Zoals we al wisten heeft Farnbacher Loles Motorsports de Cayman S aangepakt en er een 3,8 liter met 400 paardjes ingelegd. Ze noemen het de Cayman GTR en er worden slechts 20 units gemaakt.
Iets wat Porsche zelf nooit zou doen, want waarom zou je anders nog een 911 kopen? Vanwege het kleine aantal wat Loles wil produceren zullen de Duitsers echter geen bezwaar maken. Elke 3.8-liter X-51 motor (Carerra S) krijgt een speciale uitlaat en een derde radiator zorgt voor de koeling. Aan de buitenkant is het verder redelijk netjes gebleven, de zwarte voorspoiler en achterspoiler passen er goed bij.
Europeancarweb is zeer enthousiast en schrijft dat de wegligging echt super is: Mash on the throttle from a roll and Euro GT3 sport seats seemingly suck you into an Alcantara/leather mold of your backside. This thing is a hot-rod, with enough low-end torque to stop the rotation of the Earth. Tip into a bend and you more ’think it’ than turn. (via motorpasion)
PS: de Ruf CTR is iets anders (en geen Cayman;) )
deefke zegt
ziet er mooi uit
en ook sportief
Michael zegt
very nice! maar wat kost zoiets?!
Bramzel zegt
Ziet er erg gaaf uit, dit is nou goede tuning. Mechanisch aanpakken en de uiterlijke opfraaiingen beperkt houden tot details. En dan ook nog smaakvolle details, zoals dat achtervleugeltje en die 997 GT3 voorspoiler.
Jan zegt
Leuk autootje voor t weekeinde…
lincoln mark8 zegt
nog meer van het zelfde…. spannend hoor!!!!!
MiuRa zegt
hiephoi wat een verassing bij porsche
lucke zegt
Ben wel een fan van Porsche maar de cayman heb ik nooit echt mooi gevonden……. Behalve DEZE ;-)
M Freak zegt
Mooi.
Porsche Fan zegt
Ik vind hem wel gaaf eruit zien :D
Mr. Reddingius zegt
Is het niet gewoon een complete GT3 voorkant?
Greg zegt
tof model man.. ben wel genteresseerd in de 0-100 km sprinttijd…
autoblogger zegt
@Porsche Fan: dat had ik nou niet verwacht…
AlwinH zegt
@Greg: Klikkerdeklik en je leest:
0-60 mph: 4.1 sec. (est.)
floryn zegt
kijk zo mag je wel aan de slag met porsches ja dit is een goed voorbeeld van tuning!
Greg zegt
@Alwin… goeie tip!, thanks :)
weergaloos snel zeg voor een Cayman!! de Cayman S doet t in iets van 6 sec rond…
Patrick zegt
Hebben en graag helemaal in het zwart
MV Agusta F4CC zegt
Hij is best mooi, maar dat komt alleen omdat hij een beetje op de 997 lijkt!
De achterkant vind ik lelijk! Tevens vind ik de zwarte voor en achterspoiler lelijk, de velgen lelijk en……. Tjaaa… Eigenlijk is de auto gewoon lelijk!
Ik vraag me er trouwens ook wel het nut af! Voor het geld van een Cayman en dan deze gehele ombouw kan je volgens mij ook wel gewoon een 997 kopen! Dan ben je tenminste geen Wannabee Porsche rijder! :)
Integrale EVO zegt
Met z’n middenmotor rijdt deze Cayman een Carrera S volgens mij behoorlijk zoek…
stefan zegt
Er is maar een echte GTR en dat is de skyline.
Rick dos zegt
“Hij is best mooi, maar dat komt alleen omdat hij een beetje op de 997 lijkt!”
En daar heb je helemaal gelijk in MV Agusta F4CC.
Dit is je vraag:
“Ik vraag me er trouwens ook wel het nut af!”
En dit is het antwoord:
“Dan ben je tenminste geen Wannabee Porsche rijder!”
