Voor een MX-5-rijder zijn we op zoek naar een praktische cabrio voor 15 mille.
Een auto is altijd een compromis. Nee, niet alleen het beschikbare budget is de limiterende factor. Het liefst rijden we allemaal rond in Pagani Zonda Roadsters met 7.3 motor en handbak. Echter, dat doen we niet allemaal en dat komt echt niet alleen omdat Horacio er te weinig bouwt en de EU moeilijk doet als het aankomt op leuke motoren.
Kees-Jan zit nu ook met een specifieke situatie. Zowel hij als zijn vrouw hebben allebei een baan die vlak om de hoek is. Dus die twee auto’s die ze nu voor de deur hebben staan, hebben ze niet nodig. De auto’s in kwestie zijn een Mazda MX-5 en een Toyota Aygo. Het is de bedoeling dat beide auto’s eruit gaan en er eentje voor terug komt. Het liefst een auto met plaats voor vier zitplaatsen.
Als Mazda een vierzits MX-5 zou verkopen, dan had Kees-Jan ‘m gekocht. Maar Mazda maakt hem niet. Dit is trouwens wel precies de markt die Toyota met de GT86 Cabriolet kon aanboren. Dat bleef helaas een concept. Misschien komt ‘ie met deze generatie. Maar ja, dat is niet relevant, want Kees-Jan heeft nu een occasion nodig.
De wensen en eisen voor een praktische cabrio kun je hieronder lezen:
Huidige auto / Vorige auto’s | VW Polo 6N, Mazda MX-5, Aygo |
Koop / lease | Koop |
Zakelijk / privé | Privé |
Budget | 15.000 euro |
Jaarkilometrage | 15.000 – 20.000 |
Brandstofvoorkeur | Benzine |
Reden aanschaf | Geen twee auto’s meer nodig. En alleen de Mazda is te krap en niet fijn op de snelweg. Dus er moet een ruimere cabrio komen |
Gezinssamenstelling | 2 volwassenen |
Voorkeursmerken | Audi A5, Golf GTI |
No-go merken | Volvo, Chrysler Sebring |
Volkswagen Golf GTI Cabrio (Typ 5K)
€ 13.500 (Dld.)
2012
140.000 km
Een geweldig fijne auto, maar niet door de belofte van de badge. De Volkswagen Golf GTI Cabrio is een vreemde eend in de bijt. Eentje die naadloos past in het rijtje van de 205 CTI of de Kadett GSI Cabrio. Je hebt die heerlijke 2.0 TSI-motor. Althans, heerlijk qua vermogen, koppel en verbruik. Ga voor een zo laat mogelijk exemplaar of eentje waarvan de zuigers (Kolben!) Aangepast zijn.
Dat kan een dure reparatie zijn. Het bijzondere van deze auto is dat ‘ie alles goed kan. Je kunt er prima uren mee op de Autobahn knallen, in de file meehobbelen of lekker op een B-weg knallen. Zo ‘heet’ als een dichte GTI is de Cabrio niet, houd daar rekening mee. Het is meer een GT dan een echte GTI wat dat betreft. In het budget zijn ze wel te vinden, maar je zult echt moeten gaan importeren.
Golf-varianten:
Er zijn diverse Golf varianten van de Cabrio. Ja, wie had dat gedacht. Mocht je iets anders wensen, zijn er voldoende smaakjes om uit te kiezen:
Audi A3 Cabrio 1.8 TFSI (8PA)
€ 13.995
2011
110.000 km
De eerste is de Audi A3. Dit is een iets chiquere Golf. In het budget kun je een redelijke 1.4 TFSI of 1.8 TFSI vinden van enkele jaren ouder. Kijk extreem goed uit met die motoren. Kettingissues en zuigerdrama’s liggen op de loer. Dat is jammer, want het zijn fijne auto’s. In vergelijk met de Golf zit je op een wat ouder exemplaar met meer kilometers.
