![Porsche Cayman S](https://static.autoblog.nl/images/porsche_cayman_s_vrouw.jpg)
Een fabrieksmedewerker van Porsche heeft laten weten dat met de nieuwe Cayman S een zekere limiet is bereikt. Hoewel de grenzen van wat technisch mogelijk is, nog lang niet bereikt zijn, zal er geen Porsche Cayman komen die sneller is dan de Cayman S, alsdus de fabrieksmedewerker…
De Cayman is ontwikkeld voor een positie tussen de Boxster en 911, zowel in prijs als in prestaties. Wel komt er dit jaar een minder sterke Cayman-uitvoering, met een kleinere motor (bron: autotelegraaf.nl).
Ik vraag mij af hoe serieus we dit bericht moeten nemen, aangezien dit niet officieel door Porsche is medegedeeld, maar door een “fabrieksmedewerker”. Ik stel mij zo voor dat Porsche toch de uitdagingen van de concurrentie aan zal moeten blijven gaan, waardoor mijn inschatting is dat er toch ooit nog wel een keer een snellere Cayman van de band zal rollen. Of gooit Porsche de handdoek nu al in de ring?
Je hebt het de hele tijd over een snellere Porsche, maar er wordt bedoeld een snellere Boxster/Cayman mag je aannemen. Een snellere Porsche dan de Cayman S is er namelijk al en er zullen in de toekomst ook nog echt wel snellere Porsches uitkomen.
Klopt, dat mogen we inderdaad aannemen;) Heb het hierboven aangepast.
Zou ik nooit geloven dat er geen Cayman Turbo (of zelfs Turbo S) gaat uit komen.
@ Jan: waarom niet? Er is in al die jaren ook geen snellere Boxster uitgekomen dan de Boxster S. Porsche heeft geen behoefte aan een auto die beter presteert dan de 911, ongeveer even bruikbaar en luxe is en toch goedkoper. Zeker niet aangezien het design ook nogal op de 911 lijkt. Het zou tevens een belediging zijn tegenover de 911 klanten en slecht voor het imgao van de 911. Wat eventueel wel zou kunnen is een spartaanse Clubsport versie, maar dan zal er van de 911 ook zo’n versie uit moeten komen.
volgens een autovisie zou er wel een soort clubsport versie of zoiets uitkomen van de cayman. Die zou dan iets sterker zijn maar vooral nog lichter.
@remy: dat heb ik ook ergens gelezen, vraag me dus af of dit waar is…
Weet iedereen nog dat de (oude) Audi S3 maar 210 pk had, en de Audi TT uit hetzelfde blok 225 pk had? Nou hier is er dus ook gewoon sprake van hierarchie zoals toendestijds bij Audi. De Cayman mag niet het grondgebied van de 911 opkomen, zoals O.D. ook zegt. In businesstaal wordt dit ook wel cannibalisme (omdat je je eigen product -de 911- benadeeld) genoemd.
Hier wat (oudere) speculaties over de Cayman RS: http://www.onlyporsche.net/images/stories/2005/20050702_porsche_cayman_rs.jpg
“volgens een autovisie zou er wel een soort clubsport versie of zoiets uitkomen van de cayman. Die zou dan iets sterker zijn maar vooral nog lichter.” Misschien heeft AutoVisie het verkeerd. Hier staan quotes, in AV niet.
“Wat eventueel wel zou kunnen is een spartaanse Clubsport versie, maar dan zal er van de 911 ook zo’n versie uit moeten komen. ”
en wat zijn de GT3 en GT3 RS dan?
(binnenkort wrsch ook weer de GT2)