LOL! Nissan vind het nu wel welletjes. Zij zijn de snelsten op de Nordschleife, zij verkopen een auto en geen naam. Met slogans als “The Germans Came Off Wurst” en “The Winner Hans Down” én bovenstaande poster zullen de Duitsers het weten ook. Nu was Zuffenhausen niet zo blij met de reclamecampagne.
Nissan had de campagne bedacht voor het Goodwood Festival of Speed. Andere gebruikte slogans waren “Kaisers Chiefed” en “How to beat the Germans”. Tot zover scherp, op het randje, maar nog geen problemen. Eindelijk wordt die Duitse arrogantie eens aangepakt. Porsche verslikte zich echt in hun sauerkraut sandwich toen Nissan willekeurig haar eigen auto’s met BMW, Audi én Porsche logo’s begon te versieren. Dat kan gewoon niet door de beugel, dus vond Porsche UK het dreigen met een rechtzaak wel op zijn plaats.
Nissan heeft uiteindelijk de Porsche badge vervangen door de letters Porsche. Het lijkt er nu op dat Porsche juridische stappen gaat nemen in de trant van ‘schadeherstel’. De reclame-campagne is ieder geval voorbij. Op tenen trappen +1! (bron: guardian.co.uk)
AJ zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Triple Six zegt
reclame-campagne=> één woord: reclamecampagne
lars zegt
mooizo weg met die duitse rotzooi
M-lover zegt
Dit gaat naturlijk wel erg ver… ik zou ook een rechtzaak aanspannen! (kan zelfs een flinke duit opbrengen…)
rai zegt
ze kunnen aanspannen wat ze willen maar deze badges met geturfte streepjes erachter kan natuurlijk van alles betekenen….dus nissan staat sterk zat
Merry zegt
Porsche is net zo saai als de mannen/vrouwen die er in rijden.
Maar altijd nog beter dat de Italiaanse zooi.
Phille zegt
@Merry:
laat me raden: jij hebt een honda crx met een dikke uitlaat een japans sportfiltertje (+145 pk) en stickers van the fast and the furious (+256-313 pk afhangende of je stickers chroom of flue geel zijn)?! Jaaaah, wat zijn potsches en italiaanse klassebakken toch rotzooi!
duke zegt
@Merry: Dus je kent al die mensen…Goh, goed zeg!
mb man zegt
Wat een zwakkelingen die porsche lui.Over wanstaltige autos gesproken met een hopeloos verouderde boxer.
StijnB zegt
De zelfherstellende lak van Infinity zit hier nog niet op, of werkt deze zo slecht?
marc zegt
Het blijft Nissan.. ik vind er gewoon niksan!
ardonjr zegt
@marc: Totdat je natuurlijk een keer een rondje mag rijden in een GTR? of zeg je dan ook.. nee laat maar.. vind er niks an?
JanC zegt
Ik dacht dat Pagani de snelste was…
w0o0dy zegt
Tja, duitsers staan niet bekend om hun gevoel voor humor en ook al niet vanwege hun vermogen het verlies gracieus te accepteren… dus dit kon je verwachten.
Hoe feller Porsche er op reageert hoe beter de actie uitpakt voor Nissan. In het ergste geval vind je een rechter die zuur genoeg is om “Foei, dat is niet netjes en als je het nog eens doet krijg je straf” in een vonnis te gieten.
integralechubasco zegt
naar de rechter stappen door porsche is natuurlijk in de kaart spelen van de promotionele doelstellingen van Nissan.
porsche wordt echt op alle fronten afgedroogd door nissan… :)
Matthis zegt
Sneu om over de rug van anderen je eigen materiaal te promoten. Dan kan het gewoon niet goed genoeg zijn.
StijnB zegt
@ w0o0dy
Maar lachen met de Duitsers en hun namen, taal en Engels is niet echt slim als je zelf een Japanse fabrikant bent en nota bene bij de introductie van de GTR had staan: “Brakes: Blembo”.
w0o0dy zegt
@StijnB: deze actie komt niet van de Japanners maar van Nissan UK. It’s generally knows as “taking the piss….”
Laat Porsche de claims voor de GT2 RS maar eens overtuigend presenteren (lees on board, unedited video van het rondje) dan hebben ze Nissan weer even onder druk staan en kunnen zij dit soort acties zelf uitvoeren.
