Staat dat een beetje?
Wie in de markt is voor een nieuwe auto zorgt bij het samenstellen van zijn wagen meestal van tevoren dat alle gewenste opties, evenals de juiste kleuren, geselecteerd zijn. Hoewel sommigen autofabrikanten tegenwoordig manieren proberen te vinden om zijn klanten ook na aankoop nog dingen aan te smeren, is het lastig en vooral duur een auto in zijn latere leven helemaal te veranderen.
Althans, voor de meeste mensen. Wie voldoende geld heeft om de fenomenale en zeer kostbare Porsche Carrera GT aan te schaffen, kan gezellig doen en laten wat ‘ie wil. Een verzamelaar uit de Verenigde Staten drukt hardhandig onze neuzen op dit feit met zijn volledig herziene Carrera GT, die op zijn aanvraag door Porsche Classic is gerestaureerd.
De Amerikaanse verzamelaar was naarstig op zoek naar een bedrijf dat zijn Carrera GT kon reconstrueren. Tijdenlang zocht de man naar een geschikte partij en telkens weer ondervond hij dat niemand het niveau waarnaar hij verlangde kon matchen. Uiteindelijk besloot hij zich tot Porsche zelf te wenden, daar hij in de overtuiging was dat alleen zij zijn wensen konden vervullen.
Toen beiden een overeenstemming hadden bereikt over het resultaat van het project, sloeg Porsche Classic aan het werk. De toegewijde branche trok de wagen allereerst helemaal uiteen, om vervolgens ieder onderdeel en component te onderzoeken en te controleren op fouten en gebreken. Waar nodig werden stukken vervangen. De 612 pk sterke V10, de handgeschakelde versnellingsbak en het onderstel moesten er sowieso aan geloven. Daarnaast werden alle koolstofvezel onderdelen opnieuw geschuurd en bedekt met een nieuwe laag coating. Hiervoor hadden de experts 350 uur nodig. Tenslotte werd de bolide gehuld in de voor de Carrera GT unieke lakkleur ‘Oak Green Metallic’, die voor het eerst in de jaren ’70 op Porsches terechtkwam. Porsche Classic liet zijn Weissach-ontwikkelingscentrum als kers op de taart nog een nieuwe velgenset maken. Inmiddels heeft de man zijn auto in ontvangst kunnen nemen.
gebruikersnaam3 zegt
Nee, gewoon nee. Er was niets mis met het zilver.
Een goede wijn behoeft geen krans!
karaya zegt
Breng ‘m maar weer terug voor een volledige restauratie. Holy Jezus.
pielemuis zegt
Ehm..
https://www.autoblog.nl/nieuws/eigenaar-laat-porsche-carrera-gt-transformeren-116580?utm_medium=relevant_items
pielemuis zegt
@pielemuis: of is dit de nieuwe “enige in de wereld Oak Green metallic Carrera GT” van Jerry Seinfeld .
racerx zegt
@pielemuis: goed speurwerk, pielemuis!
chimaera zegt
@pielemuis: Inderdaad, dit artikel kwam mij ook al bekend voor. Mooi opgemerkt!
panam1 zegt
Zonde van de velgen – en dat Bordeaux rode interieur vloekt ook met dat goud. Koets wel heel mooi – maar die drie kleuren maken t om te huilen
roberto zegt
@panam1: Eens, sowieso de chrome rand eruit. Of helemaal goud of gewoon zilver. Het rode interieur heeft wel wat, maar ik prefereer cacao-bruin. Exterieur kleur is wel perfect, al had dat beter op een 991R gestaan. Als je op de kleur “Oak green Metallic” Googled, kom je diverse exemplaren tegen, maar deze lijkt toch een bruine gloed in te hebben, gaaf! Ach ja, blijven dromen…
sezz zegt
Zonder leer omhulde greep van het luchtrooster zou ik me in het openbaar ook niet durven te begeven in mijn Carrera GT, dergelijke reputatieschade is onherstelbaar.
barkingiron zegt
Wansmaak woensdag
thestino zegt
Lederen luchtroosters is wel een leuk detail.
imarinos zegt
@thestino: viel mij ook op, nog nooit gezien!
ghost zegt
Ik vind hem niet goed uit de verf gekomen. Net niet fraai!
ottosk zegt
Ik zou ook elk onderdeel laten nakijken, kijk maar wat met Paul Walker en chauffeur is gebeurd..
pielemuis zegt
@ottosk: ik denk dat de auto op respectabele snelheid om een lantaarnpaal vouwen, ook best schadelijk was.
gebruikersnaam3 zegt
@ottosk: Dat was gewoon Darwin at work…
frederik zegt
@ottosk: Dat ongeluk bleek uiteindelijk vooral veroorzaakt door te oude banden.
ottosk zegt
@frederik: Klopt die zouden 9 jaar oud zijn geweest, ik geloof ook dat de wagen na de klap in brand is gevlogen. Altijd moeilijk om achteraf de exacte oorzaak te bepalen.
silverscope zegt
Ik vind het dus wel super goed geslaagd!
hotze zegt
@silverscope: je bent de enige tot nu toe…
clk63bs zegt
@silverscope: hansanders.nl
powerblue zegt
@silverscope: ik ook!
Dutchdriftking zegt
De kleuren op zich zijn mooi, maar de combinatie werkt gewoon niet.
ArnoldH zegt
Mooiste CGT die er is gebouwd. Op andere foto’s lijkt het oak green metallic een stuk lichter (en mooier)
rikus zegt
@arnoldh: heb je een brilpakket aangevinkt bij je zorgverzekering? Want dan zou het wel eens erg voordelig kunnen zijn om weer goed te kunnen zien..
johnwaters zegt
Een paar potten Emerald Green bij Skoda gaan halen, een nieuwe naam gegeven en 10 keer zo duur verder verkocht.
rufctr01 zegt
Schitterend! Een keer wat anders dan een grijze!
slowland zegt
Een supercar moet een super uiterlijk hebben.
Porsche zou de kleuren grijs en zwart direct uit de folder moeten halen; als je zo’n auto ‘durft’ te rijden, dan ook in een gedurfte kleuren combi.
imarinos zegt
Deze kleur is echt fantastisch, de afwerking niet wat mij betreft. Gewoon alles zilver kleurig en geen gouden accenten erop staat strakker. Lederen afwerking van de luchtroosters is wel uniek, heb ik niet eerder gezien maar heel gaaf! Het interieur kan zeker, de stoelen staan goed bij groen.
emping zegt
De kleur is gaaf, velgen in donker goud en interieur in cognac.
Alfarobert zegt
Lijkt verdomd veel op de 331 Verde Amazonia op m’n Alfa 156.
richardhoj zegt
Ik ben benieuwd hoe het uiterlijk van de persoon die erin rijdt een match vormt met de kleurencombo van de auto, … of juist niet (benieuwd).
josvts zegt
nee het is gwn net niet. de tinten zitten er net naast, bijv dat goud van de velgen had beter gekund. dit hoeft niet