Stapvoets door de PC Hooft cruisen kan voortaan nóg milieubewuster, met de Cayenne S E-Hybrid.
Enkele jaren geleden wisten we al dat Porsche met een aardig milieuvriendelijke versie van de Cayenne op de markt zou komen, maar met de naderende Autosalon van Parijs wordt er steeds meer info over het ding vrijgegeven. Volgens Porsche is het met het trio Cayenne S E-Hybrid, Panamera S E-Hybrid en natuurlijk de 918 Spyder het enige merk dat maar liefst drie verschillende plug-in auto’s in het gamma heeft.
De aandrijflijn, bestaande uit een 3-liter V6 en een elektromotor, in de hybride Cayenne verstookt gecombineerd slechts 3,4L/100km en pompt daarbij een geringe 79 gram CO2 de lucht in. Daardoor profiteert de lease-rijder ook in 2015 van de gunstige bijtelling van slechts 14%. De officiële onthulling kunnen we op de Autosalon van Parijs verwachten en dan zullen waarschijnlijk ook de laatste details van deze nieuwe SUV bekend worden gemaakt.
tupperware zegt
Dit geeft het failliet van dat belastingsysteem maar weer aan.
Goed dat ze dat per 1-1-2016 afschaffen. Gewoon 1 tarief en laat de markt zijn werk maar doen.
disco3hse zegt
Wat kost ie dan? De Disco maar een inruilen! De wetgeving wordt overigens bedacht en uitgevoerd duur de mensen die jullie zelf gekozen hebben! ;-)
tupperware zegt
@disco3hse:
Dat ging de laatste verkiezingen niet helemaal op.
De mensen met stemden rechts en de jankerds stemden links. Dus wat kregen we?
Juist datgene wat niemand wilde, allebei..
Nu zitten we dus met een club in de regering waarvan hun oud voorman W. Bos ooit zij, zet 3 PvdA-ers in 1 ruimte en je hebt een milieuvergunning nodig voor de zuurgraad..
mashell zegt
@tupperware: dat klinkt zuur zeg… Ik zie hier een duidelijk VVD beleid, de VeelVerDiener (want dat is waar VVD echt voor staat) kan weer eens lekker goedkoop een dikke auto rijden.
gregorius zegt
@mashell: …en de kort door de bocht award van vandaag gaat naar…
reistje zegt
@mashell: Dat is ook wel weer makkelijk gezegd: “hij verdient relatief veel, hij kan wel een groter aandeel missen van zijn geld”.
Als hij 14% betaalt over 90.000 euro voor zijn Cayanne. Dan geeft hij alsnog 10x meer bijtelling af dan jij met je Fiat Panda van 9.000 euro.
Maar nee dan moet hij duidelijk nog veel meer betalen het liefst 25% of nog meer! Hij heeft immers meer geld, dan kan hij ook wel een groter aandeel missen… Ook al betaalt hij al 10x meer.
launchcontrol zegt
@reistje: PLUS 2 !!!! Hahaha
mashell zegt
@reistje: dat zeg ik toch niet? Ik stel gewoon dat het onlogisch is dat een bakbeest als een Cayenne (of Outlander, Tesla, of V60 PHEV) zo sterk gesubsidieerd wordt maar dat VVD dat telkens weer voor haar achterban weet te regelen. En als de regeling wordt herzien in 2016 worden niet de excessen aangepakt, nee dan wordt iedereen aangepakt. Niemand heeft het over meer betalen, maar door ons gebalanceerde belastingstelsel waarbij inkomen, belasting en HRA het allemaal mooi proportioneel maken is subsidie op dikke auto’s voor mij een ongewenst iets.
parker zegt
@mashell: onzin, modale auto’s als de Golf, C-Max en Prius worden evenredig gesubsidieerd. Voor alle inkomensgroepen hetzelfde voordeel dus.
parker zegt
@parker: de plugin varianten bedoel ik dan uiteraard
DMan zegt
@disco3hse: vanaf €84.500 euro :-). Volgend jaar wel ong 600 euro duurder vanwege BPM!
marcow zegt
Nieuws van 24 juli weer nieuws op 26 sept? :-)
parker zegt
Toppie, zo hoort het: doe je je best dan wordt je beloond door de staat met lage belastingen op dikke auto’s en niet andersom. Losers pamperen met uitkeringen en subsidies creeërt ambitieloos, lui en werkschuw volk.
SDM zegt
Zoals een Engelse komiek ooit zei, je kan in Nederland twee dingen doen om geld te krijgen: een jaar lang werken of er 1 keer per jaar over praten. Waar ik een schijthekel aan heb is lui links subsidie trekkend werkschuw hippie tuig wat loopt te janken over dat de bijtelling zo laag is. Get a job and stop whining!
730ld zegt
Pfff en de gelukkige eigenaar zet de knop om en rijdt lekker een benzine V6 in plaats van elektromotor want zeg nou zelf dat hoort niet in een Porsche. Ze zijn echt doorgedraaid in Den Haag dat ze hier in trappen. Nog even en een Range Rover Supercharged met een 5.0 V8 is binnenkort ook te leasen tegen 14% vanwege het elektromotortje. Tsss. Geen verstand daar.
lamborgfan zegt
@730ld: wel een xc90 met 400pk..
sydney zegt
Wat een gelul weer hier.Ik lees alleen maar aannames waar het proletengedrag weer volledig tot uiting komt.De laatste keer dat ik het gecheckt heb betaal je bijtelling als je Een auto van de zaak rijdt. (In welke hoedanigheid dan ook) en die ook privé gebruikt.Dat betekent in alle gevallen dat je dus of voor jezelf, of voor een werkgever werkt.Dus geen uitkeringen ontvangt.Behalve natuurlijk de kinderbijslag voor het gemiddelde 2,5 kind natuurlijk.Maar dat telt natuurlijk niet.
Maar blijkbaar ben je een loser als die bijtelling op de middenklasser die je mag en soms moet rijden toch wel wat op de begroting drukt.De meeste lijken hier keer op keer te vergeten dat niet de Cayenne,Panamera’s en zelfs de PHEV’s van deze wereld uiteindelijk niet het meeste geld in het laatje brengen.Die dan ook nog eens extra belonen slaat dus nergens op, en trekt de markt compleet scheef.
parker zegt
@sydney: tip: alles nog een keer lezen, maar dan nuchter :-)
jrsmoke zegt
Toch nog even wachten op de Q7 plug-in, die wil de baas gaan kopen.