Pak het aantal pk wat jou nog schappelijk lijkt in een dergelijke auto. Tel er zo’n 200 stuks bij op: dan kom je in de buurt van de Posaidon AMG G63.
Als we iets leren van hedendaagse tuning: te veel bestaat niet. Hoe veel pk een auto ook krijgt van de fabrikant, men wil altijd meer. Zoals @willeme ooit al uitlegde, is dat ergens ook wel logisch. Fabrikanten moeten de auto laten conformeren aan strenge eisen, denk aan milieu en geluid. Tuners hebben daarin iets meer vrijheid.
AMG G63
Neem de Mercedes-AMG G63 (W463A). Diens vier liter V8 met twee turbo’s weet ondanks milieuregels wel 585 pk op de weg te zetten. Niet slecht, helemaal niet voor zo’n zeecontainer. De logge, 2.460 kg zware G-Klasse sprint alsnog in 4,5 seconden naar de 100. Prima getallen.
Meer, meer, meer!
Kennelijk is het toch niet genoeg. Bewijsstuk nummer zoveel wordt geleverd door Posaidon. Die zijn sowieso goed in krankzinnige nummers geven aan bijna elke Mercedes. Hun modificaties doorvoeren naar alles waar die 4.0 V8 in ligt moet niet moeilijk zijn.
Zoals altijd heet dit pakket ‘RS 830+’ wat zoiets betekent als ‘alles boven de 830 pk’. In de G-Klasse is een hoop aangepakt:
- Performance turbo’s
- Inlaat
- Koeling
- In- en uitlaatkleppen vergroot
- Water/methanol-menging zorgt voor een tijdelijke extra boost
Naast natuurlijk de welbekende trucjes met de ECU van de motor. Het resultaat is 940 pk en 1.278 Nm. Goeiedag! De sprinttijd wordt hiermee verlaagd naar 3,6 seconden en doorgaan gaat ‘slechts’ tot 280 km/u. Want veiligheid, aldus Posaidon.
Remmerij
Posaidon zegt dat de standaard remmen van de AMG G63 misschien niet goed genoeg zijn om dit soort brute kracht tot stilstand te brengen. Wat ze dus ook nog voor je doen is het toevoegen van carbon-keramische AMG-remmen. Past prima in de gigantische velgen van de G63.
Ingetogen
Sowieso een mooi voordeeltje van wat Posaidon doet: qua uiterlijk verandert er weinig. Niemand zal merken dat je met een 940 pk sterke G op pad bent. Het enige waaraan je het zou kunnen zien is de nieuwe motorkap die ze monteren, dit voor de extra koeling.
Kosten niet bekend
Posaidon maakt niet bekend wat dit geintje mag kosten. Daarvoor moet je contact met hun opnemen, want de set van Posaidon mag per direct op je AMG G63 gezet worden. Die je uiteraard zelf moet aanleveren.
bruinwerker zegt
Behalve die schaamlippen achter de achterwielen, voor de rest redelijk incognito.
toyotafortuner zegt
Heilige poep, 280kmh in een anabolencontainer!
Robert zegt
Een rasechte 4×4 voorzien van een verlagingssetje. Het blijft een merkwaardig fenomeen.
In diezelfde prijsklasse koop je waarschijnlijk ook een toffe AMG GTR. Niet echt een lastige keuze, wat mij betreft.
bbjorn zegt
@RRRobert: ik heb zo’n gevoel dat iedereen die een G63 koopt al iets in de vorm van een AMG GT R heeft, of niks geeft om supercars, dus of ze hoeven niet te kiezen of de keuze is makkelijk
406_v6 zegt
@RRRobert: nou…een G63 AMG bestempelen als rasechte 4×4 gaat mij wat te ver…. is meer een trendy oversized handtas voor een bepaald publiek.
Estate_of_mind zegt
Wat verbruikt zoiets? Krijg je de tank wel vol als je hem stationair laat draaien aan de pomp? (Als je deze vraag stelt, ben je waarschijnlijk niet de doelgroep. Klopt)
bbjorn zegt
@italdesign: wie laat zijn auto nou stationair draaien aan de pomp?
Hubert zegt
Om de airco draaiende te houden.
tmenges zegt
@bbjorn: vrachtwagenchauffeurs
scrmeagle zegt
Leuk voor Rappers
mustang750supersnake zegt
hebben jullie geen nieuws over ECHTE terreinauto’s die ook echt wat kunnen….en die opgekalefatert en getuned zijn…. zoals bijv. een hummer H1?
weet dat er n paar bedrijven zijn die zich ermee bezig houden…met zo’n amg kun je toch helemaal niks…
geelbarrel zegt
Krijg je er ook een raffinaderij bij?
Benny_Weisz zegt
@geelbarrel:
Denk ik niet……
Wat je wel krijgt is rond de Kerst een kaart getekend door De Raad van Bestuur van De Koninklijke Shell N.V. met als tekst:
“Bedankt voor de extra omzet!”
pindakoning zegt
‘Pak het aantal pk wat jou nog schappelijk lijkt in een dergelijke auto. Tel er zo’n 200 stuks bij op: dan kom je in de buurt van de Posaidon AMG G63’
900pk?! Bovenstaande klopt inderdaad wel ?
giel zegt
Het blijft me verbazen dat hier markt voor is. Als ik miljonair zou zijn zou dit toch niet echt op m’n lijstje voorkomen. Alleen mooie auto’s wil ik dan.
Hubert zegt
kijk naar de gemiddelde Lambo en Rolls Royce die hier voorbij komt en je weet meteen dat er een doelgroep voor deze auto’s is. Ze hebben allemaal een gukkie tasje omhangen.
Loek zegt
@giel: mwoah, met al het geld van de wereld lijkt het mij ergens wel cool, zo’n asociaal dikke AMG-zeecontainer. Al die tuning ongein hoeft dan weer niet. Je kan er dus 280 km/u mee, dat verschilt niet zo veel met de standaard G63 (met 350 pk minder). Kan me niet voorstellen dat het lekker rijdt op dat soort snelheden.