Generatie 3 staat te popelen in de coulissen om de openbare wegen onveilig te maken.
SUV’s uit het premiumsegment zijn onderhand rijdende pinautomaten. Fabrikanten verdienen dik geld aan deze auto’s en Porsche was een van de eerste merken die tegen de merkhistorie in aan de “terreinwagens” ging. Dat heeft de Duitsers geen windeieren gelegd. Sinds 2002 zijn er maar liefst 760.000 Cayennes verkocht. Je zou bijna denken dat die dingen goedkoop zijn.
Op 29 augustus wordt generatie drie onthuld en Porsche meldt trots dat deze Cayenne (aankoopadvies) compleet nieuw is. De balans tussen sportiviteit en comfort is volgens de fabrikant onovertroffen en al sinds 2014 wordt druk getest met deze nieuweling.
Het publiek moet natuurlijk worden opgewarmd voor de onthulling en dus krijg je een gallery vol plaagplaatjes waarin je ziet wat de nieuwe Cayenne in de testfase zoal voor de kiezen heeft gekregen. De prototypes legden in totaal 4,4 miljoen kilometer af bij temperaturen tussen minus 45 (Alaska) en plus 55 graden Celsius (Death Valley).
Goed om te weten: de Cayennes zijn ook op de Nürburgring geweest en de ringbaan van Nardo werd eveneens bezocht voor hogesnelheidstests.
autodrome zegt
Tja … Wat moet je er over zeggen?
pietertjep85d zegt
@autodrome: In principe hoef je er natuurlijk niks over te zeggen.
dare2think zegt
@pietertjep85d: Iets over niets zeggen, dat is knap
Escudo zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
autodrome zegt
Wacht op de eerste vollledig premium elektrische Porsche SUV, een droom is het … Weg van het verbranden van die vieze ruwe olieproducten, bah … Kan niet wachten totdat de snelle electro topper wordt geïntroduceerd. De Cayenne is de auto die Porsche groot gemaakt heeft, het merk heeft gedefinieerd … Neeeuhh niet de 911, de epische 959 of de 993, nee deze wagen …
jorden zegt
@autodrome: De Cayenne heeft Porsche gereanimeerd.
mashell zegt
@autodrome: het merk Porsche is definieerd door de 356, nog altijd de mooiste Porsche. En dat op basis van het concept: een leuke wagen op basis van standaard VW onderdelen. In die zin zijn die SUVs Cayenne en Macan meer een echte Porsche dan de 911.
trustmeiamanengineer zegt
“Compleet nieuw”. Onderhuids “gewoon” een Q7 met Audi motoren. Maar goed, de klant weet het niet of interesseert het geen zak. En zelfs een doorsnee C segmenter wordt 4,4 miljoen kilometer getest. Je zou bijna denken dat Audi wat PR mensen naar Porsche gestuurd heeft….
mashell zegt
@trustmeiamanengineer: en dat is niet erg. De klant merkt er niks van dit een korte versie is van het Q7 platform en dat sommige motoren door Audi ontwikkeld zijn. Zolang het design maar Porsche is, er een Porsche logo op het stuur staat en het contactslot links zit dan is het voor de klant een Porsche.
berlinetta zegt
@mashell: Ik durf te wedden dat de meeste kopers er pas bij de koop van de auto achter komen dat het contactslot links zit.
v6ti zegt
@berlinetta: zit er een contactslot in dan? Wat ouderwets.
kruimel zegt
Het persbericht meld 4.407.763 km.
Duitsers zijn precies.
Wij maken daar 4,4 miljoen van
desjonnies zegt
Maar, hoe zit het met de uitlaten? …………
cossiekiller zegt
@desjonnies: Daar komt meer ellende uit dan eigenlijk zou mogen…
janmetdelangeachternaam zegt
Heb hoge verwachtingen gezien de nieuwe panamera. Werd tijd dat er een vervanger kwam, de 2e generatie is inmiddels flink verouderd
adhd1001 zegt
Mooi zo, weer een nieuwe toevoeging aan het modelgamma van de Audi Q7 na de bentayga!
mercedesw140 zegt
Hij kan in ieder geval nooit lelijker zijn dan de eerste twee generaties. Als hij qua design de richting van de Panamera (Sport Turismo) opgaat, ben ik verkocht!
v6ti zegt
Tot op t bot getest. Hebben ze dat bij die vorige 2 niet gedaan dan? Begin te geloven dat AB betaald wordt door VAG voor deze artikeltjes.