De uitrusting kan variëren. Er is een behoorlijk lage ondergrens. Dus iets als leren bekleding of navigatie is zeker niet standaard. Ze zijn wel in ruime getale te vinden zowel in Nederland als in Duitsland. Grappig, de Audi A3 Cabrio heeft exact hetzelfde dak en dakmechanisme als de Golf Cabrio
VW Eos 3.2
€ 12.500
2009
60.000 km
Maar weet je, laat die Golf en A3 schieten. Een zware voorwielaandrijver gaat nooit zo prettig rijden als een lichte achterwielaandrijver. Kies daarom meteen even de Volkswagen Eos. Deze kon je destijds namelijk bestellen met een 3.2 liter grote VR6. Dat was een dorstige motor die nieuw niet verkocht werd. Achteraf gezien zonde, want de VR6 is aanzienlijk betrouwbaarder dan de TSI-motoren.
Helaas heb je wel bijna altijd te maken met een DSG-automaat die niet zo storingsvrij is. Voordelen zijn er ook. De V6 is bijna altijd erg luxe uitgerust en klinkt echt geweldig. Ook is de EOS een stukje praktischer dan de Golf, handig als je een praktische cabrio zoekt. De achterbank biedt meer ruimte, evenals de kofferbak. Dan heb je met de EOS ook nog eens een stalen klapdak. Kortom, zeker de moeite waard om eens naar te gaan kijken.
BMW 125i Cabrio (E88)
€ 14.450
2008
145.000
In principe komt deze auto het dichtst in de buurt bij wat je wil. De BMW 125i Cabrio is namelijk relatief compact én als enige in dit overzicht voorzien van premium achterwielaandrijving! Voor 15 mille kun je zelfs modellen zoeken met een heuse zes-in-lijn-motor! De 3.0 zescilinder is geen racemonster, maar de loop en soepelheid van zo’n blok is ongekend.
De ruimte op de achterbank van de 1 Serie van deze generatie was al niet al te best en met de Cabrio wordt dat alleen maar minder. Maar, je kunt wel met twee kinderen op pad, mits je niet verder gaat dan Bobbejaanland of Plopsaland. Je merkt wel dat de 1 Serie Cabrio aanzienlijk zwaarder is dan de Mazda MX-5, maar met een praktische vierzits cabriolet zul je daar niet aan ontkomen. Mocht de 1 Serie nét te klein zijn, een 3 Serie Cabriolet met hardtop past ook in het budget. Die is wel aanzienlijk zwaarder en niet extreem veel ruimer.
Saab 9-3 Aero Cabrio
€ 14.950
2005
125.000 km
Als het gaat om praktische cabriolets, is de Saab de maatstaf. Bij Saab wisten ze precies wat een goede vierzits Cabriolet moet bieden. Dynamische capaciteiten of een hoge mate van carrosseriestijfheid zijn dus niet van belang. Fijn meubilair, een uitstekende verwarming en een koppelrijke turbomotor is wat je wil. Ondanks de naam ‘Aero’ is de Saab zeker niet sportief. Sterker nog, je kan de Aero overslaan en een andere 1.8t of 2.0t zoeken (beide 2.0 turbomotoren, overigens).
In de 9-3 Cabrio wil je toeren en lange reizen maken, niet het ronderecord op de Nürburgring scherper stellen. Nadelen zijn er ook: ze beginnen duur te worden en de meesten hebben er een flink leven op zitten. Saab-rijders rijden nu eenmaal veel. Qua onderhoud zijn er nog een paar goede adressen te vinden, maar een groot dealernetwerk is er helaas niet meer. Qua afschrijving zit je dus nog gewoon safe, dat is wel lekker. Check hier het Saab 9-3 Aankoopadvies om te zien waar je op moet letten!
