De Macan blijft de kleinste SUV en de Boxster/Cayman de kleinste sportwagen. Zeggen ze.
We have absolutely no intentions to build anything smaller than current models… (Denk er even een dik Duits accent bij, dat maakt het altijd leuker) Dat is wat salesbaas Detlev von Platen heeft gezegd in een interview met autonews.com. Tijdens de opening van het Porsche Experience Center in Los Angeles zat hij flink op zijn praatstoel.
“We are an exclusive sports car manufacturer, we have nothing to gain by creating a cheaper Porsche in the future. It’s not about quantity, it’s about quality in what we do. Porsche is developing new vehicles such as an electric sport sedan that will slot elsewhere in the lineup. But the brand’s product expansion also will go beyond new vehicles. If you want to be consistent with the product strategy we have had, in the future our investment will go more in the development of new services around the car.”
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar als een autofabrikant (of een voetballer, trainer, politicus, zanger, acteur, noem maar op) keihard ontkent dat er iets verandert aan hetgeen hij nu mee bezig is, ga ik meteen denken dat er juist wél iets gaat veranderen. En heb ik ongelijk? Zei Porsche in een ver verleden al niet dat er naast de 911 en de Boxster nooit een SUV zou komen? We weten allemaal hoe dat is gegaan. Niet dat dat meteen iets slechts is, want een Cayenne stuurt helemaal niet gek én het apparaat is (samen met de spiegelei-koplampen) de redding geweest van het roemruchte merk.
Goed, ik denk dus dat we binnenkort een VW Polo in Porschetrim gaan begroeten. De viercilinder is in elk geval al klaar, dus waarom niet?
tenaci zegt
Wann man euro’s (spreek uit oiro’s) machen kann damit dann sollen wir es schaffen!
awesome zegt
Er past vast nog wel een SUV onder de Macan.
Als Audi het kan met de Q3 en die C4Cactus afgeleide, dan zal Porsche vast volgen.
leaper035t zegt
Detlev von Platen? Klinkt als een gefaalde amateur DJ! Alleszins benieuwd met wat ze gaan afkomen…
berlinetta zegt
Ik verwacht dat er op termijn nog wel een kleinere variant van de Panamera gaat komen als 928-opvolger. En ik begin nu alvast met sparen daarvoor.
viezefreddyw zegt
@berlinetta: Het enige nadeel is wel dat Porsche de 928 nooit meer zal overtreffen.
lincoln zegt
@viezefreddyw:
Hebben ze met de Panamera al gedaan ..
viezefreddyw zegt
@lincoln: Zit wat in..
leaper035t zegt
@berlinetta: ik ga op bedevaart als ze daar een opvolger van maken. Fingers crossed!
moveyourmind zegt
Mooie cliffhanger:
“in the future our investment will go more in the development of new services around the car.”
Ben benieuwd waar ze mee gaan komen. Op dit moment hebben ze al erg mooie initiatieven getoond, waaronder het Porsche Classic Centre.
Rob zegt
@moveyourmind:
Ik denk speciale Porsche bitterballen.
Met uiteraard heel groot “EXKLUSIV” of “RENNSPORT” op de doos. En alleen verkrijgbaar als je ook Porsche manchetknopen en een Porsche trainingspak (bestaan echt!) hebt.
En stiekem zijn het natuurlijk gewoon de bitterballen van de Lidl. Maar dan platgeslagen.
awesome zegt
@Rob: vroeger had je ook Lotus trainingspakken.
Krengen waren reteduur, daar kocht je met gemak 2 aussies voor of 3 cavello pakken!
pinut187 zegt
Een Porsche Golf in een Lancia Delta (Golf GTI) trim, ja laat maar komen.. Waarom niet?
viezefreddyw zegt
@pinut187: In andere woorden, een hot hatchback?
pinut187 zegt
@viezefreddyw: Zo, onze Freddy snapt het… Knap hoor.. Ja het zal een hothatch moeten worden.. Zal toch mooi zijn als die er komt en vervolgens onze lieve onschuldige Freddy bij het stoplicht stront rijdt met je Ferrari..
viezefreddyw zegt
@pinut187: Volgens mij ben ik niet jouw allerbeste vriend hier op AB zo te lezen… En ach, laat een hot hatch mij maar ‘stront rijden’ bij het stoplicht. Ik maak me niet zo gauw druk om het wedstrijdje ‘ver pissen’. Daar hebben we dat ding ook niet voor.
dieselkameel zegt
Ik had nog wel een variant op de VW Caddy verwacht… Achja de Boxter, Cayenne en de Panamera geeft Porsche lucht voor de 918 denk ik dan maar. Zolang er geld mee verdiend kan worden, waarom niet? Porsche is een merk met veel geschiedenis en hun voornaamste model moet het hebben van evolutie (al was de waterkoeling een gigantisch verschil…..)
Net een slag kleiner dan een Panamera moet toch wel kunnen. Maserati kan het ook met de Ghibli en de Quattroporte (Italiaans voor 4 deuren, hoe geniaal) en een bijpassende station variant lijkt me wel wat.
Rob zegt
Wat ze eigenlijk zeggen: “We kunnen niet genoeg marge pakken op goedkopere modellen.”
lincoln zegt
@rob:
Ze zeggen “we willen graag exclusief worden” ..
En ons beperken tot 1 voertuig per straathoek ..
gerjan zegt
Het maakt mij niks meer uit. De tijd dat ze mooie auto’s maakte is nu helemaal voor bij. Kleinste porsche vind ik niet mooi meer. De 911 doet mij niks en 4 deurs en suv porsche hadden ze al helemaal niet moeten maken.
viezefreddyw zegt
@gerjan: Tja, of je het mooi vind of niet, maar dat de vierdeurs en de SUV de redding is geweest van Porsche staat wel vast.
pinut187 zegt
@viezefreddyw: ja inderdaad.. Dat mensen dat nog steeds niet weten..
pinut187 zegt
@gerjan: de 918 vergeten?..
gerjan zegt
@pinut187: nee. Maar zulke auto’s vind ik niet mooi. Misschien bijzonder technisch en snel maar ik vind ook de 918 niet mooi
Dutchdriftking zegt
Een baby Porsche op basis van een Polo dus.
hdla zegt
Het merk is toch ooit begonnen als een soort Volkswagen coupe, met dezelfde eenvoudige techniek. Waarom niet.
giulio zegt
Over 10 jaar is Porsche wat Volkswagen nu is..
StijnB zegt
@giulio:
De grootste worstenproducent?