Super Porsche.
Volgend weekend staat ‘ie weer op het programma: de Superbowl. Dit enorm(e) Amerikaanse sportfestijn is voor iedereen die weleens op een gridiron gestaan heeft verplichte kost, maar in Nederland ongeveer net zo populair als de gemiddelde derby in de Keuken Kampioen divisie. Zodoende is het moelijk voor te stellen wat de superkom betekent aan de andere kant van de plas. Ongeveer een op de drie Amerikanen kijkt (al dan niet met een schuin oog) naar het festijn. Kijkt men niet voor de wedstrijd zelf, dan wel voor de halftime show. Of natuurlijk voor de speciale en peperdure commercials.
Sommige merken kopen elk jaar ontiegelijk dure zendtijd in tijdens het evenement. Ook automerken zijn vaak goed vertegenwoordigd. De laatste keer dat Porsche echter geld uitgaf om met hun kop op TV te komen tijdens de Superbowl, werd de rekening nog afgerekend in D-Mark. De kalender gaf destijds 1997 aan…
De Stuttgarters moesten dus wel met wat speciaals komen. Sinds gisteren kunnen we kijken of dat gelukt is, want het filmpje staat inmiddels al op Youtube. In tegenstelling tot andere merken bouwt Porsche de spanning dus niet op tot het moment suprême. Althans niet wat betreft de reclame zelf, maar stiekem plagen de Duitsers ons wel met iets anders wat belangrijk is: de nog te onthullen 992 GT3.
Zoals AB-lezer Daan en een aantal mensen op Rennlist al snel opmerkten, staat er tussen de plethora aan moderne en klassieke Porsche’s die opduiken in de reclame een aparte blauwe 911 te shinen. Aan de wielen, de frontsplitter en de vleugel te zien is het een GT3. Maar hé, dat lijkt wel verdacht veel op een 992 verder! De kenmerkende deurklinken zijn een beetje weggeblurd, maar vergelijk het met de 991 GT2 RS die op de voorgrond staat en je ziet het verschil.
De grootste vraag die na het zien van de foto’s bij ons opkomt is of de GT3 misschien toch niet de doorlopende lichtbalk krijgt. Dat zou natuurlijk ‘gek’ zijn omdat het tegenwoordig een kenmerk is van alle Porsche’s. Aan de andere kant hopen we er stiekem wel een beetje op. Vind jij de reclame tof, of komt Porsche nooit meer over dat spotje met de 996 heen?
Dank Daan voor de tip!
ghost zegt
Mooi spotje hoor, ben benieuwd welke artiest dit jaar met een nipple slip komt..
mp014 zegt
@ghost: reclame spotjes maken kunnen ze wel in Duitsland! Ik herinner me ook die Alpina spot en die BMW i8 spot. Grappig
Daanvk911 zegt
?
Rick-dos zegt
Het is dat ik een vrouw heb en bang voor haar ben anders had er een GT3 in de garage gestaan. Maar ik begin steeds meer moed te krijgen. Er zal over niet al te lange tijd een GT3 in de garage staan. Blijft toch wel de Porsche die ik wil hebben.
hotze zegt
@Rick-dos: deel je mening ? voor mij met de prachtige achterspoiler en handgeschakeld. Velgen: die van magnesium (ook verkrijgbaar op de RS-modellen). Remmen: PCCB. En met een achteraf ingebouwd schuifdak, zo één die naar binnen schuift. Denk wel dat de laatste GT3 moeilijk is te overtreffen qua schoonheid, maar we gaan ’t zien hoe de nieuwe oogt.
pablo1971 zegt
@hotze: schuifdak? Als je airco hebt? Klinkt als iets uit 1990. Of rook je in de auto?
hotze zegt
@pablo1971: Heerlijk een schuifdak, of eigenlijk de kantelstand tijdens rijden op de snelweg. Met een GT3 verwent de muzikale porno je trommelvliezen extra.
laptom zegt
@hotze: een schuifdak in een gt3? Volgens mij moet je dan gewoon op zoek gaan naar een c4 en als je iets spannends wilt, en c4s.
hotze zegt
@laptom: meer genieten van de autosound. Zou in elke sportwagen moeten zitten ?
kniesoor zegt
@rick-dos: Getrouwd met Ma Baker ? ?
lithiumion zegt
Vind de Taycan toch echt wel dé Porsche van de toekomst, qua design… aandrijving ook, maar dat daargelaten. Als ze zulke ontwikkelingen blijven maken in hun design, dan zijn ze echt in staat te evolueren met behoud van hun kenmerkende lijn, zonder saai te worden. Dan worden ze weer verfrissend.
hotze zegt
@lithiumion: Zag de Taycan ‘for real’ in Brussel. Zo stilstaand geen enorme schoonheid. Misschien als die rijdend langs komt gieren dat ie meer indruk maakt.
87sandyd zegt
@hotze: langs komt zoemen bedoel je?
hotze zegt
@87sandyd: ‘gieren’ wellicht dialect.
barendbotje zegt
@hotze: Maakt Porsche weer traktoren?
hotze zegt
@barendbotje: ? dat is Lamborghini. ‘Gieren’ zal wel dialect zijn voor hard gaan. ‘De wind giert om het huis’ – ‘De Taycan giert over de Ring’.
fanboy zegt
Wel een mooie “zoek de verschillen” opdracht…
87sandyd zegt
@fanboy: De mount van de achterspoiler is anders en de reflectors op de hoek van de achterbumper lijkt ook langer te zijn.
Maar zegt het niet wat dat het zo moeilijk te zien is of daar een nieuwe auto staat?
jagftype zegt
Laat maar doorkomen!
Breinstein zegt
Van alle Porsches die in beide spots voorbij komen, heeft de dame uit de 996 reclame de meeste indruk achtergelaten.
kle500 zegt
@Breinstein: jammer dat si nu ergens in de 50 met kinderen en her en der uitgezakt is.. houdt die 996 het beter vol.
87sandyd zegt
Zou ook een intro kunnen zijn van de nieuwe NFS Porsche edition :’)
Grappig dat ze bij de Taycan toch een heel zacht motorgeluidje eronder hebben gemonteerd.
RubenPriest zegt
@87sandyd: Het is het echte geluid van de Taycan. In Sport Plus komt er een simulerend motorgeluid, met zelfs simulerende versnellingen. Best leuk gedaan.
antielectrischeautos zegt
een nieuwe GT3 is altijd goed natuurlijk :) ben benieuwd wanneer die getoont word aan het publiek
maximusnl zegt
Het enige waar ik op hoop is dat er ook een GT3 Touring Package komt voor de 992 GT3. Dat veel mensen hem maar kopen zodat de tweedehands markt goed is als ik er een wil, over een jaar of 8.
Esprit_de_Flandre zegt
Vreemd, geen Cayenne of Macan in hun museum. Sterk staaltje ontkenning van hun ware aard.
Akkoord, met de tractor hebben ze zich een beetje bloot gegeven, maar dat was voor de komische noot…
Dutchdriftking zegt
Hij is leuk. Mooie reclame van een schitterend merk.