Audi A5 Cabrio 2.0 TFSI (8T)
€ 14.795
2009
145.000 km
Eigenlijk is de Audi A5 Cabrio meer Saab dan de Saab in dit lijstje. Een echte Saab heeft de motor in lengte voor de vooras hangen en dat is bij deze Audi het geval. Toegeven, de motor is niet gekanteld, zoals bij de klassieke Saabs het geval was. De Audi A5 Cabriolet doet precies wat je ervan verwacht. Sterker nog, de sterke Audi-punten van destijds komen perfect tot uiting. Een fraai koetswerk, een zeer verzorgd interieur en solide rijeigenschappen. Niet dat de Audi een dynamische auto is, maar in vergelijking met de Saab merk je hoeveel beter gebouwd de Audi is.
Helaas geldt dat niet voor de motoren. Die TFSI motoren zijn knudde. Zowel de kettingspanners als de zuigers zijn problematisch en kneiterduur om aan te passen. Zoek dus een exemplaar waarbij de fixes al zijn uitgevoerd. Jammer, want de motoren zijn soepel, krachtig en vrij zuinig. Een 3.2 is marginaal beter, maar lastiger te vinden en ietsje dorstiger. De Multitronic en S Tronic-transmissies moet je ook ontlopen: alleen de handbak of Tiptronic automaat overwegen.
Mini Cooper S Cabrio (R57)
€ 14.950
2012
115.00 km
Kijk, als je een praktische cabrio wil met achterbank en de fun van een MX-5, zijn er niet zo heel erg veel optie. De Mini Cooper S Cabrio is wel zo’n auto. Zijn deze dan perfect? Eh, nee, totaal niet. Ook hier zijn de motoren dramatisch. De 1.6 THP is zo betrouwbaar als een TBS’er op proefverlof. Het is niet de vraag of het fout gaat, maar wanneer. Gelukkig zijn er ook hier veel bedrijven in gespecialiseerd.
Ook wel grappig, ook hier is de motor stiekem best fijn als deze het doet. De Mini Cooper S Cabrio is de leukste van de voorwielaangedreven cabrio’s. Zo lichtvoetig en kwikzilverig als de dichte versie is de Cabrio niet, maar je kunt er alsnog fun mee hebben. Ook lekker is dat je in het budget veel exemplaren kunt vinden. Sommigen zijn zelfs zeer luxe uitgerust.
YOLO: Mercedes-Benz CLK 500 Cabrio (A209)
€ 14.995
180.000 km
2004
Het grappige is dat we wel kijken naar dingen als motorrijtuigenbelasting of verbruik bij het berekenen van de kosten. We willen niet zeggen dat de CLK500 Cabrio onderhoudsvrij te rijden is (integendeel). Wel weten we dat de 5.0 motor van Mercedes draait als een Zwitsers uurwerk. Geen gedoe met rekkende kettingen en kapotte zuigers. Gewoon lekker wat benzine geven en die M113-motor regelt het wel voor je. Let er wel op dat ‘ie slechts drie kleppen per cilinder heeft, maar twee bougies. 12 bougies vervangen is net even wat prijziger.
Over prijzig gesproken, deze auto was nieuw heel erg duur. De afschrijving heeft nu lekker zijn werk gedaan. Voor het geld krijg je enorm veel auto terug. Eentje die er tegenwoordig bijzonder elegant uitziet. In vergelijking met de SL500 (R230) die misschien nog gaver is, heeft de CLK500 twee voordelen. Ten eerste heb je een bruikbare achterbank. Ten tweede is de hydraulische vering niet aanwezig, scheelt toch weer 4.000 euro aan reparatiekosten. Dus eigenlijk moeten wij ons afvragen, is deze CLK500 wel zo YOLO??? Het is eigenlijk de ideale praktische cabrio!
Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!
Johanneke zegt
Opel Cascada zou je ook nog naar kunnen kijken, maar ik denk dat ikzelf een Golf GTI zou doen, alle GTI badges e.d. verwijderen, en helemaal uitzoeken dat je de juiste motor hebt. Dan zit je relatief betrouwbaar, er is enorm veel kennis over die motoren, en het rijdt waarschijnlijk super tof met een handbak.
kniesoor zegt
Zo’n Cascada is wel een enorm elegant ding om te zien en rijdt ook nog eens prettig, voelt solide aan -> goeie suggestie !
