Kort geleden kondigde Porsche vol trots aan de ‘eerste Porsche ooit’ aan zijn museum toe te voegen. Vanuit eigen land komt er nu echter ongezouten kritiek op
de onthulling van deze elektrische P1: er zou mee geknoeid zijn.
De kritiek komt uit eigen land, en niet van de kleinste partij, zogezegd. De Duitsers fakkelen het momenteel toch al niet zo heel brandbestendige Porsche compleet af. Volgens het persbericht van Porsche zelf is het ‘the original and unrestored vehicle‘, en bovendien: ‘Porsche engraved the code “P1” (standing for Porsche, number 1) onto all of the key components, thus giving the electric vehicle its unofficial name‘.
De speurneuzen laten echter aan de hand van foto’s van 5 jaar geleden zien dat deze P1-markeringen op verschillende plekken achteraf op zijn aangebracht, een doodzonde als je aan het publiek verkoopt dat alles origineel is.
Daarnaast zorgde de claim dat het ‘de eerste Porsche ooit is’ destijds al voor gefronsde wenkbrauwen. Het feit dat Porsche een elektromotor in andermans ontwerp heeft gelepeld maakt dit volgens critici nog geen Porsche.
Porsche heeft zijn museum ondertussen al helemaal heringericht, met een centrale plek voor de P1. We zijn dan ook zeer benieuwd naar een reactie op de kritiek: is het vuil spel van een medium dat nog een rekening met ze te vereffenen heeft, of gaat Porsche hier gewoon nat?
mdemooistelettervanhetalfabet zegt
Best dom van Porsche. Iemand bij de marketingafdeling zal wel fiks op z’n donder krijgen.
autonieuwsvandestraatje zegt
@mdemooistelettervanhetalfabet: voor iedereen die het nog niet wist, er is dus een porsche museum en er staat een oude electrowaggie te shinen.
Goede pr voor het museum.
mdemooistelettervanhetalfabet zegt
@autonieuwsvandestraatje: Goede PR inderdaad; Porsche liegt en dat komt naar buiten.
luuktb zegt
@mdemooistelettervanhetalfabet:
There is no such thing as bad publicity !
Esprit_de_Flandre zegt
@mdemooistelettervanhetalfabet: Haha, alsof we dat nog niet wisten…
and I quote:
“Er komt geen Porsche SUV”
“Er komt geen Porsche diesel”
“Er komt geen Porsche hybride”
“Er komt geen kleine Porsche SUV”
“Er komt geen andere motor dan flat6 in de 911”
Etcetera…
turbotoll zegt
Wat een hoop gebakken lucht voor een boeren kar met een batterijenmotortje…
rolov zegt
@turbotoll: de p1 is.natuurlijk een concurrent van.de 918. Dus als zij kunnen beweren dat p1 hun eerste naam was, kunnen ze mclaren uitlachen om.hun naam.
SDM zegt
Nein! Nein! Nein! Die elektronische P1 war ein Befehl!!
desjonnies zegt
Dus……..
De ADAC belazert de kluit
Porsche belazert de kluit
Zou Merkel de kluit ook belazeren?
Met die ‘leningen’ aan Griekenland??????????
zesinlijn zegt
@desjonnies: er wordt in Duitsland, helaas net als in Nederland, wel meer belazerd. Ik meen me nog iets te herinneren over bezoekersaantallen van de Nürburgring die zijn gebruikt om bepaalde financieringen rond te krijgen.
Het resultaat kennen we allemaal…
zesinlijn zegt
Zouden ze nou echt gedacht hebben dat niemand hier achter zou komen?!
pjp911 zegt
Because Porsche
norge zegt
Gaat hard achteruit bij Porsche sinds de overname.
mpwpeter zegt
VAG groep alweer betrokken bij een gevalletje fraude? Het concern dook al op bij het ADAC verhaal en nu weer dit…
Toch wil ik er een kanttekening bij plaatsen: AutoBild is een beetje de Telegraaf van autoland en ook nu is de “journalistiek” halfbakken.
Ze verwijzen in het artikel naar “foto’s uit 2009” en laten dan maar één uitsnede van één wielnaaf zien.Daarnaast spreken ze zichzelf tegen met deze zin:
‘Porsche hat einen zentralen Platz freigeräumt und das Auto zur “ersten Porsche-Konstruktion der Welt” erklärt’ Porsche doet dus niets verkeerd, immers vertaald staat hier dat ‘Porsche een centrale plaats heeft ingeruimd en de auto tot de “eerste Porsche-constructie ter wereld” heeft verklaard’
De eerste Porsche-constructie is heel wat anders dan de eerste auto met de naam Porsche.
Storm in een glas water….