Ook zo uitgekeken op de standaard velgen onder je 911 Turbo? Dan heeft Porsche iets exclusiefs voor je, namelijk de velgen van de Porsche RS Spyder. Je weet wel die auto waarmee Jos Verstappen dit jaar Le Mans won en de Le Mans Series. En in Amerika pakte deze auto ook nog eens de ALMS titel.
Het bijzondere aan deze velgen is niet zozeer het design, maar meer het feit dat ze voorzien zijn van een Central Locking systeem zoals echte raceauto’s dat ook hebben. Wel zo handig als je een lekker band moet verwisselen. Je hoeft maar 1 wielmoer los te maken in plaats van 5 wielmoeren. De prijs van dit grapje? Gaat u er maar even voor zitten: 2.950,- euro exclusief BTM en BPM. Een duur grapje dus. Momenteel zijn de velgen alleen beschikbaar voor de Turbo. Maar wellicht dat daar nog verandering in gaat komen in de toekomst.
New 19-Inch Wheels in RS Spyder Design with Innovative Central Locking
Stuttgart . Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, now offers new 19-inch RS Spyder wheels exclusively for the 911 Turbo models as an absolute highlight in the range of highly specialised, customised features available exclusively on new models (ex works). The most outstanding feature of these forged aluminium lightweight wheels with their seven U-shaped double spokes is the unique, newly developed central locking. Instead of the wheel nuts generally used in motorsport, these very special wheels come with wheel bolts fastening the new 19-inch RS Spyder wheels firmly and safely on the wheel bearing.
The innovative security mechanism on the wheel bearing is made up of a cartridge fitted in the wheel hub with spring-mounted security bolts. Standing out clearly and impressively, the bolts on the new central locking are eloxy-plated in titanium colour and thus differ clearly and distinctly from the silver-coloured paintwork on the 19-inch RS Spyder wheels.
The special design of the new wheels is derived from the wheels on Porsche’s RS Spyder racing car, the sports prototype from Weissach which only recently won all titles in the ALMS American Le Mans Series for the third time in a row.
A further outstanding achievement of the Porsche RS Spyder is that it won the 24 Hours of Le Mans in its class right from the start in its very first try and also brought home the winner’s title in the European Le Mans Series.
The new wheel will be available as an option on the 911 Turbo as of January 2009, selling at a base price in the Euro countries of Euro 2,950.-. The retail price of the 19-inch RS Spyder wheel in Germany including 19 per cent VAT is Euro 3,510.50.
P997 zegt
Mijn vader heeft een Porsche Turbo besteld in het zwart met grijs interieur.
Het blijven de mooiste auto’s vind ik.
Orochimaru zegt
de originele turbo velgen, zijn van de mooiste ooit vind ik. wie zou nu zoveel bijbetalen voor lelijker velgen
KamerOlifant zegt
Het is een leuke gadget, en misschien zijn ze ook lichter. Maar eerlijk gezegd staan ze niet mooier..
Berbertj zegt
Best vet ! (h)
Robbert zegt
Hoef je ook maar een moer los te schroeven om ze te stelen, wel zo handig..
Jesper zegt
Ik zal vast gehaat worden om wat ik nu ga typen; maar deze velgen zouden net zo goed als goedkope BBSjes onder een Golf II GTI kunnen zitten…:?
Nee dan zijn die ‘standaard’ velgen van de Turbo toch vele malen mooier :)
Overigens zijn die centrale wielbouten echt een gimmick, want iedere zichzelf respecterende 997 Turbo bezitter zal de wielen lekker bij de dealer laten wisselen als de bandjes opgerookt zijn na een trackday, of als de tijd voor winterrubbertjes weer aanbreekt :P
Racer X zegt
Deze velgen vind ik onder een Turbo niet echt mooi, onder een GT3 of GT2 komen ze stukken beter tot hun recht denk ik.
GeoBem007 zegt
I go with Racer X. Is dit systeem eigenlijk wel legaal bv in België? Had eens iets vernomen van niet..
rotorhead zegt
-Goedemiddag, ANWB alarmcentrale, waarmee kan ik u van dienst zijn?
-Ja, hallo. Nou eh.. ik sta hier aan de A27 en mijn band is lekker. Wat moet ik doen?
-Nou meneer, zullen we iemand langs sturen die die lekker gaat vervangen?
Maarre… Grofweg 3k. Inclusief andere naaf neem ik aan? Zoveel is dat dan eigenlijk niet, als je ziet wat je kwijt kunt zijn bent voor ‘normale’ wielen met 5 boutjes.
rotorhead zegt
Edit: Ik zie het al in de tweede foto. Adaptertje dus. Maakt het ineens wat minder leuk :P
joran zegt
uhm.. mijn vader heeft een porsche… Twee!…..en een ferrari……..
mitsustigi zegt
mijn papa is de baas van storck,en ik mag van de verzekering niet zeggen welke autos ie heeft.
Jochempie zegt
Lastig voor je om de prestaties van je vader te overtreffen :)
Richard Brunsveld zegt
Mooi! Alleen toch liever de gewone Turbo velgen!
Miguel zegt
Op een GT3 zullen ze mooi staan, kvind ze niet zo passen bij een Turbo.
Jaws149 zegt
Je moet de standaard nemen die zijn veel en veel mooier, dat zijn gewoon DE 911 turbo velgen. Dit verprutst het helemaal en dat nog wel op mijn lievelingsauto!
RobertJ zegt
“Gaat u er maar even voor zitten: 2.950,- euro exclusief BTM en BPM. Een duur grapje dus.”
Valt wel mee in mijn ogen. Op een gemiddelde audi/bmw/mercedes zijn velgjes van 4500 euro ook te bestellen, zonder centraal moer.
Jimmie zegt
@Jesper, sinds wanneer zijn BBS velgen cheap-ass? Klein formaat is misschien redelijk goedkoop, maar de grote inchers blijven duur.
En aangezien onder de raceauto waarschijnlijk gewoon BBS velgen zitten, kan je er vanuit gaan dat deze ook door BBS geproduceerd zijn. (Velgen worden sowieso veel uitbesteed aan externe bedrijven.)
VonStroke zegt
Past toch niet bepaald op een Turbo.
prop zegt
mitsustigi
maak je een grapje of ben je gewoon een omhoog gevallen kwalletje om deze non-info aan ons mede te delen?
en zo te zien moet er een andere naaf in je ophanging worden geramd om deze wielen te kunnen monteren.. dus dr zal nog wel wat arbeidsloon bijkomen denk ik
Race_Kees zegt
Dat is een koopje! OEM velgen zijn vaak duurder, tenzij het natuurlijk een prijs per velg is..:)
Maar ik zie de toegevoegde waarde er niet van.
Nick zegt
Lijkt me niet interessant voor een Turbo bezitter, wellicht iets voor de GT3/GT2 rijders?
willie zegt
wat een onnozel geklets hier over een paar velgen…
NickT zegt
RobertJ schrijft,
1 November 2008 om 1:27
“Gaat u er maar even voor zitten: 2.950,- euro exclusief BTM en BPM. Een duur grapje dus.”
Valt wel mee in mijn ogen. Op een gemiddelde audi/bmw/mercedes zijn velgjes van 4500 euro ook te bestellen, zonder centraal moer.
Prijs is hoogstwaarschijlijk per velg…