Janneman zegt
Ze komen niet tussen de premium merken met hun Nissan en dat geeft frustratie. Over een paar jaar weer voorbij en dan is er nog steeds een 911.
paulusrx7 zegt
doe mij maar zo’n datsun
Texhnolith zegt
@StijnB Japanners die een letter L gebruiken. dat wil ik zien :) De L kennen ze namelijk helemaal niet in japan :P
Tenzei ze het hebben laten vertalen door een Chinees, die kent weer geen R
GOD zegt
Een beetje elkaar schouderduwtjes geven is alleen maar leuk voor ons aan de zijlijn. Ik kan er in iedergeval wel om lachen, en het bevorderd de concurentie om nog harder hun best te doen om weer beter te worden dan de ander wat ook weer in het voordeel van de ons is.
Ik zeg win-win situatie.
spykerboy zegt
gaat tever PUNT hou wel van de nissan Z’s maar dit gaat me gewoon te ver…
leaser zegt
YES, ooit zal iedereen een GT-R op z’n oprit hebben staan. geef maar toe!!! Schade Deutchland, alles ist vorbei gfahren bei NISSAN :D
Mr. V8 zegt
Ach, wat maakt het uit, het blijven Nissan’s. Enough said.
duke zegt
@Mr. V8: Dus…….?????
Osca zegt
Heil GTR :P schade Deutchland
jammer dat het niet net als BMW – Audi is
stupid humorloze porsche
MLTB zegt
@ lars
Ik rij maar wat te graag rond in die ‘Duits rotzooi’ :)
Something zegt
Ach laat Nissan blij zijn met hun record, vroeg of laat komt er iemand die het record van Nissan breekt en er overheen pist.
Daarna komt er een volgende en volgende en zo maar door, lijken net kinderen.
Bisazza zegt
Wat een trieste actie van Nissan en niet van je eigen kracht uit durven te gaan.
Ik zeg altijd maar:
‘From the deepest desires often comes the deadliest hate’
Svenska Aeroplan AB zegt
@ rai: oh nee hoor, gebrruik van het logo van een ander automerk is gewoon verboden…
@ integralechubasco: ik kan je naam eindelijk uit mn hoofd opschrijven! wohoooooooo! :D
Verder heb je gelijk: koren op de molen van Nissan!
integralechubasco zegt
@svenska
is toch makkelijk joh… :) een lancia delta integrale en een masrerati chubasco… :) :) …
RenesisHP zegt
Ik zag en hoorde van de week weer zo’n fijne Porsche killer voorbij komen(GT-R).
Ik moet zeggen dat ik hem met de tijd steeds imposanter ga vinden. In real life minder saai dan op film en foto.
s14a zegt
Lol als ‘Poor’sche met zo’n actie zou komen zou iedereen het prachtig vinden. Maar omdat Nissan het doet zijn de fanboys gelijk op hun teentjes getrapt.
Emile_Benz zegt
Opvallend: Geen Mercedes-logo…
magister zegt
@Emile_Benz:
Die tellen gewoon niet mee.
Emile_Benz zegt
@magister: Klopt! Mercedes proberen te over-rulen is voor Nissan onbegonnen werk. :wink:
Ferdinand1 zegt
Gaan dan volwassenen over hè… Het lijkt gewoon op een verzonnen “Clarckson” verhaal.
Lan_Evo zegt
De reclame-campagne is dus wel geslaagd zo te zien!
gillet zegt
kan het dat de auto op bovenstaande afbeelding helemaal geen gtr is maar een z ?
lincoln zegt
volgens mij heb ik zo,n GT-R nog steeds nooit in het echt gezien ..
ik ken em enkel van plaatjes ..
toch vind ik em veeeeeeeel beter dan de 911 ..
ben ik nu een echte autoblog.nler ??
gillet zegt
en als dit zo is vraag ik me af of die z’s wel beter zijn dan eender welke duitse zooi :D als ik verkeerd ben graag een voorbeeld :D
Osca zegt
@gillet: ik las ergens dat een 370Z met de meeste opties alsnog goedkoper is dan een BMW Z serie instap (kaal dus ) :P
TheIceman2009 zegt
is er dus toch meer dan 1 ontwerp met een porsche logo.
