Porsche zal ongeveer 19.000 Cayenne’s terugroepen naar de garage omdat de brandstofleiding van het voertuig kuren kan vertonen. Het gaat daarbij om de V6 uitvoering, welke geproduceerd zijn tussen 30 november 2006 en 18 januari van dit jaar. Het zou in Nederland gaan om 180 stuks.
Porsche is de terugroepactie gestart omdat de brandstofleiding in contact kan komen met afwerkingsmaterialen in het motorcompartiment. Dit wordt veroorzaakt door de bewegingen die de motor maakt tijdens het rijden. Het gevolg is een kloppend geluid en schuurplekken op de brandstofleiding.
Met dank aan Ruben voor de tip!
Robbert W zegt
Oud nieuws heren. Porsche laat het helemaal gratis repareren.. Dat zie je niet vaak bij Porsche hahaha!
M Freak zegt
Zolang Aimee maar blijft ;)
CorteX zegt
Klein detail is dat dit wereldwijd maar bij 5 auto’s geconstateerd is en er zijn zelfs maar bij 1 auto schuurplekken op de brandstofleiding gevonden.
NuttelozeBPM zegt
@CorteX
Tja, perfectionisme van Porsche hé:p
murf zegt
nouwjahh, zo’n merk moet natuurlijk wel een hoge reputatie hoog zien te houden, en daarom natuurlijk niet geheel verrassend dat ze het doen.
Juppe zegt
Dus normaliter is een terugroepactie een slecht teken, maar bij Porsche staat het voor kwaliteit?
Einser zegt
@M Freak;
Huh? -kijkt met vragende blik-
Einser zegt
Sjezus. En ik maar denken dat die kloppende geluiden van m’n schoonmoeder in de kofferbak kwamen!
NuttelozeBPM zegt
@Juppe
Lees eens de reactie van Cortex;)…
Guan zegt
@Einser; Is er zoveel ruimte onder de motorkap dat je er koffers c.q. je schoonmoeder kwijt kunt? :-D
ferrenzi206 zegt
Ja dit kan ieder merk wel eens overkomen. Omdat porsche al die auto’s moet terugroepen voor die fout, gaan jullie allemaal lopen zeiken over dat ze geen kwaliteit hebben… denk niet dat één van jullie het geld heeft om een porsche te betalen laat staan zeggen dat ze geen kwaliteit hebben. Koop er één, rij er mee en geef me dan nog een reactie
Juppe zegt
@NuttelozeBPM,
Bij terugroepacties gaat het heel vaak om kleine probleempjes die meestal ook nooit opgemerkt zouden zijn of problemen hebben gegeven. (Mij hoor je verder niet over de kwaliteit van een Porsche, ik weet wel beter. Een terugroepactie hoort er zo af en toe bij.)
FrieZ zegt
M’n vader heeft een Cayenne V6 van Januari 2008… volgens mij heeft hij nog niks te horen gekregen. Ik dacht dat terugroep-acties alleen bij Koreaanse of Franse auto’s voor kwamen :P
w0o0dy zegt
Toch wel lachen… als het een ander merk is dan wordt dat merk gelijk tot de grond toe afgebrand omdat het belachelijk is dat ze “geen auto’s kunnen maken die niet spontaan uit elkaar flikkeren”. Dat soort werk.
Nu is het Porsche en het wemelt van de teksten als “ja kijk da’t is nou Porsche” “goed van Porsche” en dat soort werk….
Guys, misschien de volgende keer ook iets subtieler in het commentaar?
Rovvel zegt
Om in dezelfde genuanceerde trant verder te gaan…:
Terecht, die terugroepactie. De brandstofleiding van een Cayenne moet ongeveer het kaliber hebben van een flinke rioolbuis. Als zoiets komt los te zitten… ;-)
bradley zegt
wie koopt nu een cayenne v6? de sportiviteit van die motor vind ik toch ver te zoeken.
fr@nk01 zegt
Hé @ferrenzi,
er werd nog geen woord kritiek geuit of jij ging al in de verdediging…
Ben je óok zo ‘genuanceerd’ als het om ‘andere’ auto’s gaat?