Richmond zegt
@Johanneke: waarom de badges verwijderen?
Johanneke zegt
Omdat ik al die performance badges verschrikkelijk vind. Of het nu GTI of AMG of RS of whatever is, ik ben er allergisch voor. Al helemaal van die AMG of M en R badges op auto’s die af fabriek moeilijk grote stortkokers als uitlaatpijpen hebben en 10 seconden doen over 0-100.
Cees zegt
@Johanneke: Cascada had zeker in dit rijtje gemoeten; nog wel de mooiste; en met een hoop ruimte nog praktisch ook
kniesoor zegt
Qua CLK500 : da’s een V8, als ik me niet vergis. Dan hebbie het dus over 16 (ipv 12) bougies als-ie van het ‘twinspark’-principe is.
willeme zegt
@amghans: OMG! Je hebt helemaal gelijk ;-). Die oto heeft nog meer bougies! Zal het even aanpassen, dankjewel ;-)
seatleon zegt
Die Saab blijft toch een mooie auto. Ik begreep dat ene Carlo B. nog een mintgroene over heeft.
nicolasr zegt
Carlo Boszhardt ja?
BerlingoHdi zegt
BMW Z4 of E46 met 6 in lijn zijn ook zeker voor dit budget te vinden maar een echte cabrio voor 4 volwassenen om ruim achterin te zitten is er volgens mij niet.
erik64 zegt
Van mijn MX-5 ND ging ik naar een Audi A3 1.8 TFSI ( 8V) omdat we de krappe ruimte in de MX-5 zat waren.
Maar wat een verschil van comfort heb je dan ineens, cabrio kap super geïsoleerd dus stil als de kap dicht is.
Het was een zeer fijne probleemloze auto.
Nu sinds 1 jaar een BMW 220 cabrio, tja eigenlijk het zelfde als de Audi, zeer fijne auto dus ( maar wel wat boven je budget vrees ik )
roadster1976 zegt
Het is wel weer de vw/audi show he. Je achrijft erbij dat de motoren knudde zijn. Waarom zou je dit dan kopen?? Ik bedoel, dan is het toch geen goede auto?
SpiderIV zegt
tja we moeten PON wel te vriend houden natuurlijk ;-)
rogerzz zegt
Er wordt ook een THP motor benoemd welke van papiermarché is gemaakt.. het is een optie, geen aanbeveling.
maferick74 zegt
@roadster1976: ja mocht ik een auto kiezen en dit lezen dan laat ik 90% staan. Ik zie hier geen auto tussen staan waarvan ik, na de test gelezen te hebben, denk van goh ja dat lijkt me wel wat. Met andere woorden… er zijn geen goede praktische cabriolet voor onder de 15k waarbij ik met n goed gevoel in zal kunnen stappen, tja dat is ook n advies.
willeme zegt
@maferick74: Tja, dat kan ook de uitkomst zijn.
In veel gevallen moeten we het standaard met ’te weinig’ budget doen gezien de eisen. Mensen willen graag een bepaald bouwjaar, hoeveelheid luxe, vermogen, et ceter et cetera. Dat moet dan vaak ook voor een scherp bedrag. Tja, dan zijn de keuzen simpelweg dun gezaaid.
Echter, voor het artikel hebben we wel aanbevelingen nodig. Dat zijn deze geworden, alhoewel in de comments altijd goede alternatieven staan. Ik vond de keuze van @4g63 ook erg goed: een Opel Cascada. Uiteraard zetten we wel de potentiële euvels erbij.
vaakbenjetebang zegt
@willme: Bij veel aanvragen krijg ik het gevoel ‘champagne taste, but beer money’ waarbij de niet-uitgesproken hoop is dat er een soort mythisch, eenhoorn-achtig, nog niet door de koper zelf gezien antwoord is op alle eisen. Maar ja, eenhoorns hè… Dan moet je dus inderdaad ergens concessies doen, en het is verleidelijk om dan geen concessies te doen aan de eisen en risico’s te nemen met de kwaliteit. De vraag is dan of dat verstandig is – heeft de koper een budget voor aankoop in het hoofd met een extra potje ‘onvoorzien’ voor als het tegenvalt, of is het echt zijn of haar ‘laatste geld’?
