Want een dikke Cayenne GTS met een gorgelende atmosferische achtpitter, das war einmal…
Porsche pakt op zijn belangrijke Amerikaanse markt flink uit met een batterij aan GTS-versies, waarvan 2 wereldprimeurtjes, de 911 GTS en Cayenne GTS. Met uitzondering van de Panamera heeft het hele GTS-arsenaal nu zes cilinders.
De Boxster/Cayman kenden we al, en de Panamera GTS kreeg al even geleden een facelift, dus daarvoor had de fotograaf iets minder aandacht. Het is wel de enige GTS die nog een brullende 4,8 liter V8 onder de kap heeft liggen, maar voor hoe lang nog?
Porsche had een tweetal dames met klasse naast de nieuwe 911-variant gezet, waarvan vooral de ene met het GTS-rode haar hier goed in de smaak viel. Wel even goed recht overeind staan, schat…
Update: de Panamera GTS kreeg eerst foutief een V6 toegedicht. Uw schrijver was in de war met de Panamera S.
Model | Motorisering | Max. vermogen/koppel | 0-100 km/u (s) | Topsnelheid |
---|---|---|---|---|
Porsche 911 GTS | 3.8 boxer-6, atmosferisch | 430 pk / ? Nm | 4,0 s | 300+ km/u |
Porsche Cayenne GTS | 3.6 V6, twin-turbo | 440 pk / 600 Nm | 5,2 s | 262 km/u |
Porsche Boxster GTS | 3.4 boxer-6, atmosferisch | 330 pk / 370 Nm | 4,6 s | 285 km/u |
Porsche Cayman GTS | 3.4 boxer-6, atmosferisch | 340 pk / 380 Nm | 4,7 s | 281 km/u |
Porsche Panamera GTS | 4.8 V8, atmosferisch | 440 pk / 520 Nm | 4,4 s | 288 km/u |
jeanclaude zegt
De panamera GTS had in 2014 nog steeds een 4.8 V8 hoor
sir_smokalot zegt
@jeanclaude: Verhip, heb ik daar de Panamera S en GTS even met elkaar verwisseld… Zal ’t snel aanpassen!
baars1992 zegt
@sir_smokalot: Niet meer voor lang helaas :(. Next gen zal een v6 (biturbo) worden…
tdu2zonda zegt
De Panamera GTS heeft volgens de Duitse site nog altijd een 4,8 V8. De Panamera S heeft geen V8 meer :)
Robbert89 zegt
Zo jammer van die V8, heb zo’n ding wel eens horen rijden en dat is toch echt wel een heerlijke roffel hoor. Desalwelteplus blijft de 911 GTS een mooie wagen.
laurentvt zegt
Altijd de lekkerste uitvoering! Vind ik toch. :)
knipperlichtje zegt
Twee dingen vallen me op: De cayenne is de krachtigste, maar ook de langzaamste. Geeft toch wel aan dat een SUV eigenlijk volslagen waanzin is. En waarom heeft de Panamera met identieke motor 80 nm minder dan de Cayenne?
berlinetta zegt
@knipperlichtje: 3,6 liter V6 turbo en een 4,8 liter V8 N/A. Zoek de verschillen.
knipperlichtje zegt
@berlinetta: dat stond er eerst niet, foutje van AB gok ik
sir_smokalot zegt
klopt, update geplaatst.
gtwillem zegt
Cayman GTS voor zoonlief, Boxster GTS voor de dochter, de vrouw een Cayenne GTS, door de weeks voor mezelf een Panamera GTS en voor in het weekend een 911 GTS 2.
Ik vind de GTS altijd de leukste uitvoering: snel zal, ziet er vaak goed uit en vooral goed geprijsd.
gerjan zegt
een klant van mij heeft een panamera turbo zijn collega de cayenne gts. Wat zijn dat toch lelijke auto’s !!! Porsche heeft maar 2 deuren. Van de huidige modellen zijn de boxster en de cayman toch ver uit de mooiste. Alleen dan wel in een op vallend fris kleurtje.
moondustfocus zegt
Is Marco Borsato langs geweest?
autogedrocht zegt
@moondustfocus: Hoezo, is Porsche failliet?
moondustfocus zegt
@autogedrocht: vandaag is rood
draadloos zegt
Van mij mag die rode verder krom gaan staan hoor…
jorden zegt
Leg de 3.8 boxer in de Cayman en dan heb je een echt lekkere GTS.
rotjeknor zegt
Misschien is het wel heiligschennis van de hoogste plank, maar wat denken jullie van een 911 GTS met die 4,8L V8?
jorden zegt
@rotjeknor: ik denk er van…. Dat dat niet past.
Mielie zegt
@rotjeknor: voor zulke fratsen moet je bij Ruf aankloppen.
http://www.autoblog.nl/vlagele-ruf-rgt-8-een-porsche-911-met-een-v8