
Wel een dikke SUV onder je kont, maar niet de volle mep aan bijtelling betalen? Porsche maakt het mogelijk met deze ‘groene’ Cayenne.
Zoals bekend valt de Cayenne S E-Hybrid ook volgend jaar binnen de 14%-bijtellingscategorie. Da’s allemaal te danken aan de geringe uitstoot van slechts 79 zeer theoretische grammetjes CO2 per kilometer. Desondanks hoeven toekomstige kopers zich niet te schamen bij het stoplicht, want de combo V6 + elektromotor pompt een bijzonder stevige 416 paardjes naar alle vier de wielen. Daardoor sprint je in 5,9 seconden van 0-100 km/u, maar toch kun je daarnaast (op papier uiteraard) een verbruik van 3,4l/100km halen.
De prijs van deze dikke kar is vastgesteld op 84.500 euro. Daarmee wordt het dus nog een lastige keuze als je in de markt bent voor een dikke quasi-terreinwagen met lage bijtelling. De Volvo XC90 biedt namelijk tegen hetzelfde bijtellingstarief 400 pk en krijgt een prijs van 76.495 euro. Zie jij liever de dikke Porker op je oprit staan, of heb je je privé-laadpaal allang van een Zweedse vlag voorzien?
XC90, no contest.
@entwicklung88: eens. Met die Porsche kun je toch niet bij je klanten aan komen rijden?
@awesome:
Als je klanten in “HET” milieu zitten daan maakt het niet uit of je nou met een Cayenne of een X6 komt voorrijden. Verdien je echter je centen op een bonafide manier dan is de XC90 zeker de betere keuze..
Liever een porsche dan een volvo natuurlijk maar niks mis met volvo
De volvo is mooi, maar liever de porsche!
Toch lief dat jullie voor @993c zijn gaan kijken.,,,
Altijd de Porsche, is logisch. Lekker ordi..
Eigenlijk zouden ze bijtelling moeten limiteren op een maximaal bedrag. Het is belachelijk dat je 5 keer zoveel betaalt als Jan Modaal met een Astra voor je Range Rover, alleen maar omdat ie een stuk duurder is.
@parker:
Da ben jij vast voor het FNV idee om de loonsverhoging ook een vast bedrag te laten zijn, of komt het je dan ineens heeeel communistisch over..?
@tupperware: FNV is zo’n achterhaald instituut, daar ga ik niet eens over nadenken
De Volvo is vooral erg groot. Maar de Porsche vind ik mooier.
Ik denk dat het niveau van verfijning bij de Porsche wat hoger ligt, ten opzichte van de XC90. De laatste is wel een stuk symphatieker.
Maar als ik dan toch een dure 14% bijteller zou moeten kiezen zou ik standaard voor de Panamera Hybrid S gaan. Wel de remmen zwart spuiten, en al die lelijke groene details in de groene container gooien.
Een autoliefhebber koopt dit niet…
De volvo XC90 is voor paupers die niet kunnen en durven auto te rijden. Van die types die instappen, de navigatie (met stemgeluid aan op hoog volume) om bij de supermarkt te komen en vervolgens het liefst onderweg de krant lezen ipv aandacht op de weg te houden.
Kortom ik zou de Porker nemen. :P
@Specht: het algemene beeld wat ik bij een pauper heb is niet iemand die snel voorgestelde keuze zou mogen maken en deze tevens te financieren.
@Specht: Want een Porsche koper doet nooit boodschappen en doet hij dit wel, dan gebruikt hij de bebouwde kom als race track?
Ben benieuwd naar de dragrace vergelijkende test Wouter en Casper