willeme zegt
@vaakbenjetebang:
Hahahaha, dat is wel een goede, ja. Men is op zoek naar de auto die aan alles voldoet. Meestal bestaat ‘ie niet en als ‘ie wel bestaat, willen we geen Franse of Aziatische auto. Vaak moeten we al een of twee eisen iets laten varen omdat het anders niet mogelijk is om iets te vinden.
In dit geval vind ik het overigens redelijk meevallen. Er zijn immers niet veel vierzits cabrio’s en VAG is een van de weinige die er een hele hoop heeft gemaakt. Een goede Golf GTI Cabrio is wel mogelijk voor 15 mille (maar wel zelf importeren zonder garantie).
We kunnen niet bij mensen in de portomonnee meekijken. We weten ook niet of het het laatste geld is of dat er een potje onvoorzien is. Ik zou dat laatste altijd aanraden (en doe dat zelf ook).
vaakbenjetebang zegt
@willeme: Dat is het ook vaak, als je een vrij specifiek type auto zoekt is er er al weinig meer te kiezen. Vierzits cabrio’s zijn er natuurlijk nooit heel veel geweest. Tuurlijk, gemankeerde C-segmenters van voor de CC-hausse, maar daar ga je ook niet voor je lol met 4 man in zitten. Dan blijft er inderdaad veel VAG over, of je moet willens en wetens in een aardige draak van een auto als een Lancia Flavia willen gaan rijden om een punt te maken.
pa045 zegt
Ik begrijp dat ook niet. Hier worden steeds auto’s geadviseerd die potentieel vol ellende zitten. Ik vind het niet bij regulier onderhoud horen om kettingen, zuigers of krukaslagers te vervangen. Dat zijn gewoon heftige reparaties.
willeme zegt
@roadster1976:
Het is MOGELIJK geen goede auto. Dat is een groot verschil. Er zijn voldoende exemplaren te vinden die gefixt zijn. Ook zijn er zat modellen die er geen last van hebben. Met name de latere motorseries. Overigens kun je het geheel ook gewoon repareren.
Daarbij zitten we ook met de rest van de wensen en eisen van de aanvrager. Betrouwbaarheid van een auto is EEN aspect van een auto. Niet het enige. Anders kunnen we gewoon elke week zeggen: koop een Camry stop met eisen stellen ;-).
roadster1976 zegt
@willeme: snap ik maar als je van 8 opties er een aantal tussen hebt staan vind ik persoonlijk vreemd. Pak dan een ander merk en zet er 1 tfsi tussen. Zelf rijd ik Smart en ik zou niemand een exemplaar van voor 2002 aanraden. Ja ook die kunnen gerepareerd worden en zijn leuke auto’s…
willeme zegt
@roadster1976: We hebben natuurlijk ook te maken met alle wensen en eisen van de aanvrager. Dan wordt je in veel gevallen ‘een bepaalde’ kant op geduwd.
Daarbij waren er niet veel andere opties. De Opel Cascada die @4g63 aanraadt is een hele goede keuze die er bij had mogen staan. Verder is de spoeling vrij dun. De meeste exemplaren van de Infiniti G37 Cabrio en Lexus IS250C (die ik persoonlijk erg gaaf vind) zijn ver boven het budget. Een Volvo C70 is niet gewenst. Dan blijft er vrij weinig over.
