Vorige week maakte Porsche de facelift van de Panamera wereldkundig, en zojuist schoof importeur Pon de vanafprijzen onder onze neus. Hoeveel gaat je E-Hybrid in de lease doen?
De nieuwe Panamera is iets zuiniger geworden, wat betekent dat aankzij ons belastingstelsel de prijzen over de gehele lijn een beetje omlaag gaan. Het grootste verschil zit hem in de Panamera S, die zijn V8 inruilt voor een V6. Weg is je achtcilinderroffel, maar deze downsizing levert de klant wel mooi bijna 15 mille aan korting op.
Dan de E-Hybrid: 113.300 euro moet voor de discutabele 14% bijteller worden neergeteld, minder dan de 119.600 euro die de huidige Hybrid doet, (wederom) met dank aan de 71 theoretische grammetjes die per kilometer de uitlaat van deze profiteurs-Panamera verlaten.
We hebben alle nieuwprijzen onder elkaar gezet, met tussen haakjes de huidige prijzen. Meer kijkvoer vind je in deze webspecial, en in de promovideo.
De kaalste Panamera heb je voor krap een ton, opteer je voor de 520 pk sterke Turbo Executive, met 15 cm extra beenruimte, dan ben je bijna het dubbele kwijt.
Panamera € 99.600,- (€ 101.900)
Panamera 4 € 106.000,- (€ 108.700)
Panamera Diesel € 100.200,- (€ 99.600)
Panamera S € 119.700,- (€ 134.300)
Panamera 4S € 125.700,- (€ 143.400)
Panamera 4S Executive € 152.100,-
Panamera S E-Hybrid € 113.300,-
Panamera GTS € 157.200,- (€ 157.300)
Panamera Turbo € 176.400,- (€ 188.500)
Panamera Turbo Executive € 195.800,-
4s heeft een mooie korting! toch zou ik voor de hybrid gaan, gewoon omdat het kan :)
Ik mis de turbo s?
@wouteraerox: Dat kan 2 oorzaken hebben:
1) De redacteur heeft zitten te snurken, en is hem helemaal vergeten te vermelden
2) Bij de introductie is er nog geen Turbo S, deze wordt later gelanceerd, als hij al komt.
Pick one.
@sir_smokalot:
2…
@wouteraerox: er staan toch zeker2 turbo s tussen.
Haha een Panamera met 14% bijtelling is toch wel leuk :D
@Donstil: 14 % bijtelling over 113k is niet zo heel leuk lijkt me.
http://imp.porsche.com/netherlands/nl/models/panamera/panamera-s-e-hybrid/ Volgens de website is de hybrid nog 123.200€
Ja, die vraag staat ook uit bij Porsche. Het was ons al opgevallen.
Het is nog altijd geen geslaagde facelift…
Bijna 2 ton voor een Turbo Executive? Hoeveel zou de Turbo S dan wel niet gaan kosten?
Wat een lelijk ding is het trouwens….
@kapiteinaudi: Reken op een 218k. Qua uiterlijk vind ik hem ook niet erg gelukt nee!
@sebasjuhh: Goed gek als je daar 218K aan uitgeeft.
@kapiteinaudi: Dan maar en S8. Die begint overigens al bij 150k!
@sebasjuhh: Inderdaad! Hoewel dat ook wel veel geld is. Misschien dan toch de Quattroporte.
@kapiteinaudi: mee eens achterkant is wat minder
@r32turbo: wat minder….. Zelfs een breedbekkikker (vast nauwverwante familie) ziet er tig-x aantrekkelijker uit.
@ropbp: Bedoel je zo eentje?
http://s644.photobucket.com/user/Leftfoot53/media/Breedbekkikker.jpg.html
Moest ik kiezen, dan ga ik toch voor de Panamera hoor….
@kapiteinaudi: ik had het over aantrekkelijkheid. Niet over waar ik in of op zou stappen als ik de keus had ;-)
Zoals ooit eens iemand zei die net een fullyloaded 1ste generatie Fiat Stilo 5-deurs binnen kreeg: ik zie m alleen van buiten als ik in- en uitstap. Dat overleef ik net. Zo denk ik dit wanstaltige ding ook wel te overleven :-)
@ropbp: Was jijzelf zeker..
@kaasboerin: NEEEE! Die Stilo vond en vind ik echt te lelijk voor woorden.
@ropbp: Wat rij je dan?
@kapiteinaudi: die komt wel aardig in de buurt ;-)
Blijft een lelijk ding.
Het is geen rigoureuze verbetering, maar vind het toch een verbetering!
De kont is lelijk door de facelift..zeker geen verbetering, enkelt in de prijs voor sommige modellen.
Goed dat de huidige prijzen ook vermeld staan, dat maakt vergelijken een stuk eenvoudiger. In de juiste kleurstelling erg imposante auto.
Op naar Louwman voor een Ghibli of Qp dus…
Nog geen 8 cilinder diesel zoals in de Cayenne?
@fit4fun: Schijnt niet te passen in de Panamera, althans dat zeggen ze.
Liever dit.. http://www.youtube.com/watch?v=NpUYOWgkQkc
doe gewoon de nieuwe S maar. van binnen en buiten in alle opzichten mooier.
@lambo4all: Vooral het interieur van de S-Klasse is gewoon van een buitencategorie, paar niveaus hoger dan een BMW of Audi.
Die achterlichten zijn recht van de montageplank van de Beetle genomen… Niet goed bezig Porsche…
wanneer komen er eens eindelijk belgische prijzen ook op de site?
@KaCh1ng: Misschien als er een autoblog.BE gaat verschijnen
@maferick74: heb je dat al eens ingetypt? dan word je verwezen naar hier
@KaCh1ng: Hmm nee waarom zou ik dat doen? En well sometimes life just sucks
@KaCh1ng: De Belgische prijzen zijn overal 20k goedkoper. Base model Panamera: 70k-80k EUR.
De nieuwe Quattroporte vond ik een mooie auto, maar na het zien van de Panamera facelift en de nieuwe S-Klasse is de QP alweer uit beeld.
Hoe je het went of keert de Duitsers blijven de dienst uitmaken in dit segment, vooral met Mercedes, Porsche en BMW.
@agera: grappig dat je dat zegt. Ik vind juist zowel de S als de Panamera echt hondslelijk. De 7 valt wel mee ja, maar ij vergelijking met een Quattroporte is dat ook maar een saai ding.
Ziet er toch weer niet uit.. die kont is gewoon lelijk. Zelfs die kont van die nieuwe saab die nooit geproduceerd zal worden is een pak mooier.
Toch een beetje Panamera Sport Turismo concept, hij heeft nu wel dezelfde aandrijflijn er in.
Van achter vind ik hem toch wel erg op een AMC Pacer lijken.
Ik vraag me altijd af wat voor soort personen in dit segment voor de basis versies gaan met weinig opties. Vind de facelift goed gelukt trouwens, auto is echt mooi nu.
Van schijtende hond naar één met een vetrol aan zijn reet. Dit design werkelijk niet meer te redden.
De achterkant is zo 1 op 1 van de Opel Insignia tourer gekopieerd. Dus lelijk
Doe mij toch maar een 760 ipv zon uitgerekte 911. Veel meer klasse