Het ziet er niet verkeerd uit.
De mannen en vrouwen van Porsche Exclusive Manufaktur zitten eigenlijk geen moment stil, maar het is inmiddels alweer even geleden dat zij de Macan onder handen hebben genomen. Ruim een jaar geleden presenteerden zij voor het laatst een vreselijk dure, met alle denkbare (en meer!) opties uitgeruste Macan. Nu de nieuwe Macan tot ons is gekomen, is het weer tijd voor een nieuwe opdracht.
De bespoke-afdeling van Porsche heeft zich flink laten gaan met het gefacelifte model van de Macan. Hoewel het allemaal relatief mild oogt, iets dat voornamelijk is te danken aan de kleur Volcano Grey Metallic, is de auto voorzien van allerhande extra’s. Aan de buitenzijde herkennen we o.a. nieuwe 20″ ‘Turbo’ velgen, een nieuwe diffuser en is de neus van de auto uniek. De Macan S neemt hier bijvoorbeeld enkele kenmerken van het Sport Design-pakket over, maar daarnaast is het lijnwerk nog eens extra benadrukt om de luchtlinlaten in beter licht te zetten.
Binnenin de auto vinden we een tweekleurig interieur, dat door Porsche Exclusive Manufaktur nauwkeurig is uitgezocht. Simpel zwart en Mojave Beige worden hier gecombineerd en samen vormen zij de basiskleuren van de binnenzijde. De stoelen, het dashboard, de middenconsole, vrijwel overal komt de combinatie terug. Porsche geeft de kleurencombinatie nog extra tractie door ook nog het zogenaamde Anthracite Chestnut-pakket in de auto te plaatsen. Hiermee wordt het interieur verrijkt met donker hout.
De laatste keer dat Porsche Exclusive Manufaktur zich met de Macan bezighield vermeldde het trots het prijskaartje van de auto. Destijds kostte het exemplaar bijna 160.000 euro. Echter, omdat we hier te maken hebben met een gewonere Macan S in plaats van een Turbo, zal Porsche Exclusive Manufaktur dit bedrag zeer zeker niet hebben overtroffen.
Meer lezen? Bekijk HIER onze rijtest met de nieuwe Porsche Macan.
lincoln zegt
Exclusive ..
Bespoke ..
Turbo velgen .. (really) ??
Sport design pakketjuhhhh ..
Antraciet chestnut multiplex ..
Ikea termen voor een hapslikklaar fabrieksbrikkie ..
Dat is idd magisch ..
chriscross zegt
@lincoln: ik heb het artikel twee keer moeten lezen om te concluderen dat je opmerking nergens op slaat. Jaja ik weet het, stom van mij, ik had het artikel helemaal niet hoeven lezen om tot dezelfde conclusie te komen
lincoln zegt
@chriscross:
Denk dat je meer anschluss zal hebben met de lease afdeling van PON ..
moveyourmind zegt
@lincoln: Inderdaad, gewoon fabrieksmeuk…
Hoe anders dan vroeger, toen de kleinzoon van Louis Cartier hoogstpersoonlijk in zijn atelier in Zwitserland minsten drie maanden bezig was om een precisie-uurwerk te vervaardigden.
En als dit kunstwerk van Cartier naar Amerika verscheept was bouwden ambachtslieden bij Lincoln er in zes maanden een geheel met de hand vervaardigd interieur omheen. Om dat interieur vervolgens te voorzien van een koets, die nog was samengesteld uit panelen die traditioneel met een Engels wiel gewalst waren.
En dat was nog niks vergeleken met de Bill Blass editie. William Ralph Blass tekende hoogstpersoonlijk het interieur, en reisde de halve wereld af om de meest exclusieve materialen te bemachtigen. Hij was zelfs vijf modeseizoenen afwezig bij de catwalks in Parijs, Milaan en New York omdat hij geen tijd had om jurken te ontwerpen. Hij stond er namelijk op om zelf alle interieurs voor de Continental met zijn naam zelf met naald en draad in elkaar te zetten…
Pucci en Givenchy hetzelfde verhaal. Alles werd aan de kant gezet voor Lincoln. Alleen de beste mensen werden ingezet bij het automobiele avontuur van deze modemerken.
En iedere keer was het weer spannend als de tailor made interieurs werden afgeleverd in Detroit. Er hoefde maar het minste of geringste aan te mankeren en al het werk was voor niets geweest en kon overgedaan worden.
granlusso zegt
@moveyourmind: Mooi verhaal, absoluut, maar met een beetje belevingsmarketing kun je eenzelfde sfeer rondom je merk creëren, zoals je tegenwoordig ziet.
dirkv zegt
@moveyourmind: Dat is nog eens een comment!
En nu weekeind.
lincoln zegt
@moveyourmind:
Klopt ..
Alleen de paintjob duurde bij Lincoln al 3 weken per exemplaar ..
Ongeveer 7X zo snel als bij Rolls Royce anno 2018 ..
gjvp zegt
@moveyourmind: klopt. Maar als ik dit had willen weten had ik wel even internet geraadpleegd.
granlusso zegt
Zo is ie wel erg mooi hoor. Petje af voor Porsche. Of haar marketingafdeling dan.
dirkv zegt
Dit is één van de leukst rijdende SUV’s!
In het donkerblauw met aluminium kleurige velgen aub, interieur is ok zo.
lincoln zegt
@dirkv:
Waarom zou je dat laagje turbo van je velgen willen halen ??
Ben je meteen je driveability kwijt ..
dirkv zegt
@lincoln: Al die gekleurde of donkere velgen vind ik hipstermeuk.
De kleur van aluminium moeten ze zijn!
lincoln zegt
@dirkv:
We hebben het hier over driving fun ..
Over pure rijbeleving ..
En turbo ..
Jij doet net of het een laklaagje is ..
dirkv zegt
@lincoln: Aha, je hebt gelijk. Ik was even vergeten het sprookje in ogenschouw te nemen.
jaapiyo zegt
Dankzij WLTP + roverheid zou ‘ie best nog eens in de buurt kunnen komen van die 160K…
zesinlijn zegt
Dat zijn potdomme mooi muurtjes die daar staan! Daar heeft iemand, of misschien wel meerdere iemanden, een goeie dag aan staan te metselen…
str8six zegt
@zesinlijn: kurva Polski is mijn inschatting