Daarbij proberen we een algemeen beeld te geven van de mogelijke opties. Als blijkt dat sommige opties aandachtspunten hebben (die mogelijk erg duur zijn!), dan zullen we dat zeker vermelden.
frederikvc zegt
Die A5 tfsi zou ik vermijden als de pest. Die blokken zuipen meer olie als benzine. Zo. En cooper s hebben wij hier staan en is inderdaad fun. Plaats voor 4. En na 2012 met n18 blok valt betrouwbaarheid heel goed mee
Joost zegt
Murano Cabriolet? Ziet er niet uit, rijdt waarschijnlijk ook niet leuk maar wel groot/praktisch. En apart :)
Jammer van die a5, dat er zoveel is waar je op moet letten. Speld in een hooiberg zoeken is dan makkelijker..
vaakbenjetebang zegt
@Joost: en dan kost zo’n A5 van dik 12 jaar oud kennelijk nog ‘gewoon’ 15.000 euro ook. Yowza. Dan vraag ik me af: is dat de marktconforme prijs voor een A5 met al deze (potentiële) issues al aantoonbaar aangepakt, of de prijs voor een A5 waar dat niet het geval is, en waar je met een beetje pech zomaar nog eens een duizendje of 3, 4 achteraan moet gaan gooien? Zonde, wel, want ik vind het in dit gezelschap met flinke afstand de fraaiste auto. Niet zo fraai als zijn coupébroertje, maar het scheelt niet veel.
willeme zegt
@vaakbenjetebang:
Goede vraag! Dit ging om een ‘goed’ exemplaar waarbij de motor al aangepakt was. In Duitsland heb je voor 8-10 particuliere exemplaren ‘met werk’. In Nederland heb je bij ‘bijzondere’ autobedrijven een A5 voor 10-12. Wil je een net exemplaar met sluitende historie en in goede staat, dien je meer te betalen. Zeker als de uitrusting ook voor elkaar is (A5 is niet altijd luxe, namelijk, zeker imports kunnen episch kaal zijn).
ViggenneggiV zegt
Ook ik had hiervoor een a3 8v cabrio. 4 personen kan, mits op achterbank niet langer dan 1.90. Heerlijke auto en zuinige motor (cod), dus ook lage bpm. 150 pk en top van 200 . Door lage gewicht prima acceleratie. En customised met bruin stuur en gele stiksels (carosserie en dak ook bruin). 6 jaar echt plezier van gehad. Maar mocht m niet voor eeuwig leasen.
DeWitteCondor zegt
Als je toch met zn 2-en bent: Alfa Romeo Spider met de Busso V6, zilvergrijs met cappucinokleurig interieur.
(ooo--V--ooo) zegt
Als je de auto’s in dit segment ziet blijft het me een raadsel waarom de GT Cabriolet (Prototype van Bertone) er nooit is gekomen.
DeWitteCondor zegt
@(ooo–V–ooo): dat is een plaatje inderdaad. Waarom is die er nooit gekomen eigenlijk?
Paul58 zegt
@dewittecondor: de Spider is helaas niet te krijgen met een busso V6, enkel de 3.2 van gm. Anders was dit wel een begeerlijke keuze want het koetswerk vind ik prachtig. Bij de Spider is de 1.7 turbo de beste keuze (ook qua gewicht) echter weet ik niet of dit binnen het budget van 15k valt.
SpiderIV zegt
@kevin1989: iets ouder, een 916 is er met Busso in 3.0 en 3.2 geleverd. Een 3.2 voor 15k is overigens niet te vinden.
willeme zegt
@spideriv: ook de Busso 2.0 was in de 916S leverbaar ;-)
SpiderIV zegt
u heeft helemaal gelijk!
ook nog met turbo zelfs voor de Italiaanse markt. En de 3.0 zowel als 12 klepper als als 24 klepper,
Wat een keuze bij dit mooie merk ;-).
NB een 99’er 12 klepper zilver met rood interieur beschikbaar, keurig binnen budget.
DeWitteCondor zegt
@kevin1989: van de generatie ‘95 onwards is die wel met Busso V6 geleverd vanaf 2001.
