Porsche hearts hybride, zoveel is wel duidelijk. Naast het voornemen om van elk toekomstig model een hybride-variant te maken, heeft het merk zich de laatste tijd met klem gemanifesteerd als elektro-enthousiast. Voor Genève beloven de Zuffenhausers ons een wereldpremière, wat zou dat kunnen zijn?
Wij zetten ons geld op de Panamera. De Cayenne is er al als hybride, in Detroit zagen we al een sportieve hybride in de vorm van het 918 RSR-museumstuk, en er is al een 911 GT3 R Hybrid. De Panamera ligt, als daily driver, het meest voor de hand, des te meer omdat het model al bevestigd is. Wat het vermoeden trouwens helemaal bevestigt is het feit dat Porsche op hun perssite in de beschrijving “Model Range: Panamera” aanhaalt, terwijl in het hele pb met geen woord over de auto wordt gerept. Smooth move, ex-lax.
Het nieuwe hybride-model krijgt in Genève gezelschap van eerdergenoemde 918 RSR, de Cayman R en de Black Editions van 911 en Boxster, die er allemaal hun Europese primeur beleven.
Om het milieuvriendelijke feestje compleet te maken: Porsche maakte gisteren bekend te beginnen met testwerk van hun volledig elektrische Boxster, de Boxster E, die door twee elektromotoren met een totaal vermogen van 245 pk wordt aangedreven.
aallex zegt
Dat hybride wereld-primeur was dus sarcastisch bedoeld? of begrijp ik het verkeerd?
lambo4all zegt
blabla, wordt gewoon de 5.545.986’ste variant op de 911 boxter of Cayman. en anders zullen ze wel een nieuwe motortje in de Catenne en of het zal met die nutteloze Cayun te maken hebbem.
mercedesclsfan zegt
iemand zou het eens duidelijk moeten maken aan porsche een toevoeging van een letter en enkele sportstrepen is GEEN wereldprimeur
911GT2 zegt
@mercedesclsfan: Porsche heeft de afgelopen jaren anders behoorlijk wat nieuwe modellen geïntroduceerd! Cayman, Nieuwe Cayenne, 918, GT2RS enz.
As_long_as_it_is_fast zegt
Zo zo de boxster E met 245pk. Niet slecht. Hoewel die Pk’s me op dit moment niet het belangrijkste lijken. Als het koppel optimaal beschikbaar is op ieder moment heb je overigens niet zo veel vermogen meer nodig, wat me nog steeds meer parten speelt is duidelijk de reikwijdte van zo’n wagen. De dag dat ze daar een schappelijke 500km van maken, zal men de verkopen direct de lucht zien ingaan. Tot dan tellen pk, en NM minder mee lijkt me.
janklaassen zegt
ben benieuwd.
mco zegt
Best slim van porsche. Electromotoren voor onderin het toerengebied, en een hoogtoerige atmosferische motor. Ik vind koppel ook veel belangrijke dan pks. met veel pks heb je alleen maar eens iets hogere topsnelheid.Met meer koppel kun je sneller optrekken. En hoe vaak rijd je nou boven de 200? En dan ook nog op de snelweg, wat sowieso al saai is. Liever 100 km/u op een dijkje dan 200 op een snelweg.
nielsje188 zegt
Of het is toch de 911 of Boxster, dat het de eerste hybride cabrio is.
speedie zegt
Jawel primeur maar dan 1899 toen was de Lohner Porsche reeds op de markt, bedacht door Ferdinand Porsche in het dienstverband voor Ludwig Lohner. In België werd dan door Henri Pieper een vrij geavanceerde auto op de markt gezet die qua werking vergelijkbaar is met hedendaagse hybride auto’s. Audi bracht in 1997 een hybride uit maar door de weinige vraag afgevoerd. Zo zie je maar dat ook de Japanners het wiel niet hebben uitgevonden.
MichaelvdBroek zegt
wel of niet een primeur, hybride blijft voor nichten!
Esprit_de_Flandre zegt
07/01/2010: No Hybrid Sports Cars Says Porsche CEO
http://www.autoguide.com/auto-news/2010/01/report-no-hybrid-sports-cars-says-porsche-ceo.html
04/10/2010: Elk Porsche model komt er als hybride…
http://www.autoblog.nl/archive/2010/10/04/alle-porsches-worden-hybride
Ik weet niet hoe jullie dat noemen, maar ik noem het liegen. Kan daar geen tuchtprocedure voor gestart worden? Valsheid in geschrifte, misleiding van de consument, misleidende reclame, voorliegen van de aandeelhouder, …