• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Stand 2024
    • Stand Coureurs
    • Stand Teams
    • Alle Coureurs
    • Alle Teams
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Shop
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Predator 6.6 is niet je dagelijkse motorhome

Auteur: RubenPriest, gepost 14 september 2018 om 08:05 – 37 Reacties

Afbeelding Predator 6.6 is niet je dagelijkse motorhomeAfbeelding Predator 6.6 is niet je dagelijkse motorhomeAfbeelding Predator 6.6 is niet je dagelijkse motorhomeAfbeelding Predator 6.6 is niet je dagelijkse motorhomeAfbeelding Predator 6.6 is niet je dagelijkse motorhomeAfbeelding Predator 6.6 is niet je dagelijkse motorhomeAfbeelding Predator 6.6 is niet je dagelijkse motorhomeAfbeelding Predator 6.6 is niet je dagelijkse motorhome

Predator 6.6 is niet je dagelijkse motorhome
Met een beestachtig voorkomen is geen weg te zwaar voor deze Predator 6.6.

Voor de reiziger met een goed gevulde portemonnee heeft Hunter RMV iets nieuws op de markt gebracht. Het autobedrijf komt met een zeer geavanceerde RV die wel tegen een stootje kan. In de basis was de Predator 6.6 een vervoersmiddel voor militaire doeleinden. Normaal gesproken wordt dit voertuig gebruikt om soldaten en uitrusting te vervoeren op ruig terrein. Hunter RMV heeft de RV omgebouwd en nu is het een motorhome voor consumenten.

Er is een bed, een eetruimte, een keuken en een badkamer. Met een lengte van 8.3 meter en een hoogte van bijna vier meter heeft de Predator weinig te zoeken in smalle binnensteden. In een open omgeving is de motorhome in zijn natuurlijke habitat. Er zijn drie zitplaatsen. De middelste zetel zit hoger in vergelijking met de andere twee stoelen. Dit heeft te maken met de aandrijflijn van het enorme apparaat.

De motorhome wordt aangedreven door een 6.6-liter sterke Caterpillar zescilinder turbodiesel. Het blok is gekoppeld aan een zeventraps automaat. De topsnelheid bedraagt zo’n 90 km/u. Het enorme bakbeest kan ongeveer 640 kilometer op een volle tank rijden. Er zijn upgrades mogelijk die de performance naar een hoger niveau tillen. Voor een meerprijs gaat de topsnelheid naar 110 km/u en dankzij een grotere tankinhoud kan de Predator bijna 1.300 kilometer rijden zonder de vierwieler tussentijds te hoeven volgooien.

Zoals gezegd komt dit speelgoed niet met een zacht prijskaartje. Hunter RMV vraagt 197.500 dollar voor het omgebouwde militaire voertuig. Dat is inclusief een zakje borsthaar.

Ook interessant!

  • GP van Zandvoort: nog steeds 105.000 dagelijkse toeschouwers
    GP van Zandvoort: nog steeds 105.000 dagelijkse toeschouwers
  • Gespot - Een hele zeldzame Soeb
  • Super zeldzame Ferrari J50 nu te koop
  • Koop de goedkoopste auto met vleugeldeuren af fabriek

Nieuwste artikelen

  • Hyundai IONIQ 5N – 650 pk
  • Klimaatclubje: ”Elektrisch rijden wordt goedkoper dan benzineauto”
  • EU vindt dat je te weinig verkeersboetes uit het buitenland betaalt
  • Carlos Sainz onthult nieuwe Ferrari na afscheid
FacebookTweetPinLinkedIn

hunter, motorhome

Vorig bericht: « The Boring Company wil ondergrondse garages gaan maken
Volgend bericht: Nederlandse schatkist harkt méér BPM inkomsten binnen »

Lees Interacties

Reacties

  1. mennok zegt

    14 september 2018 om 08:18

    Die interieurfoto’s lijken wel 30 jaar oud. Zo zag het er bij mijn oma ook uit vroeger.

    Log in om te reageren
    • mikeyman zegt

      14 september 2018 om 08:40

      @mennok: da’s op zich met elke Amerikaanse camper het geval. Stijl is er daar niet bij helaas.

      Log in om te reageren
      • flutterby zegt

        14 september 2018 om 10:47

        @mikeyman: dan heb je geen nieuwe Airstream gezien.

        Log in om te reageren
    • JanC zegt

      14 september 2018 om 09:53

      @mennok: Het is dan ook 30 jaar oud of ouder; het is in de basis een in licentie gemaakte Steyr.

      Log in om te reageren
      • mennok zegt

        14 september 2018 om 15:39

        @JanC: Dan kan je er toch nog wel een fatsoenlijk interieur in zetten? Of minimaal passend bij het doel van dat ding. Loop je een beetje de avonturier uit te hangen met dat apparaat, heb je nep gordijntjes voor de gordijnrails hangen die in 1970 al een beetje lullig waren. Vreemde combi.