FrieZ zegt
@ Bradley: Heb je ooit met een Cayenne V6 gereden? Het geluid is super en je bent sneller dan het meeste andere verkeer. Wat heb je eigenlijk in Nederland aan een Cayenne S? Je staat toch alleen maar in de file of rijdt langs een traject-controle.
De vorige Cayenne V6 was misschien wat underpowered, maar de nieuwe motor is echt een vooruitgang!
Cayenne zegt
@ FrieZ
idd, mijn moeder heeft ook de vernieuwde V6 Cayenne, en hij is toch sneller dan het meeste dat er op de wegen rijdt hoor.
Een Cayenne S of Turbo is altijd heel leuk, maar qua kosten dat je er meer aan hebt van verbruik etc. …
dekster zegt
@w0o0dy
Kwam die V6 niet van het VW-rek? ;)
remy zegt
mn vader heeft de brief ook al binnen. hij zei als reactie dat hij liever had dat hij werd teruggeroepen om 5 ligt beschadigde brandstof slangen, dan dat hij er zelf achter moet komen. bovendien is de service van porsche altijd uitstekend.
@Bradley
zoals al eerder gezegd, is het een prima auto om te kopen, want met een S of turbo schiet je hier toch niet veel op. en als jij 1 keer met sportknop aan, van stilstand naar 200 doortrekt, schaaf jij je mening wel bij;)
Sjon zegt
@Friez: Wat heb je eigenlijk in Nederland aan een Cayenne?
Nederland is zo plat als een dubbeltje en buiten het asfalt kom je toch niet…
FrieZ zegt
@ Sjon: Mijn vader zit in de paarden en hij heeft een onverharde oprit. Nu jij weer :)
Hubert zegt
@Friez,
in de paarden en een onverharde oprit?
Besteedt het geld dan aan het verharden van de oprit en koop een Pajero.
Hoe mooi Cayenne’s e.d. ook zijn, het zijn gewoon onnodige auto’s.
RScosworth zegt
@ Hubert
Of een Subaru Forester! Zowel op de weg als op het onverhard erg goede kwaliteiten. Dan moet ik er wel bij zeggen dat ik nog nooit in de nieuwe Pajero’s heb gereden. :)
Hubert zegt
Ik ook niet…
Ik noem maar iets wat ook 4-wiel aandrijving heeft. ;-)
FrieZ zegt
@ Hubert: De oprit is beschermd door de Natuurbescherming, dus kan niet verhard worden. Waarom zouden we trouwens een Pajero kopen, als je het geld hebt om een Cayenne te rijden? Dan ga je toch niet in zo’n lelijk plastic Japans hok rijden?
Ik vind SUVs trouwens veel mooier dan die lelijke stations op hoge poten!
w0o0dy zegt
@dekster: kun je nagaan…. daar hoefde Porsche al niets aan te doen en nog presteren ze het om het slangetje dat van de tank naar die motor moet zo weinig doordacht te engineeren/fabriceren/monteren dat het stuk gaat….. in feite is zoiets nogal suf….. Overkomt andere merken ook, maar toch… beetje knullig voor een auto met zo’n prijskaartje.
Fons zegt
Ach Friez,
Ik heb jaren in een discovery V8 gereden. En mijn excuus was dat ik hem nodig had voor de wintersport.
SUV’s zijn mooie auto’s (sommigen althans) maar in Nederland een beetje onnodig.
FrieZ zegt
@ Fons: Ach, als we het over onnodige auto’s gaan hebben, dan vallen daar ook genoeg andere auto’s onder (die geen SUV zijn).
Ik vind SUVs persoonlijk mooier, dan stationwagons en sedans. Ik zal daarom ook eerder een SUV aanschaffen. Maar in Nederland mag je het niet beter hebben dan de rest en je mag het al helemaal niet laten zien. Dat vind ik erg jammer aan Nederland.
Het komt allemaal neer op een kwestie van smaak. Maar goed, daar is al eens een hele discussie over geweest in het ‘suvs-zijn-zielig’ blog.