Wie de compacte SUV uit Zuffenhausen graag een trainingspak aantrekt, kan daarvoor nu bij Porsche Exclusive terecht.
De personalisatieafdeling heeft een aantal nieuwe opties voor de Macan geïntroduceerd. Om je potente winkelstraatauto iets meer op te laten vallen tussen de rest. Het gaat om een Sport Design pakket, dat bestaat uit de volgende opties:
- Een sportuitlaatsysteem
- Bi-xenonkoplampen met een donker binnenwerk
- Donkergetinte LED-achterlichten
- Nieuwe velgen (21 inch) met Fuchs-design, verkrijgbaar in drie kleuren
Ook krijgen Macans met het Sport Design pakket een bumperlipje aan de voorkant, zijskirts en een andere achterbumper, waarbij het gelakte deel aan de zijkanten verder doorloopt naar onderen en het kunststof deel in het midden in een zwarte glanslaag is gestoken. Een verbetering. De sportuitlaat wordt geleverd met een schakelaar op het dashboard, waarmee het geluidsniveau is te regelen.
Het interieur kan opgeleukt worden met het Limed Oak-pakket, dat bestaat uit inlegstroken voor het dashboard en de portieren. Daarnaast heeft Porsche een aantal interieurelementen een de hoogglanslak gegeven. De Duitsers hebben daar echter geen foto’s van vrijgegeven, we moeten het doen met twee platen van de buitenkant, HIER te zien.
Prijzen voor het Macan Sport Design pakket zijn nog niet vrijgegeven.
baasbas zegt
Fugs. Nice. Afkorting voor fugazi Fuchs?
Of fugazi Cayenne?
….of fugazi Porsche?
:-)
w0o0dy zegt
@baasbas: chinese nep-velgen… Zoiets als de Iphoney telefoon
ricardo zegt
@baasbas: LOL. Al je suggesties zijn betere dan de daadwerkelijke reden: een spelvaut. ;)
baasbas zegt
@ricardo: So I fugured ;-)
sir_smokalot zegt
@baasbas: In feit is elke standaard Macan een ‘zero fuchs given’ Porsche. Die moet je er nl bij kopen
sir_smokalot zegt
@sir_smokalot: Oh wacht, @feijjie had ‘m al gemaakt…
dodge-hemi zegt
@baasbas: because it fugs
spotu2 zegt
Doet me onmiddelijk denken aan nepblonde vrouwen en te dure schoenen. Mag dat?
redneckdarian zegt
@spotu2: ja, dat mag.
spotu2 zegt
@redneckdarian: Bedankt hoor
Edge zegt
Het is maar wat je voor Fuchs laat doorgaan… ik heb vroegah altijd geleerd dat Fuchs ongeveer zo uitzien:
w0o0dy zegt
@Edge: inderdaad. Tenzij die nieuwe dingen toevallig door de Firma Fuchs worden gemaakt…
stamp zegt
@w0o0dy: Fuchs velgen; het zijn alle velgen die Fuchs produceerde. Hoe deze velgen onder die Macan nu ineens ‘fuchs-design’ moet zijn? Is het omdat het een soort van 5 spaaks zijn?
De Opel Omega stond ook ooit op 5-spoke Fuchs, zo ook de NSU Ro80.
De “baby fuchs” die onder de Karmann Ghia (optie) lagen, waren overigens 4 spaaks..
De meest bekende Fuchsen zoals hierboven door Edge getoont, die onder bijvoorbeeld de 911 S uit eind jaren 60 (!) lagen.. die werden door Fuchs gemaakt, in opdracht van Porsche… ontworpen door,.. wait for it: Ferdinand Porsche…. Als deze velgen dus “Fuchs Design’ velgen moeten zijn, dan ehmz,. dan bedoelen ze Fuchs Design, design originated from Porsche?
PS: niet alleen zijn ze vaak apeteitelijk om naar te kijken, ze zijn ook sterk en vooral licht: gesmede velgen, die ook nog eens goed gepolijst kunnen worden zonder vervolgens snel te oxideren.
fejjie zegt
Zero fuchs were given ! Oh wait …
Sracerr zegt
Wat weegt dit gedrocht?
nicktexel zegt
@Sracerr: 1600 kilo rijklaar ongeveer
rikus zegt
Een sportwagenfabrikant die SUV’s bouwt, en dáár weer een sportpakket voor ontwerpt.. Klinkt logisch.
jrk68 zegt
@rikus:
Ach, ik vind een joggingpak voor een Q5 in een joggingpak ook een beetje dubbelop.
Gelukkig voor Porsche zijn er genoeg smakeloze types die hiermee indruk denken te maken.
Indruk maken doen ze bij mij vooral op de lachspieren….
knipperlichtje zegt
Donkere bi-xenonkoplampen, net als op een… golf
Sracerr zegt
Gezien het gewicht kunnen de meeste NL-ers dit wel weer vergeten. wat een papzak zeg, veel te zwaar en lijkt (zoals gewoonlijk) veel te veel op Cayenne en een iets minder hard opgepompte 911. Fantasieloos. wat moet je hier nu mee? terrein rijden? of alleen hoog zitten en dito liters brandstof extra verbranden? kun je hier dan net zo mee knallen als een 911?. of is dit een zgn. kruising tussen 911/Landcruiser ik begrijp er niets van. hoog hard rijden echt hard is nog nooit leuk geweest, zodra je de 200 passeert wil je simpelweg toch laagvliegen?