C6_R zegt
Hahaha, heel goed Zuffenhausen! Zo reageer je dus NIET, win of verlies je de rechtszaak dan heb je verloren!
miniSPetrol-inefficient zegt
nissan altijd -1
WoutJan15 zegt
@Merry,
en bedankt.
Gewoon terug pakken die aziaten, porsche ownd toch, stomme jappen.
PigPen zegt
Bij sportwagens zoals Porsche, Aston Martin, etc gaat het niet persé om de laatste tienden van een seconde in de acceleratie. Het gaat om status, merkbeleving en herkenbaarheid. Op dit punt verliest Nissan en dan bewijs je niks door jezelf als johnnie-bak, schoppend tegen de concurrentie, neer te zetten.
Daar houden de meeste mensen met een budget van meer dan een ton niet van. Daarom moet Nissan voor een hoogstaand product prijstechnisch door het stof.
Dirk46 zegt
Duitsers kunnen ook nergens om lachen, respect voor de jappen + 1
Kor zegt
@mb man,
Het enige wat jij doet is een beetje alles afkraken in elke reactie die je geeft. 450 pk (GT3 RS) uit een atmosferische 3.8 liter 6-cylinder boxer halen is nou niet echt hopeloos verouderd dacht ik…..
En wanstaltig? Wedden dat je stiekem staat te kwijlen voor de Porscheshowroom met je fietsje? :)
mb man zegt
@Kor: HEb al 10 jaar niet meer gefietst.Jouw opmerking is pas zielig.Tegenwoordig rijdt elke jan lul in zon hok.
bozewolf zegt
Zielige reactie van Porsche, hoor. Beetje plagen en ze gaan meteen de huilebalk uithangen.
Mensen die zichzelf te serieus nemen, kan ik heel slecht tegen.
w0o0dy zegt
@bozewolf: “Porsche, serious cars for serious fanboys, we understand pricing not humor.”
Phille zegt
@w0o0dy:
gaat er nog iets zinnigs van jou kant komen?
w0o0dy zegt
@Phille: tja, dat zinnigs tikte ik al uren geleden, wel op blijven letten hè?
Vankonten zegt
Ach ja, die gameboy generatie van tegenwoordig…
E34M5Touring zegt
HAHAHAHAHA Porsche heeft geen succes met reclamecampanges
Eerst MINI nu Nissan ik vind het wel kicke worden die platgetrapte kever gasten ook is aangepakt
Hoflander zegt
Chapeau Nissan.
anything zegt
nissan rulez!!
LorenzoH zegt
Haha , grappig ^^
Porsche , Nissan .. geef ze maar alletwee ;)
corvettez06 zegt
heerlijke als de japanners en onze oosterburen aan ,t kloten zijn hehehehehe.
jorn_v_v zegt
snappen jullie dat nou? vroeger waren de jappen en de duitsers zulke goede vriendjes, en nu zeiken ze elkaar tot de grond aan toe af :?
vla zegt
Reclame blijft altijd reclame, maar dit is wel enigzins terecht. :P Grappig ook hoe ze op subtiele wijze aangeven dat BMW betere auto’s maakt dan Audi. :mrgreen:
mashell zegt
Als een brits merk dit gedaan had (spitfire reference) had ik een glimlach gehad. Nu denk ik, jammer Nissan jammer.
Esprit_de_Flandre zegt
” “How to beat the Germans”. Tot zover scherp, op het randje, maar nog geen problemen.”
Als ze daarmee willen zinspelen op WW2, zijn ze dan niet een beetje vergeten aan welke kant Japan stond?
