Zou er ooit een soap worden gemaakt over het reilen en zeilen in autowereld? Een real life show over de machtstrijd binnen VAG? Een comedie over de Nordschleife? Verhaal en actie is er genoeg tussen de fabrikanten. Fifth Gear heeft weer een filmpje gemaakt wat een lekkere bitch slap aan Porsche uitdeelt.
Je kan natuurlijk een willekeurige neanderthaler achter het stuur van een snelle auto zetten. Dat levert dan leuke TV op maar erg informatief is het niet. Je kan ook eindeloos lang doorpraten over de specificaties, de kale cijfertjes, het merk en de reputatie van een model. Dat levert echter zo weinig spannende beelden op dat de moeite om het te filmen niet eens genomen wordt.
Het klinkt heel slap maar vaak krijg je met een ‘gulden middenweg’ de beste resultaten. Je hoeft een oordeel over een auto niet van de Nordschleife af te laten hangen. Een normaal circuit werkt ook! Je hoeft niet steeds diezelfde journalist na te praten omdat dat zo leuk klinkt. Veel leuker is het om iedere auto in een andere omstandigheid te testen. Leuk is het om een pro te horen zeggen dat de underdog dit keer echt gewonnen heeft!
Kijk en geniet, er is vanavond toch niks op TV ;)
hans zegt
Dus de GTR is sneller?
De Porsche is nog steeds sneller en is kwalitatief beter.
Heyhuub zegt
@hans
je spreekt jezelf nu een beetje tegen
lincoln zegt
impressiv indeed ..
en zoooooo bloedje mooi die GT-R ..
S.A.B zegt
kijken jullie geen gooische vrouwen :O ???!
someone zegt
@ hans, dus de GTR is sneller, maar de Porsche nog steeds sneller?
Ik ga voor de GTR
Larrs zegt
Ik ben een Porsche fan en rijd in een Nissan, dus dit was wel een erg mooie vergelijking.
Het is ook leuk om te zien hoe Bruno Senna in die auto’s rijd. :)
Pixed zegt
Tja, winners come and go. De M3 was ook ooit King, maar nu is de RS4 hem te snel af. Vandaag is de GT-R de Porsche Turbo de baas, en morgen is er weer een nieuw aanstormend talent. De Corvette heeft de GT-R al verslaan, wie is de volgende.
Genieten is dit, en zanikken erover heeft weinig zin.
Mercedes zegt
@Pixed
Een M3 is een RS4 nog altijd te snel af..
dekster zegt
Hoezo niks op tv?
NCIS, CSI Miami en Life
Ohja, alleen in Belgie te zien. ;)
Jochempie zegt
Tja de porsche kan dankzij zn verkeerde basisdesign (niet al het gewicht tussen de wielen in) nou eenmaal niet altijd de snelste blijven.
Mercedes-Gek zegt
Ik ben voor de Porsche, hij is in kwaliteit beter dan de Nissan. De Nissan mag wel sneller zijn, maar de Porsche is beter.
wouterjeuring zegt
zo, die vent kan wel rijden, die eerste drift met die 911!
The_Godfather zegt
De Porsche Turbo had toch constante Turbo’s (dus die altijd werken)
Hoe kan die dan turbolag hebben???
En de fuelconsumptie van de GTR is redelijk zwak. Geef mij maar een GT3 of een Carrera S en een Boxter S. Die Turbo is niet zo’n mooie verschijning vind ik (bumpers zijn lame)
wouterjeuring zegt
en de gtr, respect voor zo’n auto, dat nissan zoiets kan maken, en nu komt die snellere versie ook nog….. maar ik vind hem wel lelijk…
Bramzel zegt
Meh, doe mij maar een GT3-RS voor de trackdays en een R8 voor dagelijks gebruik ;) Stukken mooier dan de Skyline en de Turbo.
CSL zegt
Hoe snel was die tank nou leeg!!
Zeker weer een zwaar getunde versie.
Ik wil echt eindelijk een keer een originele R35 GT-R zien.
Citrofiel zegt
Mwhahaha. Ik word hier nou zo’n erge Nissan-fan van, opeens… Of wacht, nee. Zo gauw ik aan een willekeurig ander model van Nissan denk is het weer weg, vreemd zeg… :P
Hylke zegt
De Porsche is met handbak? niet zo vreemd dus dat de GTR een halve seconden sneller is.
