Tortelli zegt
Die spanjaarden zullen wel gewoon geen topgear kijken ;).
Vincent#1 zegt
als je tenminste 600K kan aftikken…
Wat bedoel je daaar nou weer mee? Spijker mijn vocabulair eens bij…
autoblogger zegt
@Vincent#1: dat de wagen 600.000,- euro kost…
Roderick zegt
Als je tenminste 600.000 euro kan betalen voor de auto!
Roderick zegt
Damn, second!
Guz zegt
dat is een ccr ivp ccx?
Alwood zegt
volgens mij zijn het echt de koplampen van een CCX
silasse zegt
maar met de spoiler kan hij zijn topsnelheid ni meer halen.
Kenny zegt
Silasse, beter dan uit de bocht vliegen ;)
tim zegt
@ bobo78, dat vind ik dus echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeele trieste bakken!!!!!!!
tim zegt
en dit is btw absoluut geen ccx! (koplampen, voorklep, enz. enz.)
JeffreyG zegt
la Spyker de la Suède :)
even in het nederlands nu :P
gewoon een wagen met stijl :cool:
hij ziet er echt zo snel uit
(blijkt nou; hij is het ook nog :D )
CCR vind ik al goed genoeg
Veyron-killer of niet
voor mij is het de snelste :cool:
august zegt
@tim, jij hebt gelijk. De rest raaskalt, dit is een ccr.
Appeltje zegt
Ik vind het een van de mooiere supercars van momenteel, de meeste vind ik nou niet echt mooi (in deze prijscategorie), eerder stoer, deze ziet er echter heeeel mooi uit vind ik! Ik zou hem graag eens spotten, misschien Sacha even mailen of hij nog in Marbella staat :P (was wel een ouder model natuurlijk).
Alwood zegt
heb nog eens aandachtig alle foto’s bekeken :-P
en ik ben tot de conclusie gekomen… de oranje is inderdaad geen CCX :-)
CCX heeft lampen die in een scherpe punt lopen, niet afgerond. op het klepje voor zit een luchtgleufje en aan de voorkant zitten grotere gaten. misschien is daarbij de carbon ook beter te zien maar het duidelijkste onderscheid blijf ik de koplampen vinden.
JeffreyG zegt
het is ook geen CCX (check de velgen)
koplampen van de CCX zijn volgens mij ook donkerder dan die van de CCR en CC
Lars Boelman zegt
Dit is geen CCX op de foto, maar een CCR. Er zijn een hoop dingen veranderd om aan de US wetgeving te voldoen. O.a. aan de bumpers zijn de verschillende versies makkelijk te herkennen. Aan de voorkant zie je dit bijvoorbeeld duidelijk door de scheidingslijn tussen bumper en neuspaneel te volgen (zoals al eerder genoemd).
De CCX motor levert overigens tegenwoordig rond de 850pk op RON98; de 806pk wordt geleverd op RON91 brandstof. Daarnaast voldoet hij nu ook aan strengere emissie eisen, wat bij de CCR nog niet het geval was.
dekster zegt
een ccx kan je simpelweg herkennen aan de kleurstreep en de letters CCx
@sillase
en alsof jij die topsnelheid gaat halen op de openbare weg?
silasse zegt
maar wel op een verlaten vliegveld dekster.
als iemand een auto zoals dat heeft, zou sowieso de topsnelheid er mee willen halen
al krijg ik soms al schrik als ik 220 rijd. (gebeurt heel af en toe)
dekster zegt
@silasse
ik zou toch graag eens willen weten waar jij zo een vliegveld gaat vinden?
in somalie ligt er eentje waar je het zou kunnen en in rusland ook (endat ligt niet bepaald naast de deur)
Kenny zegt
Dekster, op een normale snelweg kan je makkelijk topsnelheid van je auto halen, ook met een koeningsseg, makkie :P Gewoon midden in de nacht rijden.
silasse zegt
in nardo mss
ik zou het sowieso willen doen. hoe dan ook.
ik gok zelfs dat jij dat ook zou willen doen als je dat auto hebt.
silasse zegt
@kenny
ik denk ni dat het iemand zal wagen op de autosnelweg tenzij hij zeer gestoord is
dekster zegt
ik wil het jou zien proberen kenny…haha
@silasse
het is DIE auto
of
dat als auto
silasse zegt
@dekster
Heb je niets niet meer te zeggen
waardoor je nu mijn taalfouten wilt zoeken en corrigeren?
ieder mens kan fouten maken.
je begreep best wel wat ik bedoelde.
ik zie gewoon de nut er niet van.
al waardeer ik het wel aan één kant (zo blijf je scherp)
groeten.
dekster zegt
silasse het is helemaal niet kwaad bedoeld ;-)
autoblogger zegt
Vreemd dat het een CCR is, het is volgens mij wel op het Ascari resort…
jeroen reidel zegt
Hello All,
Sorry but my dutch is very poor so i have to write in english. You are correct in that the body is that of a ccr however the engine was the stronger one from the new CCX. I was there at the Ascari Race Resort, here are some pictures of the cars along with a pictures of me getting ready for a drive around the track with Christian Von Koenigsegg.
Regardless of what anybody says, this car is incredible, the acceleration is mind boggling and the handling is superb, even without the wing the car was as stable as could be going over 260KMH around the Ascari race track.
jeroen reidel zegt
sorry the pictures did not display the first time
silasse zegt
thanks jeroen reidel.
Sander zegt
Nice pics, Jeroen! Thanks!
Great site btw!