Je ergeren aan de reclame van een concurrent is dom. Je wint er niets mee, integendeel, je bezorgt de concurrent meer aandacht. Het is dezelfde tactiek die toegepast wordt door Wilders, Vlaam Belang, Pim Fortuyn, …
Porsche moet gewoon zijn ding doen, en zich niet laten opjagen dat dit maakt:
Esprit_de_Flandre zegt
edit van mijzelve: en zich niet laten opjagen door een merk dat dit maakt…
zdev zegt
De R8 blijft een Audi en dat associeer ik toch nog steeds met keurige mannetjes met een hoedje op en met leaserijders die gefrustreerd zijn omdat ze geen BMW mochten rijden. De Porsche blijft een auto voor oudere mannen die ineens hip jonge kleren gaan dragen omdat ze als de dood zijn de rest van hun leven in een Audi te moeten blijven rijden. Nissan maakt alleen maar saaie familiebakken waar je niet dood in gevonden wil worden, op één uitzondering na: de GT-R. Ik hou wel van een beetje uitdagen. Ga zo door Jappen, hou de Duitsers scherp.
kempenaer zegt
Treurige reactie van de Duitsers. Misschien hebben ze dan toch een gebrek aan…
kempenaer zegt
Esprit de Flandre, is dat jouw auto, vrolijke jongen?
kempenaer zegt
Voor een GT-R eigenaar is het natuurlijk prachtig om een dagje naar de nürburgring te gaan en daar Porsches 911 voorbij te snellen…
Mbaas zegt
als je een goed merk bent heb je het niet nodig om de rest zo neer te zetten, zielige actie
TWJ zegt
Erg knap van de japanners maar ik vind het nu toch ook wel een beetje ver gaan. Hou toch eens op met dat gebash.
Als we dit soort vormen van agressieve reclame gaan tolereren dan is over een paar jaar de markt gesatureerd met dit soort vervelende en irritante reclames.
En de duitsers humorloos noemen… de duitsers tolereerden alle slogans, tolereerden de badge, en pas toen de naam Porsche in beeld kwam vonden ze het te gek worden. Nissan is hier duidelijk, althans zo lijkt het voor mij, aan het provoceren met de intentie om zo een grootste rechtszaak het nieuws te laten halen om zo nieuwe publiciteit over de rug van het duitse establishment te halen.
BaRa zegt
LOL – megareclame :-)
L-Fred zegt
Ook al zou Nissan 10x sneller zijn, zou ik de GTR niet kopen. Als je die 911 Sport Classic ziet, ben je toch verkocht…
racert zegt
De auto op de poster is duidelijk een Z, maar wat een lelijke fotosoep. Die logo’s zijn er zo amateuristisch opgeplakt, dat kan je toch niet serieus nemen? En neem dan ook een GT-R!
Overigens weet iedere eikel toch wel dat je niet zomaar andermans producten/logo’s in je reclames mag verwerken?
racert zegt
Overigens niks mis met Nissan (en andere Japanse merken). Als je als automerk de competitie aankan met duurdere (hoogwaardigere?) automerken dan ben je gewoon goed bezig.
Nissan biedt met de Z en de GT-R gewoon veel value for money.
jurgen zegt
de duitsers zijn wel weer goed met gas!
vincent996 zegt
Porsche moet niet zeiken. Een beetje gezonde concurrentie moet kunnen. Dan moet porsche maar met een betere komen. Maar dreigen met een rechtzaal vindt ik onsportief. Waar is de spirit in de marketing campanjes zoals wij eerder tussen Audi en BMW hebben gezien? Dat was gewoonweg vermakelijk en sportief.
Dus ik zou zeggen, Porsche: Terugslaan of met de staart tussen de benen terug naar Stuttgart.
CSL zegt
lol, eerst mini en nu porsche!
Wel lachen.. hier hou ik wel van, als het maar niet kinderachtig wordt..
HyperTeHK zegt
Wederom bewijst Porche geen gevoel voor humor te hebben de mini challenge durfden ze ook niet aan.
Komop BMW / Audi tegencampagne tegen Nissan dat is de juiste manier geen huilerige rechtzaakjes.
G-Ammo zegt
+1 voor Japan :D!!!!
awelfje zegt
Ik vind het een beetje appels met peren vergelijken.Een 911 is een 2-zitter!Vergelijk hem met een RS6,M5 en AMG’s.En ik snap Porsche ook niet.Willen ze zonodig de snelste zijn,ze hebben de spullen op de plank liggen.Hang het blok van een 911 turbo (of nog beter,een GT2 RS) in een Cayman.Dan zie ik Godzilla zich er nog op stuk bijten.(PS,ik vind die zogenaamde Datsun wel een wereld auto,een broer van mij had ooit een 240 KGT,een amerikaanse Skiline uit 1974,wat een beest was dat!!!)