M Freak zegt
-edit: check, is gefixt-
ELB zegt
Ja dat is toch de Turbo zonder PDK? Wat een test dan…
w0o0dy zegt
En dan te bedenken dat dit een getalenteerde coureur is en dat 90% van de 911 turbo eigenaren niet half de voertuigbeheersing hebben van die gast. Zet je een gemiddelde ervaren chauffeur in beide auto’s dan zal het verschil enorm zijn….. de 911 heeft een minder goede gewichtsverderling en teveel lag en daardoor maken de turbo’s de auto bij het uitaccelereren instabiel en is de entry-speed lager…. Leuk goede remmen, maar de GT-R heeft op droog asfalt in de tests in de VS een kortere remweg laten zien dan de 911 turbo.
Overigens…. afhankelijk van welke banden er onder de GT-R lagen kan de auto nog sneller zijn…. de bridgestones zijn sneller op nat asfalt, maar de dunlops die ze voor de 7:29 op de ring hebben gebruikt zouden goed zijn voor 4 tot 5 seconden op de Ring….
DRU zegt
Wat is die Bruno Senna leuk zeg! Ik kan niet wachten tot hij F1 gaat rijden. Dan wordt hij een superstar.
wg zegt
lekker goede vergelijking…. turbo handbak tegenover de nissan met flaps…
de test laat me vooral zien dat die nissan zo vreselijk lelijk is… het lijkt wel een lelijke diepzee vis… ik ga liever lopen…
Race_Kees zegt
Porsche moet eens een paar ballen groeien en de 911 niet als hoofdmodel nemen, leuk voor de nostalgische senioren maar die motor achterin kan echt niet meer.
Een Boxter RS of een heel nieuw model lijkt me wel gaaf, met de Cayenne en de Panamera word het niet spannender. Porsche maak een F-430 beater!
Race_Kees zegt
Die Bruno Senna is wel een leuke gast en hij kan tenminste goed rijden, of hij moet in F1 of hij moet op TV.
Jezza loopt altijd maar wat te kloten, beetje powersliden lijkt wel stoer maar het is niet erg moeilijk.
timmekeautospotterke zegt
-edit: fanboy gezwets kun je voor je houden-
SimonMc zegt
Nee, een auto met een handbak vergelijken met een auto met een automaat is écht geen eerlijk vergelijk.
w0o0dy zegt
@SimonMc: dat ze bij Porsche nog steeds die bak niet klaar hebben betekent dat de vergelijking onzin is? Feit is en blijft dat zelfs in de regen! de duidelijk zwaardere GT-R een halve seconde sneller is. Als Porsche die bak in de turbo weet te krijgen en het ding het vermogen aankan, dan zal er wel een keer een re-match komen…. maar voorlopig staat de Porsche weer een treetje lager niet alleen vanwege de snelheid, maar overall… en dat is nota bene het oordeel van een 911 turbo-fan (Bruno Senna).
r32 zegt
Dat deuntje op 3.16 min is van de golf 5 gti reclame.
http://www.youtube.com/watch?v=fogWpauaqZE
Het is maar dat je het weet.
Laurens C zegt
De GTR is gewoon de betere van de twee. Ik erger me nog steeds aan mensen die hun liefde voor Porsche uiten in onzin argumenten, just face it. Het enige punt waarom ik voor de Porsche zou kiezen, zijn de looks.
SimonMc zegt
@W0o0dy: dan hadden ze toch op z’n minst de turbo versie met de automaat mogen nemen.Het is toch zo dat de automaat sneller van 0-100 gaat dan je met een handbak kan schakelen?
Het had misschien geen halve seconde gescheeld, maar toch…
Rick dos zegt
En dan te bedenken dat 99,9% van deze auto’s nooit een circuit zullen zien. En wat heb je dan aan dit soort testen? Helemaal NIETS!
Jaha, in de kroeg: “…mijn auto ging 0,6 seconden sneller in de handen van Bruno Senna”
Krijg ik gelijk het beeld van die reclame van de Touareg voor me. Je weet wel, waar een man voor een modderpoel staat en vol trots roept dat ie er zo doorheen kan rijden en dan ook nog een “vroem” erachteraan…
mckroket zegt
vaak lees ik bij (normale) auto specs juist dat de automaat langzamer op de 100 zit dan de handbak. dus dit argument is niet correct dat daarom de gtr sneller is. (maar die automaat is natuurlijk wel iets sneller dan een normale :P)
w0o0dy zegt
@rick dos: bij de video’s met het duel tijdens het fileparkeren viel de film crew steeds in slaap, vandaar.
Rick dos zegt
@wOoOdy
Nog een neveneffect van het hebben van een GT-R.
Tja, het blijft een Nissan, hè?
RA999 zegt
@ mckroket
Dat was vroeger zo, tegenwoordig kunnen automaten een stuk sneller schakelen dan handbakken waardoor ze ook sneller accelereren. Waarom zouden ze anders in sportwagens worden gebruikt?
