En daar is de tweede 700 pk-slee voor vandaag.
De Duitse tuner Posaidon, niet te verwarren met Zeus’ broer Poseidon, geeft even zijn visitekaartje af met deze Mercedes AMG GT, door hun omgedoopt tot GT RS 700. Onder de kap werden de twee turbo’s vervangen door grotere exemplaren, aangesloten op een intercooler met meer capaciteit. Samen met de sportkat en nieuwe software voor de ECU komt dit volgens Posaidon uit op een vermogen van 700 pk en een begrensd koppel van 750 Nm.
Wat die extra 190 pk’s met de sprinttijden doen? De tuner claimt een verbetering van een halve seconde ten opzichte van de reguliere AMG GT S, dus in 3,2 seconden moet er 100 km/u op de teller staan. De topsnelheid ligt op een niet misselijke 349 km/u. Begrenzers schmergrenzers.
Ook aan de buitenkant is de tuning top notch, want daar bleef alles in originele staat. Verdere aanpassingen vinden we in het COMAND Online-systeem, daar zegt de tuner een waarschuwingssysteem voor snelheidscontroles in te hebben gebouwd. Hoe dat precies gedaan is wordt niet vermeldt, maar het is leuk dat het er op zit.
dhrwilders zegt
Veel mooier zo zonder die onnodige mikmak, gewoon standaard bumpers,velgen. Maar een power winst van 190pk +1 voor de werkwijze van Posaidon
jipino zegt
Is het principe van smaak vandaag eindelijk gelegaliseerd in de tune-wereld?
jipino zegt
@jipino: Oh, ik had die Mustang nog niet gezien, nevermind…
reggie-boy_rood zegt
Gaaf dat ze een aanpassing hebben gemaakt in het display. Komt niet vaak voor
lexusfan zegt
Niet het woord sjoemelt er in graag
Weet dan niet of het de waarheid is
isn1981 zegt
@lexusfan: ze claimen 700pk er is nog niet bewezen op de rollerbank dat het ook echt 700pk is, blijkbaar klinkt het allemaal ongeloofwaardig voor de schrijver daar misschien het woord gebruikt :)
crackdavid zegt
@isn1981: Check de laatste foto.
isn1981 zegt
@crackdavid: Oops!!!
philipf zegt
Zo wil ik hem hebben! Geen lelijke bodykits of spoilers. Gewoon lekker!
viezefreddyw zegt
Dit is tuning zoals het hoort te zijn. Geen rare spoilers, bumpers, sideskirts of wat dan ook maar motorisch flink aanpakken. Ja, dit kan ik wel waarderen.
lekkaah zegt
@viezefreddyw: Dat roepen er meerdere, echter ook de motor (vooral in ‘niet-massa’ bakken zoals deze) is ook vaak de motor zodanig ontworpen waarbij zowel het ‘karakter’ als het vermogen goed afgestemd zijn op elkaar. Soms kan je óók de motor ‘verpesten’ (de koppelkromme vaak) dmv tuning.
Net als al die spoilertjes en lipjes die je vaak ziet bij cosmetische tuning, kan dit ook gauw als ‘overkill’ beschouwd worden.
Just my 2 cents.
Dutchdriftking zegt
Netjes hoor! Mooie specs ook!
clarkson zegt
Gaaf gedaan van ze. Alleen ik ben benieuwd wat dit gaat kosten? Een chiptuning kan deze auto ook al naar 650pk liften en dan ben je max 1000 euro kwijt?
Hubert zegt
@clarkson:
Ben benieuwd waar je dat voor 1000 euro kunt laten doen.
clarkson zegt
@Hubert: Ask Google.
Hubert zegt
@clarkson:
En die heeft altijd gelijk???
berlinetta zegt
Eindelijk een tuner die er ook bij vermeldt wat de aanpassingen doen voor de prestaties. Dan kan ik het ook serieus nemen. De aanpassingen zijn volgens mij ook wel professioneel aangepakt. Tis een aardig bommetje zo.
henkhupelschoten zegt
Geef deze tuner z’n eigen straat, eindelijk een gefatsoeneerde tuner met een perfecte amg gts! En de cijfers liegen er niet om!
michaelcorleone zegt
Ik vind de normale AMG GT(S) zelfs al bruut genoeg.
aquila2003 zegt
700pk? Waarom geen 1000? :s
agera zegt
Posaidon klinkt als poseidon uitgesproken door een ordinair persoon
tiemegommer zegt
Het is trouwens ook de broer van Hades, god van de onderwereld
Bas Fransen zegt
Ik zag van het weekend een A45 AMG die door hen was gekieteld
baklava zegt
Heb liever de gewone SLS
michaelcorleone zegt
@baklava: Of je nou de AMG GT of de SLS AMG kiest Mercedes weet zoals altijd tijdloze auto’s neer te zetten.
toyotafortuner zegt
Lekker subtiel en toch smaakvol!
Rob zegt
Was ‘em eigenlijk alweer vergeten, die hele AMG GT…….
Past netjes tussen alle andere Mercedes modellen. Ofwel een nietszeggend ding, springt er totaal niet uit. En als ie nu gewoon mooi was had ik dat ‘em wel vergeven. Maar mooi is ie dus niet. Rare kont, rare koplampen, kitscherig interieur zonder enige vorm van harmonie en een misplaatst ‘gat’ in de flank.
Nee, dan was de SLS veel doordachter en als cabrio ook nog eens gewoon mooi.
elias zegt
@Rob: ga slapen en word pas binnen een jaar of 6 weer wakker. Dan is een weer een nieuwe