        Log in om te reageren
        • JanC zegt

          14 september 2018 om 16:12

          @mennok: Past precies bij de doelgroep.

          Log in om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          14 september 2018 om 20:19

          @mennok: True. Cabine is ok, militaire soberheid. Maar het woongedeelte zou moeten gemaakt zijn van verse boomstammen, met de schors er nog aan…

          Log in om te reageren
      • peug206 zegt

        14 september 2018 om 17:48

        @JanC: kwaliteit vs kwantiteit? Mn opa en oma hebben ook nog spullen van 20 jaar terug, wat bij ons al 2x vervangen is of vaker…

        Log in om te reageren
  2. dirkv zegt

    14 september 2018 om 08:19

    Wat een ouderwets ding, voordeel daarvan is dat ze niet kapot te krijgen zijn.

    Log in om te reageren
  3. ikleesookoverautos zegt

    14 september 2018 om 08:19

    Een hoop geld en dan zo’n lelijk interieur zowel in de camper als de cabine. En dat zakje borsthaar hoef ik ook niet. Ik sla hem over.

    Log in om te reageren
  4. desjonnies zegt

    14 september 2018 om 08:26

    Kamaz cabine ?

    Log in om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      14 september 2018 om 09:49

      @desjonnies: ik wist de naam niet meer maar @metalmike: gelukkig wel. Het is een Steward & Stevinson cabine van een oude Military truck. Je koopt die dingen voor een appel en een ei bij surplus dealers. Zijn ook populair bij offroaders.

      Log in om te reageren
      • JanC zegt

        14 september 2018 om 09:54

        @e34m5touring: En Steward & Stevinson bouwde dat in licentie van Steyr, dat als vrachtwagenmerk al lang geschiedenis is.

        Log in om te reageren
        • Dizono zegt

          14 september 2018 om 10:45

          @janc: ja, leuk is dat. Zie je wel vaker bij vrachtwagens dat cabines door veel verschillende fabrikanten worden gebruikt.

          Begon inderdaad met de Steyr 92, opvolger van die hoekige Steyr-trucks met achterover gekantelde cabine.
          https://i.pinimg.com/originals/05/db/b3/05dbb3771dfb53d4a657e6051c580fb4.jpg

          Eind jaren tachtig ging ook het Britse ERF die cabines gebruiken:
          http://farm4.static.flickr.com/3333/3613310847_db468315a4.jpg

          Op een gegeven moment zijn er andere deuren ingekomen, met extra laag ruitje voor een kleinere dode hoek:
          https://farm5.staticflickr.com/4243/34802111396_d36f3fc539_b.jpg

          Terwijl ERF al gauw werd overgenomen door MAN:
          https://autoline.info/img/s/truck-chassis-truckMAN-MAN-STEYR-4X4-wiertnica-zwyzka-kiper-hds-itp-4X4-STEYR-MAN-rok—1512388602354985256_big–17120413533161786000.jpg

          Maar Steyr en MAN eind jaren 90 ook al samenwerkte:
          http://photos.wikimapia.org/p/00/02/80/74/40_big.jpg
          Bij Steward and Stevinson zijn ze altijd het oude type cabine blijven gebruiken:
          http://www.roadkill.com/wp-content/uploads/2015/06/1994-stewart-stevens-lmtv-front.jpg

          Steyr verkocht weer een hoop mallen aan het Chinese Sinotruk en daar zijn ook nog enkele cabines gebruikt:
          http://www.runlitruck.com/wp-content/uploads/2017/04/IMG_6866.jpg

          Log in om te reageren
          • JanC zegt

            14 september 2018 om 11:33

            @dizono: De originele Iveco Daily is bijvoorbeeld door minimaal 10 verschillende merken/dealers verkocht. De zogenaamde “Club van vier” cabine werd door veel meer dan 4 fabrikanten gebruikt en ook latere DAF cabines werden door anderen gebruikt. Het is inderdaad veel leentjeboer.

            Log in om te reageren
            • Dizono zegt

              14 september 2018 om 11:42

              @janc: Ja, die club van vier is leuk. Volgens mij kun je die nog steeds kopen als Renault Sherpa legertruck. Iveco zelf baseerde trouwens lange tijd haar middelzware trucks weer op de Ford Cargo.

              Log in om te reageren
              • JanC zegt

                14 september 2018 om 12:54

                @dizono: Ze hadden de truckdivisie van Ford overgenomen in 86 (trouwens, ook de naam werd overgenomen: EuroCargo). Ford bouwt in Turkije en Brazilië trucks en dit jaar wordt in Hannover een nieuwe Ford-truck gepresenteerd.

            • desjonnies zegt

              14 september 2018 om 11:45

              @janc: club van vier:
              – Magirus
              – Saviem
              – Volvo
              – DAF

              Log in om te reageren
              • JanC zegt

                14 september 2018 om 12:53

                @desjonnies: Zeker, maar het punt is dat die ook als Mack verkocht werd, als Terberg, Ginaf, Man-Meccanica, en -tig anderen.

