Een nieuwe race, een nieuwe straf.
Hoewel we vanochtend nog schreven dat Max ontzettend goed is, zou je kunnen zeggen dat hij gisteren in de kwalificatie weer een Vettelesque foutje maakte. Max roste zijn RB14 over de kerbstones en beschadigde daarbij zijn auto. Overigens wil de Nederlander zelf noch zijn team weten van schuld, want ‘iedereen’ pakt daar die kerb, aldus Max en zijn teamchef Horner. Dat Verstappens auto de enige was die stuk ging was niet meer dan botte pech, zo luidt hun lezing. Kritisch feitje blijft: als Max zelf zou strijden om de titel zijn dit die dure incidentjes die door iedereen onder de loep genomen zullen worden.
Enfin, laten we dat verhaal even in het midden houden. Het is namelijk alweer tijd om de volgende potentiële klap op te vangen. Toen we Max gisteren stil zagen vallen dachten we namelijk in eerste instantie dat het weer een kapotte Renault krachtbron/turbo/MGU-whatever was, maar het bleek dus de ophanging te zijn. Of toch niet? Inmiddels blijkt dat de schade, wellicht ’ten gevolge van’, waarschijnlijk groter is. De aandrijfas ‘lag eruit’ volgens Max en Christian Horner heeft al aangegeven dat het team geen risico wil nemen om een gridstraf te incasseren in Mexico. Max voegt er tegen Auto-Motor-und-Sport aan toe dat ‘nog een stukje extra naar achteren starten nu toch niks meer uitmaakt’.
Kortom; het is nog niet bevestigd maar als ik een betting man zou zijn, zou ik zeggen dat Max vanavond de race aanvangt naast zijn broeders van Toro Rosso. Gezellig, stieren onder elkaar.
Rick-dos zegt
Einde van de race staat ie toch op het podium dus waar hebben we het over.
sjonniedeluxe zegt
@Rick-dos: correct
hollandbest zegt
@rick-dos: 2e plek
joris02 zegt
Mensen maken fouten. Ach ja. Voor ziin leeftijd, als je kijkt wat die allemaal al heeft neergezet…
joostvis zegt
@joris02: Ho, je bent “niet” vergeten te typen. Kan gebeuren!
wildbeest zegt
‘Een straf’ wordt echt heel moe van die regeltjes in F1.. straks zitten de autos vast aan een rail, niet meef inhalen of buitne de baan. Wel volgens de regels. TIJD VOOR EEN NIEUWE KLASSE
jaapiyo zegt
@wildbeest: Formule E maakt een behoorlijk interessante ontwikkeling door. IndyCar beleeft een heropleving. DTM gaat mss eindelijk samen met Super GT. Kortom, je wordt op je wenken bediend ;)
BrutaalAapje zegt
@jaapiyo: Formule-E is de toekomst. Nu nog ff een overstap van de echte grote jongens naar Formule E.
mashell zegt
@brutaalaapje: of gewoon nieuwe grote jongens.
Robert zegt
@wildbeest: wen d’r maar aan. Als de ontwikkelingen zich op deze wijze voortzetten, kan het kampioenschap van 2025 en daarna volledig in de simulator worden afgewikkeld.
Oh wacht, dat noemen ze e-sport…
Erik zegt
@wildbeest: de W-klasse komt eraan!
jaspervdwinden zegt
Die foto… ?
reactief zegt
‘Kritisch feitje blijft…. bij strijden om de titel… onder de loep… schuld in het midden houden….’
Wordt het nu niet ook al onder de loep gehouden dan? En als iedereen hetzelfde als Max doet en Horner ook aangeeft dat het niet aan Max ligt, waarom hou je dan de schuldvraag toch in het midden?
Robert zegt
Misschien is het wel beter om vanaf de laatste startrij te vertrekken, i.p.v. P13. Dan heeft Max meer kans uit de chaotische taferelen bij de start te blijven én meer lol in het vechten om posities.
rob5nismo zegt
Dus is de versnellingsbak ook kapot?
skinnybmw zegt
@rob5nismo: Yes, die is vervangen.
thomasthomas zegt
Nog ff en dan start ie op Zandvoort en dan wordt hij nog 3e.
skinnybmw zegt
En hij heeft hem te pakken…5 plaatsen straf dus start P18…