Als je je Cayman zo laat ombouwen dan denk je namelijk dat je van dat predikaat af bent…….maar wij weten dat dat niet zo is. ;)
w0o0dy zegt
@Rick dos…. de enige die daar om geven zijn mensen die teveel hebben betaald voor een 911 en het tempo niet bij kunnen houden…. dus ach waarom zou je daar aandacht aan besteden? ;)
Thom zegt
stoer ik hou niet van pimpen maar dit is wel DIK
Sjefke zegt
Al draagt een porsche een gouden ring… ;)
Joris zegt
OOH baby zalig
Rick dos zegt
@w0o0dy
Ik denk dat je voor deze auto zelfs meer moet gaan betalen dan een 911. En wat betreft het bij houden. Wellicht op een circuit niet, maar in a real world situation with dickheads and shitheads behind the wheel. I don´t think you will notice any difference. ;)
w0o0dy zegt
waarschijnlijk niet nee, maar de Cayman is een auto met middenmotor en dat is vanuit het oogpunt van een techneut en de natuurkundigen de betere keuze. Alleen daarom al zou ik geen 911 willen, de wetenschap dat de auto zoveel beter zou kunnen zijn als ze dat motorblok op de goede plek zouden leggen……
w0o0dy zegt
de prijs valt nogal mee geloof ik…. $118,500 Complete, $56,450 Conversion only dat is wel een stuk duurder dan een Carrera S (in de VS kost die ongeveer 85.000$) maar niet veel meer dan de 911 GT3 (108.000$) en dat is waarschijnlijk de meest logische directe concurrent voor deze auto……
Rick dos zegt
Dan krijg je een discussie uit welk oogpunt je het wilt bekijken. Jij vindt technieken blijkbaar belangrijk. Waar ik bijv. ook oog heb voor de historie.
En laten we wel wezen er zijn maar weinig auto´s die een Porsche 911 kunnen overtreffen. Kijk, als er grote verschillen tussen de 2 zouden zitten, dan zou ik ook wellicht voor de Cayman zijn gegaan, maar volgens mij zitten er nuance verschillen in. En zoals ik al zei in het alledaagse leven zijn het 2 goede auto´s en dan kom je toch weer uit op smaak. Als je 1 van de 2 kiest dan kan je in ieder geval niet verkeerd gaan.
Rick dos zegt
Dan zou ik alleen al voor de looks voor de 911 GT3 gaan.
Cars zegt
Ik ga voor een Ruf, die is mooier. Maar het interieur van de Cayman RS is strak en overzichtlijk. Dan zijn die rally stoelen weer overbodig. Maar ze zullen wel niet aan te slepen zijn….
SimonMc zegt
@ W0o0dy: “Alleen daarom al zou ik geen 911 willen, de wetenschap dat de auto zoveel beter zou kunnen zijn als ze dat motorblok op de goede plek zouden leggen……”
Yes!!Dat heb je prachtig verwoord, eigenlijk, zo schoon heb ik het nog nooit horen verwoord worden.
En dat is nu eens exáct de reden ik een cayman boven een 911 verkies, niet dat die 911 niet goed is hoor, nee de cayman is gewoon beter uitgebalanceerd, en het beste is altijd dat je met een goeie basis begint, want hoeveel pk je in een auto ook gooit, als de basis niet goed is, kun je het vergeten.
Trouwens deze rode kleur vind ik wel prachtig bij hem passen.
Bravo !
Thijs zegt
Mooie foto’s en mooie auto. Maar ik houd niet van Porsche.
bubbel zegt
Echt een super masterlijke auto man
bmwF zegt
@ rick dos, techniek daar gaat het om ;) we zitten toevallig in de technologische revolutie! nadenken jongen
Rick dos zegt
@bmwF
Oogpunt! OOGPUNT! In dit geval is het net zoiets als smaken. En laten we ook niet theorie en praktijk vergeten. In theorie is de layout van de Cayman beter. In de praktijk heb je helemaal niets aan de theorie. Tenzij je op een circuit zit……….Jaaaaaaaa jongen, ik heb er over nagedacht! ;)
Alwood zegt
ik ben zojuist op een geweldig idee gekomen!
Porsche moet zich ff niet aanstellen, de 997GT3 per direct uit productie nemen en in de GT3 klasse gaan racen met een Cayman :) en dan over een jaartje een Cayman GT3 uitbrengen :D mogen ze wel ff het achterklepje overnemen van de RK-coupe.
