Trek de portemonnee maar vast uit je kontzak!
Eerder maakten we al kennis met Platinum Editions van de Cayenne Diesel en de Cayenne S E-Hybrid. Deze edities onderscheiden zich van Cayennes “voor het plebs” met in platina zijdeglans uitgevoerde 20 inch jetsers en sportzetels uit de Cayenne GTS. De S en de S Diesel krijgen 21 inchers, maar er is meer!
Platinum Editions worden geleverd in de lakkleuren zwart, wit, of de metallic kleuren rhodiumzilver, carrawit, purpuriet, mahonie of diepzwart. Her en der zijn onderdelen afgewerkt in hoogglas zwart en de achterruiten zijn standaard donker getint.
Verder staat de aanduiding Platinum Edition op de dorpels en in de hoofdsteunen van de voorstoelen. Zoals gezegd kunnen de Cayenne S en de Cayenne S Diesel in deze uitvoering worden besteld. De gewone S heeft 420 pk en kost 131.300 euro. De S Diesel mag mee voor 140.100 euro en heeft 385 pk.
jobberns zegt
Carrawit? Is dat echt een kleur of wordt er Carrera white bedoeld?
yajouri zegt
@jobberns: krakrakra White
berlinetta zegt
@yajouri: Ik moest toch ff hard lachen.
f40racer zegt
@berlinetta: Lekker ongegeneerd lachen! Heerlijk
n0zem zegt
@jobberns: volgens mij is het zelfs “carrara weiss”
granlusso zegt
De Platinum Editions zijn altijd wel leuke uitvoeringen, heb ik het idee.
whoppie zegt
Ben benieuwd naar de kleur Purple piet.
pinut187 zegt
@whoppie: heeft Porsche al heel lang in zijn kleurenpallet. Donkerpaars.
viezefreddyw zegt
Special editions en Porsche is als Bonnie St. Claire met alcohol. Onafscheidelijk.
mashell zegt
Doet Porsche nou ook al aan uitloopmodellen?
slickrick zegt
@mashell: ja dit betekent dat er heel snel een nieuwe cayenne aankomt. Toch best lullig als je net in je special edition zit en er staat een nieuw model bij de dealer
Dutchdriftking zegt
Toch knap eigenlijk. De Cayenne is zoveel eleganter dan een Q7/X5/Touareg terwijl het net zo’n lompe auto is.
f10m530d zegt
Hoeveel kost het bovenop de normale prijs? Kan best een leuk pakketje zijn met die dikke velgen + GTS stoelen.
berlinetta zegt
Krijgen deze uitvoeringen ook meer opties voor minder geld of gaat het alleen om wat kleurtjes en badges? Anders snap ik de meerwaarde er niet van.
misterdrogba zegt
Mogen we dit beschouwen als een uitzwaai model dan? Want de Cayenne draait toch ook al een tijdje mee heb ik het gevoel..
ko4n zegt
@misterdrogba: ja er komt een nieuwe en ja de platinum edition is meestal een uitzwaaiertje
misterdrogba zegt
@ko4n: duidelijk, thanks.
buutvrij zegt
Hybrid werd vroeger afgezeken (net als EV nu), vanuit duitse hoek vanwege onnodige techniek (gewicht) en zo. Als er echt een merk was wat puur op sportief geënt was is het Porsche. Hilarisch dat dat merk nu grossiert in aangepaste VW’s van rond de 2000 kg met traktormotoren en hybrids. Leuk trouwens wel dat nu de duitsers hybrids bouwen, het wél cool is. Eens kijken hoe dat met de weerstand tegen EV’s verloopt als onze oosterburen hun gigantische achterstand in techniek wat inlopen…
991gts zegt
Familielid heeft die Diesel S. Wat een heerlijke bak. De facelift overigens die ik veel mooier vind dan de Pre-Facelift. Hoop dat de nieuwe weer zo mooi wordt.
leaper035t zegt
Komen die edities niet telkens op het einde van de modelcyclus om de verkoop nog wat op te krikken?
pinut187 zegt
Doe er maar 1 in het purperiet, wat een schitterende kleur is dat toch zeg!
gietturbo zegt
Platinum is altijd uitzwaai editie .
Maar geeft wel veel essentiële opties voor minder geld .
Oa navigatie en luchtvering en betere xenon lampen
adyton zegt
Jullie zijn nu toch serieus met mijn voeten aan het spelen :p Zit al de hele tijd te kijken naar de verschillen tussen de fotos, maar zowel voorkant ams achterkant zijn toch identiek, nee? Staar er blind op.
dare2think zegt
@adyton: Benzine en diesel
alassad zegt
Platinum… dat was in de ps1 tijd het moment dat er een opvolger aankwam. Dat is niet veranderd zie ik wel
mrrallycross zegt
Niet echt spannend