Johan zegt
Enkele jaren terug stond ik letterlijk voor deze keuze. Ik reed een mx-5 dagelijks, maar kreeg door knieproblemen echte noodzaak aan meer comfort, automaat dus. En ik wilde ook graag een vierzits cabrio. Ik koos voor de Opel Cascada en heb er nog geen seconde spijt van gehad. De mx-5 schonk ik aan mijn dochter, dat scheelt natuurlijk wel. Als ik scherp wil sturen staat zij nog voor de deur. Maar de Cascada is top en totaal miskent. Omdat ik een automaat nodig had, kon ik niet voor de 200pk versie gaan. Maar voor iemand die wel meer power wil, die zijn er ook genoeg. Maar goed, de Cascada dus, comfortabele cruiser. Zomer en winter open te rijden dankzij stoel- en stuurverwarming. Qua onderhoud geen gekke kostenposten. Geen sexy badge, maar waarom zou ik die nodig hebben? Scherp als een mx-5 wordt hij nooit, maar dat geldt voor alle vierzits cabrio’s. Wat dat betreft is het echt een kwestie van kiezen voor wat je nodig hebt.
DeWitteCondor zegt
@io163: ach, de badge. De cascada is gewoon een prachtige auto, niks minder. Sterker nog, misschien wel de mooiste 4zits qua exterieurlijnen vergeleken met de rest hierboven, misschien de A5 uitgezonderd. Vele malen mooier dan de golf / a3 / eos mijns inziens.
Puike keuze!
west zegt
Yolo alternatief: E30 cabrio! Een 320 of 325 voor 15k is minder haalbaar maar een mooie 318 met acceptabele km-stand is nog wel te vinden. Hardtopje erbij voor de winter en go….
west zegt
@west: https://www.autoscout24.com/offers/bmw-318-cabrio-318i-slechts-91-000-km-in-perfecte-staat-gasoline-red-8c45afe0-6ecf-4eee-93d7-7eede31d0cc4?utm_source=ios-share&utm_medium=email&utm_campaign=share
https://www.autoscout24.com/offers/bmw-318-cabrio-318i-org-nl-auto-leder-int-youngtimer-gasoline-violet-99bcbcc1-1406-4dc4-86f5-4840ac7ea1ca?utm_source=ios-share&utm_medium=email&utm_campaign=share
Benny_Weisz zegt
Ik dacht dat we opzoek waren naar een praktische cabrio……en AB komt aan met een Mini.….Seriously?
camber24 zegt
De EOS, die is episch slecht. Met een grote boog omheen lopen. Ding is loodzwaar, weggedrag van een dweil, en ik meen me te herinneren dat dat klapdak ook veel issues had (dat laatste weet ik niet zeker). Zowat alle andere opties in dit lijstje zijn veel beter en leuker.
net10 zegt
In deze lijst staan erg veel probleemauto’s waar je enorm op leeg kunt lopen.
De Saab 9.3. vind ik leuke en goede keus. Of kijk eens naar een Opel Cascade of Renault Megane 3. Die zijn veel betrouwbaarder dan veel modellen die er genoemd worden.
Jagris zegt
Ik moest gelijk aan de volvo c70 denken. Een kennis van mij heeft die wagen en heb er meerdere keren in achterin gezeten. Erg ruime, comfortabele en volwassen auto, zelfs met 2 volwassenen achterin! En die vijfcilinder is ook heerlijk als je daarvoor gaat. Maarja niet gewenst las ik.
De opel cascada is gelukkig in de reacties genoemd want die past precies in het zoekplaatje.
En wat te denken van een ford focus cc? Past makkelijk binnen het budget met een lage kilometerstand, rijk uitgerust en ik vind hem stiekem ook best mooi. Ruim genoeg ook en een stalen klapdak.
Helaas ligt de mercedes e-klasse cabrio net buiten budget, anders zou dat ook een heerlijke ruime cabrio zijn, misschien een optie om daarvoor door te sparen?
nldonaldo zegt
Bmw 3 serie E93? Praktischer dan het meeste wat hier genoemd wordt en geschikt voor korte stukken met 4 volwassenen, heeft met gesloten kap ook nog een redelijke achterbak en een stalen dak ipv stof. Mini, 1 serie, a3 hebben geen bruikbare achterbank, al helemaal niet voor volwassenen.