Excuses, Panamera Turbo Executive.
Een nieuwe Panamera (rijtest) vraagt om een luxueuze versie van Porsche Exclusive. Deze afdeling nam maar meteen de allerdikste Panamera van het moment onder handen, het gaat om de Panamera Turbo Executive. Voor wie iets gemist heeft: de Executive is 150 mm langer dan de reguliere versie. Daarmee hoopt Porsche CEO’s en andere rijke klanten met chauffeur te lokken.
Porsche Exclusive geeft de Panamera een nieuwe diffuser die onderdeel uitmaakt vna het SportDesign-pakketje, Carmine Red lak en een zwart/rood interieur. Onder de kap ligt de geblazen 4.0 V8, goed voor 550 pk. Overigens hebben we nog niet het hele verhaal verteld over de Executive. Deze versie heeft namelijk ook soft-close deuren, meesturende achterwielen, adaptieve vering voor en achter en verwarmde zetels. Sjiek de friemel!
keesieboy2 zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
kara zegt
de nieuwe panamera vind ik gewoon een mooie auto eerlijk gezegd.
bussie88 zegt
@kara: het is zeker een hele verbetering
JanJansen zegt
@kara: de vorige zag eruit alsof je een kakkende hazewindhond van achter bekeek.
rhellema zegt
@janjansen: nee dat was een Audi A7
alassad zegt
@kara: ik vind het uitgaande model eigenlijk mooier.. en dan voornamelijk de pre-facelift
Kuifje zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
maferick74 zegt
Kunnen ze niet gewoon nog een unit tussen zetten, en dan ook een dubbel asser plaatsen met zwembad en helicopterplatform.
toyotafortuner zegt
Wat. Een. BEAUTY!
MoeWat zegt
Ik vind de vorige model Panamera veel fraaier dan deze!
r3fl3x zegt
Een beetje directiewagen heeft gelakt staal aan boord en een flesopener aan de sleutelbos – FA Porsche
mrB zegt
Ik vind die rode interieur accenten wel geinig, maar meer iets voor een Clio of up dan voor zo’n dikke limousine.
vetnek zegt
Ik zie hiervan geen toegevoegde waarde binnen de Porsche line-up.. Zeker niet met 150mm extra lengte.
Als CEO (of andere rijke klant) zou ik liever hoog willen zitten of ECHT extra lengte willen hebben. Bijvoorbeeld: Range Rover Autobiography (LWB) of een verlengde S/A8 met dikke motor. Een (verlengde) Cayenne Executive zou mij dan logischer lijken om in de markt te zetten als auto voor een CEO (of andere rijke klant).
lekkerlinksrijden zegt
@vetnek: Russen en Chinezen vinden dit fantastisch. Hoe groter hoe beter
henkhupelschoten zegt
@vetnek: moet je bij Volvo zijn, schitterende auto die XC90 excellence. En maatschappelijk verantwoord !
mzonneveld zegt
Erg gaaf zo!
berlinetta zegt
Lekkere rooie raket zo. Die Panamera is toch wel mooi geworden zeg.
pinut187 zegt
Bij ons staat er een “normale” executive in de parkeergarage, toen ik die voor het eerst zag dacht ik al iets speciaals te zien. Van die serie zijn slechts 100 stuks gebouwd. Vooral bijzonder is de tweekleurige lak, bruin en zwart lopen in elkaar over. De lak wordt met de hand gespoten om zo een ideaal overloop van kleuren te verkrijgen. De mooiste Panemera die ik heb gezien: http://www.autojunk.nl/2016/09/1-van-de-100
lekkerlinksrijden zegt
Ik ben geen CEO van een groot bedrijf. Ik zie mij genoodzaakt om te passen
astondb10 zegt
De vorige executive uitvoering zag er daadwerkelijk exclusief uit. Deze heeft een verre van exclusieve uitstraling naar mijn mening, dit neigt meer richting de GTS met z’n rode kleur.
slickrick zegt
@astondb10: rode panamera prima, rood leer ok, maar piano lak rood in je dashboard, come on…..is net als rode keukenkastjes…..ben je echt doorgeslagen
Dutchdriftking zegt
Al met al wel een heel fijne wagen.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Ook met 3 zitplaatsen achterin te krijgen? Weet iemand dat?
tvr1974 zegt
Doe mij als CEO dan toch maar een S65amg L of een een BMW 760LE oid..
Een Porsche met chauffeur? Altijd gedacht dat de filosofie van Porsche iets met “rijdersauto” was.. daar zijn ze dan klaarblijkelijk vanaf gestapt
cossiekiller zegt
Zonder de extra centimeters vind ik dit de mooiste Panamera die tot nu toe de fabriek verlaten heeft.
Ben ceo, maar mijn bedrijfje is net niet groot genoeg zegt de boekhouder…
mashell zegt
Die achterlichten ogen een beetje goedkoop zo. Laat de standaard maar zitten. Voor de rest helemaal in orde zo.