              • Dizono zegt

                14 september 2018 om 13:10

                @janc: vooral die Mack CS is leuk:
                https://www.autopaper.com/images/22623/photo/img9066_77668.jpg

                Je had ook nog kortstondig Berliet:
                http://www.alexmiedema.com/images/00blog/CVV2.jpg

              • p993 zegt

                15 september 2018 om 06:46

                @desjonnies: magirius

          • desjonnies zegt

            14 september 2018 om 11:47

            @dizono:
            Erg leuk deze info, maar ik vind deze Steyr cabine erg op de Kamaz cabine ljjken, zoals Tatra tegenwoordig een DAF cabine op zijn kippers monteert.

            Log in om te reageren
            • JanC zegt

              14 september 2018 om 12:52

              @desjonnies: Die cabine is fors groter. Dit is een cabine format DAF LF, de Kamaz, eerder een DAF XF. En vergeet niet, bij DAF zit daar de CF nog tussen.

              Log in om te reageren
  5. driesk zegt

    14 september 2018 om 08:52

    De prijs leek op het eerste zicht nog mee te vallen (zie prijzen van andere luxe campers). Maar wat een spuuglelijk interieur

    Log in om te reageren
  6. metalmike zegt

    14 september 2018 om 09:17

    Dat het interieur van de cabine zo spartaans is is logisch, dit is gewoon een militaire vrachtwagen uit de jaren ‘80. Hier wat voorbeelden van hoe ze er ‘in dienst’ uit zien:
    https://www.govplanet.eu/jsp/s/search.ips?c=3467&mode=2&pageType=category&featuredHeader=true&headerContentId=99531&customMetadataId=1041&iprefoh=www.govplanet.com
    Voor het interieur van de leefruimte is gewoon geen excuus. Ja de meeste motorhomes doen oubollig aan naar Europese begrippen, maat dit is gewoon amateuristisch, een middagje een interieurontwerper erop loslaten had veel geholpen.

    Log in om te reageren
  7. bram040 zegt

    14 september 2018 om 09:27

    Dit sterk verouderde ding is in Nederland (& Europa) onmogelijk op kenteken te krijgen i.v.m. de Euro 6 norm… En die prijs voor zo’n achterlijk spartaans ding met gedateerde techniek is echt belachelijk.

    Log in om te reageren
  8. jurgen80 zegt

    14 september 2018 om 09:42

    Dan liever een earthroamer

    Log in om te reageren
  9. lambowambo zegt

    14 september 2018 om 10:00

    Zombie apocalypse, kom dr maar in. Moet wel zeggen dat ik bij zo’n exterieur een super minimalistisch of haast militair achtig interieur verwachtte, niet de woonkamer van de gemiddelde bejaarde…

    Log in om te reageren
  10. Crosscabouter zegt

    14 september 2018 om 10:05

    Volgens mij is het goedkoper om een oude legertruck aan te schaffen en een oude caravan. Die twee voertuigen samenvoegen en de caravan wat tweaken. Heb je gelijk een leuk hobbyproject/tijdverdrijf…

    Log in om te reageren
    • potver7 zegt

      14 september 2018 om 10:32

      @crosscabouter: Of een oude Scénic….

      Log in om te reageren
    • misterds5 zegt

      14 september 2018 om 13:09

      @crosscabouter: dat is ook exact wat de bouwer van dit apparaat heeft gedaan. Dat verklaart ook de lage prijs.

      Log in om te reageren
      • Crosscabouter zegt

        14 september 2018 om 19:59

        @misterds5: ik vind de prijs nog best hoog. En dan mis je ook nog eens de lol en uitdaging van het zelf samenvoegen/bouwen

        Log in om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      14 september 2018 om 20:25

      @crosscabouter: Hier in mijn buurt staat zo’n contraptie. Een oude MB-chassis met een caravan erop. Beetje lelijk, maar ligt wss ook wel aan de leeftijd ervan…

      Log in om te reageren
  11. mashell zegt

    14 september 2018 om 11:01

    Die drie zitplaatsen… Voor de chauffeur, de navigator en hare majesteit…

    Log in om te reageren
  12. ghengiskhan zegt

    14 september 2018 om 11:18

    Dat zakje borsthaar, is dat ook los verkrijgbaar? En moet daar dan ook BPM op betaald worden?

    Log in om te reageren
  13. w0ut zegt

    14 september 2018 om 13:02

    Droom al jaren om eens met een Unimog een grote trip te doen. Er lijkt me moderner (en beter?) spul te koop voor minder geld.

    Log in om te reageren
  14. Frits3000 zegt

    14 september 2018 om 16:34

    Dan koop ik liever een Bliss Mobil, van Hollandse bodem!

    Log in om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2024 Autoblog · Powered by Truer than North