Xemurai zegt
Aaaah wat een schoonheid!
glenn zegt
euhm rick dos, wat maakt dat nu uit? het is een mooie auto begin toch nie onnodige discussies en wat bmwF zegt klopt
glenn zegt
onnodig rick dos, onnodig, porsche blijft porsche zaag toch niet zo:)
bmwF zegt
ooit wk karting gedaan rick dos? ooit kansen gehad voor de f1 rick dos? 500 pk onder je kont ? neen he want hier zit zo eentje en ik denk dat ik nog altijd er iets meer over afweet, en zeker over porsche en dat blijft porsche en dan kijkt men wel naar de prijzen qua technologie er wel allemaal achter zit, de IR is allang voorbij he dus draai je klok wat eens door;)
Rick dos zegt
Ja, maar dat is wat het zo leuk maakt Glenn. Zagen……. ;)
Rick dos zegt
@bmwF
Aan je link in je naam te zien ben jij en Glenn één en dezelfde persoon……
“en wat bmwF zegt klopt” Dus door dit te zeggen geef je jezelf gelijk met een andere nick…….beetje zielig, niet? ;)
“ooit wk karting gedaan rick dos? ooit kansen gehad voor de f1 rick dos? 500 pk onder je kont ? neen he want hier zit zo eentje en ik denk dat ik nog altijd er iets meer over afweet,”
Ik pak dit stukje maar eventjes want voor de rest wordt het me niet duidelijk wat je probeert over te brengen….but anyway…….Hoe weet jij nou of ik nooit met wk karting heb meegedaan? Jij hebt zeker niet door dat ik ene M. Schumacher alles geleerd heb wat er te leren valt over karten en autoracen…….Tja, als we dan toch gaan fantaseren, doe het dan wel goed! ;)
Solstice zegt
Kek…
Poekie Lauda zegt
Zier er uit als een 911 met een middenmotor, en dat is helemaal niet erg!
koen zegt
kijk dat is nou eens een mooiie outo :p :D
bmwF zegt
:d die kent mij jongentje velen kennen mijn naam vanwege de F1, kijk maar eens goed op die site voordat je nonsens begint te zeggen;)
Markus zegt
Wat Poeki al zegt, 911 met middenmotor! Dus beter dan een 911! Top!
Rick dos zegt
Maar natuurlijk knul………
w0o0dy zegt
@bmwF…. nou toe maar jongen, vertel eens… welke grootheid gaat er achter die online naam schuil? Als je zo goed was…. waar ging het mis?
lincoln mark8 zegt
@bmwF….. ben jij dan toch de STIG ?????
Chief_S5 zegt
Een auto met zulke optische-tuning zou ik niet voor de deur willen hebben staan…
M Freak zegt
Dus wel, echt een brute bak en mooi dat ze er een kleine spoiler op hebben gelaten. Als die rijdt is ie erg mooi. Jammer van die 20 units, maar als je er 1 hebt, dan heb je ook wel wat hoor.
1BELG zegt
Ik heb een nieuwe cayman gekocht in zilverkleur met 20 inch techart velgen en klw verlagingspompen en veren.
wie intresse heeft kan foto’s krijgen van hoe die er van mij machtig mooi uitziet voor veeeeeeel minder euro’s dan hierboven.
groeten
stuur een mail naar [email protected] voor inlichtingen of foto’s
1BELG zegt
VERGETEN TE VERMELDEN , MIJN VORIGE WAGEN WAS EEN CARRERA 996 CABRIO. WEL DEZE CAYMAN RIJDT 2 X ZO GOED
VOOR DE TWIJFELAARS NIET MEER ZOEKEN MET DEZE CAYMAN ZIT JE GEBEITELD GOED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Michael zegt
okay……………….
Rick dos zegt
Hmmmm……..uit deze test blijkt toch dat de 911 de Cayman verslaat qua handeling……..
http://www.motortrend.com/features/112_0706_americas_best_handling_car/the_winner.html
Rick dos zegt
–edit: check!–
1BELG zegt
hoe kan ik hier een foto plaatsen van mn cayman?
autoblogger zegt
@1BELG: dat kan op http://www.autojunk.nl
Gertje zegt
Voorkant vind ik erg lekker, vooral met die zwarte lip eronder wat het geheel wat breekt.
Van mij mocht de achterspoiler toch wel iets meer zijn.