SimonMc zegt
@mckroket: in het geval van de turbo is dat zeker al niet waar.Volgens mij is de turbo een van de eerste ( de eerste? ) waar men een automaat in heeft gestoken, die sneller is dan je zelf kan schakelen.
Handgeschakeld van 0-100 in 3.9 seconden, met automaat van 0-100 in 3.7 seconden.
Jos zegt
Wel goed Engels wat Bruno spreekt, wat dat betreft is hij al klaar voor de F1. Wie weet krijgt ie net zo’n vette carriere als Ayrton heeft gehad.
Wel grappig dat mensen hier met het argument komen dat de 911 kwalitatief beter is. Waarin komt die kwaliteit naar voren dan? Het enige wat op dit moment qua bouwkwaliteit te beoordelen is is het interieur, de rest kan je alleen over een paar jaar beoordelen. En om daar nou 75 mille extra voor neer te leggen, nee, mij niet gezien.
Golfke zegt
Het zou nooit mijn eerste keus zijn die GTR, maar wat is dat ding mooi!!
Ik heb er al eentje zien rijden, die Japanner die erin reed wist alleen helaas het gaspedaal te vinden… maar goed, leuk filmpje en ben benieuwd wat Bruno gaat doen in de toekomstige F1.
Incognito zegt
Eindeloos gedoe om snelheid. De 911 Turbo is eenvoudigweg dikker, heeft meer chachet & allure dan de GT-R ooit zal hebben. Misschien niet in de ogen van die enkele gehersenspoelde Nissan freak, maar goed… there will always be a few freaks.
hansco zegt
Waarom is het nodig te bewijzen dat de ene beter is dan de andere?
Is er iemand die twijfelt bij een aankoop van een van deze twee?
RenesisHP zegt
Dus omdat “het neefje van” het zegt, is het waar…
En toch WIL ik het niet geloven. :P
PCCB zegt
Een halve seconde… Is dat nu het grote verschil tussen beide?
Ik vind de GT-R een indrukwekkende machine en eigenlijk aan zijn prijs ook een ongezien fenomeen in de autowereld, maar als geld geen rol speelt, rij ik liever in een 911. Of ik nu anderhalve seconde trager bij de bakker ben, dat interesseert me gewoon niet.
danny zegt
ik heb altijd een zwak gehad voor japanse sportwagens, net zoals de Supra ook schitterend was
jorden zegt
Wel heel stoer die GT-R maar deze auto is in Nederland amper leverbaar! :P
Dus die GT-R neem ik niet serieus ook al was die 6x beter als de Turbo.
de sjonnies zegt
Goeie gozer die Bruno Senna !
En ja Porsche, na zelf een widow maker gereden te hebben kan ik je vertellen dat cachet en allure totaal waardeloos zijn als je een 911 fout in een bocht zet !
RS zegt
En dan hoor ik sommige mensen wel eens zeggen dat Porsche geen emotie kent. Er wordt nergens zoveel gehuild als bij een test tussen een Nissan en een 911.
Sjeuf335 zegt
Ik ben helemaal weg van die GT-R. Eerts wou ik het ook niet geloven , maar deze auto is al zo vaak aan de tand gevoeld… En voor dat geld zo een prestatie’s.. Ik wil er een hebben!
Cheers
Timmah zegt
@sjeuf335,
Iedereen wil er één , zelfs Rick Dos . Alleen wil hij dat nog niet openlijk toegeven….
The Honda Spirit zegt
En toch zag oom Ayrton er beter uit in een NSX !
http://www.youtube.com/watch?v=gmwaCjLg8MY
en
http://www.youtube.com/watch?v=A8-zbfdPfRg
of zelfs in een Prelude…(eente zoals ik hem nog heb)
http://www.youtube.com/watch?v=QuMSbv9JYpI
misschien kan Bruno Honda helpen met de NSX II…komt die ook ’s af.
Rick dos zegt
@Timmah
Ik wil het openlijk toegeven hoor.
Ik heb al een tijd geen goede nachtrust gehad. Deze auto zal daar een goede remedie voor zijn. Weer eens wat anders dan warme melk met honing….
CSL zegt
Hoezo is de 997 turbo dan zoveel beter?
Als je naar de prijs kijkt dat is die zwaar vernederd.
En een goeie geluidsysteem met 40gig is ook mooi meegenomen ;)
Maar de vraag blijft natuurlijk. Wanneer krijgen we uiteindelijk een normale(niet opgevoerde) GT-R te zien. Die wouter vervolgens lekker tegenover de 997 Turbo en een E92 M3 uit test ;)
corvettez06 zegt
ik kies wel voor de corvette waarom? puur omdat t mijn smaak is .
LaTiNo156 zegt
Wie er ook sneller is, de Porsche is lelijker!
Tristab zegt
Ik vind het een beetje nageaapt van Top Gear.