
Een Porsche Carrera GT was altijd al levensgevaarlijk, maar nu helemaal.
De Porsche Carrera GT is nog helemaal niet zo oud, maar de auto geniet nu al een iconische status. Zijn reputatie als een moderne ‘widowmaker’ heeft daar zeker aan bijgedragen. De Carrera GT staat te boek als een auto die niet met zich laat spotten.
Nu blijkt dat de Carrera GT nog gevaarlijker is dan gedacht. Porsche heeft namelijk een terugroepactie voor de Carrera GT op touw gezet. Dit is een vrij late terugroepactie, want de auto viert volgend jaar al zijn 20-jarig jubileum.
Wat is er aan de hand? De kogelgewrichten in de wishbone-ophanging zijn niet zo duurzaam als Porsche had verwacht. Dit betekent dat er scheurtjes kunnen ontstaan, waardoor de ophanging het kan begeven.
Dit euvel kwam in augustus 2019 voor het eerst aan het licht, maar Porsche is nu pas zover dat ze de Carrera GT terugroepen. Dit doen ze in twee stappen. Bij de eerste ronde wordt er alleen gekeken of de auto nog veilig is om te rijden. Zo niet, dan worden de klanten gevraagd om er niet meer mee te rijden tot de onderdelen vervangen zijn.
De Carrera GT-terugroepactie heeft vooralsnog alleen betrekking op de VS. Het gaat om 489 auto’s. Dat is ruim een derde van alle exemplaren. In totaal zijn er namelijk 1.300 Carrera GT’s gebouwd. Al weten we niet hoeveel er daar nog van over zijn. Er zijn natuurlijk wat exemplaren gesneuveld her en der.
Via: Autoblog.com
Ik kan niet wachten tot de nieuwe kever ev komt. Een carrera gt is eigelijk een platgeslagen kever.
Heeft een kever een middenmotor dan ? Mij nooit opgevallen . . .
Voor een ev is de motorplaatsing vrij irrelevant. De accu’s is een ander verhaal, lekker spannend als we die allemaal achter de achteras monteren.
Maakt niet zoveel uit ze staan toch allemaal onder een kleedje niets te doen.
ik ken dr ene die intensief werd gebruikt tot ie n paal tegenkwam……
Bij een aflevering van DDE is zoiets gebeurd tijdens het rijden brak de vering
Die 911’s zijn ook zeer gevaarlijk, de motor zit op de verkeerde plek, daarom rijden die simpele patsers daarin altijd zo langzaam. Bij erg snel rijden daarmee verongelukken veel mensen.
Of ze gaan 200 rijden bij een (zeer) nat wegdek. Niet voor niets “80 bij nässe”. Zie het ongeluk van enkele weken geleden.
Is er bekend met welke snelheid daar werd gereden?
Een te hoge snelheid iig.
Hoe gevaarlijker hoe legendarischer….
Tja, Paul Walker is toch wel het bekendste slachtoffer.. blijft zonde.
Binnenkort horen we vast van Doug hoe dit dealerbezoekje in de praktijk gaat.
Gelukkig zijn de niet in Amerika verkochte exemplaren wél veilig..
Prachtige auto en wat een kwijl V10 motor. Rene Froger heeft er ook nog eentje gehad. Wat zal die een spijt hebben dat hij hem max paar jaar later weer verkocht heeft. Jammer dat ik toen geen rooie rotcent had anders had ik het wel geweten! Nu al een klassieker!